Veig III czy Termite II [crosspost]

Data: 2010-07-19 19:08:01
Autor: Titus Atomicus
Veig III czy Termite II [crosspost]
Witam,
Wciaz sie zastanawiam nad zakupem namiotu do turystki glownie rowerowej, na 3 sezony (bez zimy).

Na placu boju zostaly:
Fjord Nansen Veig III http://www.e-horyzont.pl/namiot-veig-iii_31036t.html
Jack Wolfskin Termite II
http://www.jack-wolfskin.com/en/desktopdefault.aspx/tabid-773/431_read-20
832/usetemplate-product/

Veiga mialem, w zasadzie jest OK, tylko ze w trakcie deszczu mocno utrudnione jest wchodzenie/wychodzenie.
Termite II jest nieco mniejszy (wezszy), ale za to caly kilogram lzejszy, i chyba wentylacja nieco lepsza. A bardziej podoba mi sie kolor Veiga - bo bardziej maskujacy jest.

Czy ktos moglby jeszcze dorzucic 3 grosze za/przeciw?
No i jakie sa w praktyce roznice miedzy stelazem wewn. a zewnetrznym?

TA

Data: 2010-07-20 07:55:18
Autor: bans
W dniu 2010-07-19 19:08, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Czy ktos moglby jeszcze dorzucic 3 grosze za/przeciw?

Ja dorzucę  - instynktownie nie ufam firmie Jack Wolfskin :)
Nie wiem właściwie dlaczego. Może dlatego, że poza Polską i Niemcami nikt tego nie używa ;)

To moja czysto subiektywna uwaga, nie poparta żadnymi konkretami ;)

--
bans

Data: 2010-07-22 01:17:23
Autor: Titus Atomicus
In article <i23dtg$ng9$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

To moja czysto subiektywna uwaga, nie poparta żadnymi konkretami ;)

He, he.
A gdzie uzywaja Fjorda Nansena?

TA

Data: 2010-07-22 07:48:37
Autor: bans
W dniu 2010-07-22 01:17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

A gdzie uzywaja Fjorda Nansena?

Przynajmniej nie w Niemczech ;)

--
bans

Data: 2010-07-20 09:52:52
Autor:
In pl.rec.gory Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

prosta konstrukcja (dwa maszty), wieksza ilosc miejsca w srodku - wbrew
pozorom zawsze gratow sie uzbiera. jak bedziesz z kims jezdzil tez
bez problemu sie do srodka zapakujecie, a pol kilo roznicy to w
przypadku turystyki rowerowej tyle co nic. (jeden wg linkow wazy 2.6
drugi 3.1 - ale zaraz sie okaze ze bez pokrowcow, sledzi, masztow itp -
wiec nie bierz za powaznie tych wag, najlepiej samemu zwazyc)

Jack Wolfskin Termite II
http://www.jack-wolfskin.com/en/desktopdefault.aspx/tabid-773/431_read-20
832/usetemplate-product/

na stronie jest pdf z instrukcja-schematem rozkladania. wydaje mi sie ze
jest to moze pewniejsza konstrukcja na jakies straszliwe wichury, ale
jest duzo mniejsza kubatura w srodku i ciekawi mnie jak to sie samemu
rozklada. ze wzgledu na to ze namiot jest niesymtertyczny, to to drugie
wejscie jest dla liliputow :) plusem moze byc to, ze w glowach i w
nogach jest bardziej "pionowy" - nie czujesz sie w tym rogu
klaustrofobicznie. minus jest taki ze jego wysokosc wewnetrzna jest
stosunkowo mala - jak przyjdzie sie przebierac, podmywac albo
przepakowywac w namiocie to bedzie ekwilibrystyka.

stelaz zewnetrzny to plus taki ze nie jest wewnetrzny :) a to znaczy ze jak bedziesz w deszczu rozbijal namiot to napierw mozesz postawic tropik a potem podczepic sypialnie. ja akurat mam stelaz wewnetrzny i zawsze (snieg,
deszcz) trzeba powsowac w rekawy maszty w sypialni, a dopiero potem
narzucac tropik. w pewnym momencie dochodzi sie do pewnej wprawy, ale
zawsze cos tam napada. z drugiej strony posiadajac stelaz wewnetrzny mozna zrzucic tropik i zrobic przwiewna moskitiere. szczegolnie w cieplejsze dni, jak latem slonce zacznie operaowac to w namiocie z tropikiem mozesz juz o 6 rano wyskoczyc jak opazony. latem czasem w ogole sie nie zarzuca na noc tropika.

podsumowujac: bralbym wiekszy, prostszy w obsludze i tanszy - jak sie zrobi dziora w podlodze to bedzie mniej szkoda niz w tym drozszym.

ja w swoja Arizone III bergsona w jeden przedsionek jak zdjalem przednie kolo nawet rower wstawilem. pozatym uzywam go takze do wedrowek pieszych letnich i
zimowych - a ma maszty z wlokna szklanego i stalowe sledzie - czylu cira
kilo wiecej niz w przypadku duraluminium.

szczegolnie zima albo jak pada deszcz dostrzegam plus trojki, gdyz po wrzuceniu
dwoch plecakow spokojnie sie z kumplem miescimy i mozna jeszcze sie
przebrac, zrobic jedzenie itp. mam tylko problem z tym za zaczynaja sie
powoli maszty sypac  - wlokno szklane popekalo a dokupic teraz czegos
pasujacego nie idzie.

--
IaS

Data: 2010-07-20 12:38:56
Autor: Titus Atomicus
In article <i23rlk$210$1@pippin.nask.net.pl>, <krioni@krioni.invalid> wrote:

> [...]

stosunkowo mala - jak przyjdzie sie przebierac, podmywac albo
przepakowywac w namiocie to bedzie ekwilibrystyka.

Obydwa namioty maja dokladnie te sama wysokosc - 105cm.

stelaz zewnetrzny to plus taki ze nie jest wewnetrzny :) a to znaczy ze jak bedziesz w deszczu rozbijal namiot to napierw mozesz postawic tropik a potem podczepic sypialnie.

Ale ja po wyjeciu masztow i tak skladalem wszystko razem, wiec i rowniez razem rozkladalem.
[...]

Nie zauwazylem.

latem czasem w ogole sie nie zarzuca na noc tropika.

Tropik daje cien.
podsumowujac: bralbym wiekszy, prostszy w obsludze i tanszy - jak sie zrobi dziora w podlodze to bedzie mniej szkoda niz w tym drozszym.

No wlasnie.
Zapomnialem chyba napisac, ze oba namioty kosztuja dokladnie tyle samo. 659zl.

Zamien na alu.
TA

Data: 2010-07-20 11:18:44
Autor:
[...]

hmm, max wysokosc jest taka sama ale "odczuwalna kubatura" bedzie mniejsza niz w drugim przpadku bo max nie wypada na srodku. choc, moze za mocno
kombinuje...

[...]

na to samo wychodzi - sypialke masz niepomoczona.
[...]

nie miales szczescie (lub nieszczescia) :P

Zamien na alu.

a jak dobiore dlugosc ? robi ktos na miare ?

--
IaS

Data: 2010-07-20 16:43:28
Autor: Jar
Veig III czy Termite II [crosspost]
> Zamien na alu.

a jak dobiore dlugosc ? robi ktos na miare ?

Tak, ja zamawiałem w Marabucie stelaż do swojego Bergsona Oregon. Po prostu podajesz długość, ale jedna uwaga: musza Ci dorobić [przetoczyć] koncówki takie od najgrubszego [9.5mm] stelaża  z laminatu [typowe, wtykane w ringi taśm w rogach namiotu], bo namioty Marabuta w wersji alu mają nieco inny system mocowania - do rogów namiotu zaczepione na stałe cienkie bolce -szpilki luźno wkładane w końce rurek stelaża.
Pozdrawiam
-J.

Data: 2010-07-23 06:22:06
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 20 Jul 2010 11:18:44 +0000 (UTC), <krioni@krioni.invalid> wrote:
> Zamien na alu.

 a jak dobiore dlugosc ? robi ktos na miare ?

Ja ostatni segment scialem katowka, ale jak kto woli recznie, piłką, to
pewnie tez się uda :-)

Taki kikut na koncu moze nie wyglada najlepiej, ale juz drugi sezon się
bujam z tak przerobionym namiotem i nic się nie dzieje. Moznaby poscinac
wszystskie segmenty odpowiednio, ale komu by się chcialo? :-)

pozdrawiam,
--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2010-07-20 15:11:16
Autor: Zbynek Ltd.
Veig III czy Termite II [crosspost]
Witam

Swoją drogą, to zepsuł ci się klawisz Shift?

krioni@krioni.invalid napisał(a) :

stelaz zewnetrzny to plus taki ze nie jest wewnetrzny :) a to znaczy ze jak bedziesz w deszczu rozbijal namiot to napierw mozesz postawic tropik a potem podczepic sypialnie.

Jeśli najpierw rozłożyć tropik, znaczy to że najpierw zwinęło się
sypialnię.
Ha! Jaki procent (promil?) użytkowników w ładny poranek najpierw
składa sypialnię, a dopiero potem tropik?

--
   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

Data: 2010-08-31 18:11:11
Autor: Titus Atomicus
Veig III czy Termite II [crosspost]
Witam,
No i ponownie kupilem Veiga...II. Veiga III do ktorego sie przymierzalem juz nie bylo w sprzedazy, ale Termite II jak sie okazalo jest w realu jeszcze mniejszy od tego Veiga II. No i nieco trudniej sie rozklada (np. w nocy bez swiatla).
W sumie dla mnie jedyna wada Veiga byla niebezpieczenstwo zalania sypalni przy wychodzeniu/wchodzeniu.
TA

Data: 2010-08-31 17:10:00
Autor: Michał Wasiak
On Tue, 31 Aug 2010 18:11:11 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Mnie w tym roku, drugiego dnia ulewy, Veig III zaczął
kapać z góry zamków i samego szczytu. Być może była to
skraplajaca się woda, choć wywietrzniki były otwarte
oczywiście. Trochę mnie zdenerwował tym.

--
Michał Wasiak

Data: 2010-09-01 01:03:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Veig III czy Termite II [crosspost]
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Termite II jak sie okazalo jest w realu jeszcze mniejszy od tego Veiga II. No i nieco trudniej sie rozklada (np. w nocy bez swiatla).

Czołówka to całkiem niezła inwestycja. Nie musisz od razu walić reflektora
dającego 500 lumenów, ale delikatna Petzlowska Tikkina2 powinna wystarczyć
na zabawy obozowe.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-07-20 19:21:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Veig III czy Termite II [crosspost]
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
No i jakie sa w praktyce roznice miedzy stelazem wewn. a zewnetrznym?

Wewnętrzny:
+można robić samą sypialnię
-za każdym razem jest szansa na zmoczenie sypialni deszczem

Zewnętrzny:
+rozbijasz raz, podwieszasz sypialnię, masz spokój. Nawet w deszczu.
-nie rozbijesz samej sypialni

Ja mam z wewnętrznym stelażem i bardzo sobie chwalę mojego Bergsona Ultra
Lite 2, szczególnie dlatego, że waży 1,8kg.

Data: 2010-07-21 10:02:51
Autor: Stirlitz
Veig III czy Termite II [crosspost]

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"
[...]

Jakiś czas temu szukałem nowego namiotu, podpytywałem min. na preclu. Wybór był między Fiord Nansen Veig III a Visby III. Wygrał Visby III, jedyna jego wada to stelaż wewnętrzny. Ale wymyśliłem już patent jak udoskonalić namiot i umożliwić rozbijanie go w czasie deszczu, tak żeby najpierw był tropik a potem sypialka. Mianowicie: taśma parciana, do zdobycia w każdym sklepie turystycznym i nie tylko. Długość zgodna z odwodem zewnętrznym namiotu, na rogach wystarczy zamontować zatrzaski zgodne z tymi od tropiku i nabić po jednej napie o średnicy pasującej do masztu. I gotowe. Rozkładam taśme na ziemi, mocuję maszty w otwory, narzucam tropik, zaczepiam. A potem już siedząc w suchym środku podpinam sypialkę. Prywitywne? Owszem, ale też skuteczne.

pozdr
Stirlitz

Data: 2010-07-22 01:18:52
Autor: Titus Atomicus
Veig III czy Termite II [crosspost]
In article <i269jf$rtj$1@news.onet.pl>,
 "Stirlitz" <stirlitz_rzeszow@WYTNIJ_TOo2.pl> wrote:

Jakiś czas temu szukałem nowego namiotu, podpytywałem min. na preclu. Wybór był między Fiord Nansen Veig III a Visby III. Wygrał Visby III, jedyna jego wada to stelaż wewnętrzny.

E, ja wole Veiga (no i Termita) z uwagi na 2 wejscia i przedsionki.

TA

Veig III czy Termite II [crosspost]