Vic...

Data: 2009-09-11 14:49:36
Autor: Tzva Adonai
Vic...
Już jesteś Niemcem?.. Jeśli nie to pstryknij paluszkami, może zdarzy
się cud....

Data: 2009-09-11 23:59:36
Autor: VicAbarca
Vic...
Tzva Adonai пишет:
Już jesteś Niemcem?.. Jeśli nie to pstryknij paluszkami, może zdarzy
się cud....

A ty? Moze pstryknij paluszkami?

BTW, pare dni temu pytalem cie, czy jestes gotow zalozyc sie o to co moj paszport ma napisane na okladce... Jestes gotow? O co?

--
VicAbarca

Data: 2009-09-11 15:05:22
Autor: Tzva Adonai
Vic...
On 11 Wrz, 23:59, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

BTW, pare dni temu pytalem cie, czy jestes gotow zalozyc sie o to co moj
paszport ma napisane na okladce..

Nie przypominam sobie, żebyś mnie o coś takiego pytał... Mam rozumieć,
że na twoim paszporcie widnieje złoty orzełek i duży napis napis
Reisepass?...

Data: 2009-09-12 00:31:36
Autor: VicAbarca
Vic...
Tzva Adonai пишет:
Nie przypominam sobie, żebyś mnie o coś takiego pytał... Mam rozumieć,
że na twoim paszporcie widnieje złoty orzełek i duży napis napis
Reisepass?...

Kolego, chodzi o zaklad. Masz ochote sie zalozyc?

--
Vic

Data: 2009-09-11 15:41:41
Autor: Tzva Adonai
Vic...
On 12 Wrz, 00:31, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

Kolego, chodzi o zaklad. Masz ochote sie zalozyc?

Kolego.. ;}.. Nawet gdybyś miał niemieckie obywatelstwo to co to
właściwie zmienia?.. Dawidek, syn Niedźwieckiego, też ma takowe...

Data: 2009-09-12 00:43:49
Autor: boukun
Vic...

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:99982107-7b8e-4077-962b-ed46be789440e12g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

No i Podolski, Klose... i wielu, wielu innych pochodzących z Polski...

boukun

Data: 2009-09-11 15:50:04
Autor: Tzva Adonai
Vic...
On 12 Wrz, 00:43, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

No i Podolski, Klose... i wielu, wielu innych pochodzących z Polski...

Nie tylko z Polski, bo z większości krajów świata...

Data: 2009-09-12 00:54:32
Autor: boukun
Vic...

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai@yahoo.com> napisał w wiadomości news:95ac6c05-10a5-4666-bff1-87896c416e22k19g2000yqc.googlegroups.com...
On 12 Wrz, 00:43, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

No i Podolski, Klose... i wielu, wielu innych pochodzących z Polski...

Nie tylko z Polski, bo z większości krajów świata...
-- -- -- -- -- -- --

Taka Arabella np. Moderator
Cherno Jobatey itp misch-masch... o Friedmannie nie wspominając...

boukun

Data: 2009-09-12 00:44:21
Autor: VicAbarca
Vic...
Tzva Adonai пишет:
Kolego.. ;}.. Nawet gdybyś miał niemieckie obywatelstwo to co to
właściwie zmienia?.. Dawidek, syn Niedźwieckiego, też ma takowe...

:)

--
Vic

Data: 2009-09-12 00:45:45
Autor: VicAbarca
Vic...
Tzva Adonai пишет:
Kolego.. ;}.. Nawet gdybyś miał niemieckie obywatelstwo to co to
właściwie zmienia?.. Dawidek, syn Niedźwieckiego, też ma takowe...

Rozumiem, ze nie chcesz sie zakladac, he, he... :)

--
Vic

Data: 2009-09-11 15:49:24
Autor: Tzva Adonai
Vic...
On 12 Wrz, 00:45, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

Rozumiem, ze nie chcesz sie zakladac, he, he... :)

Dla mnie Niemcy to nie papier, ale język, ludzie i obycie... Nie
wyglądasz mi na kogoś, kto przebywał wśród Niemców, ty zresztą jak
podejrzewam nie potrafisz nawet po niemiecku mówić... Wyciągnięcie z
szafy starych dokumentów i fotografii i przedłożenie ich w urzędzie,
to nie to samo, co bycie Niemcem...

Data: 2009-09-12 01:02:46
Autor: VicAbarca
Vic...
Tzva Adonai пишет:
 Wyciągnięcie z
szafy starych dokumentów i fotografii i przedłożenie ich w urzędzie,
to nie to samo, co bycie Niemcem...

Chodzi o to, abys zrozumial ze swiat nie jest jednowymiarowy. Jestem Slazakiem, ale widzisz, niemiecki paszport mam wcale nie po slaskich przodkach :) Mam go po pradziadku, ktory (sic!) uwazal sie za Polaka, ale byl pruskim junkrem. Do dzis na Mazurach istnieja zabudowania (obecnie szkola, osrodek zdrowia), ktore wzniosl on sam w swoim majatku. W jednym z tych budynkow mieszka wciaz zyjacy (acz wiekowy) najmlodszy brat pradziadka. Nie ma z nim juz za bardzo kontaktu, bo zapadl na Alzheimera...

Byc moze moj niemiecki nie jest jakos wybitnie nowoczesny (dlatego nie mialem zamiaru tego weryfikowac za twoim posrednictwem), ale czyz ma to jakiekolwiek znaczenie?

--
Vic

Data: 2009-09-11 16:43:44
Autor: Tzva Adonai
Vic...
On 12 Wrz, 01:02, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

Byc moze moj niemiecki nie jest jakos wybitnie nowoczesny

Że co?.. ;}.. Sorry, ale nie rozumiem, co masz na myśli...

Data: 2009-09-12 01:56:44
Autor: VicAbarca
Vic...
Tzva Adonai пишет:
Że co?.. ;}.. Sorry, ale nie rozumiem, co masz na myśli...

Nie szkodzi :)

Gdy bylem nastolatkiem, moj dziadek (obecnie 84 lata) zawsze gdy przyjezdzal do mnie poslugiwal sie wylacznie jezykiem niemieckim :) Po to , aby mnie stymulowac do mowienia tym jezykiem :) I zajebiscie mu sie udalo.
Poza domem nie mial zbyt wiele mozliwosci pogadac sobie po niemiecku, ale zdarzaly sie wyjatki. Do dzis pamietam jak kiedys przyjechal do nas caly uchachany, bo w IC spotkal rowniesnika Austriaka, z ktorym przegadal cala droge :)

--
Vic

Data: 2009-09-12 00:29:28
Autor: Lorn
Vic...
Tzva Adonai pisze:
Już jesteś Niemcem?.. Jeśli nie to pstryknij paluszkami, może zdarzy
się cud....

Po Boukun`ie i Piotrze nowa parka się tworzy :>

Vic...