Viera a USB WiFi

Data: 2012-10-16 11:27:53
Autor: radekp@konto.pl
Viera a USB WiFi
Próbuję wyszukać karty WiFi do Viery i, oprócz oryginalnej,
znalazłem tylko Netgeara WNDA3100 za 110zł na pewnym portalu.

To jedyne alternatywne rozwiązanie czy niezbyt dobrze szukam?

Data: 2012-10-16 12:13:34
Autor: Piotr
Viera a USB WiFi
Data: 2012-10-17 11:12:29
Autor: radekp@konto.pl
Viera a USB WiFi
Tue, 16 Oct 2012 12:13:34 +0200, w <k5jca4$ms9$1@mx1.internetia.pl>, "Piotr"
<piotr@wp.pl> napisał(-a):

Nie podałeś modelu TV ale może te strony będą pomocne:
2010
http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibility/usb/option2.html
2011
http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibility/usb/option2_1a.html
2012
http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibility/usb/2012/option1_3..html

Model G20E, czyli pewnie 2011.
Czyli Panasonic gwarantuje tylko swój i w/w Netgear. :]

Data: 2012-10-17 22:55:59
Autor: Piotr
Viera a USB WiFi

Model G20E, czyli pewnie 2011.
Czyli Panasonic gwarantuje tylko swój i w/w Netgear. :]

G20 jest z 2010 roku

Data: 2012-10-16 12:17:09
Autor: Big Jack
Viera a USB WiFi
W wiadomości
*Użytkownik* napisał(-a):

Próbuję wyszukać karty WiFi do Viery i, oprócz oryginalnej,
znalazłem tylko Netgeara WNDA3100 za 110zł na pewnym portalu.

To jedyne alternatywne rozwiązanie czy niezbyt dobrze szukam?

Jest rozwiązanie, które bezprzewodowo rozwiązuje połączenie przewodowe, czyli takie które też teoretycznie by Ci odpowiadało. Ale czy i jak ono by się sprawdzało, tego już nie wiem. Hint: Vonets VAP11G http://www.vonets.com/products/vonets-vap11g-wifi-bridge.htm

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-17 11:20:33
Autor: radekp@konto.pl
Viera a USB WiFi

*Użytkownik* napisał(-a):

> [...]

Jest rozwiązanie, które bezprzewodowo rozwiązuje połączenie przewodowe, czyli takie które też teoretycznie by Ci odpowiadało. Ale czy i jak ono by się sprawdzało, tego już nie wiem. Hint: Vonets VAP11G http://www.vonets.com/products/vonets-vap11g-wifi-bridge.htm

To "WiFi USB" po prostu podłącza się do złącza Ethernet w TV?

A jak skonfigurować? :) Podłączyć najpierw do PC, tam poustawiać i potem
przepiąć po prostu do TV? (manual trochę lakoniczny i martwi mnie ten fragment
o konfiguracji MAC karty)

Generalnie widzę, że jakoś to działa z Viera:
http://www.amazon.co.uk/review/R1B2N0Q57O4AXF

Data: 2012-10-17 12:09:29
Autor: Big Jack
Viera a USB WiFi
W wiadomości
*Użytkownik* napisał(-a):

To "WiFi USB" po prostu podłącza się do złącza Ethernet w TV?

Dokładnie tak i dodatkowo przez przejściówkę zasilanie z USB, albo bez przejściówki z zewnętrzengo zasilacza (nie wiem czy jest na wyposażeniu) gdyby się okazało że w USB telewizora jest za mało prądu.

A jak skonfigurować? :) Podłączyć najpierw do PC, tam poustawiać i
potem przepiąć po prostu do TV? (manual trochę lakoniczny i martwi
mnie ten fragment o konfiguracji MAC karty)

Nie wiem, być może właśnie tak ma się to odbyć. Ale z drugiej strony w samym TV też ustawiamy IP, bramę, DNS.
Wskazałem to rozwiązanie jako możliwą alternatywę, ale ja wybierając któreś z rozwiązań zdecydowałbym się raczej na zalecanego Netgeara, tym bardziej, że na znanym portalu aukcyjnym ów Netgear i Vonets, o ile akurat ktoś go ma w ofercie, są w zbliżonych cenach. Ale Vonets dla odmiany ma chociaż teoretyczną szansę być podłączonym do każdego urządzenia z RJ45, czego nawet teoretycznie nie byłbym pewien w odniesieniu do dedykowanego Netgeara.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-17 14:04:51
Autor: radekp@konto.pl
Viera a USB WiFi
Wed, 17 Oct 2012 12:09:29 +0200, w <507e83d9$1@news.home.net.pl>, "Big Jack"
<aaaaa@bbbbb.zz> napisał(-a):

[...]

Zgadza się -- poszukałem, ceny takie same, więc w moim przypadku nie warto.
A dzięki za pomysł.

Data: 2012-10-17 14:19:52
Autor: MarCiNWz
Viera a USB WiFi
<aaaaa@bbbbb.zz> napisał(-a):

[...]

A myślałeś nad najzwyklejszym Access Pointem z funkcją AP-client? Wtedy AP "robi" za kartę WiFi, TV podłaczasz RJtką.

Data: 2012-10-18 13:55:04
Autor: radekp@konto.pl
Viera a USB WiFi
Wed, 17 Oct 2012 14:19:52 +0200, w
<507ea278$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>, MarCiNWz <marcinwz@o2.pl>
napisał(-a):

A myślałeś nad najzwyklejszym Access Pointem z funkcją AP-client? Wtedy AP "robi" za kartę WiFi, TV podłaczasz RJtką.

Fakt, wyjdzie taniej, choć nie wygodniej.

Ale byłoby to bardzo przydatne rozwiązanie, gdyby taki AP mógł jednocześnie
robić za most wifi (chodzi mi przedłużenie sygnału wifi).
Są takie AP czy dalej najlepiej jest połączyć ze sobą dwa tanie AP-eki?

Data: 2012-10-18 15:19:26
Autor: 4CX250
Viera a USB WiFi
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:5erv78t7d90equoc5nk7a0h9651k6ma0r74ax.com...
Wed, 17 Oct 2012 14:19:52 +0200, w

Ale byłoby to bardzo przydatne rozwiązanie, gdyby taki AP mógł jednocześnie
robić za most wifi (chodzi mi przedłużenie sygnału wifi).
Są takie AP czy dalej najlepiej jest połączyć ze sobą dwa tanie AP-eki?

Np. TPLink TL-WR543 ma tryb WDS, czyli most i punkt dostępowy w jednym.

Marek

Data: 2012-10-19 10:47:08
Autor: pawell32
Viera a USB WiFi
W dniu 2012-10-18 15:19, 4CX250 pisze:
Np. TPLink TL-WR543 ma tryb WDS, czyli most i punkt dostępowy w jednym.

a po co tak?
ustawiasz router w tryb bridge, wówczas jest przezroczysty.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-10-19 09:49:11
Autor: Waldek Godel
Viera a USB WiFi

http://dict.pl/dict?word=bridge&words=&lang=PL

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-10-19 10:56:10
Autor: pawell32
Viera a USB WiFi
W dniu 2012-10-19 10:49, Waldek Godel pisze:

ustawiasz router w tryb bridge, wówczas jest przezroczysty.

http://dict.pl/dict?word=bridge&words=&lang=PL

i?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-10-19 10:28:29
Autor: Waldek Godel
Viera a USB WiFi
Dnia Fri, 19 Oct 2012 10:56:10 +0200, pawell32 napisał(a):

W dniu 2012-10-19 10:49, Waldek Godel pisze:

ustawiasz router w tryb bridge, wówczas jest przezroczysty.

http://dict.pl/dict?word=bridge&words=&lang=PL

i?

i widać, że zdolność wycinania niezręcznych cytatów masz opanowaną.

Data: 2012-10-19 11:40:19
Autor: pawell32
Viera a USB WiFi
W dniu 2012-10-19 11:28, Waldek Godel pisze:

i widać, że zdolność wycinania niezręcznych cytatów masz opanowaną.

ale nadal nie rozumiem co chciałeś pokazać?
swoją spostrzegawczość - dzięki, wiem odpowiedziałem
za szybko i nie tak,
czy potwierdzić słownictwo polskie i oryginalne?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-10-19 10:52:34
Autor: pawell32
Viera a USB WiFi
W dniu 2012-10-19 10:47, pawell32 pisze:

ustawiasz router w tryb bridge, wówczas jest przezroczysty.

fakt, nie w tę stronę. pomyłka

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-10-19 10:53:26
Autor: pawell32
Viera a USB WiFi
W dniu 2012-10-18 15:19, 4CX250 pisze:

Np. TPLink TL-WR543 ma tryb WDS, czyli most i punkt dostępowy w jednym.

w trybie wds działał mi dobrze tylko blackap

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-10-19 11:09:16
Autor: 4CX250
Viera a USB WiFi
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:50811510$1news.home.net.pl...
W dniu 2012-10-18 15:19, 4CX250 pisze:

Np. TPLink TL-WR543 ma tryb WDS, czyli most i punkt dostępowy w jednym.

w trybie wds działał mi dobrze tylko blackap

A ja używam wspomniane tepelinki i działają OK. Dwa domy oddalone 50m od siebie i pomiędzy nimi ogród. W obu są dwa takie routery w trybie WDS. Gdziekolwiek bym był, mam zasięg jednej sieci.

Marek

Data: 2012-10-19 14:49:53
Autor: radekp@konto.pl
Viera a USB WiFi
Thu, 18 Oct 2012 15:19:26 +0200, w
<508001e3$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>, "4CX250"
<taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał(-a):

> [...]

>Są takie AP czy dalej najlepiej jest połączyć ze sobą dwa tanie AP-eki?

Np. TPLink TL-WR543 ma tryb WDS, czyli most i punkt dostępowy w jednym.

I to rozwiązanie świetnie mi odpowiada. Ale jeszcze upewnię się -- AP zaloguje
mi się do sieci WiFi (drugi AP) i "przedłuży" sygnał do TV Ethernetem i
równocześnie będzie robił za lokalny punkt dostępowy WiFi. Będzie tak działać?

Data: 2012-10-19 23:09:55
Autor: 4CX250
Viera a USB WiFi
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:uti28858elup95ha8c2becdm06emms27m94ax.com...

Będzie tak działać?
Tak

W obu routerach wpisujesz przeciwnego routera mac adres i się wtedy zlinkują jako most. Jednocześnie rozsyłają oba ten sam ssid i możesz się do nich łączyć z czegokolwiek . Oczywiście jesli będzie szyfrowanie to takie samo hasło musi być w obu bo most się nawet nie uruchomi.
Gniazda ethernet działają oczywiście także.

Marek

Data: 2012-10-19 23:21:06
Autor: 4CX250
Viera a USB WiFi
Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości news:k5sfj6$2goj$1news2.ipartners.pl...
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:uti28858elup95ha8c2becdm06emms27m94ax.com...

Będzie tak działać?
Tak

Czekaj bo już późno a ja już pi kilku piwach jestem.
Czy ty chcesz żeby jeden APek łączył się po WiFi z dostawcą internetu i jednocześnie pracował w trybie WDS z drugim APekiem?
Jeśli tak, to ten numer nie przejdzie. Potrzebujesz trzeci, ale obojętnie jaki APek byle tylko pracował jako klient, tylko do połączenia się z dostawcą.  Łączysz go po  LANie z drugiem apekiem, TPLinkiem który łączy się po wifi  z trzecim TPLinkiem. Te dwa TPlinki pracują jako WDS i mają tą samą sieć a pierwszy jest tylko klientem dla dostawcy i pracuje w trybie router, czyli oddziela sieć dostawcy od twojej.

Marek

Data: 2012-10-19 23:23:16
Autor: 4CX250
Viera a USB WiFi
Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości news:k5sg85$2h15$1news2.ipartners.pl...

[...]

No i jeszcze zapomniałem że u mnie jako ten pierwszy pracuje Ubiquiti Nanostation 5GHz.

Marek

Data: 2012-10-22 13:37:18
Autor: Mirek Ptak
Viera a USB WiFi
Dnia 2012-10-19 23:21,  *4CX250* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Ale młyn :)
Tak to działa:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge
Zestawione u mnie na dwóch różnych routerach z DD-WRT - jeden dostaje sieć z kabla i pracuje jako normalny AP, drugi w innym pokoju odbiera i nadaje wzmocnione, plus dzieli to co odbierze na porty kablowe. Trzeba pamiętać że z teoretycznych 54 Mbps można wyciągnąć w ten sposób max 1/2.
Żadnych MACów nie trzeba ustawiać - tylko SSID, IP z jednej puli, takie samo szyfrowanie (WPA2/AES) plus kilka drobiazgów.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-10-23 11:39:03
Autor: radekp@konto.pl
Viera a USB WiFi
Fri, 19 Oct 2012 23:21:06 +0200, w <k5sg85$2h15$1@news2.ipartners.pl>, "4CX250"
<tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał(-a):

> Tak

Czekaj bo już późno a ja już pi kilku piwach jestem.
Czy ty chcesz żeby jeden APek łączył się po WiFi z dostawcą internetu i jednocześnie pracował w trybie WDS z drugim APekiem?

Hasło WPS niewiele mi mówi :).

Może narysuję -- chciałbym, aby tak to wyglądało:
http://i49.tinypic.com/33xzo6t.png

Czy jednak muszę użyć 2 apeków zamiast tego tplinka?

Data: 2012-10-23 12:11:38
Autor: pawell32
Viera a USB WiFi
W dniu 2012-10-23 11:39, radekp@konto.pl pisze:
Hasło WPS niewiele mi mówi :).

WDS
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System

Może narysuję -- chciałbym, aby tak to wyglądało:
http://i49.tinypic.com/33xzo6t.png

Czy jednak muszę użyć 2 apeków zamiast tego tplinka?

jeżeli ten pierwszy wspiera wds to wystarczy Ci jeden

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-10-23 18:04:29
Autor: radekp@konto.pl
Viera a USB WiFi
Tue, 23 Oct 2012 12:11:38 +0200, w <50866d61$1@news.home.net.pl>, pawell32
<pawell@net-sat.pl> napisał(-a):

> Może narysuję -- chciałbym, aby tak to wyglądało:
> http://i49.tinypic.com/33xzo6t.png
>
> Czy jednak muszę użyć 2 apeków zamiast tego tplinka?

jeżeli ten pierwszy wspiera wds to wystarczy Ci jeden

Niestety, nie wspiera.

Dzięki.

Data: 2012-10-19 23:13:36
Autor: 4CX250
Viera a USB WiFi
A jeszcze ci napiszę że mam panasonica plazmę i póki co podłączyłem przez gniazdo LAN. Może kiedyś kupię trzeci AP i postawię przy TV.  Ceny tych gówienek pod USB dedykowanycjh do TV są z kosmosu wzięte.

Marek

Viera a USB WiFi