Velvia - czerwone zabarwienie

Data: 2010-03-23 01:29:49
Autor: JArekJ
Velvia - czerwone zabarwienie
Witam

Odebrałem wczoraj z punktu swoją pierwszą w życiu Velvię. Zauważyłem
po skanowaniu, że cały film ma lekko czerwone zabarwienie. Dodam, że
film był lekko przeterminowany ale przechowywany w chłodnym
zacienionym miejscu.
 Przykład tutaj :
http://picasaweb.google.pl/Jarek.Jaworowski/Torun#5451508879834856978

W związku z tym pytania. Czy to normalne dla tego materiału ? Czy może
to problem naświetlenia ? Czy w końcu problem LABu ?

pozdrawiam Jarek

Data: 2010-03-23 09:46:58
Autor: Jakub Jewuła
Velvia - czerwone zabarwienie
Witam
Odebrałem wczoraj z punktu swoją pierwszą w życiu Velvię. Zauważyłem
po skanowaniu, że cały film ma lekko czerwone zabarwienie.

Na nastepnej klatce nie widac zabarwienia:
http://picasaweb.google.pl/Jarek.Jaworowski/Torun#5431368538010242210

To caly, czy nie caly?

Data: 2010-03-23 01:52:24
Autor: JArekJ
Velvia - czerwone zabarwienie
Data: 2010-03-23 10:35:16
Autor: PeKlesyk
Velvia - czerwone zabarwienie
film ma lekko czerwone zabarwienie

u Ciebie zabarwienie jest czerwone ?

ja widze taki pioktaninowy róż

PMK

Data: 2010-03-23 03:30:13
Autor: JArekJ
Velvia - czerwone zabarwienie

ja widze taki pioktaninowy róż

PMK

Może i jest różowe ale to nadal nie jest odpowiedź na moje pytanie.

JJ

Data: 2010-03-23 11:43:04
Autor: Vituniu
Velvia - czerwone zabarwienie
ja widze taki pioktaninowy róż
Może i jest różowe ale to nadal nie jest odpowiedź na moje pytanie.

Czymkolwiek by nie byla pioktanina ja tez tam czerwieni nie widze ;)
Jak bardzo przeterminowana ta velvia byla?

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-03-23 15:08:02
Autor: syriusz
JArekJ wrote:
Jak bardzo przeterminowana ta velvia byla?

pozdrawiam,
Vituniu.

Jakies 2 lata.

A masz jeszcze slajdy z tej samej partii?
Jeśli tak, to wystrzelaj następny film na dniach i zanieś do innego labu.
Jeśli będą OK, to wykluczysz przeterminowanie materiału jako przyczynę problemu i będziesz już wiedział, aby więcej do Foto Szczutek na Łaziennej slajdów nie zanosić... ;-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-23 07:39:59
Autor: JArekJ
On 23 Mar, 15:08, syriusz <ra...@siliconet.pl> wrote:
JArekJ wrote:

> [...]

Jeśli będą OK, to wykluczysz przeterminowanie materiału jako przyczynę
problemu i będziesz już wiedział, aby więcej do Foto Szczutek na

No niestety (albo na szczęście) to był jedyny egzemplarz :) A co do
FotoSczurka to się zgadza, że lepiej tam nie nosić. Z tym, że w
Toruniu to raczej innej opcji nie ma :)

Data: 2010-03-23 15:55:46
Autor: mm
Velvia - czerwone zabarwienie
;)

No niestety (albo na szczęście) to był jedyny egzemplarz :) A co do
FotoSczurka to się zgadza, że lepiej tam nie nosić. Z tym, że w
Toruniu to raczej innej opcji nie ma :)

największa szansa że miał już mocno po dacie odbielacz. na 90% raczej lab, ale nie mając materiału porównawczego możesz zapomnieć o temacie. oczywiście gostek bedzie się bronił jak go zaatakujesz, jak to szczurek...
pozdr
mm

Data: 2010-03-23 16:03:41
Autor: Vituniu
Velvia - czerwone zabarwienie
(...) w Toruniu to raczej innej opcji nie ma :)

Rossmanna tam nie macie? :P

(jak zaznaczysz, zeby nie cieli, to masz nawet jako takie szanse... ;))

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-03-23 11:52:31
Autor: PeKlesyk
Velvia - czerwone zabarwienie
ja widze taki pioktaninowy róż

PMK

Może i jest różowe ale to nadal nie jest odpowiedź na moje pytanie.

JJ

No wiesz, gdyby to było czerwone to odszedłbym od monitora i zrobił sobie przerwę ;)

Odpowiedź na Twoje pytanie - nie, Velvia normalnie nie ma takiej dominanty. Jest absolutnie neutralna. Można powiedzieć że jest kontrastowa i ma dość mocno podkręcone kolory. Nie bardzo nadaje się do portretu, bo intensywne barwy Velvi źle oddają niuansy skóry.

Niezależnie jednak jak mocno podkręcone są kolory Velvia nie jest ani czerwona, ani różowa, ani zielonkawa ani niebieskawa - ta z Twoich skanów albo była mocno przeterminowana, albo zaszkodziła jej temperatura albo zaszkodziło jej wywołanie.

PMK

Data: 2010-03-23 11:51:34
Autor: syriusz
JArekJ wrote:
[...]

Jeśli nie stosowałeś żadnych filtrów już po zeskanowaniu ;-), czyli to co widać na skanie, jest mniej więcej tym, co jest na slajdzie - to na pewno takie czerwono-różowe zabarwienie nie jest normalne :)

Jeśli występuje to równomiernie na całym filmie, to ja stawiam na spieprzony proces wywołania. A dokładniej - zbyt kwaśna druga kąpiel (color developer).

Rzuć okiem tutaj:
http://www.jobo.com/jobo_service_analog/analog_frei/bedanleitung_pdf/E-6_3bad_5Liter.pdf
Strona 8 PDF'a (albo strona 14 prezentowanej tam broszury).

Gdzie ten slajd wywoływałeś?

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-23 05:32:28
Autor: JArekJ
Velvia - czerwone zabarwienie

Gdzie ten slajd wywoływałeś?

Pozdrawiam,
syriusz

W LABie w Toruniu Foto Szczurek na Łaziennej

JJ

Data: 2010-03-23 12:16:28
Autor: Piotr Sz.
Velvia - czerwone zabarwienie
Jeśli występuje to równomiernie na całym filmie, to ja stawiam na spieprzony proces wywołania. A dokładniej - zbyt kwaśna druga kąpiel (color developer).

Przy rozjechaniu sie temperatury procesu tez sa (podobno) taki kwiatki. Pisz podobno, bo mie nigdy nie rozjechala az tak temperatura, wiec osobiscie nie malem "szczescia" sprawdzic. :-)

Piotr Sz.
piotr(@)szkut.com
www.szkut.com

Data: 2010-03-24 23:40:57
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 23 Mar 2010 01:29:49 -0700 (PDT), JArekJ napisał(a):

[...]

Na 99% lab - dokładniej - stabilizator w pierwszym wywoływaczu. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     gg: 3524356
___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl

Data: 2010-03-25 06:27:25
Autor: \"Die Gro?e Luge\"

Ciekawe, lecz zobacz tutaj: http://www.flickr.com/photos/42249145@N05/3976436459/ -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-03-25 20:26:29
Autor: PeKlesyk
Velvia - czerwone zabarwienie
Data: 2010-03-26 07:25:03
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "PeKlesyk" <gruszka@wierzbie.pl> napisał w wiadomości news:hoge35$ads$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ciekawe, lecz zobacz tutaj: http://www.flickr.com/photos/42249145@N05/3976436459/
i tutaj:
http://velvia-film.blogspot.com/2009/10/slide-versus-negative-fujifilm-vel
via.html
PMK

Klasyczna stronka z cyklu "nie umiem robic zdjec, ale mam dostep do netu" ;)

Data: 2010-03-26 17:38:58
Autor: PeKlesyk
[...]

to nieważne, ważne, że Velvia tam nie ma dominanty

PMK

Data: 2010-03-26 18:01:43
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "PeKlesyk" <gruszka@wierzbie.pl> napisał w wiadomości news:hoiokv$oag$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

To, ze tam nie ma to nie wazne, wazne czy faktycznie ma ;)

Data: 2010-03-26 18:22:34
Autor: PeKlesyk
[...]

skoro nawet tam nie ma to znaczy że nie ma :)

PMK

Data: 2010-03-26 13:26:56
Autor: Polon
[...]

*** zainwestuj w cyfrowke i problem bedziesz mial z glowy.

Polon

Data: 2010-03-26 15:17:42
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Polon" <Polon@op.pl> napisał w wiadomości news:hoicrg$sh4$1news.onet.pl...
[...]

Jasne, jeszcze tylko lobotomia i bedziesz szczesliwy :)

Data: 2010-03-26 15:30:15
Autor: cichybartko
W dniu 2010-03-26 15:17, Jakub Jewuła pisze:
[...]

Ale po części ma racje, w przypadku cyfry laikowi jest łatwiej kontrolować proces niż przy technikach analogowych gdzie się korzysta bardzo często z podwykonawców. Wiadomo jak z nimi bywa. Oczywiście można dalej roztrząsać co lepsze odbitka czy wydruk, ale chyba na pierwszym miejscu powinien być temat, a technika to kwestia upodobań i możliwości twórcy.

Pozdrawiam,
Bartosz.

Data: 2010-03-26 15:35:12
Autor: adam
Velvia - czerwone zabarwienie
Użytkownik "cichybartko" napisał
[...]

Nieee, nieprawda.
Trzeba sobie kupić procesor i samemu robić.
Wtedy, jak powszechnie na p.r.f. wiadomo - jest taniej niż cyfrowo i wcale tak dużo roboty przy tym nie ma ; ))))
No i poza tym jakość, panie, jakość, że aż kopara opada ; )

adam

Data: 2010-03-26 15:46:41
Autor: cichybartko
W dniu 2010-03-26 15:35, adam pisze:
[...]

A w przypadku sukcesu jakość na offsecie zabije ;).

Pozdrawiam,
Bartosz.

Data: 2010-03-26 23:06:03
Autor: syriusz
adam wrote:
Trzeba sobie kupić procesor i samemu robić.

Eeeee tam zaraz kupić.
ZROBIĆ sobie trzeba taki procesor - wtedy to dopiero jest satysfakcja! :-)
Właśnie przygotowałem sobie chemię do swojego "procesora" - jutro kolejne wywołanie... ;-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-26 23:19:12
Autor: PeKlesyk
[...]

a to koreks już nie wystarcza ?

PMK

Data: 2010-03-26 23:21:49
Autor: syriusz
PeKlesyk wrote:
[...]

A Tobie wystarcza do procesu E-6?
Jeśli tak, to jakiś magik chyba jesteś... ;-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-27 00:21:47
Autor: JA
On 2010-03-26 23:21:49 +0100, syriusz <rafal@siliconet.pl> said:

A Tobie wystarcza do procesu E-6?
Jeśli tak, to jakiś magik chyba jesteś... ;-)

Bez magii. Koreks + płaszcz wodny.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2010-03-27 19:09:00
Autor: syriusz
JA wrote:
Bez magii. Koreks + płaszcz wodny.

Do tego będzie Ci jeszcze potrzebny termometr i stoper.
No zrobił nam się z tego właściwie "procesor"... :-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-27 00:42:51
Autor: PeKlesyk
Velvia - czerwone zabarwienie
a to koreks już nie wystarcza ?

A Tobie wystarcza do procesu E-6?
Jeśli tak, to jakiś magik chyba jesteś... ;-)

Magik nie żyje, a E6 to ludzie z ulicy robią ;)

no jasne, że wystarcza, zwłaszcza wsparty dobrym termometrem :)

PMK (nie ufam maszynom ;)

Data: 2010-03-27 19:11:38
Autor: syriusz
PeKlesyk wrote:
Magik nie żyje, a E6 to ludzie z ulicy robią ;)

no jasne, że wystarcza, zwłaszcza wsparty dobrym termometrem :)

Do tego płaszcz wodny, a całość robiona według stopera.
Innymi słowy - sam koreks jednak nie wystarcza... ;-P

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-27 00:55:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 26 Mar 2010 23:06:03 +0100, syriusz napisał(a):

Eeeee tam zaraz kupić.
ZROBIĆ sobie trzeba taki procesor - wtedy to dopiero jest satysfakcja! :-)
Właśnie przygotowałem sobie chemię do swojego "procesora" - jutro kolejne wywołanie... ;-)

A nie chcesz przygarnąć mojego? Jest właśnie te 120km na zachód od Ciebie
;)

Data: 2010-03-27 19:23:17
Autor: syriusz
Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Twój sprzęt jest bardzo fajny, ale ma podstawową wadę (jak dla mnie) - potrzebuje sporo miejsca i dodatkowej instalacji (zbiornika z filtrem wody). U mnie to odpada, więc póki co cieszę się ze wspaniale sprawdzającego się "procesora" w misce ;-) W 100% mobilny, łatwy w instalacji i deinstalacji ;-)

A sprzedajesz swój sprzęt? Bo coś wspominałeś, że w jakiejś wynajmowanej ciemni w Krakowie go chciałeś instalować...?

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-28 23:58:52
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 27 Mar 2010 19:23:17 +0100, syriusz napisał(a):

Twój sprzęt jest bardzo fajny, ale ma podstawową wadę (jak dla mnie) - potrzebuje sporo miejsca i dodatkowej instalacji (zbiornika z filtrem wody).

Wszystko w komplecie :D

A sprzedajesz swój sprzęt? Bo coś wspominałeś, że w jakiejś wynajmowanej ciemni w Krakowie go chciałeś instalować...?

Kto mówi o sprzedaży/ Jedyne co, to szkoda, żeby stał i się kurzył. Wolę
wypożyczyc komuś, kto go bedzie używał. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2010-03-27 14:32:25
Autor: adam
Velvia - czerwone zabarwienie
Użytkownik "syriusz" napisał
[...]

: )

adam

Data: 2010-03-27 19:18:51
Autor: syriusz
adam wrote:
[...]

No i właśnie wywołane dwie kolejne rolki. Piękne kolorki już wychodzą... ;-)
Nawiasem mówiąc - chyba żadna bezduszna cyfra nie zastąpi mi tych wrażeń - patrzeć jak wisi i suszy się Twoje 36 klatek (nooo może czasami 37 ;-) - bezcenne ;-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-28 23:59:30
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 27 Mar 2010 19:18:51 +0100, syriusz napisał(a):

[...]

....kłąć, jak na pierwszych 8 jest nocny krajobraz.. ;)

Data: 2010-03-29 10:19:13
Autor: syriusz
Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Hehehe :-D
No jest z tym ból wtedy ;-)
Ale tnę tylko swoje, więc się nie stresuję... ;-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-29 13:29:38
Autor: adam
[...]

Nieeee, noooo... podziwiam i zazdroszczę zapału : )

adam

Data: 2010-03-31 00:15:38
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 29 Mar 2010 13:29:38 +0200, adam napisał(a):

[...]

Ja poczekam, aż zacznie wieszać szitki :D

Data: 2010-03-26 16:10:05
Autor: Jakub Jewuła
[...]

Guzik prawda.

Kto chce i umie panuje nad materia bez wzgledu na to czy cyfrzana
czy analogowa. 99.9% ludzi nie panuje bo nie umie, lub nie chce i tu i tu.

Data: 2010-03-26 16:27:34
Autor: cichybartko
W dniu 2010-03-26 16:10, Jakub Jewuła pisze:
[...]

Zgadzam się że każdy proces jest do opanowania, tylko chyba w analogu jest więcej tych czynników do spieprzenia, szczególnie laikowi. Może moje przeświadczenie wynika z małej wiedzy w tym temacie, ale chyba w procesie analogowym nie istnieje paleta historii ala photoshop ;). Zresztą nie ma sensu rozwlekać tego śmierdzącego tematu co lepsze w tak szacownym miejscu :).

Pozdrawiam,
Bartosz.

Data: 2010-03-29 11:08:39
Autor: Jaco
Velvia - czerwone zabarwienie

Kto chce i umie panuje nad materia bez wzgledu na to czy cyfrzana
czy analogowa. 99.9% ludzi nie panuje bo nie umie, lub nie chce i tu i tu.

Jest jak dla mnie jedna zasadnicza różnica. W analogu oprócz pracy głową sporo niestety trzeba robić "ręcami". A ja jako pierdoła manualna tego nie lubię. W cyfrze w zasadzie obrabia sie tylko głową (klikania myszki nie liczę).

Data: 2010-03-26 18:24:07
Autor: JA
On 2010-03-26 15:30:15 +0100, cichybartko <cichybartko@gmail.com> said:

[...]

Nie wiem czy zauważyłeś, jeśli nie to przypomnę. Velvia to slajd.

Data: 2010-03-26 23:07:09
Autor: cichybartko
W dniu 2010-03-26 18:24, JA pisze:
On 2010-03-26 15:30:15 +0100, cichybartko <cichybartko@gmail.com> said:

[...]

Racja. Nawiązywałem ogólnie do technologi analogowych i jak widać zbytnio odcisnęła się na mnie dyskusji z pl.rec.foto.cyfrowa o reprodukcjach, i podziale na odbitkę oraz wydruk.
W przypadku slajdu trzeba skanować i później to gdzieś wydrukować. Jednym słowem mamy etap wywoływania, skanowania, ewentualnej obróbki i później druk. W przypadku cyfry po zrobieniu zdjęcia tylko pozostaje obróbka i późniejszy druk bądź naświetlenie slajdu. Jednak w przypadku fotografii analogowej jest trochę więcej etapów które mogą pójść nie tak jak tego chcemy, szczególnie w przypadku laika.

Pozdrawiam,
Bartosz.

Data: 2010-03-26 23:24:27
Autor: syriusz
cichybartko wrote:
W przypadku slajdu trzeba skanować i później to gdzieś wydrukować.

Kolego - błąd! Slajd się nie skanuje.
Slajd się RZUCA - rzutnikiem na ekran... ;-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-03-26 23:39:55
Autor: cichybartko
W dniu 2010-03-26 23:24, syriusz pisze:
cichybartko wrote:
W przypadku slajdu trzeba skanować i później to gdzieś wydrukować.

Kolego - błąd! Slajd się nie skanuje.
Slajd się RZUCA - rzutnikiem na ekran... ;-)

Wiem, wiem, jest to zupełnie inne doznanie niż odbitka :).

Pozdrawiam,
Bartosz.

Data: 2010-03-27 00:23:07
Autor: JA
On 2010-03-26 23:07:09 +0100, cichybartko <cichybartko@gmail.com> said:

[...]

Slajd = projekcja.

Data: 2010-03-27 13:40:07
Autor: cichybartko
W dniu 2010-03-27 00:23, JA pisze:
On 2010-03-26 23:07:09 +0100, cichybartko <cichybartko@gmail.com> said:

[...]

Prowokujesz ;).

Pozdrawiam,
Bartosz.

Data: 2010-03-27 13:02:01
Autor: Polon
Velvia - czerwone zabarwienie
Jednak w przypadku
fotografii analogowej jest trochę więcej etapów które mogą pójść nie tak jak tego chcemy, szczególnie w przypadku laika.

Bez przesady z tym laikiem!

Pamietam jeszcze za czasow mojego Zenita a potem EOSa 300, ze fotki byly zrabane przez calkiem niezlych profesjonalistow.

Ot ktos zapomnial czegos dolac czy odlac czy cholera wie co.

Za kazdym razem odbior fotek to byl stres.

Odkad mam cyfraka problem z labem przestal istniec- bo nie uzywam labow :-)

Polon

Data: 2010-03-27 11:47:02
Autor: Polon
Velvia - czerwone zabarwienie
*** zainwestuj w cyfrowke i problem bedziesz mial z glowy.

Jasne, jeszcze tylko lobotomia i bedziesz szczesliwy :)

Robienie zdjec analogiem w 2010 roku to dowod na inteligencje wlasciciela :-)

Polon

Data: 2010-03-27 12:13:03
Autor: Hants
"Polon" <Polon@op.pl> wrote in message news:hokrav$341$1news.onet.pl...
*** zainwestuj w cyfrowke i problem bedziesz mial z glowy.
Jasne, jeszcze tylko lobotomia i bedziesz szczesliwy :)

Robienie zdjec analogiem w 2010 roku to dowod na inteligencje wlasciciela

Polon - a autofocus juz Ci działa?? :-D
-- -- -- -- -- --
550D, erro1, brak AF, mam wyczyscic styki

Styki sa czyste, wczoraj aparat dzialal prawidlowo, po naladowaniu baterii
przestal.
Sprawdzalem na dwoch obiektywach:
Tamron 18-250
Canon 28-80
Na obu ten sam problem.
-- -- -- -- -- -- -

:-P

Data: 2010-03-27 12:17:05
Autor: Polon
Velvia - czerwone zabarwienie
Robienie zdjec analogiem w 2010 roku to dowod na inteligencje wlasciciela

Polon - a autofocus juz Ci działa?? :-D

No co za zlosliwa uwaga :-)

Polon

Data: 2010-03-26 16:49:21
Autor: \"Die Gro?e Luge\"

Prosciej. Materialy do zamrazarki. Zero problemow.Przedtem wyrzucic swinine... -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-03-30 04:24:46
Autor: tomikiru

Użytkownik "JArekJ" <jawwa@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b0c1cfa8-6807-4d12-bf46-b059c1a71c7a@t20g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

Twój główny problem jest taki, że masz ohydną
Maciej.

Velvia - czerwone zabarwienie