Video w moim samochodzie

Data: 2009-03-20 16:18:44
Autor:
Video w moim samochodzie
Chcialbym zainstalować sobie kamerkę z rejestratorem aby nagrywać ostatnie n.p. 15 minut widoku z za przedniej szyby, tak aby w wybranych momentach przenosić nagranie na inny trwały nośnik. Wielokrotnie spotykam się naruszaniem nie tylko przepisów, ale i zasad ruchu drogowego przez radiowozy policyjne, nieraz z chamstwem Straży Miejskiej i właściwie nic nie mogę zrobić bo ich jest z zasady dwóch a ja naogół jeden.
Mam kamerę Sony na kasety i małą kamerkę przemyslową, co jeszcze potrzeba?

Data: 2009-03-20 16:52:39
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Video w moim samochodzie

[...]

Sporo musisz jeździć.
W ormowca się chcesz bawić?
Jak cenny jest twój czas?

zyga

Data: 2009-03-20 17:05:12
Autor: Dysiek
Video w moim samochodzie
Sporo musisz jeździć.

Nie sadze, prosty przyklad z Wroclawia - radiowoz notorycznie stojacy w zatoczce dla autobusow i kontrolujacy inne pojazdy na ulicy Sleznej w strone poludniowego wyjazdu z Wro. Takich przykladow mozna znalezc setki.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-03-20 17:23:45
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Video w moim samochodzie

[...]

Do tego wystarczą zdjęcia.

zyga

Data: 2009-03-20 17:06:43
Autor: gacek
Video w moim samochodzie
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Sporo musisz jeździć.
W ormowca się chcesz bawić?
Jak cenny jest twój czas?

eee, przy hobby się czasu nie liczy.

Też kiedyś o tym myslałem (no bo kto nie miał sytuacji na drodze, po której chętnie by pojechał do władz z takim nagraniem) - kamera z buforem chodzi cały czas, a na guzik zrzuca ostatnio nagrane 5 minut do pliku na pendrive. AVI na plytke, zgłoszenie z szablonu: 15m-20m dziennie, akurat żeby frustracje wyładować.

Ale potencjalnych problemów jest sporo. Od tego, że mógłby dostać wezwanie na świadka, poprzez analizę wideorejestratora przez biegłych (przez pół roku), wykrycie przez tych biegłych kilku fragmentów gdzie sam łamie przepisy aż do przebicia opon kolaborantowi.

gacek

Data: 2009-03-23 09:29:03
Autor: FoxŁódź_nspam
Video w moim samochodzie

Użytkownik "gacek" <gaceknews@wp.pl> napisał w wiadomości news:gq0eun$9tn$1news.task.gda.pl...
[...]

proszę Cie! mam właśnie wezwanie na świadka w takiej sprawie (pisałem o tym jakiś czas temu). Będę tam jutro po pracy. oficer prowadzący jest bardzo sympatyczny, wręcz zaskoczyła mnie Jego uprzejmość, dzwoni do mnie z pytaniami, upewnia się, ewidentnie widać ze się stara. Mówi o problemach i informuje o ich rozwiązaniu... MNie się takie podejście wydzialu wewnętrznego podoba. Świadkowanie zajmie mi może pół godziny, mam po drodze na Waliców, dla mnie to nie problem. A o tym jak działa na mnie łamanie przepisów przez policjantów drogówki już napisałem chyba na grupie wystarczająco wiele...

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6

Data: 2009-03-21 15:48:54
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Video w moim samochodzie

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w

[...]

Raczej w płaszczycowca :)))

Jak cenny jest twój czas?

Widzisz, Żygmuncie to jest taka dziwna rasa, która zamiast poobracać kobitkę w łóżku woli czas spędzać polując na ulicy na drobne wykroczenia popełniane przez przypadkowych kierowców, zwłaszcza tych "niedzielnych",  a później przez dwa czy trzy lata tułać się po sądach ;)

Data: 2009-03-21 23:18:17
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Video w moim samochodzie

Widzisz, Żygmuncie to jest taka dziwna rasa, która zamiast poobracać

Zamierzone?

zyga

Data: 2009-03-20 19:14:32
Autor: Paweł
Video w moim samochodzie

[...]

Możesz kupić np. coś takiego:
http://elsat.com.pl/k317_1_pl.html
Nagrywa w kółko ostatnie 10 godzin.
Najlepiej zamontować to przy lusterku.
Jeśli kogoś będzie temat szczególnie interesował to mogę spróbować zamieścić gdzieś film z widokiem przez przednią szybę samochodu.

Paweł

Data: 2009-03-20 22:30:20
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Video w moim samochodzie
Powitanko,

http://elsat.com.pl/k317_1_pl.html

Rozdzielczosc vga i 6 klatek/s, hmm, zeznanie pijanego swiadka byloby  bardziej wiarygodne.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

Data: 2009-03-21 09:02:22
Autor: J.F.
Video w moim samochodzie
On Fri, 20 Mar 2009 22:30:20 +0100,  Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,
http://elsat.com.pl/k317_1_pl.html

Rozdzielczosc vga i 6 klatek/s, hmm, zeznanie pijanego swiadka byloby  bardziej wiarygodne.

Zalezy do czego chcesz uzyc - niska jakosc moze byc w sadzie i zaleta.

Np widac ze pieszy wtargnal ci przed maske, a nie widac ze jeszcze na
chodniku sprawial wrazenie takiego ze wtargnie.
VGA to az za duzo.

J.

Data: 2009-03-21 10:59:44
Autor: Paweł
Video w moim samochodzie

Zalezy do czego chcesz uzyc - niska jakosc moze byc w sadzie i zaleta.

Ta jakość specjalnie niska nie jest:
http://picasaweb.google.com/Pawel505103/Kamera#
Coś tam widać.

Paweł

Data: 2009-03-21 11:17:05
Autor: Brzezi
Video w moim samochodzie
sob, 21 mar 2009 o 10:59 GMT, Paweł napisał(a):

Ta jakość specjalnie niska nie jest:
http://picasaweb.google.com/Pawel505103/Kamera#
Coś tam widać.

Ogolnie calkiem ok, ale numeru rejestracyjnego dalej jak na 5m nie da sie
odczytac, a to w sumie chyba wazne dosyc...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][    Ta sygnatura zostala automagicznie        ]
[       Ekg: #3781111         ][    wygenerowana programem Signify v1.14.     ]

Data: 2009-03-21 11:22:45
Autor: J.F.
Video w moim samochodzie
On Sat, 21 Mar 2009 11:17:05 +0100,  Brzezi wrote:
[...]

No i bez porzadnej kamery z zoomem lub wieloma megapikselami - czyli
raczej aparat - inaczej nie bedzie. Ale radiowozy to maja jeszcze numerki wieksza czcionka naniesione.

J.

Data: 2009-03-21 11:48:54
Autor: Paweł
Video w moim samochodzie

[...]

Kamera z zoomem musi być przez kogoś obsługiwana co w większości przypadków nie jest mozliwe. Zwiększanie ilości pikseli też niewiele daje.
Samochód się trzęsie. Wewnątrz kabiny nie ma miejsca na zamontowanie dużego i ciężkiego mocowania tłumiącego drgania.
Przednia szyba też zapewne nie będzie idealnie czysta.

Załóżmy, że policjanci zaobserwują to co widać na lewym pasie na tych pierwszych zdjęciach gdzie jest zielona trawa. Ich kamera z pewnością nie pozwoli oczytać numerów rejestracyjnych tego samochodu.
Mogą jednak pojechać za samochodem łamiącym przepisy i zbliżyć się do niego tak aby były widoczne numery. Obserwowany samochód będzie jednak cały czas w zasięgu kamery. Zarejestrowany materiał pozwoli więc jednoznacznie stwierdzić, że przepisy złamał kierujący pojazdem o numerze ...

Dla ciekawości te zdjęcia gdzie widać zieloną trawę były robione tylko co 1/3 sek.

Paweł

Data: 2009-03-20 23:15:50
Autor: Adam Płaszczyca
Video w moim samochodzie
Dnia Fri, 20 Mar 2009 16:18:44 +0100, npiort@neostrada.pl napisał(a):

Mam kamerę Sony na kasety i małą kamerkę przemyslową, co jeszcze potrzeba?

Raczej rozejrzyj się za małym, cyfrowym rejestratorem. Mam taki zestawik i
sobie chwalę. --
     ___________ (R)

Data: 2009-03-21 00:18:32
Autor: 085
Video w moim samochodzie
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:9dmesyg956dr$.dlgoldfield.org.pl...

Raczej rozejrzyj się za małym, cyfrowym rejestratorem. Mam taki zestawik i
sobie chwalę.

jakis link ? :)

p, zul

Data: 2009-03-21 00:25:13
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Video w moim samochodzie

Raczej rozejrzyj się za małym, cyfrowym rejestratorem. Mam taki zestawik i
sobie chwalę.

jakis link ? :)

Nie chcesz tego widzieć.
Po za tym ten koleś to idiota, co potwierdziły organa ścigania.
Najlepiej trzymać się od tego typa z daleka.

zyga

Data: 2009-03-21 16:03:31
Autor: Budzik
Video w moim samochodzie
Osobnik posiadający mail zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Raczej rozejrzyj się za małym, cyfrowym rejestratorem. Mam taki
zestawik i sobie chwalę.

jakis link ? :)

Nie chcesz tego widzieć.

oczywiscie ze chcemy to widziec.
Co by o Adamie nie pwowiedziec - fimiki ze swojego  rejestratora pare razy pokazyłwa i były bardzo ok.

"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2009-03-21 23:19:28
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Video w moim samochodzie

[...]

Czy ja pisałem o filmach?
Mój syn prawie dziewięcioletni lepiej by takie coś zamontował w samochodzie.

zyga

Data: 2009-03-22 07:46:49
Autor: J.F.
Video w moim samochodzie
On Sat, 21 Mar 2009 23:19:28 +0100,  Zygmunt M. Zarzecki wrote:
[...]

Zamontowane bylo wystarczajaco dobrze - filmowalo bardzo ok.

A ze nie chcesz tego widziec .. no troche prawda :-)

J.

Data: 2009-03-23 22:48:23
Autor: 085
Video w moim samochodzie
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:gq17p7

Po za tym ten koleś to idiota, co potwierdziły organa ścigania.

skazany, czy jak ? :]

p, zul

Data: 2009-03-23 21:54:41
Autor: Adam Płaszczyca
Video w moim samochodzie
Dnia Sat, 21 Mar 2009 00:18:32 +0100, 085 napisał(a):

Raczej rozejrzyj się za małym, cyfrowym rejestratorem. Mam taki zestawik i
sobie chwalę.

jakis link ? :)

http://trzypion.oldfield.org.pl/PMS/Rejestrator/

I link do filmików na YT:

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=trzypion&aq=f

Aktualnie rejestratorek to Archos AV-500, 30GB dysku, nagrywa w VGA. --
     ___________ (R)

Data: 2009-03-23 22:47:07
Autor: 085
Video w moim samochodzie
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:on216vbln20j$.dlgoldfield.org.pl...

http://trzypion.oldfield.org.pl/PMS/Rejestrator/

o, ciekawie wyglada... zaloze sie, ze kierowcy biora to za wideorejestrator i zwalniaja :]

p, zul

Data: 2009-03-23 23:50:15
Autor: Adam Płaszczyca
Video w moim samochodzie
Dnia Mon, 23 Mar 2009 22:47:07 +0100, 085 napisał(a):

http://trzypion.oldfield.org.pl/PMS/Rejestrator/

o, ciekawie wyglada... zaloze sie, ze kierowcy biora to za wideorejestrator i zwalniaja :]

'Mobilki w okolicy [wstaw nazwę] jedzie szara Sierra na wielickich blachach
z wideoradarem' ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2009-03-21 08:34:18
Autor:
Video w moim samochodzie
Czy mógłbyś mi przybliżyć dane tego małego, cyfrowego rejestratora i kamery. Gdzie znajdę jego parametry?
Piotr.

Data: 2009-03-23 22:06:09
Autor: Adam Płaszczyca
Video w moim samochodzie
Dnia Sat, 21 Mar 2009 08:34:18 +0100, npiort@neostrada.pl napisał(a):

Czy mógłbyś mi przybliżyć dane tego małego, cyfrowego rejestratora i kamery. Gdzie znajdę jego parametry?

1. Nie toppostuj
2. To co mam to Archos AV500, ma 30 GB twardego dysku i nagrywa w formacie
AVI (DivX) 640x480.
3. Kamerka to typowa przemysłówka z obiektywem szerokokątnym (dokładniej -
ze zmienną ogniskową, a ustawiam na szeroki kąt). --
     ___________ (R)

Data: 2009-03-21 09:34:51
Autor: Wiktor
Video w moim samochodzie
npiort@neostrada.pl pisze:
[...]

znajomy nagrywa w ten sam sposób poprzez telefon Nokia

Wiktor

Data: 2009-03-21 09:43:23
Autor: J.F.
Video w moim samochodzie
On Fri, 20 Mar 2009 16:18:44 +0100,  <npiort@neostrada.pl> wrote:
[...]

Wieksza ilosc kasetek i minutnik zeby przypominal o zmianie ? J.

Data: 2009-03-21 13:39:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
Video w moim samochodzie
Użytkownik wrote:
(...)

i naprawde chce Ci sie robić z siebie szpiega?

Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-21 14:32:07
Autor: eManitou
Video w moim samochodzie
npiort@neostrada.pl pisze:
Chcialbym zainstalować sobie kamerkę z rejestratorem aby nagrywać ostatnie n.p. 15 minut widoku z za przedniej szyby, tak aby w wybranych momentach

Tu: http://www.allegro.pl/item584173178_rejestrator_trasy_audio_video_gps_2_kamery.html
masz coś takiego, o ile cena dla Ciebie nie straszna. Dodatkowo posiada GPS rejestrujący prędkość przejazdu. Może się przydać przeciwko np tzw. "laserowym suszarkom" w spornych sytuacjach.

--

"Bóg ukarał go i oddał w ręce kobiety. "
~ Księga Judyty

Data: 2009-03-21 14:34:20
Autor: Bartas_M5
Video w moim samochodzie
Nudzisz się za kółkiem?
Kup sobei porządną bryke, zacznij jeździć dynamicznie, traktuj każdą ulice jak tor wyścigowy albo trase rajdu. Zajmiesz sobie tym czas i nie będziesz myślał o głupotach. Ja mam M5 i każdą trase traktuje jak wyścig, w którym musze być pierwszy (i zawsze jestem). Nie ma wstedy czasu na głupoty. Trzeba się skupiać na drodze, na innych  osobach utrrudniających mi poruszanie się na drodze.

pozdro, jak bedziesz xhcial jakies porady, pisz na emaila.

Data: 2009-03-21 14:45:22
Autor: eManitou
Video w moim samochodzie
Kiedyś mawiano Dziecko + zapałki = pożar teraz to chyba wypada napisać:

Dziecko + komputer + neostrada =

Data: 2009-03-22 17:59:17
Autor: Bartas_M5
Video w moim samochodzie
Nie jestem dzieckiem, mam 22 lata i nie mam neostrady.

Data: 2009-03-22 21:41:32
Autor: Wiktor
Video w moim samochodzie
Bartas_M5 pisze:
Nie jestem dzieckiem, mam 22 lata i nie mam neostrady.

A skąd 22-latek miał kasę na M5?

Data: 2009-03-22 15:14:32
Autor: lpalczynski
Video w moim samochodzie
On 22 Mar, 21:41, Wiktor <a...@a.pl> wrote:
Bartas_M5 pisze:

> Nie jestem dzieckiem, mam 22 lata i nie mam neostrady.

A skąd 22-latek miał kasę na M5?

Bez przesady, można z kieszonkowego odłożyć ;-)

http://www.motofanshop.com/bmw-m5-1987-zinnoberred-p-3567.html

Albo nawet i butelki oddać do sklepu, wystarczy chcieć ...

Data: 2009-03-23 09:12:54
Autor: krzysiek82
Video w moim samochodzie
Wiktor pisze:
  > A skąd 22-latek miał kasę na M5?

Wiesz dzieciaki mają bujną wyobraźnię :)

--
krzysiek82

Data: 2009-03-23 09:27:01
Autor: Paweł
Video w moim samochodzie
Użytkownik "Wiktor" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:gq67ps$h5l$1news.onet.pl...
Bartas_M5 pisze:
Nie jestem dzieckiem, mam 22 lata i nie mam neostrady.
A skąd 22-latek miał kasę na M5?

Nigdy nie grałeś w NFS? :-) --
Paweł

Data: 2009-03-23 09:11:27
Autor: krzysiek82
Video w moim samochodzie
Bartas_M5 pisze:
[...]

Jesteś kretynem czy tylko takiego udajesz?

--
krzysiek82

Data: 2009-03-22 11:55:23
Autor: BartekK
Video w moim samochodzie
npiort@neostrada.pl pisze:
Chcialbym zainstalować sobie kamerkę z rejestratorem aby nagrywać ostatnie n.p. 15 minut widoku z za przedniej szyby, tak aby w wybranych momentach przenosić nagranie na inny trwały nośnik.
Przyłączam się do potrzeby.
Nie tyle chodzi o ORMOwanie, a posiadanie dokumentacji z ewentualnego wypadku/stłuczki. Jeżdżę zawsze sam i dużo (czasem po 400-500km dziennie, i tak codziennie), ilość zdarzeń typu wymuszenie pierwszeństwa, wtargnięcie, przejazd na czerwonym - niby jest niska, ale jak się przeliczy na kilometry, to wychodzi czasem po kilka dziennie. Jak na razie wszystko ok, ale jakby coś się stało - wolę mieć "elektronicznego świadka".

Od strony technicznej myślałem raczej nad jakimś starszym/tanim kompaktem typu canon, które nagrywają conajmniej VGA (a niektóre nawet lepiej), obiektyw i matryce mają 100x przyzwoitszą niż takie "pchełki" 1cm typu CCTV, nowsze nagrywają "do pełnej karty" i obsługują SDHC więc wsadzenie kilka GB to nie problem (choć i tak jest ograniczenie wielkości jednego pliku 2GB). Aparaty takie mają też solidny (w miarę) gwint na dole do statywu, więc można by to dużo solidniej przykręcić niż   jakieś "plastikowe coś na przyssawkę od szyby"
Problemy jakie widzę to obiektyw - zbyt długi "krótki" koniec - zbyt mały kąt widzenia nawet przy zoom na minimum, zwłaszcza w typowych superzoomach które mają 37-200 itp. Po drugie czułość - po ciemku będzie marnie.

Sprawa uruchamiania itd to dla mnie nie problem, rozebrałbym dziada, dorobił sterowanie na mikroprocesorze które po włączeniu zapłonu "naciskało" by odpowiednie guziczki (power, start rejestracji, itd)

Data: 2009-03-22 13:02:49
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Video w moim samochodzie

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:gq55j2

[...]

Tyle, że ten kij ma dwa końce.
Z takiego nagrania bez najmniejszego problemu da się bardzo precyzyjnie określić Twoją prędkość, a tym samym łamanie PoRD. Materiał z Twojej kamery może być więc świetnym dowodem na łamanie prawa i obrócić się przeciwko Tobie. Czy aby napewno zawsze i wszędzie jeździsz przepisowo ?

Data: 2009-03-22 13:39:28
Autor: szadok
Video w moim samochodzie
Dnia 22.03.2009 Jacek "Plumpi" <plumpixjr@wp.pl> napisał/a:

[...]

Może, jeśli się przyzna, że coś takiego ma. Ale jeśli się nie przyzna,
to nie, a nie ma obowiązku, żeby się przyznawał ;)
 Art.20 par 3 kpw w zw. z art 74 par 1 kpk

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-03-22 14:15:49
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Video w moim samochodzie

Użytkownik "szadok" <szadok375@terramail.pl> napisał w wiadomości news:gq5bi0$v45$1news.onet.pl...

[...]

W razie wypadku policjanci napewno się zainteresują i będą mieli do tego prawo, a zwłaszcza prokurator :)
Poza tym przemilczas także fakt, kiedy on sam dostarczy materiał jako dowód w swojej obronie, a tam się doszukają łamania prawa :)

Data: 2009-03-22 14:25:51
Autor: szadok
Video w moim samochodzie
[...]

Nie jestem przekonany. Jeśli się powołam na stosowny art. to być może
nie - IMHO powinno działać jak odmowa złożenia obciążających mnie
zeznań.
Poza tym przemilczas także fakt, kiedy on sam dostarczy materiał jako dowód w swojej obronie, a tam się doszukają łamania prawa :)

Jeśli łamał prawo na wcześniejszej części nagrania, to tej części nie
dostarczy. I nie może tu być mowy o manipulacji. Bo równie dobrze manipulacją jest
wykasowanie wczorajszego nagrana z karty SD :). Ma być całe nagranie z
określonego zdarzenia drogowego. Po co coś więcej.

A jeśli łamał w określonym momencie, to też nie dostarczy, bo
i po co, skoro jest też w tym jego wina (w całości bądź części).

pzdr, szadok

Data: 2009-03-22 19:47:21
Autor: BartekK
Video w moim samochodzie
Jacek "Plumpi" pisze:
[...]

W zasadzie - tak. Pomijając drobne przekroczenia typu jazda ~60km/h w terenie zabudowanym zamiast 50, czasem jakieś wyprzedzanie przy ~100-110 czy coś. Mój pojazd "służbowy" i tak wiele więcej nie wyciąga, a spalanie paliwa za które płacę z własnej kieszeni - rośnie do kwadratu, więc nie mam interesu pędzić. A szalonych manewrów też raczej nie robię, bo jest pełna paka delikatnego sprzętu który lepiej by się nie przewracał.

Data: 2009-03-24 06:52:15
Autor: polak
Video w moim samochodzie
npiort@neostrada.pl wrote:
Chcialbym zainstalować sobie kamerkę z rejestratorem aby nagrywać ostatnie n.p. 15 minut widoku z za przedniej szyby, tak aby w wybranych momentach przenosić nagranie na inny trwały nośnik. Wielokrotnie spotykam się

Proponuje cos takiego http://www.brickhousesecurity.com/car-camera-recorder.html

S. P.

Video w moim samochodzie