Viktor Orban i jego reformy na Wegrzech.

Data: 2012-01-21 14:41:30
Autor: Obserwator
Viktor Orban i jego reformy na Wegrzech.

Wiktor Orban: Przede wszystkim naszym problemem jest to, że na Węgrzech żyje
10 milionów ludzi, w tym milion rodzin, czyli 2,3 miliona osób, które wzięły
kredyty mieszkaniowe. Skala jest nieporównywalnie większa niż w Polsce.
Poprzedni rząd nic nie zrobił, żeby to zmienić. Ja nie mogę powiedzieć co można w Polsce, a czego nie. Mogę powiedzieć
jedynie, że na Węgrzech mam poparcie 2/.3 społeczeństwa. Gdybym go nie miał,
nie ośmieliłbym się wystąpić przeciwko bankom. Nasza propozycja była twarda –
usztywnienie kursu forinta wobec franka dla kredytobiorców. W ten sposób
uratowaliśmy życie bardzo wielu węgierskich rodzin, które były niewolnikami. Ja zrobiłem wszystko by porozumieć się z wielkimi korporacjami. Gdy zaczynałem
rządzić, na Węgrzech pracowało 3 miliony 800 tys. ludzi na 10. Podatki płaciło
2 miliony 600 tysięcy. 2 miliony 600 tysięcy ludzi utrzymywało nasz kraj. Utrzymanie tej sytuacji było niemożliwe. Naszym celem jest aktywizacja 4, a
potem 5 milionów ludzi pracujących i płacących podatki. Do tego potrzeba czasu
na przeprowadzenie reform strukturalnych. Prosiłem międzynarodowe korporacje o czas i zrozumienie tego przejściowego
podatku. To nie dotyczy zresztą tylko korporacji międzynarodowych, ale też
firm węgierskich.                 *NOWA ARYSTOKRACJA*?

Tak, dokładnie myślę o elicie postkomunistycznej i sądzę, że możemy tak mówić,
ponieważ oni nie osiągnęli tego co mają dzięki swojej pracy, tylko zostali
spadkobiercami komunistycznej nomenklatury. Mieli kontakty, dzięki którym mogli zbudować kartele i monopole, które my
musimy zburzyć. Rozmontowanie tych postkomunistycznych układów to ciężka
praca, ale uważam, że nie stoję na straconej pozycji. Żeby było jasne - nie jestem przeciwko bogatym ludziom, ale chcę by na
Węgrzech można było się bogacić według osiągnięć, by ci, którzy pracują mogli
dobrze zarabiać i inwestować na Węgrzech. Chcę dać im szansę.

                   *POLGAR* ?

Historia Polski i Węgier ma wiele podobieństw, więc nietrudno wytłumaczyć to
pojecie Polakom. Polgar to osoba, która osiąga swój status społeczny i
materialny dzięki ciężkiej pracy i wykształceniu. Uzyskuje niezależność, dzięki której może sama decydować o swoim życiu, ale ma
poczucie przynależności do wspólnoty narodowej. w węgierskiej historii ważny
był dla nich kraj. 120-130 lat temu to właśnie polgarzy budowali naszą Ojczyznę.

Calosc:

* Czesc I wywiadu :

http://wpolityce.pl/wydarzenia/21784-wiktor-orban-w-rozmowie-z-pospieszalskim-dziekuje-wszystkim-przyjaciolom-wegier-w-polsce-za-poparcie

* Czesc II wywiadu :

http://wpolityce.pl/wydarzenia/21820-wiktor-orban-w-rozmowie-z-janem-pospieszalskim-zycze-blogoslawienstwa-bozego-dla-kazdego-obywatela-polski

Data: 2012-01-21 16:37:09
Autor: Leprechaun

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jfeiqp$kap$1inews.gazeta.pl...

[...]

Orban wie. Orban zrobi. Orban poradzi się u Kaczyńskiego Jarosława jak wybudować 3 mln mieszkań. Dociera do ciebie ty durniu, bydlaku i pajacu?

BomBel

Viktor Orban i jego reformy na Wegrzech.