Via Baltica. Jest zezwolenie na odcinek Śniadowo - ŁomĹźa Południe

Data: 2019-08-13 14:22:54
Autor: u2
Via Baltica. Jest zezwolenie na odcinek Śniadowo - ŁomĹźa Południe
http://www.suwalki24.pl/article/1,via-baltica-jest-zezwolenie-na-odcinek-sniadowo-- -lomza-poludnie

Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski wydał w poniedziałek decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, która obejmuje budowę ok. 17 km drogi ekspresowej S-61 na odcinku Śniadowo-Łomża Południe.

To kolejny fragment strategicznej dla naszego regionu trasy Via Baltica. Pochłonie 380,3 mln zł i ma być ukończony do 9 grudnia przyszłego roku.

Do tej pory S61 w naszym województwie to 13-kilometrowa obwodnica Suwałk i 10-kilometrowy odcinek obwodnicy Augustowa od węzła Suwałki Południe do Raczek. W budowie jest druga nitka obwodnicy Szczuczyna. Białostocki oddział Głownej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekazał do ogłoszenia przetargi na odcinki Suwalki - Budzisko i Podborze - Śniadowo. W realizacji w systemie projektuj i buduj jest pozostałe blisko 200 km trasy S61 w woj. podlaskim i warmińsko mazurskim.

Budowa odcinka Śniadowo - Łomża jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć infrastrukturalnych, planowanych do realizacji na terenie województwa podlaskiego, którego głównym celem jest: poprawa społecznej, ekonomicznej i przestrzennej spójności z krajami Unii Europejskiej na poziomie lokalnym i regionalnym.

Droga ekspresowa ma też zapewnić właściwy poziom bezpieczeństwa, poprawić warunki ruchu (przepustowość, zmniejszenie strat czasu) oraz zapewnić komfortowe i szybkie przejazdy wszystkim użytkownikom projektowanej drogi, zapewnić odpowiednie parametry nośności nawierzchni, spełniających kryteria dopuszczenia ich dla przejazdu pojazdów ciężkich, zmniejszyć uciążliwośc oddziaływań na środowisko powodowanych przez ruch w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza, wód powierzchniowych.

Zakres robót budowlanych obejmuje:

o    budowę dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S-61 od km 0+000 do km 16+998,92 (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku),

o    budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP ,,Chomentowo Wschód" kat. II km ok. 11+500 - strona wschodnia, oraz MOP ,,Chomentowo Zachód" kat. III km ok. 11 +200 - strona zachodnia) wraz z infrastrukturą techniczną,

o    budowę 1 węzła drogowego typu - węzeł "Śniadowo" w km ok. 1 +232,

o    przebudowę odcinków istniejących dróg wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych,

o    budowę dodatkowych jezdni oraz zjazdów do istniejących działek,

o    budowę ciągów pieszych oraz pieszo-rowerowych wzdłuż przebudowywanych dróg,

o    budowę elementów systemu odwodnienia (rowy, przepusty, dreny),

o    budowę 14 obiektów inżynierskich w tym:11 w ciągu drogi ekspresowej (w tym 6 pełniących funkcję przejść dla zwierząt), 3 nad drogą ekspresową.

o    budowę 19 zbiorników (retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych otwartych).

W poniedziałkowym briefingu prasowym ogłaszającym budowę kolejnego etapu Via Baltica obok wojewody podlaskiego wzięli także udział starosta łomżyński Lech Marek Szabłowski oraz Wojciech Borzuchowski - dyrektor białostockiego odziału GDKKiA.

Źródło: PUW

--
I love love

Data: 2019-08-13 06:42:14
Autor: Bruno Brunowski
Via Baltica. Jest zezwolenie na odcinek Śniadowo - Łomża Południe
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 14:22:55 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
[...]

To teraz z podpisania każdego ZnRID, też się robi szopkę? Straszna bida musi być w inwestycjach skoro byle decyzja administracyjna jest tak szumnie ogłaszana.

W najbliższym czasie można się spodziewać prawdziwego wysypu uroczystych podpisań ZnRID-ów dla S-61.

Chyba, że skończy się tak jak dla odcinka Ostrów Mazowiecka - Śniadowo i Suwałki-Budzisko, czyli wywaleniem wykonawcy za opóźnienia w projektowaniu.

--
Bruno

Data: 2019-08-13 16:42:23
Autor: u2
[...]

a pamiętasz jak 8 lat pełomafia nic nie robiła ? ba, pominęli Białystok w swoich planach, prezydent Białego nawet wyskoczył z pretensjami, ale szybko umilkł jak trusia:))))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-13 08:28:18
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 16:42:25 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]
> a pamiętasz jak 8 lat pełomafia nic nie robiła ? ba, pominęli Białystok w swoich planach, prezydent Białego nawet wyskoczył z pretensjami, ale szybko umilkł jak trusia:))))))))))

Jeśli chodzi o Białystok, to S8 za PO wybudowano. --
Bruno

Data: 2019-08-13 18:44:10
Autor: u2
[...]

znowu ściemniasz, płaci ktoś tobie za tą pisaninę-bełkot na usenecie ? odcinkiem S-8 wielokrotnie jeździłem od Ostrowi Mazowieckiej (świetny bar Przystanek) do Wyszkowa i dopiero teraz skończyli, więc ty mi tu nie ten tego:)))))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-13 10:01:45
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 18:44:11 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

znowu ściemniasz, płaci ktoś tobie za tą pisaninę-bełkot na usenecie ? odcinkiem S-8 wielokrotnie jeździłem od Ostrowi Mazowieckiej (świetny bar Przystanek) do Wyszkowa i dopiero teraz skończyli, więc ty mi tu nie ten tego:)))))))))))

Nie, nie skończyli. Pisiorom przez cztery lata nie udało się ukończyć obwodnicy Marek.
Gdyby nie przetargi ogłoszone i rozstrzygnięte przez poprzedników to byś tak jeździł, jak po "priorytetowej" S19 Lublin-Rzeszów. Tam pisiory przez 3 lata nie potrafiły rozstrzygnąć przetargu. Zamiast otwierania kolejnych odcinków jest wydawanie ZnRID.

--
Bruno

Data: 2019-08-13 19:06:16
Autor: u2
[...]

durnyś, ja jeździłem już kilka razy od Ostrowi do Wyszkowa i wszystko było OK, oprócz niepotrzebnych znaków ograniczenia prędkość do 100 km/h i uwaga zwierzęta (już były ogrodzenia) a twoje Marki omijam z daleka, za mało się starasz brutuś, jesteś po prostu do dupy:))))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-13 10:32:49
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 19:06:18 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

durnyś, ja jeździłem już kilka razy od Ostrowi do Wyszkowa i wszystko było OK, oprócz niepotrzebnych znaków ograniczenia prędkość do 100 km/h i uwaga zwierzęta (już były ogrodzenia) a twoje Marki omijam z daleka, za mało się starasz brutuś, jesteś po prostu do dupy:))))))))))))))))

Jak już wspominałem, jeździsz gdyż to PO przetargi rozstrzygało i nie było już jak wstrzymać inwestycji. --
Bruno

Data: 2019-08-13 22:37:02
Autor: u2
[...]

ano, dlatego Białystok ominięto z premedytacją, S-8 nadal niedokończone w Markach, krecia robota pełomafii:))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-13 13:51:32
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 22:37:20 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

ano, dlatego Białystok ominięto z premedytacją, S-8 nadal niedokończone w Markach, krecia robota pełomafii:))))))))))))))

Pisiory wywaliły wykonawcę i już drugi rok próbują wybrać innego. --
Bruno

Data: 2019-08-13 23:15:00
Autor: u2
[...]

a w jednym z poprzednich postów twierdziłeś, że S-8 do Białego wykończona przez pełomafię, najwyraźniej chodziło tobie brutuś, że nie została zbudowana:)))))))))))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-14 07:43:23
Autor: Runt
W dniu 2019-08-13 o 22:37, u2 pisze:

ano, dlatego Białystok ominięto z premedytacją, S-8 nadal niedokończone w Markach, krecia robota pełomafii:))))))))))))))

Łżesz! S-8 od ubiegłego roku omija Marki. Kolega potwierdził.
S-8 ukończono dzięki PO bo PiS czego się nie dotknie spieprzy!

--
Runt

Data: 2019-08-14 07:40:59
Autor: Runt
W dniu 2019-08-13 o 19:06, u2 pisze:

[...]

Łzesz sieroto opluta! Zapytałem wczoraj wieczorem znajomego co prawda nie mieszka w Białymstoku ale jakiejś wiosce obok. Obwodnica Marek jest czynna od ubiegłego roku więc nie pieprz, że jeździłeś S-8 przez Marki! Nawet tam rowerów i furmanek nie wpuszczają! Chyba, że AirTaxi! ;-))

--
Runt

Data: 2019-08-14 15:25:34
Autor: Zenek Kapelinder
Via Baltica. Jest zezwolenie na odcinek Śniadowo - Łomża Południe
Znowu pizdziak vel runt dziura w dupie klamiesz. To ze kogos znasz nie znaczy ze on chce znac ciebie.

Data: 2019-08-14 07:36:46
Autor: Runt
W dniu 2019-08-13 o 18:44, u2 pisze:

znowu ściemniasz, płaci ktoś tobie za tą pisaninę-bełkot na usenecie ? odcinkiem S-8 wielokrotnie jeździłem od Ostrowi Mazowieckiej (świetny bar Przystanek)

Pewnie jakaś tania speluna! ;-))

do Wyszkowa i dopiero teraz skończyli,

Teraz czyli kiedy?

Kto podpisał kontrakt na budowę S-8? PiS? ;-))))

więc ty mi tu nie ten tego:)))))))))))

Nie mogłeś skorzystać z AirTaxi? ;-)))

--
Runt

Data: 2019-08-14 07:34:57
Autor: Runt
W dniu 2019-08-13 o 17:28, Bruno Brunowski pisze:
[...]

Ale nie do Suwałk! Do Suwałk nie prowadzi żadna droga! Wszystkie kończą się w kartofliskach!

Czy PiS już zgodnie z obietnicą przywrócił połączenia kolejowe do Łomzy?

--
Runt

Via Baltica. Jest zezwolenie na odcinek Śniadowo - ŁomĹźa Południe