Vincent Sprawiedliwy ;)

Data: 2012-06-29 09:03:15
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
Wlasnie wyczytalem na onecie, ze kliencie beda musiali ponosic koszty  prowizji za platnosc kartami. Czyzby obecnie placil ja Vincent? A moze  Donek? Nie wiem czy jest granica debilizmu, ktorej nie przekrocza,  tlumaczac zwiekszanie podatkow...

MK

http://m.onet.pl/biznes/5174866,detal.html

Za wszystko zapłaci klient

Prowizje od płacenia kartą obciążają dziś sklep. Nie dość, Ĺźe są one  wysokie, to mogą spaść na klientĂłw – alarmuje "Rzeczpospolita".

  Resort finansĂłw chce tak zmienić ustawę o usługach płatniczych, aby część  prowizji za płacenie kartą ponosił klient - dowiedziała się  "Rzeczpospolita". Kupujący dowiadywałby się w sklepie, jaką opłatą  zostanie obciążony.

  Resort tłumaczy swĂłj pomysł tym, Ĺźe poinformowany o wysokości prowizji  klient miałby moĹźliwość świadomego wyboru tańszej opcji - zapłacenia  gotĂłwką albo kartą debetową. Mechanizm ten moĹźe rĂłwnieĹź zmotywować banki  do tworzenia promocyjnych ofert kart płatniczych.

  Prowizje pobierane są od kaĹźdej płatności kartą - w sklepie, na stacji  benzynowej czy w restauracji. Mamy je najwyĹźsze w Europie. Jak podaje  Narodowy Bank Polski, to średnio 1,6 proc. wartości transakcji, a w  przypadku małych sklepĂłw czy restauracji - nawet ponad 3 proc.

  Bank centralny postulował obniĹźenie średniego poziomu prowizji od 2013 r.  do 1,1 proc., a potem dalsze obniĹźki, jednak z porozumienia wyłamał się  MasterCard.

Data: 2012-06-29 00:21:29
Autor: Kris
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu piątek, 29 czerwca 2012 09:03:15 UTC+2 użytkownik MK napisał:

  Resort tłumaczy swój pomysł tym, że poinformowany o wysokości prowizji  klient miałby możliwość świadomego wyboru tańszej opcji - zapłacenia  gotówką albo kartą debetową.

Tylko że płatności debetowa MC są obarczone właśnie najwyższymi prowizjami;)

Data: 2012-06-29 09:38:33
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 09:21 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

[...]

Kartami o podwyzszonym interchange sa karty World i stad ich wysyp.  Ostatnio dawalem linka do tabeli Mastercarda i z tych meterialow nie  wynika zeby debetowki byly obciazone wyzsza prowizja od kredytowek.

MK

Data: 2012-06-29 00:55:04
Autor: Kris
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu piątek, 29 czerwca 2012 09:38:33 UTC+2 użytkownik MK napisał:
> [...]

Kartami o podwyzszonym interchange sa karty World i stad ich wysyp.  Ostatnio dawalem linka do tabeli Mastercarda i z tych meterialow nie  wynika zeby debetowki byly obciazone wyzsza prowizja od kredytowek.

Ostatnio temat przerabiałem i z moich obserwacji wynika że płatności Mc Debit są obciążane najwyższą prowizja. I nawet tam gdzie stawka jest tylko procentowa to dla MC debit dochodzi jeszcze kilkadziesiąt groszy opłaty kwotowej

Data: 2012-06-29 10:00:28
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 09:55 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

[...]

http://www.mastercard.com/us/wce/PDF/Poland.pdf

MK

Data: 2012-06-29 00:30:20
Autor: Kris
Vincent Sprawiedliwy ;)
[...]

Ale to właśnie dla kart debetowych MC są najwyższe prowizje

Data: 2012-06-29 00:54:29
Autor: krzysztofsf
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 29 Cze, 09:03, MK <ma...@interia.pl> wrote:

Chwyt z przerzuceniem kosztow na klienta, ktory ich nie odliczy od
podatku sprytne.
Natomiast ciekawe, jak to by sie przelozylo na zwiekszona emisje
pieniadza , zeby dostarczyc wiecej placiwa do transakcji dotychczas
oplacanych bezgotowkowo.
sadze, ze to juz moga byc znaczace koszty dodrukow przy masowym
odejsciu od platnosci bezgortowkowych.

Data: 2012-06-29 15:56:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Vincent Sprawiedliwy ;)

"krzysztofsf" 8a4cf7cc-1ad0-40dd-8358-5f74b3bdba4e@5g2000vbf.googlegroups.com

[...]

Zdecydowanie będzie to nieopłacalne dla Fiskusa.

Kiedyś podnoszono ceny biletów PKP -- choć koszty
wykonania nowych ,,blaszek'' tłukących bilety
przewyższały zyski płynące z podwyżki biletów,
PKP uznała podwyżki za słuszne... Wiem, bo czytałem
(ze 20 lat temu -- mam swoje lata, na których nie
latam zbyt daleko?) w poważnych czasopismach
wypowiedzi szefów PKP.

-=-

Później PKP wprowadziła udogodnienie -- każdy mógł drukować bilety
u siebie w domu. Moi koledzy tak właśnie jeździli po całej Polsce. :)

Aż wreszcie PKP wprowadziła stemplowanie takich biletów...
nie wiem, czy koledzy załatwili też stemple, czy jakoś
inaczej rozwiązali ów problem. :)

-=-

Teraz z PKP nie jest lepiej? Dłuugimi latami PKP otrzymywała
(może nadal dostaje) ,,dotacje''. Dlaczego? I skąd brano na
to środki? Ano te środki płynęły z podatków płaconych przez
PKP... Podatków od rozległych nieruchomości PKP, których PKP
nie mogła się pozbyć. :)

Data: 2012-06-29 09:13:54
Autor: maruda
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 2012-06-29 09:03, MK pisze:
[...]

To raczej debilizm pismakĂłw.
Szkoda, że nie podałeś nazwiska tego debila, który się pod tym tekstem podpisał.

Przypomnę (wybaczcie) pewną oczywistość (a nawet kilka).
* Obsługa płatności karcianych kosztuje.
* Możliwość płaćkartą generuje zwiększone obroty, bo:
- durny klient nie widzi, że mu w portfelu ubywa, więc chętniej kupuje,
- sprzedawca nie musi wydawać 1gr reszty z 20zł i nie dostanie fałszywej 20-złotówki [... itd]
* Ktoś musi za to płacić, więc na razie płaci sprzedawca i dolicza to sobie do marży.

A jeśli ktoś zastrzeli (zadźga, udusi) Vincenta, to deklaruję 100zł na adwokata.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-06-29 09:25:32
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 09:13 maruda <maruda@null.com> pisze:

Przypomnę (wybaczcie) pewną oczywistość (a nawet kilka).
* Obsługa płatności karcianych kosztuje.

I tu jest pies pogrzebany ;). Sa to koszty uzyskania przychodu i  pomniejszaja podstawe do opodatkowania. Jesli klient bedzie ponosil  prowizje to nie bedzie mogl sobie niczego odliczyc... spadku cen raczej  nie przewiduje. Hehe... niedawne podniesienie akcyzy na olej napendowy  spowodowalo tylko chwilowa zmiane stosunku cen w porownaniu z benzyna.  Obecnie roznica miedzy oboma rodzajami paliwa wrocila do tej sprzed  podwyzki, mimo ze akcyza na benzyne nie wzrosla...

MK

Data: 2012-06-29 09:52:20
Autor: SQLwiel
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 2012-06-29 09:25, MK pisze:
[...]

I to właśnie trzeba uwypuklać! Vincet sobie wyrwie od ludzi 19% od całego karcianego obrotu. Kosztem (który oczywiście poniosą też "ludzie") będzie przebudowa systemów, aby prowizję karcianą explicite dodawać na paragonach. I od tego kosztu też 23% wpłynie Vincentowi.

By sparafrazować Cyrankiewicza:

Każdy, który wtyka łapę do mojej kieszeni, niech liczy się z tym, że mu tę łapę odrąbię przy samej dupie.

--
Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-06-29 09:55:21
Autor: SQLwiel
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 2012-06-29 09:52, SQLwiel pisze:

I to właśnie trzeba uwypuklać! Vincet sobie wyrwie od ludzi 19% od
całego karcianego obrotu.

Poprawka: "19% od całej karcianej prowizji", miało być.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-06-29 10:03:54
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, SQLwiel <_nick_@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Przecież i tak już wyrywa. Jak na razie nic co przeczytałem w artykule
nie zmienia sposobu opodatkowania, czy też nie tworzy wyjątków od ogólnych
reguł opodatkowania (do tego trzeba by było zmodyfikować ustawę o PIT/CIT,
tudzież VAT, a o tym w artykule ani słowa).

Więc skąd te wasze "podatki" się wzięły to nie wiem.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 10:15:42
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 10:03 Wojciech Bancer <proteus@post.pl> pisze:

[...]

Prowizja jest kosztem uzyskania przychodu jesli ja placi przedsiebiorca,  jak ja zaplaci klient jako dodatkowa oplate to bedzie kosztem uzyskania  przychodu przedsiebiorcy? Zakladam, ze przedsiebiorca nie bedzie na tym  zarabial, a moze sie myle.
Jakie zkty beda zmianione to chyba jeszcze nie wiadomo... Gdyby mialo to  byc neutralne to by musialo oznaczac, ze maja spasc ceny... Hehe...  niadawno mielismy przyklad jak wzrost akcyzy na olej napedowy wplynal na  ceny ;).

MK

Data: 2012-06-29 10:29:38
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Prowizja jest kosztem uzyskania przychodu jesli ja placi przedsiebiorca,  jak ja zaplaci klient jako dodatkowa oplate to bedzie kosztem uzyskania  przychodu przedsiebiorcy?

Jeśli przedsiębiorca będzie w tym pośredniczył to tak. Jeśli nie, to nie.
Wyobrażasz sobie żeby w tym *nie* pośredniczył?

Zakladam, ze przedsiebiorca nie bedzie na tym zarabial, a moze sie myle.

Teraz też nie zarabia. Jesteś pewny, że rozumiesz konstrukcję na której
opierają się podatki?

[...]

Musiałyby to być zmiany na poziomie ustawy o VAT, czy PIT, zabraniające
wprost wrzucania tego rodzaju opłat, podobnie jak to się ma z paliwem np.
Jest to o tyle niełatwe, że nie możemy tego rodzaju zapisów robić (przynajmniej
jeśli chodzi o VAT) "bo Unia".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 10:33:06
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 10:29 Wojciech Bancer <proteus@post.pl> pisze:

[...]

To prosze bardzo, wczpraj kupilem Newsweeka, zaplacilem karta 11,90PLN,  jak to wyglada obecnie i jak wg. Ciebie bedzie wygladalo po zmianach...

MK

Data: 2012-06-29 10:42:01
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 10:33 MK <macka@interia.pl> pisze:

To prosze bardzo, wczpraj kupilem Newsweeka, zaplacilem karta 11,90PLN,  jak to wyglada obecnie i jak wg. Ciebie bedzie wygladalo po zmianach...

Zeby nie bylo, ze przeplacilem... kupilem Forbesa, ale to jest przyklad...

MK

Data: 2012-06-29 10:49:38
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Będzie wyglądało tak samo. Przecież nie szykują *żadnych* zmian podatkowych.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 10:54:39
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)

On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Kpisz sobie? Bedzie wygladalo tak, ze zaplace 11,90 + prowizja. Po stronie  sprzedawcy nie bedzie kosztu prowizji karcianej (w pelnej wysokosci, bo  jest mowa o dzialeniu prowizji), co oznacza, ze jego koszty beda mniejsze  i podatek zwrosnie, budzet w stosunku do stanu obecnego zyska 19% - 40% od  zaplaconej prowizji...

MK

Data: 2012-06-29 11:26:20
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Sprzeciw. Koszty będą co najmniej identyczne, a jedynie wzrośnie marża.
O ile oczywiście konkurancja na to pozwoli.

i podatek zwrosnie, budzet w stosunku do stanu obecnego zyska 19% - 40% od  zaplaconej prowizji...

Jak podniesie cenę z innego powodu, to też wzrośnie podatek.
Ty założyłeś, że prowizja będzie dodana, a nie że ulegnie zmniejszeniu cena "gotówkowa". Cóż. Pewnie w części masz rację, po prostu będzie więcej
sklepów w stylu morele.net.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 10:24:17
Autor: SQLwiel
Vincent Sprawiedliwy ;)

[...]

Chyba coś odszczekam, albo mnie naprostujecie... :)

Teraz (pomijając VAT):
Cena zaopatrzeniowa towaru: 10zł, Cena det.: 11zł.
Marża sklepikarza: 10%, w tym:
koszt funkcjonowania sklepu, w tym prowizje karciane: 50gr (do odliczenia od podstawy CIT)
czysty zysk netto: 50 gr, opodatkowany 19%, czyli 9.5gr dla Vincenta.

Za chwilę:
Cena zaop. i det. b.z., ale:
prowizja karciana: 2% (20gr), a więc
marża sklepikarza: 8% (80gr, bo prowizję karcianą płaci klient),
koszt funkcjonowania sklepu (bez prowizji karcianych): 30gr.,
Czysty zysk sklepikarza netto: 50gr, czyli dalej bez zmian... (?)

Czy coś źle liczę?

A Vincenta zastrzelić, swoją drogą.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-06-29 10:30:53
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 10:24 SQLwiel <_nick_@gmail.com> pisze:

[...]

Tak... zakladasz, ze cena spadnie. Juz jeden kolega napisal, ze u niego  nie spadnie, wiec w takim przypadku prowizja bedzie placona dodatkowo, a  podstawa opodatkowania wzrosnie...

MK

Data: 2012-06-29 10:37:05
Autor: SQLwiel
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 2012-06-29 10:30, MK pisze:

[...]

Gdzie "spadnie"?
Cena det. nadal będzie 11zł (w tym prow. karciana), nic się nie zmieni.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-06-29 10:44:17
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 10:37 SQLwiel <_nick_@gmail.com> pisze:

Gdzie "spadnie"?
Cena det. nadal będzie 11zł (w tym prow. karciana), nic się nie zmieni.

A dla placacych gotowka? Mowimy o konstrukcji cena detaliczna + prowizja..  Obecnie bilet komunikacji miejskiej kosztuje w W-wie 3,60PLN. Taka cene  placi kazdy niezaleznie od formy platnosci. Jaka cene bedzie placil po  takiej zmianie?

MK

Data: 2012-06-29 10:54:03
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

A dla placacych gotowka? Mowimy o konstrukcji cena detaliczna + prowizja.

Nie rozumiesz. Będzie cena (podstawowa). Za płatność kartą sprzedawca będzie
mógł formalnie doliczać procent do tej ceny. I tyle.

Obecnie bilet komunikacji miejskiej kosztuje w W-wie 3,60PLN. Taka cene  placi kazdy niezaleznie od formy platnosci. Jaka cene bedzie placil po  takiej zmianie?

Dokładnie tak: http://www.morele.net/pokaz_pomoc/101/
Podatki liczy się dokładnie tak samo.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 10:59:11
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)

On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

Nie rozumiesz. Będzie cena (podstawowa). Za płatność kartą sprzedawca  będzie
mógł formalnie doliczać procent do tej ceny. I tyle.

To jaka bedzie cena podstawowa tego biletu?

Data: 2012-06-29 11:27:29
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Nie rozumiesz. Będzie cena (podstawowa). Za płatność kartą sprzedawca  będzie mógł formalnie doliczać procent do tej ceny. I tyle.
To jaka bedzie cena podstawowa tego biletu?

Taka jaką ustali sprzedawca. Nie mamy cen regulowanych odgórnie już
od jakiegoś czasu z tego co pamiętam.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 11:38:37
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 11:27 Wojciech Bancer <proteus@post.pl> pisze:

Taka jaką ustali sprzedawca. Nie mamy cen regulowanych odgórnie już
od jakiegoś czasu z tego co pamiętam.

Czyli zakladasz, ze jednak ceny spadna... Ty na tej operacji zarobisz 89%  tej prowizji jaka uda sie przerzucic na klienta, Vincent dostanie 19%, a  konsumenci placacy kartami dostana po tylku. Czyli wracamy do poczatku.  Gadanie o wymuszeniu obnizenia stawek to bzdura majaca byc uzasadnianiem,  a naprawde chodzi o zwiekszenie wplywow do budzetu...

MK

Data: 2012-06-29 11:52:27
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Taka jaką ustali sprzedawca. Nie mamy cen regulowanych odgórnie już
od jakiegoś czasu z tego co pamiętam.
Czyli zakladasz, ze jednak ceny spadna...

Zakładam istnienie konkurencji.
Zakładam wolną wolę podmiotów gospodarczych w tym zakresie.
I tyle tylko na razie wiadomo.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 12:01:16
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 11:52 Wojciech Bancer <proteus@post.pl> pisze:

Zakładam istnienie konkurencji.
Zakładam wolną wolę podmiotów gospodarczych w tym zakresie.
I tyle tylko na razie wiadomo.

Taaa... ja znam wplyw podniesienia akcyzy na olej napedowy na ceny oleju i  benzyny ;).

MK

Data: 2012-06-29 12:31:04
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

A ja gdzies napisałem, że będzie to z dnia na dzień? Oczywistym jest, że dopóki
będą mogli, to sklepikarze będą starali się zwiększyć marżę. Co nie zmienia
dalej faktu, że na pewnym etapie może się okazać, że cena wróci do niższych
poziomów, bo będzie im się to bardziej opłacać (przyciągnięcie klientów).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 12:04:34
Autor: Jarek Andrzejewski
Vincent Sprawiedliwy ;)
On Fri, 29 Jun 2012 11:27:29 +0200, Wojciech Bancer <proteus@post.pl>
wrote:

To jaka bedzie cena podstawowa tego biletu?

Taka jaką ustali sprzedawca. Nie mamy cen regulowanych odgórnie już
od jakiegoś czasu z tego co pamiętam.

akurat cena biletów chyba leży w gestii rady gminy/miasta? Pytanie:
czy wolno będzie brać za bilet więcej?
A jeszcze jeden przykład: papierosy. Ich cena też jest określana
urzędowo, zdaje się.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-06-29 12:29:29
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

I w sklepach często jest krótka piłka:
"Nie realizujemy płatności kartą w przypadku zakupu papierosów i biletów komunikacji miejskiej" (np. widziałem takie w In-Medio). To jak rozumiem jest lepsza
sytuacja?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 13:07:35
Autor: Jarek Andrzejewski
Vincent Sprawiedliwy ;)
On Fri, 29 Jun 2012 12:29:29 +0200, Wojciech Bancer <proteus@post.pl>

On 2012-06-29, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

w mojej ocenie: nie. Ale tak to już bywa, jak aparat państwowy miesza
się do tego, z czym wolny rynek idealnie sobie radzi.

Data: 2012-06-29 12:51:18
Autor: Marx
Vincent Sprawiedliwy ;)
wrote:

[...]

Takie coś już stosuje np Proline dając "rabat" za zapłatę gotówką.
W praktyce wygląda to tak, że jak jest drobna kwota typu bułka czy kabel to klient zapłaci kartą szczególnie jak ma wygodnie bezstykowo.
A za droższe rzeczy to się zastanowi gdy się dowie że do ceny musi dopłacić prowizję.
Trochę stoi to sprzeczności z przepisami iż w cenniku musi być podana cena ostateczna (a więc np nie netto), będziemy znowu mieli podwójne cenniki?
Czy wszystkie typy kart będą miały prowizję w tej samej wysokości, czy też przy kasie będzie sprawdzanie "którą kartą najtaniej"...?
Marx

Data: 2012-06-29 10:42:49
Autor: m
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 10:24, SQLwiel pisze:

[...]

Raczej źle. Myślę że "przerzucenie kosztu na klienta" może oznaczać coś takiego:

Cena zaopatrzenia: 10zł
Cena detaliczna: 11zł
Cena detaliczna dla płacących kartą: 11.22 zł
Koszt funkcjonowania sklepu: 50gr, zysk - 72gr ...

p. m.

Data: 2012-06-29 10:47:35
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 10:42 m <mvoicem@gmail.com> pisze:

[...]

Dokladnie tak jak ja :).

MK

Data: 2012-06-29 09:31:23
Autor: Wojciech
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 29.06.2012 09:13, maruda wrote:
[...]

tylko kosztuje za dużo (przypomnę jak bardzo dla dużej części użytkowników
lokata 5 a 6% to wielka róşnica, podobnie jest w prowizjach)

[...]

bardzo duĹźe uproszczenie, nie patrzy osoba ktĂłra ma duĹźo kasy i sobie moĹźe na to
pozwolić, natomiast osoby uboższe niezależnie od formy płatności patrzą na
kwoty. Jeszcze fałszywych pieniędzy nie dostałem ze świadomością - tj inne osoby
również nie miały zastrzeżeń.

* Ktoś musi za to płacić, więc na razie płaci sprzedawca i dolicza to sobie do
marĹźy.

w dobie wysokiej konkurencji nie ma możliwości przenoszenia tych opłat na marże.
Jest to strata sprzedawcy.

W.

Data: 2012-06-29 09:41:45
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 09:31 Wojciech <ketjow@q.pl> pisze:

w dobie wysokiej konkurencji nie ma możliwości przenoszenia tych opłat  na marże.
Jest to strata sprzedawcy.

Znaczy ceny nie zostana obnizone, a prowizja nie pojawi sie jako KUP? Czy  wiec myle sie, ze jest to zabieg, ktory ma zwiekszyc wplywy z podatkow?

MK

Data: 2012-06-29 09:56:40
Autor: Wojciech
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 29.06.2012 09:41, MK wrote:
[...]

Ten zabieg ma widać dwa cele, jeden większe podatki, dwa zmuszenie do obniżenia
prowizji.

Co do cen, to ja pracuję w sytuacji sztywnych cen, gdzie marże nierzadko są
rzędu 1-5%, więc są i sytuacje gdzie marża produktu jest wyższa od prowizji.

Co więcej, PL banki i osoby z Cashback'iem łamią prawo kupując w aptece i płacąc
kartą za leki refundowane. Gdyż jest zapis, że nikt nie może czerpać żadnych
korzyści kupując je. A tam są wysokie kary.

W.

Data: 2012-06-29 10:14:33
Autor: Waldek
Vincent Sprawiedliwy ;)

Użytkownik "maruda" <maruda@null.com> napisał w wiadomości news:jsjkid$ltg$1inews.gazeta.pl...

A jeśli ktoś zastrzeli (zadźga, udusi) Vincenta, to deklaruję 100zł na adwokata.

NO... to ja licytuje
- dorzuce kwartalne orzeszki od Baski ;)

Pozdro

Data: 2012-06-29 10:19:20
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 10:14 Waldek <jakis@tam.mam> pisze:

A jeśli ktoś zastrzeli (zadźga, udusi) Vincenta, to deklaruję 100zł na  adwokata.

NO... to ja licytuje
- dorzuce kwartalne orzeszki od Baski ;)

Jutro ok. 6.00 spij czujnie, bo ABW moze pukac do drzwi ;).

MK

Data: 2012-06-29 14:09:39
Autor: Waldek
Vincent Sprawiedliwy ;)

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:op.wgnn2ijv28x4t2saturn...
[...]

Oj, to musieliby wejsc razem z dzwiami ;P
byle pukanie napewno mnie nie ruszy
- ponoc tylko ci z nieczystym sumieniem spią czujnie ;)

Data: 2012-06-29 12:02:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Vincent Sprawiedliwy ;)

"maruda" jsjkid$ltg$1@inews.gazeta.pl

A jeśli ktoś zastrzeli (zadźga, udusi) Vincenta, to deklaruję 100zł na adwokata.

Przywędruje gorszy od Vincenta.

Płacenie debetówkami obciąża klienta? Ciekawe...
Pracowita kobieta przy realnej kasie może miesięcznie
dorobić do swej pensji bez trudu (raptem kilka transakcji
dziennie zaprzyjaźnionymi szarytkami) tysiąc złotych.

Data: 2012-06-29 12:30:28
Autor: SQLwiel
Vincent Sprawiedliwy ;)

A jeśli ktoś zastrzeli (zadźga, udusi) Vincenta, to deklaruję 100zł na
adwokata.

Przywędruje gorszy od Vincenta.

Ale ten następny będzie miał świadomość wspomnianego wariantu finalnego :)
To mu powinno dać do myślenia.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-06-29 12:50:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Vincent Sprawiedliwy ;)

"SQLwiel" jsk043$np0$1@inews.gazeta.pl

[...]

Jakoś Vincent nie zmartwił się złamaniem (zerwaniem?) belki.

IMO jesteśmy w pobrzasku -- obecne wojowanie przeciwko płaceniu
podatków to wojowanie pod sztandarami Rydzyka, który w razie
swego (bo jeśli my zwyciężymy -- to wg Rydzyka będzie to nie
nasze zwycięstwo, ale jego) zwycięstwa nad Tukiem zabierze
nam znacznie więcej. Wojowanie zaś przeciwko Vincentemu po
upadku Rydzyka może dać jedynie to, o czym wiedzą Dziady
czy inne Pany Tadeusze...

 -- Car podwaja wyrok, gdy jest proszony o łaskę!!!

Hm... Możemy... Możemy co najwyżej obalić władzę
w Polsce, i sami stać się władcami tego kraju...

Ale czy ktokolwiek z nas ma ochotę na takie poświęcenie? ;)

Data: 2012-06-29 09:16:20
Autor: m
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 09:03, MK pisze:
Wlasnie wyczytalem na onecie, ze kliencie beda musiali ponosic koszty
prowizji za platnosc kartami.

A dzisiaj - kto je ponosi jak nie klient?

p. m.

Data: 2012-06-29 00:20:04
Autor: jurek
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu piątek, 29 czerwca 2012 09:16:20 UTC+2 użytkownik m napisał:
> [...]
> prowizji za platnosc kartami.

A dzisiaj - kto je ponosi jak nie klient?

Ponosi klient i klient będzie ponosił, ale chodzi o uświadomienie klientowi ile i za co płaci.

Data: 2012-06-29 09:27:08
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 09:20 jurek <posadzka@wp.pl> pisze:

Ponosi klient i klient będzie ponosił, ale chodzi o uświadomienie  klientowi ile i za co płaci.

Bzdura, chodzi o to zeby prowizja nie obnizala podstawy opodatkowania...

MK

Data: 2012-06-29 09:51:43
Autor: Wojciech Bancer
Vincent Sprawiedliwy ;)
On 2012-06-29, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Ponosi klient i klient będzie ponosił, ale chodzi o uświadomienie  klientowi ile i za co płaci.
Bzdura, chodzi o to zeby prowizja nie obnizala podstawy opodatkowania...

Przecież będzie obniżać (wiadoma, czy nie).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-06-29 12:08:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Vincent Sprawiedliwy ;)

"MK" op.wgnkjpj228x4t2@saturn

: Kupujący dowiadywałby się w sklepie, jaką opłatą  zostanie obciążony.

I rezygnowałby z płacenia kartami, co spowodowałoby wzrost zużycia
surowców wtórnych, za produkcję których płaci Fiskus -- IMO nie
musimy obawiać się czegoś takiego. Choć z innej strony -- Tusk
może uznać, że podnosi podatki słusznie, :) skoro złośliwi
ludzie płacą makulaturą zamiast pieniądzem plastykowym czy
podobnym do plastykowego...

Data: 2012-06-29 12:21:44
Autor: MK
Vincent Sprawiedliwy ;)
W dniu 29.06.2012 o 12:08 Eneuel Leszek Ciszewski  <prosze@czytac.fontem.lucida.console> pisze:

I rezygnowałby z płacenia kartami, co spowodowałoby wzrost zużycia
surowców wtórnych, za produkcję których płaci Fiskus

Przy kasie czy przed wejsciem do skepu by dostawal TOiP? ;)

MC Debit, VISA Debit - 1%
MC Debit World - 1,2%
MC Credit - 1,3%
MC Credit World - 1,5%
MC World Signia - 1,6%
VISA Credit - 1,1%
American Express - 5%
Diners Club - 5,5%
Maestro - 0,9%...

MK

Data: 2012-06-29 15:34:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Vincent Sprawiedliwy ;)

"MK" op.wgntqi1w28x4t2@saturn

[...]

Po prostu jakoś by do niego dotarło, że zapłacił za płacenia
kartą, czyli za oszczędzanie makulatury rodem z drukarni
papierów wartościowych... Powiedziałby głośno i wyraźnie
w swej duszy: ,,QRWA MAĆ!!!'', odhaczyłby ten sklep
i zaprzestałby płacenia tam kartami, a być może płacenia
tam w ogóle -- albo by kupował w innych sklepach, albo by kradł. :)

Data: 2012-07-01 23:20:31
Autor: vvvvvv
Vincent Sprawiedliwy ;)
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:op.wgnkjpj228x4t2saturn...
[...]

(...)

a w sumie może to i lepiej? bankowość się cofnie krok do tyłu (płatności gotówką zamiast kartą), potem zrezygnują z kart i będą wyciagać z okienek gotówę, potem pozamykają konta :)
jak ludzie zaczną wydawać "żywą" gotówkę zamiast płacić kartami, zaczna oglądać te pieniądze, skłonność do oszczędności się zwiększy. człowiek wskazany w temacie ma jednak głowe na karku.

Vincent Sprawiedliwy ;)