Vectra C czy Mondeo MK3

Data: 2009-09-04 09:19:00
Autor: polymorphus
Vectra C czy Mondeo MK3
Irokez pisze:
Witam.

Rozglądam się za autem do 35k PLN. Najchetniej hatchback, kombi zdecydowanie odpada.
[...]
Mondeo 2.0 TDCi (dwu-trzy letnimi) trochę tysięcy kilometrów pojeździłem, Vectrą nic.
Mondeo diesel z czytanych kiedys opinii ma wtryski wymieniane co 2 zmiany oleju po 2k PLN za sztuke.
[...]

Czesc,

Nie porównam Ci Mondeo do Vectry, bo z tym drugim nie miałem do czynienia. Od prawie dwóch lat mam Mondeo MK III (ale kombi), 2002, z dieslem TDDI.
I muszę powiedzieć, ze jak na razie jestem zadowolony z auta. Nic poza eksploatacją (no dooobra, od razu po kupnie musiałem wymienić zapieczoną linkę od ręcznego, potem spokój) :P. Co do silnika, to po pierwsze możesz właśnie poszukać TDDI - odpadają problemy z wtryskami, no ale jest 15 KM mniej (TDCI ma 130 KM, choć są też TDCI 115 KM, TDDI jest o mocy 115 KM). TDDI jest tez troszkę głośniejszy od TDDI (podobno), ale ja z tego powodu nie cierpię. Spalanie we Wrocku od 7,5 (lato, klima) do 8,2 (zima) - jazda raczej nieemerycka, w trasie od 5,6-6 litrów. Po drugie - problemy z wtryskami miały podobno silniki TDCI produkowane do 2002r, wiec jak znajdziesz coś nowszego, to ten problem nie jest juz tak dotkliwy. W rodzinie od 5 lat jeździ drugi Mondziak MK III tez TDDI, 2002 - nic sie tam, kurna, nie chce psuć, poza alternatorem, wymienionym jakoś dwa lata temu.
Jak chodzi o resztę, to już jeździłeś Mondeo, wiec nie będę pisał o wygodzie, przestronności i fajnym wyposażeniu, to zresztą kwestie subiektywne. Podsumowując - jeżeli nie znajdziesz satysfakcjonującej banzynki, to IMHO nie musisz sie AZ TAK bać fordowskiego diesla, choć ja unikałbym TDCI przed 2003r. Choć FF-foby napiszą wręcz przeciwne, jedynie słuszne opinie.

Pozdrawiam,
polyM

Data: 2009-09-04 09:39:51
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Vectra C czy Mondeo MK3
polymorphus pisze:
[...]

No to teraz modl sie, zeby cos w tym TDDI sie nie posypalo. Nikt we wroclawiu nie podejmuje sie naprawy tego silnika.
Mojego ex sluzbowego focusa tddi naprawiano *tylko* 1.5roku. Fachowcy wymieniali wszystko co mozliwe - wtrysi, pompe WC, rozrusznik, komputer, swiece zarowe.
Mowisz w warsztacie, ze masz problem z TDDI - prosze jechac do ASO. W ASO lipa (zarowno na robotniczej jak i AK) - moga auto trzyhmac ale nie wiedza czy naprawia... A kasa leci

Data: 2009-09-04 09:45:58
Autor: polymorphus
Vectra C czy Mondeo MK3
Marcin J. Kowalczyk pisze:

[...]

No to ide po ksiazeczke do modlitwy ;)
Nie strasz, kurde ;)
Az tak zle? A co mu było, temu silniku?
No i kwestia zasadnicza - czy TDCI chętniej naprawiają? Czy to kwestia roznic miedzy CI a DI, czy ogolnie ciezko znalezc specow od diesli?

polyM

Data: 2009-09-04 11:04:03
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Vectra C czy Mondeo MK3
polymorphus pisze:
[...]

:)

Nie strasz, kurde ;)

opisywalem perypetie. Auto stalo w Germazie i PolMotors, Caros jak uslyszal TDDI wyslal mnie do ASO, Jettronik wysylal do ... Katowic.

Az tak zle? A co mu było, temu silniku?

nie odpalal na cieplym silniku - mogles krecic do padu akumualtora i nie odpalil. Za to na zimnym po paru h postoju palil od pierwszego przekrecenia.
Doszlo do tego, ze rurka do aplikowania samostartu byla na stale zamocowana w filtrze powietrza (chociaz nawet po samostarcie byly problemy). Nalezalo dbac zeby w aucie byly ze 2 pojemniki samostartu bo inaczej nie odpalisz ;)
Po wymienieniu wszystkiego co mozliwe auto pojechalo gdzies pod wroclaw do mechanika ktory poradzil sobie w kilka godzin - wymienil pompe *niskiego* cisnienia paliwa (WC byla ze 2 razy podmieniana)

No i kwestia zasadnicza - czy TDCI chętniej naprawiają? Czy to kwestia roznic miedzy CI a DI, czy ogolnie ciezko znalezc specow od diesli?

Z naprawa TDCI nie byloby problemu.

Data: 2009-09-04 12:47:37
Autor: robal
Vectra C czy Mondeo MK3
Marcin J. Kowalczyk <kowalma@kowalma.kom> popełnił(a):

Po wymienieniu wszystkiego co mozliwe auto pojechalo gdzies pod
wroclaw do mechanika ktory poradzil sobie w kilka godzin - wymienil
pompe *niskiego* cisnienia paliwa (WC byla ze 2 razy podmieniana)

Jak dla mnie to nie świadczy o jakiś strasznych problemach z TDDI, tylko z niekompetencją itd. serwisów, które się za niego brały.

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-04 13:00:47
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Vectra C czy Mondeo MK3
robal pisze:
[...]

Owy Focus odwiedzil chyba wszystkei serwisy robiace Frody/Diesle we Wroclawiu. Te "kumate" (np. jettronik, czy Caros) na slowo TDDI mialy jedna odpowiedz "ASO", te niekumate probowaly cos robic stad podmiany czesci (czesc zasadna - np. rozrusznik bo tak czy siak wpieprzal duzo pradu, czesc nie)

Data: 2009-09-04 16:27:23
Autor: polymorphus
[OT] Vectra C czy Mondeo MK3
Marcin J. Kowalczyk pisze:
[...]

Auto stalo w Germazie i PolMotors, Caros jak uslyszal TDDI wyslal mnie do ASO, Jettronik wysylal do ... Katowic.

[...]
Caros też sie poddal? Hmmm, a tak się ich chwali w Usenecie... Cóż. Dobrze wiedziec.

Po wymienieniu wszystkiego co mozliwe auto pojechalo gdzies pod wroclaw do mechanika ktory poradzil sobie w kilka godzin - wymienil pompe *niskiego* cisnienia paliwa (WC byla ze 2 razy podmieniana)

No to nie bądź *&$%#&*/@ i podaj jakiś namiar na tego kumatego mechanika :). Tak wiesz, w razie czego, jakby litanie jednak nie zadziałały ;) Z góry dzieki,

polyM

Data: 2009-09-04 16:37:34
Autor: Marcin J. Kowalczyk
[OT] Vectra C czy Mondeo MK3
polymorphus pisze:
[...]

Pierwsze co zrobilem to zawiozlem do Carosa - uczciwie powiedzieli ze TDDI nie robia i nie probuja robic.

[...]

Sprobuje ustalic, ale moze byc baaaaardzo ciezko. Nie mam kontaktu z osoba ktora tego mechanika namierzyla i auto tam zawozila. Wiem tylko, ze to bylo z 80-90km od Wroclawia.

Data: 2009-09-04 22:35:02
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[OT] Vectra C czy Mondeo MK3
Marcin J. Kowalczyk pisze:

Sprobuje ustalic, ale moze byc baaaaardzo ciezko. Nie mam kontaktu z osoba ktora tego mechanika namierzyla i auto tam zawozila. Wiem tylko, ze to bylo z 80-90km od Wroclawia.

A nie nieco bliżej? Mirków/Sobótka/okolice tychże?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-09-04 23:17:04
Autor: Marcin J. Kowalczyk
[OT] Vectra C czy Mondeo MK3
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

Sprobuje podpytac kolegow moze ktos pamieta gdzie to bylo albo ma kontakt do osoby ktora auto zawiozla/odebrala

Data: 2009-09-05 17:38:04
Autor: J.F.
[OT] Vectra C czy Mondeo MK3
On Fri, 04 Sep 2009 22:35:02 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Marcin J. Kowalczyk pisze:
[...]

Sobotka. ~35 km w jedna strone.
Kolejke maja na ~2 tygodnie.

J.