ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc

Data: 2011-05-19 13:36:58
Autor: J.F.
ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Bo tak przegladam ta strone http://www.viatoll.pl i tak prawde mowiac, no nie ogarniam tego troche. Mapa nie dziala, stawek niema.
Czy ja tez musze placic, czyt. pojazd <3.5t wychodzi na to ze tak, ale dobrze rozumiem ze TYLKO po autostradach ? Czyli nie daje kasy na bramce a toto cos mnie kasuje i sie potem rozliczam tak ?

Na ile sie domyslam to dokladnie tak.
Tzn dla samochodow <3.5t pozostaja platne tylko niektore odcinki autostrad, gdzie bedzie mozna placic normalnie w bramce/kasie, albo dla wygody zainstalowac sobie transponder.

W przyszlosci byc moze system sie tak spodoba, ze bedzie obowiazkowy i dla osobowych, zlikwiduja kasy na bramkach i wprowadza wszystkie autostrady platne. Ale to juz spekulacje - na szczescie slysze ze Unia ostro oponuje, tzn domaga sie prowizji z oplat na autostradach ktore dofinansowywala :-)

Dobra teraz tak jezeli bede mial przyczepe dajmy na to z koniem, czyli calosc bedzie pow. 3.5t to bedzie to obowiazkowe i bede musial placic. Nie wiem dlaczego to wszystko jest na tej stronie wsadzone w pojazdy ciezarowe, skoro pojazd osobowy z przyczepa nim nie jest.

eee - ja tam widze "Samochód osobowy z przyczep± > 3,5T"

Za to nie widze "samochod ciezarowy <3.5t z przyczepa"  :-)

Mapa tez jest rozpisana, wychodzi na to ze w zasadzie trzeba wziasc urzadzenie i je poprostu wozic w samochodzie.

Przyklejone do szyby
O to chodzi - nie mogac obciazyc ciezarowek winietami _i_ oplatami za autostrady, wymylili system gdzie obciaza za korzystanie z autostrad i kilku drog krajowych. Bo tam moga postawic elektroniczne bramki i kasowac za przejazdy. I co roku pewnie bedzie tych bramek przybywac :-)

A osobowe to tylko kwiatek do kozucha - jak juz bedziemy mieli system elektroniczny, to mozna ulatwic zycie osobowkom.

Pff te stawki to tez takie srednio na jeza, szkoda ze z posiadaniem samochodu z norma np euro 5 nie ida jakies znizki podatkowe czy ekologiczne a tylko becelowanie za drogi.

No zaraz - a ulga na drogach to nie wystarczy? To sie podniesie stawki na drogi dla starszych aut i bedziesz chwalil :-)

J.

ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc