Vincenty nie ma chyba belkowej konstrukcji...

Data: 2013-04-18 18:12:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Vincenty nie ma chyba belkowej konstrukcji...
Dlaczego nadal używane jest określenie 'podatek Belki',
skoro teraz to jest już 'podatek Jacka Vincentego'?

Data: 2013-04-19 13:09:53
Autor: Sebastian
Vincenty nie ma chyba belkowej konstrukcji...
a dlaczego zasiłek dla bezrobotnych tyle lat po śmierci Jacka Kuronia nazywany jest
nadal "kuroniówką"? i ani przez chwilę nie "nazywał się" millerówką?

poza tym nazwisko Belka jest krótsze, łatwiejsze
do spamiętania i do "poetyckiego" narzekania :) np. "rząd rzuca mi kłody, wróć, belki pod nogi" :)
Polska to "dziura dechami, wróć, belkami zabita" :)
Donald "dziurę budżetowa, zabijając ją belkami" :)
Itd.  Itp. Ileż pięknych "literackich" porównań.

Wstaw tutaj Rostowskiego i wyjdzie ci wielkie g...

Data: 2013-04-19 22:50:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Vincenty nie ma chyba belkowej konstrukcji...

"Sebastian" e86847c8-fea2-4d6e-b830-76b00844f9a9@googlegroups.com

[...]

Do tej pory zgadzam się...

: Donald "dziurę budżetowa, zabijając ją belkami" :)
: Itd.  Itp. Ileż pięknych "literackich" porównań.

Ale DTusk nie zbił chyba majątku na podatkowej belce,
zwłaszcza w ostatnim okresie jej [Trwania?... Rydzyka
obudzę... Istnienia?... Zbyt poetycko... Wspierania?...
Wyjdzie na to, że się plączę...] funkcjonowania.

: Wstaw tutaj Rostowskiego i wyjdzie ci wielkie g...

No tak.

-=-

A czy są także powody innej natury?

Data: 2013-04-19 14:25:30
Autor: Sebastian
Vincenty nie ma chyba belkowej konstrukcji...
: Donald "łata dziurę budżetowa, zabijając ją belkami" :)
Ale DTusk nie zbił chyba majątku na podatkowej belce,

majątku nie zbił, ale wielokrotnie wypominano mu że obiecał
znieść obelkowanie i go nie tylko nie zniósł, ale uszczelnił

A czy są także powody innej natury?

innych powodów nie widzę. Mówiąc o "podatku Belki" operujemy
pojęciem potocznym, a wiec zjawiskiem językowym, powstałym wskutek ludzkich emocji, a nie pojęciem prawnym.

formalistycznie to się nie nazywa podatek belki ale zryczałtowany (?) podatek dochodowy od czegoś tam...

Data: 2013-04-20 00:53:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Vincenty nie ma chyba belkowej konstrukcji...

"Sebastian" 7261b908-e59f-416e-b867-fe5142988e86@googlegroups.com

[...]

Bo Tusk to ogólnie kłamca i populista. Mądry naród wywaliłby
oszusta na zbity pysk, ale Polacy wolą straszyć się wzajemnie
wizją zamordyzmu PiSowego -- tak, jakby poza PiS i PO nie
było niczego innego. Są to pozostałości pokomunistyczne
i porozbiorowe.

Aby było jasne -- ja nie głosuję, i nie zamierzam głosować,
póki polityk_in_spe nie ogłosi publicznie, że Jerzy Kopania
(o ile naprawdę obiecał mi przyjęcie do pracy i nie dotrzymał
umowy, doprowadzając do ruiny i moje zdrowie, i moje życie
w ogóle) jest kanalią, i że następcy Kopani (szczęściem dla
mnie Kopania wówczas był prorektorem) są zobowiązani do przeproszenia
mnie i do przyjęcia mnie do pracy na wiadomych zasadach -- 6 godzin
tygodniowo w ramach etatu na państwowej uczelni wyższej. :) A że
Kopania jest znany obecnym politykom RP -- łatwo mogą ci panowie
odkryć, co jest prawdą, a co nią nie jest, o ile tylko zechcą
dowiedzieć się.

Na razie według mnie wszyscy politycy polscy trzęsą
portkami ze strachu przed protektorem Kopani -- metropolitą
Ozorowskim. Moim zdaniem uczciwy człowiek nie może bać się
żadnego biskupa -- może jedynie bać się Boga. Zaś nieuczciwy
zawsze będzie się lękał władzy Kościelnej -- któż bowiem
rozgrzeszy niesforną duszę, gdy arcybiskup ją wyklnie?...
Tu nawet nie o wyklęcie chodzi -- toż nie każdy podlega
władzy Kościoła rzymskokatolickiego. Tu raczej chodzi
o chamskie przepychanki -- w sejmie wisi jeden krzyż
(rzymskokatolicki, choć mamy w RP wiele wyznań, w tym
także niechrześcijańskie) a pieśni typu: ,,tylko pod
tym krzyżem, tylko pod tym znakiem Polska jest Polską
a Polak Polakiem'' śpiewane są nie tylko w trakcie
manifestacji monarchy Rydzyka...

Niepłacenie za pracę to (wg Katechizmu KRK) grzech wołający o pomstę
do nieba. Nie upominałem się o swoje za pomocą (jak u Rydzyka)
manifestacji ulicznych, zamieszek, podżegania do wojen czy
straszenia zamachami (co mi czasami zarzucano bezpodstawnie)
ale słowami, dając możliwość wypowiedzenia się moim adwersarzom.

-=-

IMO DTusk w roli premiera RP jest dobrą karą dla narodu polskiego,
który honoruje zbrodnię Kościoła. :) Skoro Kopania mógł nie dotrzymać
umowy -- i DTusk tak może uczynić. Skoro moi rodzice muszą beznadziejnie
pracować do swej śmierci  -- i cały naród może mieć przesunięcie wiadomego
progu nadziei na emeryturę. Bogu w tej materii nie mogę niczego zarzucić.

[
zawsze tak jest -- nawet Kaczmarski o tym śpiewa...

  http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze_alfabetycznie/kaczmarskiego/b/bankierzy.php

  Już Go mamy! Sakralny,
  Ale niewypłacalny!
  Kryzys pożarł gwarancję i sumę!
  A On zsyła anioła
  I śmiertelny pot z czoła
  Wycieramy.

  Jak błędny rachunek...
ile razy wadzę się z Bogiem -- zawsze mnie pokonuje...
....i dodaje: ,,spróbuj uronić jedną łzę nad tragediami
Twoich oprawców, a będziesz płakał nad sobą samym''
]

A czy są także powody innej natury?

: innych powodów nie widzę. Mówiąc o "podatku Belki" operujemy
: pojęciem potocznym, a wiec zjawiskiem językowym, powstałym
: wskutek ludzkich emocji, a nie pojęciem prawnym.

Jednak zasady Vincentego są znacząco inne niż zasady Belki.
Można dywagować -- czy to zupełnie nowy produkt, czy tylko
nowsza wersja znanego i funkcjonującego od dawna produktu,
ale IMO warto zastąpić określenie ,,podatek Belki''
określeniem ,,podatek Vincentego''.

: formalistycznie to się nie nazywa podatek belki ale
: zryczałtowany (?) podatek dochodowy od czegoś tam...

Mam tego świadomość, jednak ludzki język ma to do siebie,
że z nieba nie zstępuje objawieniem -- tworzony jest przez
ogół ludzi posługujących się tym językiem.

Vincenty nie ma chyba belkowej konstrukcji...