ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc

Data: 2011-05-18 21:04:23
Autor: Adam Szewczak
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
Bo tak przegladam ta strone http://www.viatoll.pl i tak prawde mowiac, no nie ogarniam tego troche.

Mapa nie dziala, stawek niema.

Czy ja tez musze placic, czyt. pojazd <3.5t wychodzi na to ze tak, ale dobrze rozumiem ze TYLKO po autostradach ? Czyli nie daje kasy na bramce a toto cos mnie kasuje i sie potem rozliczam tak ?

Dobra teraz tak jezeli bede mial przyczepe dajmy na to z koniem, czyli calosc bedzie pow. 3.5t to bedzie to obowiazkowe i bede musial placic. Nie wiem dlaczego to wszystko jest na tej stronie wsadzone w pojazdy ciezarowe, skoro pojazd osobowy z przyczepa nim nie jest.

Mapa tez jest rozpisana, wychodzi na to ze w zasadzie trzeba wziasc urzadzenie i je poprostu wozic w samochodzie.

Pff te stawki to tez takie srednio na jeza, szkoda ze z posiadaniem samochodu z norma np euro 5 nie ida jakies znizki podatkowe czy ekologiczne a tylko becelowanie za drogi.

Jeszcze jedno rozumiem ze pojecie zespol pojazdow o masie pow 3.5t to jest 3501kg ? a jak ma dokladnie 3500kg to sie miescie w pojeciu do ;)

Bo ewentualnie trzeba bedzie z masami samochodu i przyczepy cos pokombinowac ;)
Albo sobie podobierac przy okazji nowe srodki transportu.

PZDr
Adam

Data: 2011-05-19 00:32:59
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-18 21:04, Adam Szewczak pisze:
Bo tak przegladam ta strone http://www.viatoll.pl i tak prawde
mowiac, no nie ogarniam tego troche.

Nie odpowiem Ci na pytanie bo nie ;)

Ja też nie ogarniam - próbowałem dowiedzieć się czy da się zorganiezować zwykłej osobówce to co by korzystać ( o ty pojebany optymisto) z automatycznychy bramek osobówką na odcinkach objętych opłatą również dla osobówek.

To jest jakieś gówno porównywalne do urbancard we wrocławiu ;/

Huja siÄ™ dowiesz, ale przynajmniej siÄ™ naczytasz. Czytanie rozwija :)
RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-20 17:40:10
Autor: jerzu
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
On Thu, 19 May 2011 00:32:59 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

Ja te¿ nie ogarniam - próbowa³em dowiedzieæ siê czy da siê zorganiezowaæ zwyk³ej osobówce to co by korzystaæ ( o ty pojebany optymisto) z automatycznychy bramek osobówk± na odcinkach objêtych op³at± równie¿ dla osobówek.

Od 1 Stycznia 2012 owszem.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-21 01:49:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
W dniu 2011-05-20 17:40, jerzu pisze:

Od 1 Stycznia 2012 owszem.

Linkniesz ? Bo musiałem z tego wniosek szukać za niedokładnie!

Data: 2011-05-21 18:53:09
Autor: jerzu
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
On Sat, 21 May 2011 01:49:25 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

Linkniesz ? Bo musia³em z tego wniosek szukaæ za niedok³adnie!

http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie/system-viatoll?limitstart=1

"Wybór ten bêdzie mo¿liwy po udostêpnieniu us³ugi elektronicznego
poboru op³at za przejazd dla pojazdów samochodowych oraz zespo³ów
pojazdów o dopuszczalnej masie ca³kowitej poni¿ej 3,5 tony, tj. nie
pó¼niej ni¿ 1 stycznia 2012 roku."

Data: 2011-05-21 23:10:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 18:53, jerzu pisze:

Linkniesz ? Bo musiałem z tego wniosek szukać za niedokładnie!
http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie/system-viatoll?limitstart=1
"Wybór ten będzie możliwy po *udostępnieniu* usługi ...
                                ^^^^^^^^^^^^^^^
Jerzu ;)

niepóźniej niż 1 stycznia 2012 roku."

;)

O UdostÄ™pnieniu DVBT  też ty sÅ‚yszaÅ‚ ? , że nie później niż ;)

Polska, mieszkam w polsce ;)

Data: 2011-05-19 01:34:29
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Próbowa³em siê dowiedzieæ, ale póki co nikt nie potrafi³ mi powiedzieæ co i jak powinienem zrobiæ je¿eli mam pojazd do 3.5t, a po pod³±czeniu do niego przyczepny zestaw robi siê powy¿ej 3.5t.

Wykombinowa³em ¿eby urz±dzenie zamontowaæ w przyczepie, ale podobno nie wolno, chocia¿ nie potrafili powiedzieæ dlaczego i ogólnie tam nikt nic nie wie.

Data: 2011-05-19 07:38:34
Autor: Micha³ \"HoMMeR\" Paszek
[...]

A to: http://www.viatoll.pl/pl/viatoll/ciezarowe/oblicz-stawke-oplaty-elektronicznej

Wychodzi czarno na bia³ym, ¿e z pojazdem lekkim i przyczep± o DMC>3,5t musisz przy EURO5 zap³aciæ:

Autostrady i drogi ekspresowe objête systemem viaTOLL 0,20 PLN/km
Drogi krajowe objête systemem viaTOLL 0,16 PLN/km

[...]

Nie jest. Masz rozró¿nienie na pojazdy lekkie (DMC<3,5t oraz ciê¿kie: 3,5t<DMC<12t oraz DMC>12t

Mapa tez jest rozpisana, wychodzi na to ze w zasadzie trzeba wziasc
urzadzenie i je poprostu wozic w samochodzie.

Mapy nie ma, ale jest rozpiska dróg objêtych op³at±.

Pff te stawki to tez takie srednio na jeza, szkoda ze z posiadaniem
samochodu z norma np euro 5 nie ida jakies znizki podatkowe czy
ekologiczne a tylko becelowanie za drogi.

Jak nie, jak tak. Dla takiego samego pojazdu jak wy¿ej, ale z EURO4 stawki s± wiêksze ni¿ dla EURO5

--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2011-05-19 21:18:32
Autor: J.F.
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
U¿ytkownik ""Micha³ \"HoMMeR\" Paszek""
[...]

A ile sie obecnie placi na A4 ?

Bo cos mi chodzi po glowie ze tam jest niecale 50km, czyli ponizej 10zl, a osobowka placi po 8 na kazdej bramce ?
Czyli co - z przyczepka taniej niz bez, czy bede mogl zaplacic jak z przyczepka, ale jej nie holowac ? :-)

J.

Data: 2011-05-20 02:22:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
W dniu 2011-05-19 21:18, J.F. pisze:

A ile sie obecnie placi na A4 ?

16 albo 17

[...]

Czyli tak jak wcześniej.

Gdybym miał "winietę" taką jak najtańsza ciężarówka - to bym przyciął lekką ręką kilkadziesiąt PLN miesięcznie. Dlatego uważam, że systemem powinny być objęte również (poprzednim systemem) osobówki.

Data: 2011-05-20 22:19:56
Autor: J.F.
On Fri, 20 May 2011 02:22:24 +0200,  Rafa³ "SP" Gil wrote:
[...]

Czyli tak jak wcze¶niej.

Gdybym mia³ "winietê" tak± jak najtañsza ciê¿arówka - to bym przyci±³ lekk± rêk± kilkadziesi±t PLN miesiêcznie. Dlatego uwa¿am, ¿e systemem powinny byæ objête równie¿ (poprzednim systemem) osobówki.

Ale to sie byc moze wlasnie skonczylo i nie bedzie winiet na
ciezarowki, ani bezplatnych autostrad dla nich.

J.

Data: 2011-05-20 22:24:25
Autor: Cavallino
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

[...]

Nie mo¿e a na pewno.
Taki by³ cel tego systemu i kasy wywalonej na niego.
Ca³a reszta niejako przy okazji dojdzie.

Data: 2011-05-21 01:53:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-20 22:19, J.F. pisze:

[...]

"Skończyło się" ... Znaczy skończył się raj, z którego nie dano korzystać osobówkom, nawet zarej. jako ciężarowy - co było imho "NIERÓWNYM TRAKTOWANIEM" podmiotów gosp.

Jakbym miał winietę :

Będąc 4 razy w tyg jestem w Krakowie ... czyli za 1 raz jest to na dzisiejszą cenę za sam. os. 32 PLN ... x 4 = 512 PLN w miesiącu.

Ile kosztowałaby winieta dla osobówki ? (Nie wiem jakie przyjąć kryteria dla "hipotetycznego liczenia").

Data: 2011-05-21 08:18:13
Autor: J.F.
On Sat, 21 May 2011 01:53:10 +0200,  Rafa³ "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-20 22:19, J.F. pisze:
Ale to sie byc moze wlasnie skonczylo i nie bedzie winiet na
ciezarowki, ani bezplatnych autostrad dla nich.

"Skoñczy³o siê" ... Znaczy skoñczy³ siê raj, z którego nie dano korzystaæ osobówkom, nawet zarej. jako ciê¿arowy - co by³o imho "NIERÓWNYM TRAKTOWANIEM" podmiotów gosp.

Jak to nierownym ? Nikt ci nie zabranial zrobic PJ kat C plus inne
papiery, kupic sobie samochodu ciezarowego, i jezdzic majac 500KM pod
pedalem :-)

Jakbym mia³ winietê :
Bêd±c 4 razy w tyg jestem w Krakowie ... czyli za 1 raz jest to na dzisiejsz± cenê za sam. os. 32 PLN ... x 4 = 512 PLN w miesi±cu.
Ile kosztowa³aby winieta dla osobówki ? (Nie wiem jakie przyj±æ kryteria dla "hipotetycznego liczenia").

Nie narzekaj, bo nie masz podstaw - 16 zl za 250km austostrady to
nieduzo :-) Dlugo by dyskutowac czemu tak .. no ale jak sobie zaglosowales tak
masz :-)

J.

Data: 2011-05-20 09:23:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
Hello J.F.,

Raczej 56 km.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 17:39:47
Autor: jerzu
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
On Thu, 19 May 2011 21:18:32 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Zaraz, zaraz - Ty piszesz o odcinku A4 adminstrowanym przez
Stalexport. A ViaToll dzia³aæ ma (chyba) tylko na autostradach
bêd±cych pod zarz±dem GDDKiA. Chyba ¿e ja czego¶ nie rozumiem ;)

Data: 2011-05-20 22:18:49
Autor: J.F.
On Fri, 20 May 2011 17:39:47 +0200,  jerzu wrote:
[...]

No fakt - moze o to chodzi.

Przy czym mi sie wydaje ze oni powinni polaczyc systemy, ale moze
Stalexport ma inne plany :-)

J.

Data: 2011-05-22 12:21:32
Autor: J.F.
[...]

A tak swoja droga - te odcinki administrowane przez gdake to ktore ? Nalezy sie spodziewac szybkiego wybudowania bramek z ludzmi, czy przez
pare lat jeszcze sobie odpusza, a potem beda juz tylko elektroniczne ?

J.

Data: 2011-05-22 16:36:53
Autor: jerzu
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
On Sun, 22 May 2011 12:21:32 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A tak swoja droga - te odcinki administrowane przez gdake to ktore ?

A2 - odcinek Konin - Stryków i docelowo Warszawa. A4 na odcinku
So¶nica - Bielany Wroc³awskie.

Nalezy sie spodziewac szybkiego wybudowania bramek z ludzmi, czy przez
pare lat jeszcze sobie odpusza, a potem beda juz tylko elektroniczne ?

Na A2 bramki s± ju¿ praktycznie gotowe. Na A4 nie mam pojêcia, dawno
tamtêdy nie jecha³em.

Data: 2011-05-22 17:25:32
Autor: J.F.
On Sun, 22 May 2011 16:36:53 +0200,  jerzu wrote:
[...]

Na A4 bramek ani widu ani slychu - tylko miejsce pod nie jest od
poczatku przygotowane. No i podwojne wiadukty. A teraz jeszcze slysze ze w razie platnej autostrady Unia wyciaga reke
po udzial w zyskach jesli dotowala jej budowe - i cos mi sie widzi ze
tak szybko bramek nie bedzie :-)

J.

Data: 2011-06-15 05:37:27
Autor: Koval
On 22 Maj, 17:25, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

A teraz jeszcze slysze ze w razie platnej autostrady Unia wyciaga reke
po udzial w zyskach jesli dotowala jej budowe - i cos mi sie widzi ze

zobacz sobie, ju¿ buduj± bramki na A4
http://www.motofakty.pl/artykul/montaz_systemu_viatool_na_autostradzie_a4.html

Autostrada A4 w Katowicach bêdzie zamkniêta. Na szczê¶cie tylko w nocy
i na szczê¶cie tylko przez kilkana¶cie minut.

Fot. Miko³aj Suchan W nocy z czwartku na pi±tek i z pi±tku na sobotê
kierowcy mog± spodziewaæ siê utrudnieñ w ruchu na miejskim odcinku
autostrady A4 w Katowicach. Autostrada ma byæ wówczas kilkakrotnie
zamykana na ok. 15 minut w obu kierunkach.

Od 22 do 4 rano montowali. Dobrze, ¿e kto¶ pomy¶la³ i zrobili to w
nocy.

"A tak swoja droga - te odcinki administrowane przez gdake to ktore ?
"

zajrzyj na viatoll.pl tam jest mapka do wgladu z odcinkami p³atnymi.

Data: 2011-05-19 11:54:23
Autor: Mexem - Hubert Budzyñski
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
Zasadniczo je¿eli jedziesz z przyczep±: konn±, kempingow±, czy zwyk³± do
haka mocowan± i DMC przekracza 3500kg p³aciæ bêdzie trzeba i nie ma wyj¶cia.

Konkretne drogi s± ju¿ dostêpne w necie, w pakiecie narazie tylko
autostrady, a z czasem te¿ wybrane drogi krajowe.

Dostêpne bêd± ró¿ne grupy tona¿owe pojazdów.

Data: 2011-05-19 13:36:58
Autor: J.F.
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
U¿ytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuñ.poczta.onet.pl>
[...]

Na ile sie domyslam to dokladnie tak.
Tzn dla samochodow <3.5t pozostaja platne tylko niektore odcinki autostrad, gdzie bedzie mozna placic normalnie w bramce/kasie, albo dla wygody zainstalowac sobie transponder.

W przyszlosci byc moze system sie tak spodoba, ze bedzie obowiazkowy i dla osobowych, zlikwiduja kasy na bramkach i wprowadza wszystkie autostrady platne. Ale to juz spekulacje - na szczescie slysze ze Unia ostro oponuje, tzn domaga sie prowizji z oplat na autostradach ktore dofinansowywala :-)

[...]

eee - ja tam widze "Samochód osobowy z przyczep± > 3,5T"

Za to nie widze "samochod ciezarowy <3.5t z przyczepa"  :-)

Mapa tez jest rozpisana, wychodzi na to ze w zasadzie trzeba wziasc urzadzenie i je poprostu wozic w samochodzie.

Przyklejone do szyby
O to chodzi - nie mogac obciazyc ciezarowek winietami _i_ oplatami za autostrady, wymylili system gdzie obciaza za korzystanie z autostrad i kilku drog krajowych. Bo tam moga postawic elektroniczne bramki i kasowac za przejazdy. I co roku pewnie bedzie tych bramek przybywac :-)

A osobowe to tylko kwiatek do kozucha - jak juz bedziemy mieli system elektroniczny, to mozna ulatwic zycie osobowkom.

Pff te stawki to tez takie srednio na jeza, szkoda ze z posiadaniem samochodu z norma np euro 5 nie ida jakies znizki podatkowe czy ekologiczne a tylko becelowanie za drogi.

No zaraz - a ulga na drogach to nie wystarczy? To sie podniesie stawki na drogi dla starszych aut i bedziesz chwalil :-)

J.

ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc