Video z datą

Data: 2016-02-01 11:35:16
Autor: Trybun
Video z datą
Czy znacie jakiś program z Google Play, do aparatu foto w którym jest opcja wyświetlania daty w nagrywanych plikach video?

Data: 2016-02-01 12:30:22
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Mon, 1 Feb 2016 11:35:16 +0100, w <56af34d9$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

Czy znacie jakiś program z Google Play, do aparatu foto w którym jest opcja wyświetlania daty w nagrywanych plikach video?

Zrenamuj tytuł i włącz wyświetlanie tytułu :)

Data: 2016-02-01 13:11:07
Autor: Trybun
Video z datą
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

Czy znacie jakiś program z Google Play, do aparatu foto w którym jest
opcja wyświetlania daty w nagrywanych plikach video?
Zrenamuj tytuł i włącz wyświetlanie tytułu :)

Nie bardzo wiem o co chodzi. Już wyjaśniam czego oczekuje, - takiej funkcji jak w normalnej kamerze, czyli wchodzę w opcje i ustawiam "wyświetlaj datę i czas". Potrzebne mi to jest do tego że jak później montuję film z tych klipów to przyda się informacja, np kiedy był złowiony szczupak z klipu, kiedy pogrzeb czy ślub itditp.
Wypróbowałem już chyba z dziesięć programów z Google Play, i jednak mimo tego że prawie każdy z nich miał miał taka opcję przy robieniu fotek, to żaden przy nagrywaniu klipów video.

Data: 2016-02-01 16:37:41
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Mon, 1 Feb 2016 13:11:07 +0100, w
<56af4b3b$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

> [...]

Wypróbowałem już chyba z dziesięć programów z Google Play, i jednak mimo tego że prawie każdy z nich miał miał taka opcję przy robieniu fotek, to żaden przy nagrywaniu klipów video.

Bo data (czy raczej strumień gps) w pliku wideo jest zapisywana jako oddzielny
strumień, a każdy producent sprzętu używa swojego standardu do zapisu tejże
daty i oczywiście nigdzie tego nie publikuje.

Chyba że masz na myśli proste wsadzenie daty z daty pliku - to łatwiej, ale nie
wiem czy cokolwiek to robi. Raczej to robi się z palca jako warstwę przy
montażu klipu.

Data: 2016-02-01 17:30:23
Autor: Marek
Video z datą
On Mon, 01 Feb 2016 16:37:41 +0100, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

Przedpiśca chce raczej wrenderować datę w obraz.

--
Marek

Data: 2016-02-09 13:15:45
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Mon, 01 Feb 2016 17:30:23 +0100, w
<almarsoft.6920360130762831122@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

> [...]
> daty i oczywiście nigdzie tego nie publikuje.

Przedpiśca chce raczej wrenderować datę w obraz.

Tego domyśliłem się, ale nie wiem skąd chce wziąć datę (tzn. jak precyzyjną).

Data: 2016-02-10 01:28:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Video z datą

<radekp@konto.pl> d2mjbbpidvnnbdbunfo41ba1jt7g7gsgbd@4ax.com

: Tego domyśliłem się, ale nie wiem skąd chce wziąć datę (tzn. jak precyzyjną).

Chyba nie jest rzeczą trudną zalgorytmizowanie tej czynności. ;)
Zasady są raczej proste.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-10 04:17:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Video z datą

"Eneuel Leszek Ciszewski" n9e0iv$vl0$2@node2.news.atman.pl

[...]

Pisząc, myślałem o innym wątku -- na innej grupie.
Chodziło o przelew do ZUS z automagicznym wpisywaniem numeru deklaracji.
Pamiętałem wątek i myślałem, że odpowiadam właśnie na post z tego wątku.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-03 13:26:16
Autor: Trybun
Video z datą

Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

[...]

Przy robieniu fotek większość programów nie ma problemu z wyświetlaniem daty w zapisie. A filmik to chyba nic innego jak tradycyjne fotki w ruchu.
I nic nią mam na myśli, mimo tego że sam montuję takie filmiku z kamery i nagrywam na inne nośniki, to nie mam pojęcia o niuansach ich zapisu w kamerze. Na logikę wydaje się że jak w normalnej kamerze można bez trudu wykorzystać opcję "wyświetlaj czas i datę", to kamera w telefonie przy nagrywaniu video także powinna mieć taka możliwość, a problemem jest tylko odpowiednie software. Dlatego też mój post z pytaniem  czy ktoś zna taki program?.

Data: 2016-02-15 14:14:51
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Wed, 3 Feb 2016 13:26:16 +0100, w <56b1f1d6$0$650$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

Przy robieniu fotek większość programów nie ma problemu z wyświetlaniem daty w zapisie.

Chodzi ci o datę zrobienia zdjęcia? Problemu nie ma, bo jest zapisywania w
pliku (dane EXIF -> google).

A filmik to chyba nic innego jak tradycyjne fotki w ruchu.

Nie całkiem, a już na pewno nie jeżeli chodzi o zapis daty, bo czegoś takiego
jak EXIF tam nie ma.

[...]

Nie, bo (zapewne) nie ma.

Daty w pliku video masz zapisywane:
- jako data pliku (to co widzisz np. w Total Commanderze)
- w nazwie pliku (to też łatwo wyczytać, ale standardu nie ma)
- jako strumień GPS (pozycja i dokładny czas każdej klatki) - te dane są tajne
przez poufne (nie ma standardu) i w zasadzie działają tylko na software właśnie
tego producenta (a często tylko na sprzęcie nagrywającym filmik).

Jak widzisz program może znać datę filmiku tylko z daty pliku.

Jak klient chciał mieć datę/czas na nagraniu z miniDV, to po prostu strumień z
datą zgrywałem oddzielnie i wrenderowałem mu w płytę DVD jako subtitle.
Wyszło rewelacyjnie :) Ale miniDV jest standaryzowane.

Data: 2016-02-15 16:09:34
Autor: Trybun
Video z datą
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

[...]

O datę i czas. Prawdę pisząc nie mam pojęcia jak to się nazywa. Ważne jest że oglądając fotkę widzę w danym fragmencie zdjęcia, datę i czas momentu jej zrobienia.

A filmik to chyba nic innego jak tradycyjne fotki w ruchu.
Nie całkiem, a już na pewno nie jeżeli chodzi o zapis daty, bo czegoś takiego
jak EXIF tam nie ma.

W normalnej kamerze można nagrywać klipy z widoczną przy odtwarzaniu datą i czasem. W telefonie także jak najbardziej można to zrobić używając choćby programu AutoKam. Nie jest to jednak program który by mnie satysfakcjonował, ponieważ jakość nagrań jest fatalna, także nie posiada opcji ZOOMowania. A więc jak dla mnie nie jest przydatny.

[...]

Jak już napisałem powyżej - są/jest program/y (AutoKam).  A tak ogólnie to chyba zupełnie się nie rozumiemy,. Mi nie chodzi o nic innego niż o nagranie klipów video w których jest możliwość nagrywania, przez jakiś czas, bądź na stałe rodzaju napisu, który to napis tworzą aktualna data i czas nagrywania i który będzie widoczny na odtwarzanym później, nagranym  materiale.
Oczywiście wiem że ręcznie można dodawać czas i datę, ale wyobraź sobie czas i rozmiar pracy gdy zacznę montować film z klipów nagrywanych na przestrzeni kilku lat. Jest ich kilka tysięcy a  ja mam z danych kontekstowych wziętych z plików (co prawda nie EXIF, ale data i czas nagrywania jest) spisywać daty i robić z nich napisy..

Data: 2016-02-15 17:19:45
Autor: J.F.
Video z datą
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c1ea23$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Po prostu - do JPEG powstalo rozszerzenie EXIF, gdzie m.in. zapisywano date zdjecia,
sie spodobalo i wszyscy uzywaja.

A do nagran video nie powstalo, albo nie zdobylo popularnosci.

W normalnej kamerze można nagrywać klipy z widoczną przy odtwarzaniu datą i czasem.

Funkcja dodatkowa - wmiksowanie zegara w obraz.
Niektore aparaty do pojedynczych zdjec tez tak potrafily.

Ale obowiazku implementacji takiej funkcji nie ma.

J.

Data: 2016-02-15 19:57:28
Autor: Trybun
Video z datą
W dniu 2016-02-15 o 17:19, J.F. pisze:

[...]

A jednak gdy biorę plik video, np w formacie mp4 w menu kontekstowym jest data jego utworzenia,. Czy w programach do edycji video.

[...]

No jasne że nie ma (sprawdziłem kilka i żaden nie miał), jednak nikt/nic chyba tego nie zabrania.?

Data: 2016-02-16 10:22:53
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Mon, 15 Feb 2016 19:57:28 +0100, w <56c21f54$0$691$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

> [...]

A jednak gdy biorę plik video, np w formacie mp4 w menu kontekstowym jest data jego utworzenia,. Czy w programach do edycji video.

To jest data pliku. Będzie prawdziwa, ale nie zawsze -- zależy jak kopiowałeś
plik.
Masz taką datę przy każdym pliku.

Data: 2016-02-16 14:16:24
Autor: Trybun
Video z datą
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

[...]

Tak, jasne. Nie mniej można się dowiedzieć kiedy dany klip był nagrywany,.

Data: 2016-02-16 14:40:47
Autor: J.F.
Video z datą
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c3211b$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie, jesli przy kolejnych operacjach data utworzenia/zmiany pliku ulegla zmianie, a to dosc prawdopodobne.

Google twierdzi, ze tagi ID3 moga byl dolaczane i do plikow mp4, ale raczej to niezbyt popularne w plikach video.
No i jeszcze trzeba odpowiednia wersje, zeby zapisywala date i czas nagrywania.

J.

Data: 2016-02-17 09:24:07
Autor: Trybun
Video z datą
W dniu 2016-02-16 o 14:40, J.F. pisze:
[...]

Tak, bo jeżeli nie było żadnych modyfikacji nagranego pliku to data nagrania jest autentyczna.

Data: 2016-02-17 11:01:17
Autor: J.F.
Video z datą
[...]

Autentyczna date to masz na oryginalnym nosniku (o ile zegar w kamerze byl dobrze ustawiony).

Pozniejsze kopiowania ... jesli robione funkcjami systemu operacyjnego przeznaczonymi do kopiowania plikow, to zazwyczaj kopiuja tez date utworzenia/zmiany.

Jesli robione innymi metodami to niekoniecznie.
Takie np wysylanie przez Bluetooth, Copy&Paste, udostepnienie typu "Media Library" ...

J.

Data: 2016-02-17 12:24:49
Autor: Trybun
Video z datą
W dniu 2016-02-17 o 11:01, J.F. pisze:
[...]

Faktycznie masz rację. Przy przekopiowaniu materiału będzie widoczna data nie jego nagrania a kopiowania. Czyli "dreck" jak mówią Hutu.

Data: 2016-02-17 12:33:28
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Wed, 17 Feb 2016 12:24:49 +0100, w <56c45872$0$690$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

> [...]

Faktycznie masz rację. Przy przekopiowaniu materiału będzie widoczna data nie jego nagrania a kopiowania. Czyli "dreck" jak mówią Hutu.

Zależy czym też kopiowane. Total Commander zachowuje oryg. datę (opcje
programu), jak robi Windows to nawet nie wiem.

Data: 2016-02-17 12:59:33
Autor: J.F.
Video z datą
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mim8cbl2jlvi4lmucvbjlahsj0n2chvaqp@4ax.com...
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):
> [...]

Zależy czym też kopiowane. Total Commander zachowuje oryg. datę (opcje
programu), jak robi Windows to nawet nie wiem.

Explorer zachowuje przy kopiowaniu ... ale zwykle kopiowanie to bedzie coraz mniejszy margines.

Teraz beda jakies biblioteki multimediow, przenoszenie przez Bluetooth, Wifi, internet, google, facebooki, dropboxy - i tu jest kwestia daty kompletnie nieuregulowana.

J.

Data: 2016-02-17 13:17:53
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Wed, 17 Feb 2016 12:59:33 +0100, w
<56c460ae$0$22844$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Teraz beda jakies biblioteki multimediow, przenoszenie przez Bluetooth, Wifi, internet, google, facebooki, dropboxy - i tu jest kwestia daty kompletnie nieuregulowana.

Przez BT i przy ściąganiu z neta data zawsze będzie zmieniona.
Także przy przegrywaniu z urządzenia przez ActiveSync itp. nowe wynalazki.

Data: 2016-02-16 16:42:50
Autor: Marek
Video z datą
On Mon, 15 Feb 2016 17:19:45 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A do nagran video nie powstalo, albo nie zdobylo popularnosci.

Bo drzewniej w popularnych formatach video od video-8 poprzez Hi-8 aĹź do dv timestamp był zapisywany do ścieĹźki kontrolnej dzięki temu nie trzeba było filmować z włączonym wmixowanym czasem  (choć taka opcja była a nie wszyscy o tym wiedzieli). Oryginalny czas nagrania moĹźna było wyświetlić później podczas odtwarzania (nawet gdy przy nagrywaniu nie było czasu wmixowanego w obraz).

--
Marek

Data: 2016-02-15 17:30:43
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Mon, 15 Feb 2016 16:09:34 +0100, w <56c1ea23$0$641$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

> [...]

W normalnej kamerze można nagrywać klipy z widoczną przy odtwarzaniu datą i czasem. W telefonie także jak najbardziej można to zrobić używając choćby programu AutoKam. Nie jest to jednak program który by mnie satysfakcjonował, ponieważ jakość nagrań jest fatalna, także nie posiada opcji ZOOMowania. A więc jak dla mnie nie jest przydatny.

Jeżeli pytasz o kamerę analogować (np. VHS), to tam datę/czas masz "wrysowaną"
w obraz rzeczywiście na stałe.

Ale teraz mamy nową erę -- "normalna" cyfrowa kamera zapisuje datę/czas w pliku
(ale nie w obrazie -- nie wiem czy jakieś zapisują bezpośrednio w obrazie) i te
dodatkowe dane potrafi pokazać przy odtwarzaniu. Ale tylko ta kamera, na której
zostało to nagrane.

Jak już napisałem powyżej - są/jest program/y (AutoKam).

I on pokaże ci, bo sam ten plik nagrał.  A inny nie. Bo nie ma standardu.
Chyba że wrysował w obraz, no to wtedy jasne że każdy pokaże :)

[...]

Szukasz programu/kamery, który nagra obraz _wraz_ z wrenderowaną datą/czasem?

[...]

Ale rozumiesz, że nie ma standardu, więc nie znajdziesz uniwersalnego programu,
który zadziała? Skąd program ma wziąć dane, skoro z pliku ich nie uzyska (bo
nie ma pojęcia jak są zapisane, bo producent kamery nie udziela żadnych
informacji o sposobie zapisu daty/czasu w pliku wideo)?

Napisz jeszcze jaki jest format tych tysięcy plików.

Data: 2016-02-15 20:02:02
Autor: Trybun
Video z datą
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

[...]

Tak, mam na myśli analogową kamerę. To w niej ustawiam opcję "wyświetlaj czas i datę". I w ogóle nie byłoby sprawy, ale jakiś czas temu odkryłem ze mój wcale nie drogi  telefon potrafi nagrywać filmy wręcz znakomitej  jakości, znacznie lepszej niż ta kamera. Problemem jest to ze nie mam odpowiedniego programu do tego telefonu. Takiego właśnie który ma opcję nagrywania daty i czasu.
  Sorry ale zupełnie nie przekonuje mnie to co piszesz. Mam kamerę rejestrator (oczywiście cyfrowy) w aucie, a nie sadzę aby ta kamerka wiele się różniła od kamerki/aparatu będącego na wyposażeniu telefonu, która nagrywa video z czasem i datą. Tak samo program AutoKam przeznaczony do kamerek telefonicznych to potrafi. Wniosek - problem w braku odpowiedniego programu a nie sprzęcie.

Jak już napisałem powyżej - są/jest program/y (AutoKam).
I on pokaże ci, bo sam ten plik nagrał.  A inny nie. Bo nie ma standardu.
Chyba że wrysował w obraz, no to wtedy jasne że każdy pokaże :)

Ależ skąd, zgrałam już parę klipów na kompa, VLC odtwarza to z datą.

[...]

Tak, takiego właśnie szukam programu.

[...]

Program nagrywający nie jest magikiem, datę i czas weźmie po prostu z urządzenia. Czyż w konfiguracji telefonu, kamery czy aparatu foto pierwszym krokiem nie jest ustawianie daty i czasu?

Ich mnogość przekłada się na ilość formatów, a te są najprzeróżniejsze. Bo i z telefonu(nagrywane w różnych formatach) i z kamery analogowej, a także z kamery-rejestratora samochodowego. No, raczej przed montażem filmu konwersji do jednego formatu nie da się uniknąć. Nie jest to jednak większym problemem, ponieważ idzie to zrobić grupowo.

Data: 2016-02-15 20:38:36
Autor: Jingiel
Video z datą
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

[...]

Chyba w pinnacle studio jest plugin, który potrafi wpisać date i godzinę w renderowany obraz. Musiałbyś poszukać.

Data: 2016-02-16 14:17:02
Autor: Trybun
Video z datą
W dniu 2016-02-15 o 20:38, Jingiel pisze:

Chyba w pinnacle studio jest plugin, który potrafi wpisać date i godzinę w renderowany obraz. Musiałbyś poszukać.

To jest program do edycji video, a nie do obsługi aparatu/kamery. Jednak może się przydać, dzięki za namiary.

Data: 2016-02-16 08:37:24
Autor: kosmos
Video z datą
[...]

A może właśnie w tym kierunku pójść? Czyli poszukać programu o funkcjonalności "kamerki samochodowej"? Przejrzałem na szybko sklep Google i znalazłem np. coś takiego: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.camonroad.app
Niestety nie mam Androida żeby to przetestować, być może to jest jakaś podpowiedź? Na screenach widać, że data jest rejestrowana (chociaż może się okazać, że jest wyświetlana tylko w tym programie...). No i nie mam pojęcia jak wygląda kwestia zoom-u.

Data: 2016-02-16 14:17:25
Autor: Trybun
Video z datą
W dniu 2016-02-16 o 08:37, kosmos pisze:
[...]

Dzięki, znajdę trochę czasu to wypróbuję.

Data: 2016-02-16 10:37:33
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Mon, 15 Feb 2016 20:02:02 +0100, w
<56c22066$0$22838$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

[...]

Kompresję masz w chipsecie (sprzętową), wątpię czy istnieje możliwość
wrenderowania daty w obraz. Zresztą to nieprofesjonalne.

[...]

Ale datę masz wrenderowaną w obraz czy jako oddzielny strumień?
Zmienia się z każdą sekundą filmu?

> I on pokaże ci, bo sam ten plik nagrał.  A inny nie. Bo nie ma standardu.
> Chyba że wrysował w obraz, no to wtedy jasne że każdy pokaże :)

Ależ skąd, zgrałam już parę klipów na kompa, VLC odtwarza to z datą.

Podejrzewam zatem, że masz wrenderowaną w obraz.

> Szukasz programu/kamery, który nagra obraz _wraz_ z wrenderowaną datą/czasem?

Tak, takiego właśnie szukam programu.

To to musisz rekompresować te tysiące plików :)
Najlepiej jakimś batchem, być może ffmpeg potrafi wkleić datę w obraz, chociaż
wątpię.

Program nagrywający nie jest magikiem, datę i czas weźmie po prostu z urządzenia. Czyż w konfiguracji telefonu, kamery czy aparatu foto pierwszym krokiem nie jest ustawianie daty i czasu?

To chcesz dopiero nagrywać czy masz już te pliki?

Data: 2016-02-16 14:20:38
Autor: Trybun
Video z datą
W dniu 2016-02-16 o 10:37, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Kamerka z pewnością ma spore możliwości, jednak producent telefonu dokładając program (najlepsza jakość klipów ze wszystkich jakie wypróbowałem) zapomniał o tym co teraz dla moich potrzeb teraz najważniejsze - o możliwości wyświetlania daty w nagrywanych klipach.
Tu już nie ma miejsca na wątpliwości - znalazłem drugi program (po AutoKam) który to robi. Program nazywa się "Camcorder VHS" i oczywiście nagrywa z datą. Brakuje mu tylko ogólnie akceptowalnej jakości.

[...]

Zupełnie nie mam obeznania w tych fachowych terminach.  Oczywiście że wyświetlany czas zmienia  się w miarę nagrywania. A tak gwoli ścisłości na precyzyjnym wyświetlaniu czasu mi aż tak nie zależy. Ważniejsza jest sama data.

[...]

Skoro tak piszesz..

[...]
W tych tysiącach klipów zdecydowana większość ma wyświetlaną datę. W sumie telefonem to zacząłem nagrywać od stosunkowo niedawna.

Na razie pilnie poszukuję programu który pozwoli mi teraz i w przyszłości nagrywać telefonem klipy wideo z datą.

[...]

Rzecz zdecydowanie nie dotyczy tego co już mam, z tym dam sobie radę. Mam na kompa dobry program do edycji video.

Data: 2016-02-16 14:34:34
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Tue, 16 Feb 2016 14:20:38 +0100, w <56c32219$0$687$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

> [...]

Zupełnie nie mam obeznania w tych fachowych terminach.  Oczywiście że wyświetlany czas zmienia  się w miarę nagrywania. A tak gwoli ścisłości na precyzyjnym wyświetlaniu czasu mi aż tak nie zależy. Ważniejsza jest sama data.

Skoro VLC odtwarza datę, to jest wrenderowaną w obraz.

Skoro tak piszesz..

Wrzuć próbkę, to będzie pewność.

[...]

Kiedyś będziesz tego żałował :) Kiepsko to wygląda, trąci amatorszczyzną, ale
to twój wybór.

Naagrywanie w telefonach to sprawa bardziej hardware'owa, zapewne niedostępna
dla programistów, więc strzelam że aby utrzymać jakość program musiałby mocno
ingerować w firmware telefonu (co wyklucza tym samym uniwersalny program
dostępny na GP).

Data: 2016-02-17 09:22:13
Autor: Trybun
Video z datą
W dniu 2016-02-16 o 14:34, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Też tak myślę.

Skoro tak piszesz..
Wrzuć próbkę, to będzie pewność.

Tzn? Co mam konkretnie zrobić?

[...]

Oj, mam już kilka płyt DVD z filmami nagranymi z montażu klipów nagrywanych czy to kamerą VHS czy aparatem foto. I mogę powiedzieć tylko tyle że bez widocznej daty na konkretnych ujęciach to by był nie to... Np. oglądam filmik z sceną wymiany dachu domu po zerwaniu starego przez wichurę - i nie muszę wysilać pamięci kiedy było to robione. Zdecydowanie każdy klip powinien być "podpisany" datą i ew. godziną. Wbrew temu co piszesz to dopiero wygląda profesjonalnie.

Nie chcę się powtarzać, proponuję tylko wypróbować te dwa programy z Google Play, które już odkryłem - AutoKam czy Camcorder VHS (ważą raptem po kilka MB) i przekonać się samemu jak to działa. Potrzebuję czegoś takiego, tylko lepszej jakości.

Data: 2016-02-17 10:54:12
Autor: radekp@konto.pl
Video z datą
Wed, 17 Feb 2016 09:22:13 +0100, w <56c42da6$0$661$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

> Wrzuć próbkę, to będzie pewność.

Tzn? Co mam konkretnie zrobić?

Wrzuć przykładowy plik np. na sendspace.com

[...]

(Pół)profesjonalnie robi się to pokazując *na kilka sekund* datę na klipie.
Nawet kamery VHS potrafi tak nagrywać ujęcia (wrenderowując w obraz datę/czas
tylko na kilka sekund).

Zdecydowanie każdy klip powinien być "podpisany" datą i ew. godziną. Wbrew temu co piszesz to dopiero wygląda profesjonalnie.

Niestety, zdania ludzi zajmujących się tym profesjonalnie są odmienne :)
Pomijam już nawet, że takiego obrazu nie da się fajnie wystabilizować, bo
data/czas zaczynają pływać po ekranie.

[...]

Dlatego napisałem ci, że wysoką jakość zagwarantuje tylko hardware'owa
kompresja, a one zapewne robią to pół-software'owo i wychodzi lipa.
Napisz do ich autorów, może przybliżą problem bardziej technicznie.

Data: 2016-02-17 12:27:33
Autor: Trybun
Video z datą
Trybun <chgv@rw.cb> napisał(-a):

Skoro tak piszesz..
Wrzuć próbkę, to będzie pewność.
Tzn? Co mam konkretnie zrobić?
Wrzuć przykładowy plik np. na sendspace.com

Ojejku, zakładanie konta i inne, zapewniam że lepszym wyjściem będzie że sam przetestujesz jeden z tych programów. Polecam szczególnie Camcorder vhs który to ewidentnie jest dedykowany do obsługi kamerek w telefonach.

[...]

Jak widzę nadal się nie rozumiemy. Ja o montowaniu filmów z klipów nagrywanych na przestrzeni czasu, a Ty tak właściwie to nie wiem o czym, skoro data wyświetlana  na konkretnym klipie wygląda nieprofesjonalnie..

[...]

Od teorii proponuję przejść do praktyki, zapewniam cię że data spokojnie stoi  w dolnej bądź górnej części ekranu. I kompletnie w niczym nie przeszkadza.

[...]

Nieprawda. Jest cała masa programów do obsługi aparatu/kamery w telefonach. Jedne są lepsze drugie gorsze, Bez względu na jakość hardware jedna nagrywa materiał video w lepszej, inna w gorszej jakości. Problem tych programów  z GP, o których piszę to choćby to że w AutoKam brak funkcji ZOOMowania, natomiast w tym drugim brak jest wyboru jakiejkolwiek opcji nagrywania, poza tym wystylizowany jest na klasyczna kamerę VHS, a więc różne  zakłócenia.

Video z datą