Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny

Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny

Data: 2009-12-18 01:17:57
Autor: Tomasz Pyra
Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny
smerfetka pisze:
Witam!
Kupiłem w listopadzie w Niemczech Opla Vectra 1,9 CDTI 150 KM przebieg
137 tys. rok prod listopad 2004r.od początku miałem problem z
temperaturą silnika, czujnik nic nie wskazywał, tylko w mieście lub na
bardzo długim postoju dochodziło do 70 stopni. Byłem u mechanika i
elektryka - ile osób tyle wersji - wstawiłem więc tekturę przed
chłodnicę i jak na złość wskaźnik wskazał tem. 90 stopni ale silnik
przeszedł natychmiast w tryb awaryjny.

Może uszkodził się tylko sam wskaźnik?
A może czujnik od wskaźnika to inny czujnik niż ten od ECU silnika?

Wtedy wskaźnik Tobie pokazuje 70, a silnik ma w istocie 90.
Ty go tekturą, a on się zagotował i przeszedł w tryb awaryjny.

Trzeba podłączyć go do komputera i zobaczyć czy wskazania obu są zgodne.

Proszę o info może ktoś z użytkowników miał podobny problem.
W którą stronę iść? Komputer nie pokazuje żadnych błędów

Jak przechodzi w tryb awaryjny to musi pokazywać dlaczego.
Jak nie pokazuje to zły interface, albo jakiś totalny pad komputera (diagnostycznego, albo ECU).

, mechanik
mówi, że może to być termostat

Jeżeli silnik faktycznie niedogrzany, to termostat, ale upewnij się że wskaźnik pokazuje dobrą temperaturę.

No i nie tłumaczy to w żaden sposób przejścia w tryb awaryjny po osiągnięciu 90C. No chyba że tą tekturą zablokowałeś np. wentylator chłodnicy i komputer to wykrył ;)

, elektryk, że może filtr cząsteczek stałych,

To dlaczego komputer przechodzi w tryb awaryjny powie komputer i nie daj sobie wcisnąć że nie mówi :)

Data: 2009-12-18 07:52:40
Autor: Agent
Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny


Może uszkodził się tylko sam wskaźnik?
A może czujnik od wskaźnika to inny czujnik niż ten od ECU silnika?

Wtedy wskaźnik Tobie pokazuje 70, a silnik ma w istocie 90.
Ty go tekturą, a on się zagotował i przeszedł w tryb awaryjny.

Mi to też pasuje do objawów

Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona