Videorejestratory

Data: 2011-03-09 11:15:33
Autor: glang
Videorejestratory
Data: 2011-03-09 12:54:26
Autor: Cavallino
Videorejestratory
Użytkownik "glang" <glang@o2222222.pl> napisał w wiadomości news:4d775354$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/policjanci-mierza-predkosc-swoja-a-nie-sciganego,1606508
nie widzę żeby było a artykuł z wczoraj

Na grupie już o tym wiadomo od lat gdzieś 8.
Niemniej takie zawyżanie prędkości jest ciekawe, a pewnie i nagminne.

Data: 2011-03-09 14:24:26
Autor: J.F.
Videorejestratory
On Wed, 9 Mar 2011 12:54:26 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

troche powatpiewam. Panowie sa szkoleni zeby trzymac w stalej
odleglosci, nagranie to potwierdza.
Oczywiscie jest to trudne i czesto bedzie jakis drobny blad, tylko co
z tego - przecietny pirat i tak zaplaci tysiac :-)

J.

Data: 2011-03-09 14:30:38
Autor: Cavallino
Videorejestratory
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:tmven6po539n29eo7k62csq17re7j5olsn4ax.com...
[...]

Ale to nie jest "stała odległość" tylko "mniej więcej stała odległość".
Naprawdę stała to by była gdyby byli na lince holowani.

Data: 2011-03-09 19:34:15
Autor: Gabriel'wilk'
Videorejestratory
W dniu 2011-03-09 14:30, Cavallino pisze:
[...]

Jedynie sztywny hol daje 100% pewność :-)

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-09 19:41:40
Autor: Cavallino
Videorejestratory
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Ale to nie jest "stała odległość" tylko "mniej więcej stała odległość".
Naprawdę stała to by była gdyby byli na lince holowani.
Jedynie sztywny hol daje 100% pewność :-)

Niech będzie.
Ale pamiętam jak dziś, jak teściu przeżył swoją najszybszą podróż w życiu na pokładzie swojego trabant, jak jechał za mną na holu. ;-)

Data: 2011-03-09 18:37:51
Autor: Rafał Grzelak
Videorejestratory
J.F. wrote:

troche powatpiewam. Panowie sa szkoleni zeby trzymac w stalej
odleglosci, nagranie to potwierdza.
Oczywiscie jest to trudne i czesto bedzie jakis drobny blad, tylko co
z tego - przecietny pirat i tak zaplaci tysiac :-)

Szkoleni, tresowani, wharever - jak dzis pamietam odcinek 'uwaga pirat'
gdzie zmierzyli gosciowi w range roverze wiecej, niz vmax wynikajacy z
danych producenta.

A pomiar zawyzony o 11km/h to w szczeglonym przypadku 2 kratki dalej w
taryfikatorze.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-03-09 21:24:54
Autor: J.F.
Videorejestratory
On Wed, 9 Mar 2011 18:37:51 +0000 (UTC),  Rafał Grzelak wrote:
J.F. wrote:
[...]

To jeszcze o niczym nie swiadczy - moze naprawde szybciej jezdzi niz
producent zadeklarowal (a przeciez sa dwa podejscia do tematu :-),
moze silnik czy przekladnie niefabryczne, moze z gorki czy z wiatrem.

A pomiar zawyzony o 11km/h to w szczeglonym przypadku 2 kratki dalej w
taryfikatorze.

no i jakis tam drobny blad zawsze bedzie, w artykule jest mowa o 15
km/h i to juz na tych zdjeciach wyraznie widac.

J.

Data: 2011-03-09 21:38:39
Autor: Shrek
Videorejestratory
W dniu 2011-03-09 19:37, Rafał Grzelak pisze:

Szkoleni, tresowani, wharever - jak dzis pamietam odcinek 'uwaga pirat'
gdzie zmierzyli gosciowi w range roverze wiecej, niz vmax wynikajacy z
danych producenta.

Abstrahując od dokładności pomiaru wideorejestratorem, to skąd wiara, że nie da się przekroczyć Vmax podanego przez producenta? Przecież nawet seryjne samochody w dobrym stanie robią to zazwyczaj bez problemu.

Shrek.

Data: 2011-03-09 23:52:29
Autor: Cavallino
Videorejestratory
Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości news:4d77e54f$1news.home.net.pl...
[...]

O licznkowe Vmax nie chodzi.
Z innym problem jest już dość poważny zazwyczaj, o ile nie ma dużej górki.

Data: 2011-03-10 08:03:33
Autor: Mirek Ptak
Videorejestratory
Dnia 2011-03-09 23:52,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Znam (z opowieści) jednego Lanosa, który przekracza/ł vmax bez najmniejszego problemu ;) - w każdych okolicznościach :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-10 08:28:13
Autor: Axel
Videorejestratory
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message

[...]

Wszystkie moje w miare mlode samochody bez problemu przekraczaly licznikowo Vmax na tyle daleko (>10km/h), ze i  v rzeczywista na pewno tez. Rowniez Nubira 1.6 kombi, ktora jest sporo ciezsza od Lanosa z tym samym silnikiem...

--
Axel

Data: 2011-03-10 10:14:46
Autor: Cavallino
Videorejestratory
Użytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości news:

[...]

Tyle że realny błąd przy takich prędkościach to raczej 10% niż 10 km/h. ;-)

Data: 2011-03-10 14:03:56
Autor: Axel
Videorejestratory
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message

[...]
;-)

We wszystkich sprawdzonych przeze mnie z GPS samochodach blad nie przekracza 6-8 km/h. A napisalem, ze powyzej 10km/h - nie pisalem o ile. Szczytowym przypadkiem byla poprzednia Vectra z silnikiem 1.8 i Vmx w/g fabryki 203 km/h, ktora rozpedzilem w Niemczech do licznikowych 230km/h i nie byla to jeszcze "podloga"...

--
Axel

Data: 2011-03-10 14:11:18
Autor: Cavallino
Videorejestratory
Użytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości news:ilai7v$18a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przy jakich prędkościach?

[...]

A wg GPS ile?
190? ;-)

Data: 2011-03-11 07:46:09
Autor: Mirek Ptak
Videorejestratory
Dnia 2011-03-10 14:11,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Vectra na nominalnych kołach zawyża o około 5% (niecałe) - przynajmniej moja :).

Data: 2011-03-11 10:53:21
Autor: Cavallino
Videorejestratory
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:ilcgfi$r7s$1news.onet.pl...
[...]

Przy 230 też?
Zresztą to są właśnie okolice tego Vmax, nie?

BTW: Ja Punciakiem też kiedyś 230 pojechałem, tez miał max na 205.

Data: 2011-03-11 12:22:53
Autor: Mirek Ptak
Videorejestratory
Dnia 2011-03-11 10:53,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Moja ma vmax 195 km/h. Najszybciej jechałem 210 licznikowo na autobahnie - GPS pokazywał 200/199. Było lekko z górki (naprawdę lekko :) ).

BTW: Ja Punciakiem też kiedyś 230 pojechałem, tez miał max na 205.

Ja Astrą F 1.6 16v 215 :) - vmax 185 OIDP.

Data: 2011-03-11 15:25:44
Autor: Axel
Videorejestratory
prędkościach to raczej 10% niż 10 km/h.
;-)
We wszystkich sprawdzonych przeze mnie z GPS samochodach blad nie przekracza 6-8 km/h.
Przy jakich prędkościach?

Zalezy w ktorym aucie. W swoim sprawdzalem przy 200 - roznica jest 8 km/h.

[...]

Raczej nie sadze. Przy 150 tamta Vectra miala 5km/h roznicy.

--
Axel

Data: 2011-03-10 10:50:56
Autor: J.F.
Videorejestratory
On Thu, 10 Mar 2011 08:28:13 +0100,  Axel wrote:
[...]

Ale nubira 1.6 miala zadeklarowany vmax wiekszy niz lanos 1.6.

Podobnie nubira 2.0 byla wolniejsza niz leganza 2.0 :-)

J.

Data: 2011-03-10 13:23:09
Autor: Mirek Ptak
Videorejestratory
Dnia 2011-03-10 10:50,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Skrzynia, przełożenie, koła lub Cx.

Data: 2011-03-10 13:27:27
Autor: Axel
Videorejestratory

Ale nubira 1.6 miala zadeklarowany vmax wiekszy niz lanos 1.6.
Skrzynia, przełożenie, koła lub Cx.

OIDP skrzynia.

--
Axel

Data: 2011-03-10 18:26:48
Autor: J.F.
Videorejestratory
On Thu, 10 Mar 2011 13:27:27 +0100,  Axel wrote:
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message
Ale nubira 1.6 miala zadeklarowany vmax wiekszy niz lanos 1.6.
Skrzynia, przełożenie, koła lub Cx.
OIDP skrzynia.

Dzial marketingu :-)

Bo niby czemu mieliby zle dobrac skrzynie do lanosa ? J.

Data: 2011-03-11 15:22:44
Autor: Axel
Videorejestratory
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message

[...]

Dlaczego zle? Ze ma nizsza Vmax?

--
Axel

Data: 2011-03-12 16:34:30
Autor: J.F.
Videorejestratory
On Fri, 11 Mar 2011 15:22:44 +0100,  Axel wrote:
[...]

Ale po co dobierac skrzynie taka zeby auto nie osiagalo predkosci na
ktora silnik pozwala ? Co to - rajdowka ma byc ? J.

Data: 2011-03-14 15:08:17
Autor: Jakub Witkowski
Videorejestratory
W dniu 2011-03-12 16:34, J.F. pisze:

Bo niby czemu mieliby zle dobrac skrzynie do lanosa ?

Dlaczego zle? Ze ma nizsza Vmax?

Ale po co dobierac skrzynie taka zeby auto nie osiagalo predkosci na
ktora silnik pozwala ? Co to - rajdowka ma byc ?

Np. żeby miała najwygodniejszy zakres obrotów w typowym przedziale prędkości?
Albo może żeby wykorzystać jednakowe częśći do kilku modeli?
Osiąganie teoretycznego vmax-a (wynikającego z max. mocy silnika)
jest raczej dość daleko na liście priorytetów dla toczydła klasy lanos :)

Data: 2011-03-10 21:08:01
Autor: Shrek
Videorejestratory
W dniu 2011-03-09 23:52, Cavallino pisze:

O licznkowe Vmax nie chodzi.
Z innym problem jest już dość poważny zazwyczaj, o ile nie ma dużej górki.

Sam osobiście siedziałem w autku które ma Vmax 160, a jechaliśmy 178 według licznika i 173 według GPSa. A nie był to kres jego możliwości, bo na pokładzie były 3 osoby, w tym jedna 110 kilo i kupa bagażu - razem jakieś 300 kilo - przy wadze autka 950.

Shrek.

Data: 2011-03-10 21:32:03
Autor: Czarek Daniluk
Videorejestratory
W dniu 2011-03-10 21:08, Shrek pisze:

[...]

Srajczento 900ccm potrafiło zamknąć szafę :) ile to w.g gpsa to nie wiem, bo wtedy jeszcze nie używałem :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-10 21:40:27
Autor: Shrek
Videorejestratory
W dniu 2011-03-10 21:32, Czarek Daniluk pisze:

Srajczento 900ccm potrafiło zamknąć szafę :) ile to w.g gpsa to nie
wiem, bo wtedy jeszcze nie używałem :D

A ile to ma na szafie?

Shrek.

Data: 2011-03-11 16:37:09
Autor: Czarek Daniluk
Videorejestratory
W dniu 2011-03-10 21:40, Shrek pisze:
[...]

tyle ile każde srajczento - 180 :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-11 18:02:12
Autor: Cavallino
Videorejestratory
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:ildfj3$736$1news.onet.pl...
[...]

Miałem takie CC i w życiu nie było w stanie znacznie przekroczyć 150.
W SC mogło być tylko gorzej, bo cięższe, więc licznik musiał być cholernie wysokich lotów.

Data: 2011-03-12 14:30:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
Videorejestratory
On 2011-03-10, Shrek <lskorupka@wirtualna> wrote:

O licznkowe Vmax nie chodzi.
[...]

Dla vmax większe znaczenie ma opór powietrza niż ilość pasażerów.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-12 17:44:07
Autor: Shrek
Videorejestratory

[...]

Oczywiście, ale dodatkowe 223 kilo (czyli 1/4 masy autka, zakładam, ze kierowca jest jednak niezbędny) jakieś tam znaczenie jeszcze ma.

Shrek.

Data: 2011-03-12 19:50:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
Videorejestratory
On 2011-03-12, Shrek <lskorupka@wirtualna> wrote:

Dla vmax większe znaczenie ma opór powietrza niż ilość pasażerów.

Oczywiście, ale dodatkowe 223 kilo (czyli 1/4 masy autka, zakładam, ze kierowca jest jednak niezbędny) jakieś tam znaczenie jeszcze ma.

Na przyspieszenie to nawet spore. Ale na vmax praktycznie żadne: tyle co
łożyska stawiają większy opór pod zwiększonym naciskiem. Czyli
praktycznie żadnego wpływu nie ma.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-12 21:10:01
Autor: J.F.
Videorejestratory
On Sat, 12 Mar 2011 19:50:31 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
[...]

Bardziej bym podejrzewal opony, ze one stawiaja wiekszy opor.

J.

Data: 2011-03-13 08:27:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
Videorejestratory
On 2011-03-12, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Racja.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-12 19:38:42
Autor: Axel
Videorejestratory

"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrninmtb9.8k9.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...

[...]

No patrz, szkoda, ze moja Nubira o tym nie wiedziala, bo jak nia jechalem sam i z w miare pustym bagaznikiem, to rozpedzala sie do licznikowych 200km/h, a w 3 osoby i z bagazem - do max 190.... Sprawdzone wielokrotnie na obwodnicy Radzymina, wiec wplyw innych czynnikow  moge spokojnie pominac.

--
Axel

Data: 2011-03-12 20:05:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
Videorejestratory
On 2011-03-12, Axel <axel@op.niespamuj.pl> wrote:

[...]

A zmieniałeś ciśnienie opon zgodnie z zaleceniami producenta?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-13 21:09:40
Autor: Axel
Videorejestratory

"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrninngvc.8k9.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
[...]

Owszem, zawsze przy wiekszym obciazeniu dopompowuje opony.

--
Axel

Data: 2011-03-13 23:00:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Videorejestratory
On 2011-03-13, Axel <axel@op.niespamuj.pl> wrote:

[...]

Dziwne, że zanotowałeś różnicę aż pięciu procent. Oczywiście wierzę, ale
dziwić się mogę, nie?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-14 10:06:35
Autor: Axel
Videorejestratory

[...]

Pewnie, ze mozesz :-) Sam sie zdziwilem...
Pewnym wyjasnieniem moze byc to, ze ta obwodnica jest lukowata i, w czasach kiedy Nubira byla nowa, byla dosyc krotka. Na dlugiej prostej (takiej jak teraz wyglada droga z Radzymina do Wyszkowa) moze by sie i bardziej rozpedzila...

--
Axel

Data: 2011-03-14 16:00:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
Videorejestratory
On 2011-03-14, Axel <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> wrote:
A zmieniaÂłeÂś ciÂśnienie opon zgodnie z zaleceniami producenta?
Owszem, zawsze przy wiekszym obciazeniu dopompowuje opony.
Dziwne, ¿e zanotowa³eœ ró¿nicê a¿ piêciu procent. Oczywiœcie wierzê, ale
dziwiĂŚ siĂŞ mogĂŞ, nie?

[...]

Aaaa. Teraz to zgoda, co do gorszego przyspieszenia całkowicie się
zgadzam.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-14 19:21:39
Autor: Axel
Videorejestratory

"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrninsbcp.q9e.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...

[...]

Wiesz, z drugiej strony - wedlug Targeo to 10km. Wiec trudno tu mowic o gorszym przyspieszeniu. Zwlaszcza, ze mowimy o rozpedzaniu z ok. 100-120 km/h....

--
Axel

Data: 2011-03-09 17:11:43
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Videorejestratory
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/policjanci-mierza-predkosc-swoja-a-nie-sciganego,1606508

Co za problem dodać dalmierz laserowy mierzący odległość w czasie rzeczywistym i naprawdę DOKŁADNIE wyznaczać prędkość?

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-03-09 16:29:14
Autor: masti
Videorejestratory
Dnia pięknego Wed, 09 Mar 2011 17:11:43 +0100 osobnik zwany Adam 'Adak'
Kępiński wystukał:

taki, że trzeba to zrobić

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-03-09 18:23:51
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Videorejestratory
taki, że trzeba to zrobić

No tak.
W Czechach czy na Słowacji, zabawki mierzą także prękość pojazdu na przeciwległym pasie - u nas widzę że jest takich kilka, a cała reszta to jedno wielkie przybliżenie...

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-03-09 19:03:23
Autor: J.F.
Videorejestratory
On Wed, 09 Mar 2011 18:23:51 +0100,  Adam 'Adak' Kępiński wrote:
[...]

Nie narzekaj, nie narzekaj, bo te nowe alfy bedziesz przeklinal :-)

J.

Data: 2011-03-10 00:35:46
Autor: Adam Płaszczyca
Videorejestratory
Dnia Wed, 09 Mar 2011 17:11:43 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

Co za problem dodać dalmierz laserowy mierzący odległość w czasie rzeczywistym i naprawdę DOKŁADNIE wyznaczać prędkość?

Taki sam jak nie zmieniac opon na mniejsze w suce. --

Videorejestratory