Data: 2011-07-01 14:05:02 | |
Autor: J.F | |
ViaToll | |
Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iuk8hr$kig$1@news.onet.pl...
I tak sobie czytam .... dla autek pow. 3,5 tony do 12 ton i Euro 4 min. wychodzi 28 gr/km max. Czyli np. Katowice - Kraków około 15 zł. Dla EURO jeszcze 5 mniej. I to jest w miare normalnie, bo co bylo do wczoraj ? Mala ciezarowka placila kilkaset zl rocznie za winiete (a propos - gdzie jest ostatni cennik, ale w zakresie 3.5-12t) i miala autostrady za darmo. Jak to zwrocil uwage Cavalino - na Kat-Kr nie bedzie obowiazywalo, podobnie jak na innych autostradach "prywatnych", ale jako ze nie ma juz winiet (?) .. to chyba beda placily pelna stawke cennikowa ? A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych autostrad ? Czy teraz "tiry rozjada nam wioski" ? J. |
|
Data: 2011-07-01 14:16:33 | |
Autor: Jakub Jewuła | |
ViaToll | |
A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych autostrad ? A ktore to? q |
|
Data: 2011-07-01 15:50:48 | |
Autor: Bydlę | |
ViaToll | |
On 2011-07-01 14:16:33 +0200, Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> said:
A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych autostrad ? A wpisz w gógle "Prywatne autostrady" i walnij w RETURN czy ENTER... Pierwszy znaleziony wynik już ci da odpwiedĽ... -- Bydlę |
|
Data: 2011-07-02 10:56:46 | |
Autor: Jakub Jewuła | |
ViaToll | |
A wpisz w gógle "Prywatne autostrady" i walnij w RETURN czy ENTER...A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnychA ktore to? Sam sie walnij ;) Pytam ktore to "drogi rownolegle do "prywatnych autostrad". Mozesz podac przyklad jednej takiej drogi? q |
|
Data: 2011-07-02 12:55:21 | |
Autor: J.F. | |
ViaToll | |
On Sat, 2 Jul 2011 10:56:46 +0200, Jakub Jewuła wrote:
A wpisz w gógle "Prywatne autostrady" i walnij w RETURN czy ENTER...A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnychA ktore to? Zanim te autostrady powstaly, to przeciez ludzie jakos jezdzili w tym kierunku. Patrzac na mape: 92, 308, 32, 307, 431, 11, 15, 432. No i 91, ale tu nie znam statusu autostrady. J. |
|
Data: 2011-07-02 15:56:12 | |
Autor: Bydlę | |
ViaToll | |
On 2011-07-02 10:56:46 +0200, Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> said:
A wpisz w gógle "Prywatne autostrady" i walnij w RETURN czy ENTER...A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnychA ktore to? Nie się, a "se". "Se" waln±łem i dostałem cieakwy pierwszy wynik. :-)
Te, które id± z grubsza w tym samym kierunku i s± obok. Mozesz podac przyklad jednej takiej drogi? Pewnie tak. Musiałbym odpalić mapę, zrobić zoom i popatrzeć. Ale nie chce mi się, bo mam w nawigacji guzik: Omijaj Płatne Odcinki Dróg. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-07-01 14:17:01 | |
Autor: Grzegorz | |
ViaToll | |
Hello J.F !:
Jak to zwrocil uwage Cavalino - na Kat-Kr nie bedzie obowiazywalo, Dowiemy się zapewne podsłuchując na CB ... A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych A to się okaże. Jeżeli opłaty za prywatne autostrady będą w rozsądnych granicach, to pewnie nie. Ale to PL ... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-07-01 17:01:59 | |
Autor: J.F | |
ViaToll | |
Użytkownik "Grzegorz" napisał
Hello J.F !: A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnychautostrad ? Czy teraz "tiry rozjada nam wioski" ? A to się okaże. Jeżeli opłaty za prywatne autostrady będą w rozsądnych granicach, to pewnie nie. Ale to PL ... Cennik jest ustalony od lat http://www.autostrada-a2.pl/pl/oplaty.html Za duzego tira to chyba wychodzi ponad 1zl/km. Do tej pory problemu nie bylo .. bo nie placili :-) No coz, byc moze trzeba sie skupic na "przed udzieleniem rabatu", i byc moze bedziemy swiadkami wolnej konkurencji w oplatach drogowych :-) J. |
|
Data: 2011-07-04 11:12:22 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
ViaToll | |
Dnia Fri, 01 Jul 2011 14:17:01 +0200, Grzegorz napisał(a):
Od dłuższego czasu wiadomo, że alternatywne drogi przynajmniej częściowo będą. Nie tylko do autostrad, ale też np. do S3. Doliczając ITD, footopstryki, straszników gminnych i inne atrakcje i czas pracy kierowcy, pewnie się nie opłaci tirmanom omijać. I dobrze.A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-07-01 14:22:11 | |
Autor: Michal Jankowski | |
ViaToll | |
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych Tylko fragmenty DK92 (koło Poznania) i DK94 (Kraków-Katowice). Czy teraz "tiry rozjada nam wioski" ? A czort wie. Zauważ, że dróg wojewódzkich równoległych do 'płatnych krajówek' też to nie obejmuje... MJ |
|
Data: 2011-07-01 14:26:01 | |
Autor: venioo | |
ViaToll | |
W dniu 2011-07-01 14:05, J.F pisze:
No wlasnie patrzac na mape odcinkow objetych ViaToll zastanawia mnie, czy czasami komus bardzo nie zalezalo na takim ich postawieniu. Zeby niejako zmusic do korzystania z platnych autostrad (bo jaki sens objechac platna autostrade jakas DK, skoro i tak trzeba bedzie zaplacic, co doliczajac nadwyzkowe kilometry i stracony czas da stawke podobna co za autostrade) IMHO ta sprawa wyglada bardzo ciekawie, bo "niechcacy" napycha sie kieszenie prywatnym autostradom... -- venioo |
|
Data: 2011-07-01 17:11:08 | |
Autor: J.F | |
ViaToll | |
Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości
A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych No wlasnie patrzac na mape odcinkow objetych ViaToll zastanawia mnie, czy czasami komus bardzo nie zalezalo na takim ich postawieniu. Zeby niejako zmusic do korzystania z platnych autostrad To jak najbardziej byl jeden z celow, drugi - uwolnienie panstwa od placenia za te 2.5 prywatne autostrady, trzeci - wiazacy sie zreszta z drugim - rozliczanie tez za inne drogi, no i zapewne poczatkowe ograniczenie kosztow - dlatego chwilowo tylko kilka drog krajowych, a w przyszlosci wszystkie :-) (bo jaki sens objechac platna autostrade jakas DK, skoro i tak trzeba bedzie zaplacic, co doliczajac nadwyzkowe kilometry i stracony czas da stawke podobna co za autostrade) Na razie stawki sa dosc istotnie rozne, a nadwyzka moze byc w druga strone - to wlasnie autostradami moze byc "dalej ale szybciej". IMHO ta sprawa wyglada bardzo ciekawie, bo "niechcacy" napycha sie kieszenie prywatnym autostradom... No, akurat tu to raczej nastapi uwolnienie, bo to co sie do tej pory dzialo, to z wolnym rynkiem nie mialo nic wspolnego. J. |
|
Data: 2011-07-02 11:05:55 | |
Autor: venioo | |
ViaToll | |
W dniu 2011-07-01 17:11, J.F pisze:
Użytkownik "venioo" napisał w wiadomo¶ci Czyli nic tylko sprzedac ciezarowke i kupic na jej miejsce 20 busow do 3,5t i jezdzimy dalej nie placac ;) Tylko, kurka, pensja dla 19 kierowcow chyba zniwelowalaby zysk na bramkach :P (bo jaki sens objechac platna autostrade jakas DK, skoro i tak trzeba Bo to poczatek i nie wiadomo realnie jakie beda wplywy/koszty. Mysle, ze w bardzo krotkim czasie (np. od przyszlego roku) stawki sie prawie zrownaja. IMHO ta sprawa wyglada bardzo ciekawie, bo "niechcacy" napycha sie Znajac polskie realia, to to uwolnienie bedzie polegalo na regularnych podwyzkach u jednych i drugich. -- venioo GG:198909 http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html |
|
Data: 2011-07-02 12:47:17 | |
Autor: J.F. | |
ViaToll | |
On Sat, 02 Jul 2011 11:05:55 +0200, venioo wrote:
W dniu 2011-07-01 17:11, J.F pisze: Mniej wiecej o to chodzi - skoro tiry jezdza to widac sie oplacaja, a skoro koszt kilometra w osobowce jest ~83 gr, to w takim tirze bedzie sporo wiecej .. i dodatkowe 25gr nie jest az tak wielkim obciazeniem. Ale czy w planach nie ma szybkiego wprowadzenia oplat dla pojazdow <3.5 ? :-) Bo to poczatek i nie wiadomo realnie jakie beda wplywy/koszty. Mysle, ze w bardzo krotkim czasie (np. od przyszlego roku) stawki sie prawie zrownaja.(bo jaki sens objechac platna autostrade jakas DK, skoro i tak trzebaNa razie stawki sa dosc istotnie rozne, a nadwyzka moze byc w druga niewykluczone ze to tez jakas forma nacisku ze strony rzadu na tych "prywaciarzy" - wolna konkurencja. Moze jeszcze trzeba by warunki koncesji przeczytac - mieli zagwarantowane niepodnoszenie standardu drog rownoleglych .. ale moze tylko bezplatnych :-) Znajac polskie realia, to to uwolnienie bedzie polegalo na regularnych podwyzkach u jednych i drugich.IMHO ta sprawa wyglada bardzo ciekawie, bo "niechcacy" napycha sieNo, akurat tu to raczej nastapi uwolnienie, bo to co sie do tej pory poczekamy zobaczymy. Na drugich nie mozemy wylacznie narzekac, mozemy ich tez skreslic :-) J. |
|
Data: 2011-07-01 21:40:46 | |
Autor: jerzu | |
ViaToll | |
On Fri, 1 Jul 2011 14:05:02 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych autostrad ? Jeszcze nie wszystkie. Czy teraz "tiry rozjada nam wioski" ? Chyba tak. Dzisiaj na A1 w Nowych Marzach nie było pewnie wiele ciężarówek. Na CB słyszałem że wszystko jedzie star± jedynk±, która jeszcze jest za free. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-07-04 12:59:43 | |
Autor: BrunoJ | |
ViaToll | |
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Fri, 1 Jul 2011 14:05:02 +0200, "J.F"No wlasnie, na A1 viatolle nastawiane, a jeszcze ze 2 tygodnie temu nie bylo. Czyli ciezarowki beda placic i bramke i viatolla? I czy w takim razie moge osobowka placic tylko viatolla, zeby ominac stanie "do kasy"? Generalnie to na A1 taka specjalna karte do placenia mozna sobie wyrobic, wtedy calkiem sprawnie idzie. Ale i tak mozna k..cy dostac gdy gosc przed toba wyciaga 100zl, a pani w okienku pyta "a nie ma pan moze 60gr drobnych, zeby latwiej wydac?". I 3 minuty na delikwenta... -- pozdr Bruno, Bydg citroeny rozne -- |
|
Data: 2011-07-05 00:07:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ViaToll | |
W dniu 2011-07-04 14:59, BrunoJ pisze:
No wlasnie, na A1 viatolle nastawiane, a jeszcze ze 2 tygodnie temu nie bylo. W tej chwili bramki dla viatoll'i s± zamknięte i kierowcy ciężarówek musz± normalnie na szlabanie płacić gotówk±/kart±, bo "viatoll jeszcze nie działa". Na CB 1.07 wszyscy byli bardzo tym faktem ucieszeni - po pierwsze musieli zapłacić za viatoll, a ci którzy nie zd±żyli nie byli w stanie, bo w punktach "urz±dzenia się skończyły". ITD oczywi¶cie natychmiast po wej¶ciu w życie wymogu wyjechała na drogi trzepać tych którzy viaboxów nie maj±. No a ci którzy urz±dzenia maj± i tak musz± stać i płacić gotówk±. |
|