Via Baltica po litewskiej stronie

Data: 2018-08-16 22:58:51
Autor: u2
Via Baltica po litewskiej stronie
łał Litwini mi imponują:)

http://www.suwalki24.pl/article/3,via-baltica-po-litewskiej-stronie-na-odcinku-mariampol-- -kowno-cztery-pasy-ruchu-i-130-kmh

11.08.2018
Via Baltica po litewskiej stronie. Na odcinku Mariampol - Kowno cztery pasy ruchu i 130 km/h

Minister Łączności Litwy Rokas Masiulis w piątek, 10 sierpnia wizytował budowę dwóch odcinków drogi Via Baltica na trasie Kowno - Mariampol, o łącznej długości 24 km.

- Tej jesieni Via Baltica między Kownem a Mariampolem będzie miała cztery pasy ruchu - zapowiedział litewski minister. - Ruch jest tu bardzo intensywny, i w około jednej trzeciej składa się z samochodów ciężarowych. Po zakończeniu modernizacji, sytuacja zmieni się całkowicie. Pojazdy będą mogły jeździć 130 km na godzinę, a według specjalistów, wypadkowość spadnie aż o 70 procent - mówił minister R. Masiulis.

Prace przy budowie dodatkowych pasów ruchu odbywają się obecnie na dwóch częściach trasy Via Baltica: odcinki dróg między Kownem i Mariampolem oraz przy obwodnicy Poniewieża. Łącznie 46 km dróg zostanie zmodernizowanych, a prace mają zostać zakończone do końca tego roku.

Między Kownem a Mariampolem prace przebiegają na drodze A5 Kowno - Mariampol - Suwałki od 23.40 do 35.40 kilometra, licząc od Kowna i od 45.15 do 56.83. To są ostatnie nieposzerzone odcinki drogi na tej trasie. Do końca roku cała ta część drogi będzie już spełniać wymagania dla autostrad.

- Dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest ważne nie tylko poszerzenie autostrady - mówił Vitalijus Andrejevas, pełniący obowiązki dyrektora Zarządu Dróg przy Ministerstwie Łączności Republiki Litewskiej. - Między Kownem i Mariampolem nie będzie już węzłów jednopoziomowych, zbudowanych zostanie 10 wiaduktów, 3 o różnych poziomach skrzyżowania. Trwa budowa dróg łączących dla ruchu lokalnego. Przed kolizjami ze zwierzętami leśnymi strzec będą bariery i podziemne przejścia dla zwierząt.

Obwodnica Poniewieża o łącznej długości około 22 km, będąca częścią via Baltiki, jest obecnie rozbudowywana z 2 do 3 pasów ruchu, a pierwsze 3 kilometry do 4 pasów. Na drodze budowane są także mosty i wiadukty, przewidziano dwa ronda bezpieczeństwa. Połowa obwodnicy jest już niemal zmodernizowana, a zakończenie prac planowane jest na koniec bieżącego roku.

Łączna wartość prac prowadzonych obecnie przy Via Baltice wynosi 133,3 mln euro, w tym 79,4 mln euro pochodzi z Funduszu Spójności Unii Europejskiej.

Autostradą z Mariampola do przejścia w Budzisku za 4 lata

Jak podaje w komunikacie ministerstwo łączności Litwy, modernizacja Via Baltiki z Mariampola do litewsko- polskiej granicy państwowej (A5 od 56.83 do 97.06 km) też posuwa się do przodu. Już przeprowadzono strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko i przygotowano specjalny plan, który zakłada cztery pasy ruchu. Trwa wykup gruntów od prywatnych właścicieli. Procedura wykupywania ziemi od właścicieli może dotyczyć nawet 700 działek o łącznej powierzchni ok. 300 hektarów. Inwestycja obejmie zaś 2 tys. 880 hektarów.

Minister poinformował, że w 2020 roku rozpoczną się prace konstrukcyjne i budowlane tego odcinka o długości ponad 40 km, a w 2022 r. droga uzyska cztery pasy ruchu i spełni wymagania autostrady.

WYG

Źródło i fot: Ministerstwo Łączności Republiki Litewskiej

Na fot: Wizytacja budowy Via Balticy przez ministra łączności RL

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-08-16 16:32:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 22:58:52 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
łał Litwini mi imponują:)

http://www.suwalki24.pl/article/3,via-baltica-po-litewskiej-stronie-na-odcinku-mariampol-- -kowno-cztery-pasy-ruchu-i-130-kmh

To ty jutek Żmudzin (Lietuvis)?

Data: 2018-08-17 01:34:17
Autor: u2
W dniu 17.08.2018 o 01:32, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

nie, ale miałem serdecznego kolegę Żmudzina, który umarł w wieku 57 lat, smutne, ale wielkim gostkiem był:)

Data: 2018-08-16 16:52:44
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 01:34:18 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> nie, ale miałem serdecznego kolegę Żmudzina, który umarł w wieku 57 lat, smutne, ale wielkim gostkiem był:)

Fizycznie (chłop jak dąb) czy w sensie godności ludzkiej?

Data: 2018-08-17 01:54:35
Autor: u2
W dniu 17.08.2018 o 01:52, Jakub A. Krzewicki pisze:
Fizycznie (chłop jak dąb) czy w sensie godności ludzkiej?

wielki jak jak dąb, a mądry jak sowa:)

Data: 2018-08-17 09:36:04
Autor: Kwinto
Via Baltica po litewskiej stronie
W dniu 16.08.2018 o 22:58, u2 pisze:
łał Litwini mi imponują:)

Skwapliwie korzystają z możliwości, jakie stworzyliśmy dla rozwoju ich portu - Kłajpedy.

JK

Via Baltica po litewskiej stronie