Virgin Mobile

Data: 2014-05-15 00:11:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile
Przed tygodniem obiecali mi wysłanie dokumentów
następnego dnia -- do dziś nie ma tych dokumentów.

Data: 2014-05-15 06:22:35
Autor: Czarek
Virgin Mobile

W dniu 2014-05-15 00:11, Eneuel Leszek Ciszewski napisał/a:
Przed tygodniem obiecali mi wysłanie dokumentów
następnego dnia -- do dziś nie ma tych dokumentów.

No popatrz, jaki Ty jesteś nieszczęśliwy, z każdej strony ktoś chce Ci zrobić na złość.

--
Czarek

Data: 2014-05-15 13:24:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile
Warto przeczytać tylko kilkanaście ostatnich linijek tego postu.

"Czarek" ll1fec$k7a$1@usenet.news.interia.pl

No popatrz, jaki Ty jesteś nieszczęśliwy,

Słabo dziś widzę -- pewni dlatego, nie dostrzegam...

z każdej strony ktoś chce Ci zrobić na złość.

Na jaką złość? Widzisz gdzieś oddziaływanie Złego?
Może i masz rację... Sztućce mi czernieją -- od
czego? Od siarki!!! Chociaż nie... Jaja sobie
robię, tedy i czernieją... To nie od Złego,
ale od jaj. Kurzych jaj. Od razu uprzedzę
pytania -- nie wkurzają mnie te jaja...

"Serwis" 53744d73$0$2154$65785112@news.neostrada.pl

Urzekla mnie twoja historia

Która? Mam ich wiele. IMO każda jest urzekająca,
a Ty po prostu starasz się wyprowadzić mnie
z mej równowagi, pisząc 'historia' zamiast
'absolutnie wszystkie historie'! Ale ja
jestem powściągliwy i cierpliwy i jakoś
zniosę te obelgi... Jem sporo jaj.
Kurzych jaj -- a kury znoszą te jaja,.
One znoszą, więc i ja zniosę...

"masti" ll1s1k$s30$1@dont-email.me

ożeń się ze Stokrotką. Będziecie idealnie dobraną parą. Jedno wielkie chodzące nieszczęście :)

Chętnie bym to uczynił, ale jestem płochliwy i boję się
tego, że da mi kosza. Albo co gorsza -- nie da! i w czym
ja jaja poniosę do świecenia, gdy nadejdzie Wielkanoc?

"AL" ll21b9$r81$1@dont-email.me

to zadzwon

Jasne! Zadzwoń! A kto za to zapłaci?!

lub napisz emaila do nich.

To niby lepsza odpowiedź, ale nadal niepoprawna.
Wiesz na czym polega jej niepoprawność? Jest nieco
spóźniona. Skutki decyzji błędnej można skorygować,
o ile decyzja zostaje podjęta na tak zwany czas.
Decyzja niby poprawna, ale spóźniona jest (jakby
to określić) bezwartościowa.

Moze paczka zaginela po drodze,

Albo -- w drodze?....

moze kurier wyrzucil

Możliwe, że przesyłka nie spotkała się
z kurierem, ale pognała na Pocztę?...

ja do kosza,

Do kosza z jajami niesionymi do świecenia na Wielkanoc?
Więc być może i przesyłka zostanie poświęcona? Ciekawe
 -- w imię czego poświęcona... Bądź -- w imię kogo...

moze ktos nie wcisnal guzika

Od marynarki? Lub od lotnictwa bądź od piechoty zmotoryzowanej?...

w systemie,

Opieki społeczno-bezużytecznej?

moze .....

Jak widać -- jest ogromne pole, jeśli chodzi o możliwości.
Można by nawet powiedzieć, że to ocean możliwości, bo chyba
nie morze, zwłaszcza Kaspijskie, które bogate jest w ropę naftową...

[coś mi mówi, że miałem tak pisać na innej grupie -- na
polszczyźnie, ale zapewne to coś kłamie, być może nawet
nieświadomie]

-=-

Zanim wskoczę do Meritum banku, przejdę
[się?] spokojnie do meritum innego...

Otóż napisałem do Dziewicy miłosny list i opisałem Jej
swój problem dość szczegółowo, licząc na miłe przyjęcie
z pocałunkiem, czy -- przez pocałunek... no i CMOK
(Centrum Miłej Obsługi [Niemiłych Klientów]) daje
odpowiedź wiążącą -- przesyłka wysłana, awizo numer
itd...

Idę tedy do pocztowej placówki (albo i do dwóch pocztowych
placówek) aby spotkać się z przesyłką do mnie kierowaną. :)
Po drodze być może kupię worki do odkurzacza, bo od piątku
nie mam czym odkurzać, a trzeba to robić codziennie... Mam
tylko worki do irlandzkiego heavy duty, ale to nie nadaje
się do odkurzania mieszkania. :)

Data: 2014-05-15 07:15:22
Autor: Serwis
Virgin Mobile

Data: 2014-05-15 07:57:40
Autor: masti
Virgin Mobile

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-15 20:00:20
Autor: Jawi
Virgin Mobile
W dniu 2014-05-15 09:57, masti pisze:
ożeń się ze Stokrotką. Będziecie idealnie dobraną parą. Jedno wielkie
chodzące nieszczęście:)
A to myśl.
Oni się skumali dawno temu.
Mają dzieciaka, to na pewno znany z elektroniki identyfikator dawny, a obecny tus,donal tusk  :)

Data: 2014-05-15 11:28:09
Autor: AL
Virgin Mobile
On 2014-05-15 00:11, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Przed tygodniem obiecali mi wysłanie dokumentów
następnego dnia -- do dziś nie ma tych dokumentów.

to zadzwon lub napisz emaila do nich.

Moze paczka zaginela po drodze, moze kurier wyrzucil ja do kosza, moze ktos nie wcisnal guzika w systemie, moze .....

Data: 2014-05-15 13:14:03
Autor: Trybun
Virgin Mobile
Przed tygodniem obiecali mi wysłanie dokumentów
następnego dnia -- do dziś nie ma tych dokumentów.

Czyli najwyraźniej olewają klienta. Już sama nazwa operatora odrzuca. Dziewica na rynku rządzonym przez kapitalistów..

Data: 2014-05-15 13:25:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Trybun" 5374a16a$0$2375$65785112@news.neostrada.pl

Czyli najwyraźniej olewają klienta.

Nie olewają! Odpowiedzieli bardzo szybko i podali
numer awizo. Przesyłka najwyraźniej jest na Poczcie.

Już sama nazwa operatora odrzuca.

Na razie twierdzę, że jest OK!!!

Dziewica na rynku rządzonym przez kapitalistów..

Piłeś alkohol? Nie pisz!!! Nie piłeś alkoholu? -- wypij
mleko, o ile nie szkodzi Tobie. Gdzie widzisz tych
kapitalistów? Europoseł zarabia ponad 6 kilo euro na
miesiąc. Nidmal tyle samo, co kardynał!!! To wg Ciebie
kapitalizm?

To raczej komunizm.

Data: 2014-05-15 14:21:11
Autor: Trybun
Virgin Mobile

[...]

Mleko nie szkodzi tylko niemowlakom.
Wszędzie, cały ten zgnły system jest podporządkowany dzieleniu ludzi na kasty. Nawet limitowane częstotliwości są przydzielane kapitalistycznym ryjom (wiecznie nienażartym) bez ich deklaracji że utworzą zasięg sieci dla tych z Polski "B" , tak że te świnie bez żadnych wykluczają całe rejony kraju z normalnego dostępu do sieci telefonii komórkowej, w mieście będą stawiać po 100 nadajników a na terenie pozamiejskim ani jednego... To samo z multipleksami telewizji cyfrowej - zawłaszcza je wiecznie nienażarty ryj, nadający powtórki przerywane reklamami, a blokuje dostęp do nadawania prawdziwym nadawcom, taki którym zależy nie tylko na zysku z reklam, takim dzięki którym i widz by miał jakąś uciechę z tej tv naziemnej.

Data: 2014-05-15 17:21:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Trybun" 5374b129$0$2164$65785112@news.neostrada.pl

Mleko nie szkodzi tylko niemowlakom.

Dlatego ja nie mówię, ale piszę. ;)

[...]

Ma wejść podatek medialny. :) Jeśli wejdzie
w tym/proponowanym kształcie -- każdy będzie
musiał płacić. :)

[a nieliczni -- będą także zbierać]

-=-

W czasie wyborów należy wybrać tych, którzy nie są ryjami nienażartymi.

a blokuje dostęp do nadawania prawdziwym nadawcom, taki którym zależy nie tylko na zysku z reklam, takim dzięki którym i widz by miał jakąś uciechę z tej tv naziemnej.

BTW DVB-T...

Przeciągnąłem sobie wczoraj drut od anteny. Pod podłogą
miałem drut, który połączyłem z drutem idącym z anteny
wiszącej na oknie. :) Mam tedy DVB-T do łóżka. ;) Nie
tylko w salonie. ;) Przy okazji podłączyłem do zaokiennej
anteny także radio.

Data: 2014-05-15 22:51:50
Autor: Trybun
Virgin Mobile

"Trybun" 5374b129$0$2164$65785112@news.neostrada.pl

Mleko nie szkodzi tylko niemowlakom.

Dlatego ja nie mówię, ale piszę. ;)

Można pisać, można nawet mówić, ale lepiej nie spożywać.. :-)

[...]

W jakiś sposób już płacimy, skoro częstotliwości należą do wszystkich Polaków a korzyść z tego osiągają tylko bardzo nieliczni.

-=-

W czasie wyborów należy wybrać tych, którzy nie są ryjami nienażartymi.

Nie ma możliwości, obywatel tego kraju nie ma prawa oddawania głosu na NIE. i odrzucenia tym samym podstawianej pod nos kandydatury kapitalistycznej kanalii.. "Wolnoć,Demokracja" qr*a mać. Dla kogo ta wolność o której co kilka słów w swoich przemówieniach do ciemnego ludu wspomina prezydent Komorowski?

[...]

I pewnie oglądasz reklamy Żaka okraszone już chyba tysięcznymi powtórkami głupawych serialików?

Data: 2014-05-16 01:58:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Trybun" 537528e6$0$2160$65785112@news.neostrada.pl

Mleko nie szkodzi tylko niemowlakom.

Dlatego ja nie mówię, ale piszę. ;)

Można pisać, można nawet mówić, ale lepiej nie spożywać.. :-)

Niemowlę -- nie mówi. Ja także. ;)

[...]

Ale będziemy płacili wprost. :) Dosłownie. :)
Tak Tusk realizuje swoją obietnicę
przedwyborczą -- zmniejszanie podatków. :)

[...]

Ma, ale pokrzywioną -- może wybrać konkurenta tego, kogo nie lubi. :)
Nie lubi Tuska -- może wybrać Kaczyńskiego.
Nie lubi Kaczyńskiego -- może wybrać Tuska.

"Wolnoć,Demokracja" qr*a mać. Dla kogo ta wolność o której co kilka słów w swoich przemówieniach do ciemnego ludu wspomina prezydent Komorowski?

Prezydent BKomorowski latami opowiadał o pokoju (zamiast o kuchni
z jej tyglami i o korytarzach, czy łaźniach oświęcimskich) i nagle?...
Nagle mamy:

 () wojska rosyjskie na granicy z Białorusią
 () wojnę domową na Ukrainie
 () granicę z Rosją

Dziś (wczoraj) TV prezentowała film >>Demony wojny<< -- nasze
starania o wejście do NATO, które wielu Polaków dziś by chciało
opuścić. :) Jest tam mowa o bydlakach -- najemnikach. :) Film
propagandowy -- nie pojawił się bez powodu. Teraz na terenie
Ukrainy są najemnicy -- tym razem amerykańscy.

I pewnie oglądasz reklamy Żaka okraszone już chyba tysięcznymi powtórkami głupawych serialików?

Oglądałem jakiś film o ,,tancerkach''. ;) Raczej -- zacząłem
oglądać, bo nie dałem rady... Oglądałem historyczne filmy
o Solidarności, o stanie wojennym itd...

Przede wszystkim jednak oglądałem ,,słupki zasięgu''.
Przewód tłumi, rozdzielacz tłumi (niby 4 decybele,
ale zapewne więcej) i każda złączka tłumi...

Data: 2014-05-16 02:47:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Eneuel Leszek Ciszewski" ll3kbb$ous$1@node2.news.atman.pl

[...]

Oglądałem także program satyryczny o lekarzu, który przeczytał:

 -- nie chcę być dłużej kobietą

a nie zauważył na następnej stronie

 -- z małym biustem

i który przerobił nieco płaską kobietę w mężczyznę. :)

Kabaret kończy się czytaniem jakimś takim:

 -- Co ta siostra napisała?
    Nie pisze się 'amputacja stop', ale 'amputacja stóp'.

Data: 2014-05-23 00:29:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

[...]

  http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/koniec;skansenu;nato;zobacz;co;dostanie;polska;armia,91,0,1541211.html

  (świeże -- z 22 maja)

  Powstanie polskiej tarczy antyrakietowej, zakup 70 śmigłowców
  i dronów, budowa 12 nowych okrętów i remont dwóch kolejnych,
  a nawet wyposażenie polskiej piechoty wnowoczesne pancerze
  i zaawansowane systemy komunikacji, znane pod nazwą Tytan
   - tak ogromne plany ma na najbliższe lata resort obrony.
  Wyda niebagatelną kwotę 90 mld zł. Money.pl sprawdza, czy
  te założenia są realne oraz skąd Ministerstwo Obrony
  Narodowej weźmie tak ogromne pieniądze.

Do tego leciwe Leopardy:

  http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,14997506,Poznan__minister_obrony_kupuje_uzywane_czolgi_z_Niemiec.html

  (końcówka ubroku)

  Za 180 mln euro do Polski trafią używane niemieckie czołgi Leopard.
  Ministrowie obrony obu krajów podpisali w piątek w Poznaniu umowę.
  Wojskowi komentują: - Chcesz mieć pokój? Zbuduj silną armię

Ciekawe, co z kuchnią i łazienka oraz korytarzem od moŻa do moRZa.
O korytarzach czasami mówiono -- przedpokoje. Chcesz mieć korytarz,
czyli przedpokój -- zbuduj silną przedarmię.

Przede wszystkim jednak oglądałem ,,słupki zasięgu''.
Przewód tłumi, rozdzielacz tłumi (niby 4 decybele,
ale zapewne więcej) i każda złączka tłumi...

Dobrze, że zajrzałem tutaj -- już zdołałem zapomnieć o tym, że mam DVB-T w łóżku.
Telewizja jest tak ekscytująca!!!

Data: 2014-05-25 09:13:24
Autor: Trybun
Virgin Mobile

[...]

Jedyne czego nam trzeba to opuszczenie w trybie natychmiastowym zbrojnego ramienia imperialistów - NATO. Swoim służalstwem wobec tego towarzystwa nasze władze sprowadzają na Polskę poważne niebezpieczeństwo.

Po drugie - tarcza tak, ale nie antyrakietowa i mająca służyć ochronie terenu USA, a przeciwlotnicza i ukierunkowana tylko i wyłącznie obronę terytorialnej kraju.

Żadnych śmigłowców, dronów czy okrętów.., Co niby te okręty miałyby ochraniać - po PŻO, i po Polskiej Flocie Połowów Dalekomorskich nie ma już śladu. A więc po co nam jakieś okręty wojenne..?

Jedyna telewizja którą oglądam ze względu na wiadomości to RT i BBC News.

Data: 2014-05-30 03:30:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Trybun" 53819812$0$2147$65785112@news.neostrada.pl

Jedyne czego nam trzeba to opuszczenie w trybie natychmiastowym

Ameryce są potrzebne pieniądze, dlatego niechętnie nam pozwoli
na takie opuszczenie.

[...]

Tarcza to tarcza -- ważne, aby USA dostały za nią zapłatę od Plaków.

GF mówi już o potrzebie nie 2%, ale 5%-6% polskiego PKB. :)

   http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,George-Friedman-USA-nie-moga-dopuscic-do-odrodzenia-sojuszu-Berlina-z-Moskwa,wid,16639377,wiadomosc.html?ticaid=112d0b

   Waszyngton nie może dopuścić do odrodzenia sojuszu Berlina z Moskwą - przekonuje
   w "Rzeczpospolitej" politolog George Friedman. - W przypadku ewentualnego
   zagrożenia Polska musi być w stanie samodzielnie się bronić, przynajmniej
   dwa, trzy miesiące, dopóki nie przyjdzie pomoc. A na to potrzeba nie 2, ale
   5-6 proc. PKB wydatków na obronę - podkreślił Friedman.

Rosja tymczasem ostrzega, że zamierza najechać sąsiednie kraje
(w tym także Polskę) za pomocą swych turystów, nie żołnierzy.

   http://www.wprost.pl/ar/448843/Wiceminister-obrony-Rosji-Zamierzamy-najechac-Polske/

   Wiceminister obrony Rosji Anatolij Antonow stwierdził na antenie BBC,
   że jego kraj zamierza najechać na kilka krajów m.in. na Polskę za
   pomocą... turystów - podaje TVN24.

Ale z punktu widzenia USA warto straszyć Polskę Rosją i wciągać
ją w konflikty zbrojne, bo to daje pieniądze i zbyt Zachodowi.
Co więcej -- zamiast szukać zbytu Leopardom lub płacić za ich
recykling, można je sprzedać Polsce. :) Można też destabilizować
sytuację na Ukrainie i wciągać Polskę w wojnę domową, w której
postacią główną może być nieśmiertelny Stepan. ;)

Żadnych śmigłowców, dronów czy okrętów.., Co niby te okręty miałyby

W tak zwanym przededniu II wojny świętej RP odesłała swoje 3 najlepsze
niszczyciele do Wielkiej Brytanii. Jeden z nich zatonął trafiony wiązką
bomb zrzuconych z samolotu lecącego płaskim lotem na wysokości 6 kilometrów,
w czasie walk o Norwegię. Brytyjczycy wycofali się z Norwegii, choć byli
stroną wygrywającą ten konflikt, w którym stracili ,,połowę'' swojej floty.
(mam na swej myśli nie dokładnie bitwę o Norwegię, ale całą kampanię,
w skład której weszła walka o Norwegię)

ochraniać - po PŻO, i po Polskiej Flocie Połowów Dalekomorskich
nie ma już śladu. A więc po co nam jakieś okręty wojenne..?

Do blokowania kanału Świny, do ,,lądowego'' połączenia Rewy z półwyspem...
(zasypania Zatoki Puckiej)

Jedyna telewizja którą oglądam ze względu na wiadomości to RT i BBC News.

A ja ciągle zapominam o tym, że dociągnąłem sobie drut z DVB-T, dzięki
czemu mogę oglądać (chyba codziennie) Krzyżaków Sienkiewicza czy (nieco
rzadziej, ale też często) film o Apollo 13. :)

Data: 2014-05-30 13:52:03
Autor: Trybun
Virgin Mobile

"Trybun" 53819812$0$2147$65785112@news.neostrada.pl

Jedyne czego nam trzeba to opuszczenie w trybie natychmiastowym

Ameryce są potrzebne pieniądze, dlatego niechętnie nam pozwoli
na takie opuszczenie.

Akurat co do tych pieniędzy to nie jestem pewny, ale mam pewność że opuszczenie tego towarzystwa łatwe dla Polski i Polaków nie będzie.

[...]

Nie, tarcza tarczy nierówna. Co innego przeciwlotniczy system zdolny do zestrzeliwaniu samolotów lecących bombardować mosty w Warszawie, a co innego tarcza oparta o system do zestrzeliwania balistycznych pocisków międzykontynentalnych, mających swój cel w USA.

[...]

A okręt podwogny, (bodajże Dzik) czekał na zgodę władz w Warszawie na zatopienie niemieckiego krążownika Konigsberg, w czasie gdy Hitler bombardował Warszawę.. Niestety - władzom w Warszawie brakło odwagi aby wydać taki rozkaz. My po prostu baliśmy sie zatopić im tego krążownika. Po jaką cholerę wobec tego wydawaliśmy krocie na te okręty podwodne?

No Brytole musieli się wycofać z Norwegii, - ruszyła niemiecka ofensywa na Francję, a Francja była priorytetem.

[...]

No tak... albo do obrony wyspy Wolin... ;-)

[...]

Ja mam w sumie 8 anten na domu, 3 satelitarne i 3 do odbioru dvb-t, jedna GSM/UMTS i jedna CDMA...

Data: 2014-05-23 21:06:38
Autor: Ianus
Virgin Mobile

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ll3kbb$ous$1@node2.news.atman.pl...

Nagle mamy:

() granicę z Rosją

Nie nagle tylko od 23 lat i nie Komorowski był wtedy prezydentem.

JS

Data: 2014-05-24 00:40:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Ianus" 537f9c44$0$2164$65785112@news.neostrada.pl

Nagle mamy:

() granicę z Rosją

Nie nagle tylko od 23 lat i nie Komorowski był wtedy prezydentem.

Ale nagle (za ta prezydentury Komorowskiego) ta granica
stała się niebezpieczną. Czy raczej ,,nagle'', jak jest
z innymi nagłościami, o których piszę w wiadomym miejscu

-=-

Albo inaczej:

 () Od zawsze są tu granice, choć niekoniecznie
    państwowe -- religijne, etniczne, kulturowe itd.

 () Ukraina jest ogólnie niebezpieczna od stuleci.

 () Białoruś i Ukraina są wrogo nastawiona do Polaków.
    (choćby za sprawą wiosny 1921 roku, ale nie tylko
    z tego powodu)

Rzeczypospolita Obojga Narodów miałaby ;) sens, gdyby:

 -- miała dziedzicznego władcę (wówczas nie byłoby unii
    realnej i nazwy RON, ale faktycznie byłaby to RON)

 -- była oderwana od Rzymu/Watykanu (ostatni z rodu
    Jagiellonów miał tego dokonać -- w efekcie
    dynastia zakończyła się niespodziewanie;
    koronacja elekcyjnego władcy dotyczyć mogła
    rzymskiego katolika, zatem Michał Korybut,
    aby być królem, musiał doprowadzić do wojen
    domowych, w efekcie których rozpadła się RON)

 -- była jednolita kulturowo i religijnie
    (wówczas nie byłaby unią narodów)

Innymi słowy -- zamordyzm mógłby utrzymać jedność. :)
Między innymi Kaczyńscy próbowali, ale im nie wyszło.

Aby kolejna RON (raczej -- Rzeczpospolita Czterdziestu Narodów)
była silna, musiałaby zarazem oprzeć się o narody: nadbałtyckie,
polski, białoruski, ukraiński, czeski, słowacki, węgierski,
rumuński itd. i musiałby prowadzić politykę niezależną wobec
USA i zachodniej Europy -- oraz (rzecz jasna) niezależną
wobec Rosji. Aby było jasne -- niezależną, co nie znaczy, że wrogą.

Kaczyńscy, obejmując swe urzędy, nie mieli szansy na taką Unię?
Szansę mieli, ale małą. Gdyby mieli dostatecznie dużo cierpliwości
(Putin ją ma) mogliby próbować, ale nie zamordyzmem, a łagodnością.

Trzeba wielkiego optymizmu, aby nie zdawać sobie sprawy z tego, że

 () Rosjanie lubią okrągłe daty a w 1914 roku zaczyna
    się wojna, która przyczyniła się do upadek Rosji.
    (jeśli nawet Rosjanie nie rozpętają wojny w setną
    rocznicę, uczynić to może ktoś (USA chociażby, jak
    ma to miejsce obecnie) inny, zrzucając winę na Rosję)

 () USA są zadłużone po uszy tak zwane a w takiej sytuacji
    dłużnicy prą do wojny szczególnie chętnie.

 () Rosja wzmacnia się sukcesywnie od wielu lat
    i ma mocnego przywódcę w osobie Putina.

 () Partia HKohla może nie zrealizować swych planów (podboju
    całej Rosji) a chętnych do pojednania rosyjsko-niemieckiego
    (z granicą biegnącą po terenie obecnej RP) nie zabraknie.

 () USA mają masę wrogów (Koreę Północna, ,,połowę'' Arabów
    z Al-Kai'dą na czele oraz Chiny) na całym świecie
    i potrzebować będą sojuszników oraz pieniędzy tychże
    sojuszników a Polska jest członkiem NATO.

 () Prawosławni zawsze wybiorą prawosławnych (zamiast
    Rzymskich czy innych) i żadna Unia Europejska czy
    inna nie utrzyma się długo.

Białystok to miejsce graniczne:

 -- muzułmanie Jana III Sobieskiego (mała grupa, ale jednak)
 -- żydzi (wprawdzie obecnie głównie duchowo, ale jednak)
 -- różni prawosławni (i uniccy i zwyklejsi, i ortodoksyjni)
 -- rzymscy katolicy
 -- protestanci (też grupa mała, ale są)

Blisko stąd: na Litwę, na Białoruś, na Ukrainę i na Mazury,
czy raczej DO Prus.

-=-

Mądry władca potrafiłby w tym tyglu zbudować jednolite państwo
stojące ponad: religiami, narodami, językami, alfabetami,
zwyczajami i uprzedzeniami oraz zaszłościami historycznymi,
lecz najwyraźniej tym razem Bóg dał mądrość nie kontynuatorom
RON, ale władcom sąsiedniej Rosji.

Jeśli Putin nie popełni błędów polskich władców i władców ZSRR,
być może zbuduje silne państwo wielonarodowe, którego podporą
nie będzie zamrdyzm. Religia Putina (prawosławie) nie komplikuje
mu życia tak mocno, jak religia rzymskokatolicka komplikowała
władanie władcom RON. Rzymski katolicyzm to religia stawiająca
się w roli Boga, czyli nad władzą cywilną. Prawosławie tego
problemu (przynajmniej w teorii) nie notuje -- stąd właśnie
wschodnie chrześcijaństwo nazwane zostało prawosławiem, czyli
poprawnym sławieniem Boga. Obok niestawienia się ponad władzę
ludzką (postulat Chrystusa) prawosławie ma także inne zalety:
nie budowało zakonów rycerskich przeznaczonych do mordowania
muzułmanów, nie zabraniało księżom zawierania związków małżeńskich,
nie duplikowało Boga osobą najważniejszego biskupa, czyli biskupa
Rzymu, zwanego Ojcem Świętym, czyli papieżem, nie uważało ludzi
(papieży) za nieomylnych...

Po świętych wojnach ludzie woleli zupełnie wyprzeć religie, których
zróżnicowanie prowadziło do jatek, ale popełnili błąd. Religii nie
należy likwidować, ale należy je oswajać.

Putin (w odróżnieniu do prezydenta Komorowskiego, ale nie tylko
w odróżnieniu do niego) pokornie czerpie nauki płynące z błędów
innych władców -- tak obecnych władców, jak i dawnych władców.

Jeśli Putin uszanuje inne (niż jego, czy jakoś nadzwyczajne)
religie, języki, alfabety, zwyczaje, kultury itd. -- być może
będzie jednym z największych władców świata. Na razie jest silny,
odważny, konsekwentny, przewidywalny i dobrze zapowiada się.

Siłę daje mu gaz, ale nie tylko gaz.
Odwagę chyba uznał za swój obowiązek.
Konsekwencji Rosjanom chyba nie brakowało.
Co do przewidywalności -- IMO uczy się.

-=-

Zapraszam do Kremla/na Kreml:

  http://polish.ruvr.ru/3dpanorama/msk_bkd/tour.html?lang=en

Data: 2014-05-24 13:21:43
Autor: Ianus
Virgin Mobile

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lloiok$3lu$1@node2.news.atman.pl...

Ale nagle (za ta prezydentury Komorowskiego) ta granica
stała się niebezpieczną. Czy raczej ,,nagle'', jak jest
z innymi nagłościami, o których piszę w wiadomym miejscu

A czemu to niby jest nagle bardziej niebezpieczna?
Może podziel się ze światem swoją wiedzą.
Przecież tu wszyscy czekają na twoje rewelacje.

JS

Data: 2014-05-25 01:04:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Ianus" 5380843a$0$2372$65785112@news.neostrada.pl

A czemu to niby jest nagle bardziej niebezpieczna?

Dlatego, że Rosja jest przeciwnikiem
NATO a Polska jest członkiem NATO. :)

Jest niebezpieczna od dawna a moje 'nagle' ma swoją
szczególną wartość. (o czym pisałem w poście, na który
Twoją odpowiedzią jest to, na co ja teraz właśnie
odpowiadam)

Polska od stuleci położona jest na niebezpiecznych
terenach i mówienie o pokoju jest nieporozumieniem.

Może podziel się ze światem swoją wiedzą.
Przecież tu wszyscy czekają na twoje rewelacje.

Kochają, więc czekają. ;)

Teraz ;) zaś pojmą, dlaczego, choć kryzys skończył się,
muszą znów podwyższyć swe obciążenia wobec Fiskusa, ;)
które za Tuska nieustannie rosną...

Data: 2014-05-25 09:00:44
Autor: Trybun
Virgin Mobile

"Ianus" 5380843a$0$2372$65785112@news.neostrada.pl

A czemu to niby jest nagle bardziej niebezpieczna?

Dlatego, że Rosja jest przeciwnikiem
NATO a Polska jest członkiem NATO. :)

Ale czy to jest nam po drodze, robić sobie przeciwnika z bratniego narodu rosyjskiego w imię solidarności z klubem imperialnym, sterowanym z Waszyngtonu?

Data: 2014-05-27 03:47:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Trybun" 5381951b$0$2240$65785112@news.neostrada.pl

Dlatego, że Rosja jest przeciwnikiem
NATO a Polska jest członkiem NATO. :)

Ale czy to jest nam

To zależy od definicji 'my'.

  http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/donieck-polski-student-wspiera-rosyjskich-separatystow/x603q

  Donieck: polski student wspiera rosyjskich separatystów

po drodze, robić sobie przeciwnika z bratniego narodu
rosyjskiego w imię solidarności z klubem imperialnym,
sterowanym z Waszyngtonu?

Prorządowe wojska ukraińskie ostrzelały cywilów.
Rzekomo nie uwzględniono wiatru -- zamiast do
czołgu, strzelano ciężką bronią (artylerią) do domów.

-=-

Dla mnie wszystko jest aż nazbyt jasne -- nie jest to żadna
nowość, ale zwyczajna, odwieczna wojna o Chrystusa. Zachód
modli się z lewej na prawą, a Wschód -- odwrotnie, czyli
z prawej na lewą. I właśnie w walce o ten kierunek
modlitewny giną dziesiątki milionów ludzi.

Wojna rozpoczęta niby razem ze schizmą wschodnią (w 1054 roku)
tak zwaną, ale IMO znacznie wcześniej. :) Śladem rozpadu Cesarstwa
Rzymskiego (na Rzym i Bizancjum) rozpadło się tysiąc lat temu
Chrześcijaństwo.

Z powodu innego zwrotu (kierunek ten sam) modlitewnego (inaczej
kreślonego krzyża) rozpoczęła się I wojna święta (której rozpoczęcia
mamy setną rocznicę w lipcu br.) w której Rosja poparła serbskie
prawosławie. W wojnie tej rżnęły się 3 religie -- muzułmańska,
prawosławna i rzymskokatolicka. II wojna święta była dogrywką.
Kolejnej wojny miało nie być po tym, jak Rosjanie zdetonowali
termojądrową bombę (,,Małego Cara'', czy jakoś tak) o ,,mocy''
**zredukowanej** do około 50 megaton. (z chyba 150 megaton)

Po tej bombie stało się jasne, że nie warto kruszyć kopii w ten
sposób, gdyż łatwiej o wyparowanie Ziemi jako planety, niż
o rozstrzygniecie ,,na polu chwały''. KRK rozpoczął w rok
później Sobór watykański II i przeszedł do innego typu wojny,
którą mieli prowadzić papieże o imionach Jan Paweł. Niestety
JPII nawalił na całej linii.. Kolejna wojna znów nie została
wygrana przez Zachód.

Sobór ten rozpoczął Jan XXII a skończył Paweł VI.

JPII miał podporządkować sobie wszystkie religie monoteistyczne,
zaczynając od scalania krajów dawnej Rzeczypospolitej Obojga Narodw.

-=-

Chyba w ubroku Putin wręczył prowokacyjny upominek papieżowi -- ikonę,
symbolizującą przegraną Jana Pawła II w wojnie prowadzonej przeciwko
Rosji, która po upadku Konstantynopola (pokonanego przez Turków) stała
się główną (choć nieoficjalną -- Kościoły prawosławne są autokefaliczne)
siedzibą prawosławia.

Patrzyłem na Putina z uwagą -- w TV oczywiście.
Był jakby przestraszony swoim czynem, ale nie wahał się.

Warto dodać, że w czasie gdy Konstantynopol opierał się Turkom,
ówczesny papież miał masę żołnierzy (rycerzy zakonnych) pod ręką
(nie prowadził wówczas krucjat) których nie wysłał na pomoc, choć
droga (morska) do Konstantynopola była otwarta. Papież wysłał
jedynie to, co (chyba jeszcze przed wojną) obiecał -- ochłapy,
które zmarnował. :) Osamotniony Konstantynopol padał, ale nie
walczyli Grecy, lecz... ,,Rzymianie''. :) Grecy mieli nadzieję
na ugodę -- w efekcie zostali wyniesienie przez zdobywcę. :)

Konstantynopol, choć na Wschodzie, był jednak kulturowo całkiem
zachodni i przeciwko Turkom walczyli Rycerze Zachodu, nie Wschodu.

Wschodnie władze pokłoniły się zwycięskim Turkom, za co miały
zostać wyniesione w górę. Turcy dotrzymali słowa i wynieśli
głowy greckich władców pod niebiosa -- na wysokich tyczkach,
po odcięciu tychże głów od tułowi. ;)

-=-

Niedawna wojna bałkańska także miała charakter religijny.
Ostatnim epizodem tej wojny była Srebrenica (źle wspomniana
w filmie, którego link tutaj rzuciłem niedawno) gdzie Serbowie
wymordowali muzułmanów po tym, jak holenderscy żołnierze
uciekli w strachu/popłochu przed Serbami.

Po Srebrenicy inicjatywę przejęli Amerykanie -- kończąc
tę wojnę jednym rajdem swoich myśliwców. Mogli znacznie
wcześniej ale wyszło inaczej.

Masa filmów pokazuje zupełną obojętność międzynarodowych
wojsk wobec czystek etnicznych.

Holendrzy przed paru laty zostali uznani winnymi
(śmierci tysięcy muzułmanów) w tej sprawie.

Data: 2014-05-30 13:55:35
Autor: Trybun
Virgin Mobile

[...]

My - Słowianie mający domy i mieszkający w kraju nad Wisłą, tworzący państwo o nazwie Polska.
Co do tego studenta, czy aby na pewno wiadomo że nie chodzi mu żadną prorosyjskość, a tylko nie jest mu po drodze z Kijowem do Unii i oddawanie się we władanie Waszyngtonowi?

[...]

A pamiętasz słowa jakiegoś wysoko postawionego jankesa, zdaje się to Kerry wypowiadał słowa skierowane do ówczesnych władz Ukrainy, gdy Kijów zajmowany był przez bojówki stawiające barykady i palące urzędy - "użycie siły wobec protestujących jest niedopuszczalne", a Janukowycz usiłował przywrócić porządek?

-=-

[...]

Wojny były prowadzone także na długo przed Chrystusem. I będą prowadzone dopóki na świecie rządzi kapitalizm. Ktos ma wiecznie nienażarty ryj i próbuje wyżreć innym ich dobra.

[...]

Dlaczego nikt nie wylewa krokodylich łez nad niedolą Serbów. Wszędzie prześladowani - wyrzucani z domów i mordowani w Chorwacji czy Bośni, przy cichej zgodzie "Zachodu", natomiast próba serbskiej samoobrony w Bośni zaraz zaskutkowała świńskim kwikiem o ich niegodziwości.. Przypominam że z terenów Serbii nie wyrzucono ani jednej chorwackiej czy bośniackiej  rodziny. Natomiast na własne oczy widziałem pod Belgradem około 200 000 miasteczko namiotowe złożone z wygnańców z pozostałych republik Jugosławii. Gdzie byli ci hipokryci z zachodu gdy grupy chorwackich bandziorów wyrzucały Serbów z Knina?

Data: 2014-05-25 16:07:52
Autor: Ianus
Virgin Mobile

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:llr8im$oml$2@node2.news.atman.pl...

Dlatego, że Rosja jest przeciwnikiem
NATO a Polska jest członkiem NATO. :)

Wyjaśnij mi wielki expercie od wszystkiego od kiedy to Rosja jest
przeciwnikiem NATO? Nie zauważyłem, żeby NATO traktowało Rosję
jako przeciwnika ani odwrotnie.
Może ci się Rosja z ZSRR pomerdała?

Do schizofrnii jeszcze ci paranoja (paranja?) dołączyła.

JS

Data: 2014-05-27 03:06:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Ianus" 5381f93e$0$2360$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Wyjaśnię Ci, że nawet niedawne manewry nie były grą pomiędzy
,,niebieskimi'' i ,,czerwonymi'', ale pomiędzy NATO i Rosją.
Jeśli zechcesz, poszukasz w necie informacji o przechwyceniu
rosyjskiego nieuzbrojonego samolotu, który został zmuszony do
lądowania przez polskie ;) Migi. ;)

Pierwszy lepszy link:

  http://www.wprost.pl/ar/448875/Rosyjski-mysliwiec-wtargnal-na-polskie-niebo-Zostal-zmuszony-do-ladowania-cwiczenia-RenegadeKaper/

-=-

Błąkasz się w chmurach -- nie stąpasz po ziemi.
Putin wprost oskarża Polskę (i Litwę) o destabilizację na Ukrainie.

-=-

I ?oczywiście? sankcje -- USA i UE narzuciły 2 ,,tury'' sankcji
na Rosję, a 3 ,,tura'' (sektorowa -- najpoważniejsza, wymierzona
w gospodarkę) czeka w kolejce.

-=-

Niejedna poważna osoba mówi wprost o ponownej/kolejnej zimnej wojnie pomiędzy USA i Rosją.

-=-

Albo przespałeś ostatnie pól roku, albo masz jakieś ukryte zamiary w prowokowaniu mnie.

-=-

O 90 miliardach na zbrojenia chyba pisałem.
O wysłużonych Leopardach (zakupionych pod koniec
ubroku od Niemców) chyba także napisałem tutaj.

-=-

Od kilkunastu lat systematycznie i wytrwale Putin (jako premier
lub jako prezydent) dąży do odbudowania potężnej Rosji -- chętnie
w granicach ZSRR. ;) Rok 2013 to rozlokowanie rosyjskich wojsk na
terenie Białorusi i rozchwianie (IMO przez USA) Ukrainy, która
zamierzała wejść do Unii EuroAzjatyckiej.

Wojsko rosyjskie stacjonuje nie gdzieś daleko stąd, ale dosłownie
obok nas -- W Kaliningradzie i na Białorusi a niewiele brakowało,
aby stacjonowało na Ukrainie. Niewykluczone, że po wakacjach będzie
stacjonowało nie tylko na Ukrainie, ale znacznie bliżej Warszawy,
a budowanie tarczy antyrakietowej w Polsce czy na Litwie nie dojdzie
do skutku...

BTW -- taka ona tarcza jak z karabinu patelnia. ;)

-=-

I jeszcze coś. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że Topol wystrzelona
z samobieżnej wyrzutni potrafi w kilkanaście minut przelecieć kilka
tysięcy kilometrów po spłaszczonej trajektorii, osiagając (wraz
z głowicą termojądrową) cele nie tylko w Polsce, ale w całej
Europie Zachodniej, USA, Kanadzie czy gdziekolwiek na świecie?

  http://pl.wikipedia.org/wiki/RS-12M1_Topol-M

Taka głowica może ,,siłę rażenia'' rzędu pół megatony.

Takich rakiet w ciągu kilku ostatnich miesięcy Rosjanie
wystrzelili 3 -- oczywiście bez głowic termojądrowych.
Wszystkie trafiły w cel po przebyciu tysięcy kilometrów.
Ostatnią wystrzelono przed kilkoma dniami.

Do Topli dołącz Szkawły. :)
Wiesz, gdzie te torpedo-rakiety budowano? Na Ukrainie właśnie.
I to ponoć z powodu Szwkałów zatonął Kursk -- storpedowany
profilaktycznie ;) przez okręt USA.

Do wszystkiego dorzuć niezadowolenie (z polityki USA) Korei
Północnej oraz niechęć (do USA) Chin i znacznej części świata
arabskiego z Al-Kaidą na czele oraz makabryczne zadłużenie USA.

Chiny budują wprost -- niszczyciele amerykańskich lotniskowców.
Obama wyśmiał te niszczyciele, ale nieoczekiwanie USA chcą swoje
lotniskowce zastąpić nowymi, niemal 3 razy droższymi od obecnych.

Data: 2014-05-25 09:09:33
Autor: Trybun
Virgin Mobile

[...]

Jak to nie mówi? Mówi, tylko mało kto rozumie co ono ma do powiedzenia.

[...]

Tak jakoś się składa że po systemie który panoszy się w kraju, ja nie spodziewam sie niczego dobrego, i to bez względu kto z tych szumowin zwanych klasa polityczną, na dana chwilę leży przy korycie.

[...]

Wybór między dżuma a cholerą to żaden wybór. Bo tak to jest w tych systemach zwanych "demokratycznymi" sprowadzonymi na nasze podwórko z krajów zachodnich - jedyne na co stać ludzi w takich "demokracjach" to staranie się wybrania mniejszego zła.

[...]

Trochę nie ten kaliber, ale niejaki Adolf H także cały czas mówił o pokoju, także Ronald R i Barack O, o niczym innym nie mówi jak o niesianiu pokoju...

[...]

Przecie to co oglądasz to czysta propaganda, urabianie widza. Widziałeś w tych filmikach apel Gen. Jaruzelskiego o 90 dni bez strajków i reakcję na to podburzanych przez propagandowe szczekaczki typu RFE, VOA - solidarnych?

Data: 2014-05-15 19:24:57
Autor: Titus Atomicus
Virgin Mobile
In article <5374b129$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>,
 Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

> Piłeś alkohol? Nie pisz!!! Nie piłeś alkoholu? -- wypij
> mleko, o ile nie szkodzi Tobie.

Mleko nie szkodzi tylko niemowlakom.
A to akurat nieprawda.
2/3 populacji nie ma problemow z przyswajaniem laktozy.
Na szczescie dla pozostalych jest lactocontrol (czy jakos tak).
--
TA

Data: 2014-05-15 22:51:56
Autor: Trybun
Virgin Mobile
W dniu 2014-05-15 19:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Mleko nie szkodzi tylko niemowlakom.
A to akurat nieprawda.
2/3 populacji nie ma problemow z przyswajaniem laktozy.
Na szczescie dla pozostalych jest lactocontrol (czy jakos tak).

Tu nie chodzi o jakąś tolerancję, żaden dorosły ssak poza człowiekiem nie żywi się mlekiem. Gdyby ono było dobre dla dorosłych osobników to na pewno w przyrodzie nie obowiązywałyby zasady jakie obowiązują.

Data: 2014-05-16 02:11:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Trybun" 537528eb$0$2162$65785112@news.neostrada.pl

Tu nie chodzi o jakąś tolerancję, żaden dorosły ssak
poza człowiekiem nie żywi się mlekiem. Gdyby ono było
dobre dla dorosłych osobników to na pewno w przyrodzie
nie obowiązywałyby zasady jakie obowiązują.

Drapieżne, mięsożerne zwierzęta czyszczą teren. :)

Data: 2014-05-25 09:13:43
Autor: Trybun
Virgin Mobile

[...]

Tak samo roślinożerne.

Data: 2014-05-27 02:44:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Trybun" 53819826$0$2147$65785112@news.neostrada.pl

Drapieżne, mięsożerne zwierzęta czyszczą teren. :)

Tak samo roślinożerne.

Ale mięsożerne czyszczą z biegającego mięsa. ;)

-=-

BTW -- real rzuca Wypasione po 1.88 pln za litr, ale
trzeba kupić 6 litrów naraz i nie więcej niż 20 litrów
na paragon.

Data: 2014-05-16 03:45:54
Autor: John Kołalsky
Virgin Mobile

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

[...]

A my na to dopiero wpadliśmy czy od tysięcy lat ?

Data: 2014-05-25 09:14:09
Autor: Trybun
Virgin Mobile
W dniu 2014-05-16 03:45, John Kołalsky pisze:

[...]

Kapitalizm, panie. To on i jego moda na gromadzenie zapasów sprawił że całe rzesze ludzi aby nie umrzeć z głodu zaczęła się hodować kozy i żywić się ich mlekiem. Przed kapitalizmem ludzie żywili się naturalnymi produktami żywnościowymi, czyli nie musieli pić tego szkodliwego paskudztwa.

Data: 2014-05-18 04:09:15
Autor: Titus Atomicus
Virgin Mobile
In article <537528eb$0$2162$65785112@news.neostrada.pl>,
 Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

> [...]

Tu nie chodzi o jakąś tolerancję, żaden dorosły ssak poza człowiekiem nie żywi się mlekiem. Gdyby ono było dobre dla dorosłych osobników to na pewno w przyrodzie nie obowiązywałyby zasady jakie obowiązują.

Bez jaj.
Zaden dorosly czy niedorosly ssak nie je w wiekszosci tego co my.
Nawet malpy niczego sobie nie gotuja.
--
TA

Data: 2014-05-18 15:47:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> Titus_Atomicus-EAA208.04091518052014@node2.news.atman.pl

[...]

Kurze jaja także mi smakują.

Zaden dorosly czy niedorosly ssak nie je w wiekszosci tego co my.
Nawet malpy niczego sobie nie gotuja.

Widocznie nie chcą uzależnić się od dostaw gazu. ;)
Nie znam małp jadających na stołach, popijających
z naczyń wyprodukowanych przez te małpy itd.
Zwierzęta nie tylko nie gotują, nie smażą,
nie wędzą, nie wyrabiają serów, nie produkują
alkoholu, nie parzą herbaty i kawy, ale w ogóle
żyją inaczej niż ludzie.

Uczenie się życia u zwierząt to IMO kiepski pomysł.

Nie wyobrażam sobie możliwości picia krowiego
mleka przez tygrysa czy choćby szympansa.
O wiele łatwiej zjeść krowę (tygrysowi) niż
wypić mleko. :)

Natomiast dziwi mnie stała laktacja krowia.
Czy krowy są jakoś sztucznie zachęcane do tego?

Data: 2014-05-25 09:14:52
Autor: Trybun
Virgin Mobile
  Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

[...]

Wśród tych ssaków (poza człowiekiem) nie ma wiecznie nienażartych ryjów (kapitalistów) które gdyby tylko mogli zawłaszczyli by wszystkie zasoby dla siebie.

Data: 2014-05-16 00:44:50
Autor: John Kołalsky
Virgin Mobile

[...]

Ktoś musi za to płacić.

Data: 2014-05-25 09:15:32
Autor: Trybun
Virgin Mobile
W dniu 2014-05-16 00:44, John Kołalsky pisze:

[...]

A nie można tak że wszyscy płacimy i wszyscy coś z tego mamy? Np. darmowe limity energii elektrycznej, dostępu do netu, do kilku kanałów państwowej telewizji i radia itd? Przecież płacimy tak zabójcze podatki, ale dlaczego praktycznie nic z tego nie mamy?

Data: 2014-05-25 10:55:20
Autor: J.F.
Virgin Mobile
Dnia Sun, 25 May 2014 09:15:32 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Popatrz na wydatki, moze ci sie wydaje ze nic z tego nie mamy.

Emeryture i renty mamy (ale czy na dlugo ?), sluzbe zdrowia (no, z
kolejkami na 2 lata), szkoly, wojsko, policje, drogi, mosty ... a
ostatnio to waly przeciwpowodziowe i zbiorniki retencyjne - tego nie
widac ze mamy, poki nas nie zaleje :-)

J.

Data: 2014-05-25 12:30:55
Autor: Trybun
Virgin Mobile
W dniu 2014-05-25 10:55, J.F. pisze:
[...]

Wydatki faktycznie są, ale to jest wyrzucanie kasy w błoto a nie korzyści dla ogółu mieszkańców, co komu po chłopcach i ich kosztownych zabawkach noszących mundury skoro nie prowadzimy wojny ani nikogo w najbliższym czasie nie zamierzamy napadać, więcej - ile byśmy na tą armię nie wydali to i tak przed prawdziwymi wrogami ona nas nie obroni. A więc po co nam - obywatelom tego kraju ten kosztowny pic na wodę?
To samo dotyczy policji. Po co nam ona w formie państwowej. Dany okręg wybiera kogoś na kształt jankeskiego szeryfa, i na pewno długo nie popracuje taki szeryf gdy w mieście będą ulice zakorkowane na amen a pan szeryf stanie sobie w podmiejskim lasku i będzie zaczepiał bogu ducha winnych kierowców, jak to robią obecnie nasi państwowi stróże porządku.
Emerytury i w dużej części renty to sprawy indywidualne, sam ubezpieczony się na nie składa.
Służba Zdrowia( jaka służba?, nawiasem mówiąc) - jedyny wyjątek z którego faktycznie obywatele coś mają z płaconych codziennie haraczy na rzecz Państwa..

Data: 2014-05-25 12:58:35
Autor: J.F.
Virgin Mobile
Dnia Sun, 25 May 2014 12:30:55 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Rok temu moglbys tak napisac, ale w tym roku wypadaloby sobie
przypomniec Ukraine. Tez nie zamierzali na nikogo napadac ani napasci
sie nie spodziewali..

więcej - ile byśmy na tą armię nie wydali to i tak przed prawdziwymi wrogami ona nas nie obroni.

Czyli ? Za malo wydajemy :-)

[...]

W USA sa nie tylko szeryfowie, ale tez straz miejska z funkcja i pod
nazwa policji. I myslisz ze w NY nie ma korkow ani napadow ?
W NY akurat Gulliani pogonil policje do roboty w specyficzny sposob.
Wdzieczni mieszkancy wybrali go na druga kadencje ... ale jakos zaden
inny polityk nie propagowal "zero tolerance" w innym miescie.

Ale nawet wybieralnemu szeryfowi trzeba zaplacic.

Emerytury i w dużej części renty to sprawy indywidualne, sam ubezpieczony się na nie składa.

W chwili obecnej to raczej jest dodatkowy podatek na utrzymanie
rodzicow i dziadkow, w zamian za nadzieje utrzymywania przez dzieci i
wnuki :-)

Służba Zdrowia( jaka służba?, nawiasem mówiąc) - jedyny wyjątek z którego faktycznie obywatele coś mają z płaconych codziennie haraczy na rzecz Państwa..

Drog nie liczysz, szkol nie liczysz, tramwajow, autobusow i metra nie
liczysz. Satysfakcji jak Malysz wygra nie liczysz.

No dobra - podatku w paliwach tyle ze starcza na drogi i jeszcze na
emerytow troche zostaje ...

J.

Data: 2014-05-25 18:42:37
Autor: Trybun
Virgin Mobile
W dniu 2014-05-25 12:58, J.F. pisze:
[...]

Bez pomocy Rosji i tak by się nie obronili przed ekspansjonizmem krajów zachodnich z USA na czele. I tak ogólnie z tą armią ukraińską nie jest źle, posiada ona na swoim wyposażeniu choćby system obrony przeciwlotniczej "Kolczuga", na sam zamiar sprzedaży go do Iraku USA gwałtownie protestowały - system potrafi osiągać cele powyżej 10000metrów. Polska i inne kraje trzeciego świata o takim systemie obrony przeciwlotniczej mogą tylko pomarzyć.

więcej - ile byśmy na tą
armię nie wydali to i tak przed prawdziwymi wrogami ona nas nie obroni.
Czyli ? Za malo wydajemy :-)

Jak na operetkę pt. Polskie Wojsko to stanowczo za dużo. Operetkę bo nasza armia przypomina armię choćby Libańską. My obce wojska wpuszczamy na terwen kraju bez wystrzału i oni chowaja się do koszar gdy Izrael najeżdża ich państwo i ostrzega że gdy wojsko na ten czas nie będzie w koszarach to izraelska armia będzie strzelać.

[...]

USA to specyficzny kraj (cała masa emigrantów, prowadzone w całym świecie wojny itd), u nas okręgowi szeryfowie wybierani w wyborach bezpośrednich w zupełności by wystarczyli. Tak żeby policjant był dla ludzi a nie odwrotnie - ludzie dla pana policjanta.

[...]

No i dobrze, nie ma nic pewniejszego niż taki system zabezpieczeń. To że sporo z tych składek jest przeżerane przez sam ZUS nie świadczy że to jest zły system. Tu tylko trzeba usprawnić jego pracę, i ograniczyć swobodę w wydawaniu pieniędzy na swoje potrzeby. Te pałacyki stawiane za grube miliony naprawdę nie są potrzebne do poprawnego funkcjonowania tej instytucji.

[...]

Szkoły w takiej formie to jakieś nieporozumienie. Podstawa - nauka pisania-czytania przez 4-5 lat, ogólne zasady matematyki, prawo jazdy, karta pływacka.. i fora ze dwora z państwowych szkół. Po jaką ciężką cholerę wpaja się do pustych łbów różne bzdety które uczeń jednym uchem wpuszcza drugim wypuszcza. Dla chętnych i mających zdolności w danych kierunkach państwowe stypendia, oczywiście cała ponadpodstawowa nauka tylko w szkołach prywatnych.
Zupełnie nie satysfakcjonuje mnie sport w którym ktoś kupuje najemników z zagranicy aby ci grali w naszych barwach.

Data: 2014-05-25 21:23:02
Autor: J.F.
Virgin Mobile
Dnia Sun, 25 May 2014 18:42:37 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Ba, ci z Majdanu to nawet chcieli ten ekspansjonizm przyspieszyc.

I tak ogólnie z tą armią ukraińską nie jest źle, posiada ona na swoim wyposażeniu choćby system obrony przeciwlotniczej "Kolczuga",

Jakos nie pomogl.

na sam zamiar sprzedaży go do Iraku USA gwałtownie protestowały - system potrafi osiągać cele powyżej 10000metrów.

Wdziecznosc USA nie ma granic.

Polska i inne kraje trzeciego świata o takim systemie obrony przeciwlotniczej mogą tylko pomarzyć.

Albo kupic. Albo zaczac samemu budowac ... tylko na to wszystko
potrzebne sa pieniadze.

Tak czy inaczej - jak sie nie chce placic na wojsko, to mozna sie
kiedys obudzic pod nowymi rzadami ... i z nowymi podatkami :-)

[...]

Nie mowie nie, ale jak pisalem - nie w calych USA tak wyglada.
Mnie sie brdziej wybory prokuratorow podobaja.

[...]

Osobiscie wole cos bardziej namacalnego.

[...]

Te palacyki bedzie mozna kiedys sprzedac i choc promil od ZUS
odzyskac. Niestety - za malo w palacyki inwestuja i odzyska sie malo
:-)

[...]

A te panstwowe stypendia to z czego ?
Zupełnie nie satysfakcjonuje mnie sport w którym ktoś kupuje najemników z zagranicy aby ci grali w naszych barwach.

Oj, tam kto bedzie pamietal kto gral, wazne ze MY wygralismy :-)

J.

Data: 2014-05-26 09:46:17
Autor: Trybun
Virgin Mobile
W dniu 2014-05-25 21:23, J.F. pisze:
[...]

Wola tych z Majdanu była w takim samym stopniu Ukraińców jak bratnich narodów Jugosławii, gdy to zatruci jankeskim jadem zaczęli się wzajemnie wyżynać. Metoda stosowna od czasów wydzierania plemionom Indian kontynentu Północnoamerykańskiego. Napuszczanie jednych na drugich.

I tak ogólnie z tą armią ukraińską nie jest
źle, posiada ona na swoim wyposażeniu choćby system obrony
przeciwlotniczej "Kolczuga",
Jakos nie pomogl.

Nikt ich militarnie nie zaatakował. Krym wrócił do Rosji, a Kijów najprawdopodobniej już pod panowaniem imperialistów z zachodu, wszystko bez jednego wystrzału.

na sam zamiar sprzedaży go do Iraku USA gwałtownie protestowały
- system potrafi osiągać cele powyżej 10000metrów.
Wdziecznosc USA nie ma granic.

W nagrodę czeka Ukraińców soja modyfikowana i technologia przemysłowego tuczu zwierząt rzeźnych. Czerwony dywan na Kapitolu i płatne odczyty na uczelniach dla przywódców.

[...]

Żeby zbudować to trzeba by mieć swój przemysł. A kupić to tylko od Korei Płn. , ale niestety - jankes nie da nam zgody na taka transakcję, oczywiście sam też nam nie sprzeda czegoś czym potencjalnie moglibyśmy w przyszłości zagrozić jego samolotom gdy będą bombardować Warszawę.

[...]

Prokuratorzy oczywiście też wybierani w okręgach przez obywateli a nie mianowani przez polityków.

[...]

Czyli? Coś takiego że powierzasz komuś swoje składki, a ta kapitalistyczna świnia ogłasza sobie upadłość, a ty kierujesz swoje żądania odszkodowawcze do Państwa, które ma zabezpieczać interesy Twoje i tego złodzieja kosztem innych obywateli?

[...]

ZUS nie jest od inwestowania. I to jakby nie patrzeć jest jego największym plusem.

[...]

Ze samych struktur Państwa. Jeżeli jesteśmy zrzeszeni w jakieś stowarzyszenie to finanse muszą być prowadzone. Mała uwaga co do tych stypendiów - absolwent ma być zobowiązany do odpracowania kosztów swojego kształcenia na rzecz kraju.
Takie coś jak słyszałem niedawno na ulicy w rozmowie dwu osób jest niedopuszczalne:
"I co Heniek, kiedy wyjeżdżasz?, - tylko skończę studia i już mnie nie ma w tym popieprzonym kraju"..

Zupełnie nie satysfakcjonuje mnie sport w którym ktoś kupuje najemników
z zagranicy aby ci grali w naszych barwach.
Oj, tam kto bedzie pamietal kto gral, wazne ze MY wygralismy :-)

J.

We mnie takie (nawet) zwycięstwa wzbudzają tylko niesmak.

Data: 2014-06-01 18:13:43
Autor: John Kołalsky
Virgin Mobile

[...]

To po co stypendia ? Zwykły kredyt daj.

Takie coś jak słyszałem niedawno na ulicy w rozmowie dwu osób jest niedopuszczalne:
"I co Heniek, kiedy wyjeżdżasz?, - tylko skończę studia i już mnie nie ma w tym popieprzonym kraju"..

Jesteś pewien, że nie zapłacił z własnej kieszeni za te studia ?

Data: 2014-05-17 00:48:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Eneuel Leszek Ciszewski" ll287o$np6$2@node1.news.atman.pl

[...]

  http://wyborcza.pl/politykaekstra/1,136520,15400382,Jak_zyc_z_euroapanazy.html

  Diety są przeznaczone m.in. na hotel lub wynajem mieszkania.
  Nie wolno spać w pokojach w parlamencie, sprawdzają to strażnicy,
  wcześniej zdarzało się to polskim oszczędnisiom. Wielu europosłów
  wynajmuje lokum 2-, 3-pokojowe razem ze swoim asystentem, by obniżyć
  wydatki na czynsz.

I już wiadomo, kto uczy oszczędzania na każdym kroku. :)

  Europosłowie nie płacą w Polsce ani grosza podatku, choć
  przepisy unijne na to pozwalają. Tymczasem łączne zarobki
  europosła mogą nawet przekroczyć 70 tys. zł miesięcznie

I już wiadomo, kto uczy oszczędzania na płaceniu podatków.

6200 miesięcznie -- pensja [na uczelni to stawka zerowa, płacona tym, którzy
                           nic nie robią; skromna, ale pewna; jeśli ktoś chce
                           pracować, może liczyć na więcej]

 306 dziennie -- diety; tyle można dostać dziennie,
                 o ile podpisze się listę obecności

4000 na wykonywanie mandatu -- (; trzeba rozliczać ;)

      Od 2009 r. obowiązuje jeszcze jeden korzystny dla europosłów
      przepis: minister Jacek Rostowski zwolnił ich z płacenia
      podatku od 4 tys. euro miesięcznie przysługujących na tzw.
      wykonywanie mandatu.

Data: 2014-05-15 17:15:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Eneuel Leszek Ciszewski" ll0pnd$1e2$2@node2.news.atman.pl

Przed tygodniem obiecali mi wysłanie dokumentów
następnego dnia -- do dziś nie ma tych dokumentów.

Odebrałem, podpisałem, zaraz odeślę. :)

Nie zawiniła Poczta, nie zawiniła Dziewica,
zawiniłem ja, myśląc, iż otrzymałem list
z sądu pracy dotyczący karty parkingowej.

Polskie państwo ma pieniądze na:

 () parę pedagogów
 () parę orzeczników (marnej jakości)
 () sądy (w tym: prawników, personel
    pomocniczy taki jak sprzątaczki
    i inne osoby związane z sadami)

ale nie ma pieniędzy na wydanie mi karty parkingowej,
dzięki której będę mógł parkować tuż pod drzwiami
hipermarketów, na sklepowych parkingach przygotowanych
ludziom takim, jak ja.

Polskie państwo ma pieniądze na:

 () badania rezonansem magnetycznym
 () operacje chirurgiczne kręgosłupa
    (dosłownie diabelnie! niebezpieczne!
    i zdecydowanie kontrowersyjne)

ale nie ma pieniędzy na oglądanie wyników badań -- orzecznicy
nawet okiem nie rzucili na wyniki badań przeprowadzonych
rezonansem magnetycznym.

-=-

Z odebraniem listu nie śpieszyłem się, jako że ostatnio
źle czuję się a uważałem, iż wyznaczenia daty rozprawy
nie przesunę odebraniem (czy nieodebraniem) listu. Nie
spodziewałem się otrzymania tak szybko listu od Dziewicy.

-=-

Kto mi powiedział (i kiedy? -- w jakich okolicznościach?)
o przysługiwaniu mi karty parkingowej? Ano powiedziała mi
specjalistka medycyny pracy w czasie OBOWIĄZKOWEJ prelekcji,
która miała miejsce w czasie mego pobytu w szpitalu uzdrowiskowym
(w sanatorium) zorganizowanym przez ZUS i opłaconym przez NFZ.

Czy prelekcja dotyczyła mnie? Może była ,,uniwersalna''?
Może znalazłem się tam przypadkowo?

Na samym początku tej prelekcji wyjaśniono nam, że prelekcja
dotyczy każdego, kto w swej karcie zabiegowej ma tę prelekcję
jako obowiązkową. Każdy z nas przeszedł selekcję wielopoziomową:

 -- najpierw lekarz sporządził wniosek do ZUS, uznając zasadność
    leczenia sanatoryjnego, czyli także uznając uszkodzenie kręgosłupa

 -- następnie orzecznik ZUS wyeliminował wnioski wg niego niewłaściwe,
    kierując do sanatorium tylko te osoby, które mają stosowne
    uszkodzenia kręgosłupa

 -- aż wreszcie lekarze w sanatorium dokonali ostatecznej selekcji
    i segregacji [odpadów]

Aby było jaśniej -- za kartę płacę ja, za miejsce parkingowe
płaci sklep... Płaci sklep, płaci Urząd Miasta itd., ale mnie
najmocniej interesują te miejsca, które są opłacane przez sklepy.
Mnie -- te, ale innych być może interesują także inne miejsca.
Aby było jasne -- tak chory jak ja może chodzić, jeździć rowerem,
ale nie może dźwigać ciężarów (czasami i parę kilogramów to już
za dużo) nie może biegać (trząść się) i nie może siedzieć. Ja
do tego nie mogę pochylać głowy. Jeżdżenie samochodem w poszukiwaniu
wolnego miejsca dla kogoś, kto z trudem wytrzymuje siedzenie,
a z większym trudem siedzenie i trzęsienie, jest raczej smutne...

Gdy składałem wniosek -- powiedziono mi, abym przygotował
fotografię do karty, którą gdzieś (nie pamiętam już gdzie)
miałem zanieść, aby taką kartę otrzymać. :) W czasie tego
składania, zanim powiedziono mi o fotografii, zapoznano
się pobieżnie z wynikami (czy raczej -- z opisami) moich
badań przeprowadzonych rezonansem magnetycznym.

-=-

I jeszcze jedno. Co to znaczy -- nie mogę siedzieć,
nie mogę biga, nie mogę pochylać głowy...

Kto z Was może przebywać w pomieszczeniu, w którym
panuje temperatura sięgająca 120 stopni Celsjusza?
Nikt? Kłamcy!! Oszuści!! Symulanci!!! Możecie bez
trudu włożyć rękę do piekarnika, w którym jest nie
120 stopni Celsjusza, ale 250 stopni Celsjusza...

Pytanie -- jak długo możecie wytrzymać w tej temperaturze?...
Mogę pochylić głowę, ale nie mogę mieć pochylonej przez
minutę czy dłużej. 15 sekund -- to raczej nieprzekraczalna
,,dawka''.

Jak piszę? Zwykle -- leżąc na łóżku.

Nieco podobne wygląda siedzenie na krześle czy
fotelu -- mogę usiąść, ale nie mogę tak siedzieć
paru godzin bez przerwy.

Data: 2014-05-15 19:49:20
Autor: Cutivate
Virgin Mobile

Tak informacyjnie, to od nowego roku sądy i prokuratury wysyłają korespondencję przez PGP.
Tak więc w placówce Poczty Polskiej na pewno nie będzie tego pisma.
Prędzej w jakimś sklepie monopolowym, kwiaciarni, w kiosku "RUCH" itp. miejscach.

Data: 2014-05-16 02:02:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Cutivate" ll2un7$l3n$1@news.vectranet.pl

[...]

Dzięki za informację. :)
ZUS przysłał swoją decyzję zwykłym listem.

Z sądu nie mam nadal żadnych wieści. Kiedyś brak poleconego
z zakładu energetycznego poskutkował wyłączeniem dopływu
energii elektrycznej.

Gdy Jaceniuk wyłączył wodę ludziom z Krymu -- to dobrze. ;)
Gdy Putin rozważa wyłączenie dopływu gazu Jaceniukowi -- to skrajnie źle!
Gdy mnie wyłączono ciepłą wodę -- to bardzo dobrze.
I gdy wyłączono mi elektryczność -- to tez dobrze. :)

Data: 2014-05-16 03:15:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Eneuel Leszek Ciszewski" ll2lls$pgn$1@node2.news.atman.pl

Odebrałem, podpisałem, zaraz odeślę. :)

Odesłałem nieco później, albowiem na skrzynce
pobliskiej placówki pocztowej przeczytałem, że
skrzynka jest opróżniana tylko o 14 godzinie.
Uznałem, że warto po prostu udać się na pocztę dworcową. :)

A tam... Cofnięcie czasu!!! Do czasów carskich. :)
Dworzec zbudowany przez samego cara. :)

Na dworcowej poczcie dowiedziałem się, że nie należy
przejmować się napisami (na dworcowej tez była mowa
o godzinie 14) i że skrzynka zostanie opróżniona
około 21 godziny -- zbliżała się właśnie.

Obszedłem dworzec wewnątrz (dobudowali antresolę) i dookoła.
Można powiedzieć, że w ciągu mego życia poza tą antresolą
niewiele uległo zmianom. :) Wojewódzkie miasto, niemal
metropolia. :)

Poczta dworcowa to MOLOCH!!!! Dworzec (główny, niemal jedyny
w tym mieście) przy niej wygląda jak skromna dobudówka? Nie
aż tak, ale wygląda śmiesznie w dzisiejszych czasach? Nawet
ćwierć wieku temu wygadał nieco śmiesznie. :) Bywam tam raczej
rzadko -- można powiedzieć, że od dwudziestu lat każda moja
tam wizyta jest niepowtarzalna, jedyna i dobrze zapisana
w mojej pamięci -- produkowanej nie w DDR, ale w PRL. ;)

Tak wygląda rozwój obecnych kresów RP -- za DTuska I Groźnego. ;)
[i BKomoroedkiego I Bezlitosnego]

Tymczasem pobliski AŁukaszenka doi WPutina I Łagodnego jak
dojną krowę -- jeśli dobrze wyda wydojoną forsę, przebuduje
Białoruś tak mocno, że tutejsi Białorusini chwycą za broń,
aby oderwać się od nędznej/biednej RP i dołączyć do bogatej
Białorusi...

Białystok to pogranicze. II Urząd Skarbowy to ostatnia polska
placówka na tej ziemi. Dalej, q granicy już tylko Białoruś.
Na krzyżach przydrożnych -- cyrylica. :)

Litwini karzą Polaków za umieszczanie polskojęzycznych
tabliczek na prywatnych posesjach.

  http://kurierwilenski.lt/2014/01/09/sady-przesladuja-polakow-za-podwojne-nazwy-ulic/

  43 400 litów (około 53 tys. złotych) grzywny, czyli prawie całą roczną pensję
  z dodatkami i premiami, ma zapłacić dyrektor administracji samorządu rejonu
  solecznickiego Bolesław Daszkiewicz za nieusunięcie polskich tablic z nazwami
  ulic. Paradoksem litewskiego wymiaru sprawiedliwości jest to, że sądy również
  karzą tych, którzy usuwają te tablice.

Tak wygląda przyjaźń pomiędzy Polakami i Litwinami. :)
Braterstwo, przyjaźń, współpraca... ;)

-=-

Wracając do Ukrainy ;) -- skoro HKohl przemówił, to niechybny
znak, że Angela Merkel traci grunt pod swymi nogami. :)

   http://fakty.interia.pl/raport-wybory-do-pe-2014/aktualnosci/news-helmut-kohl-europa-pozostaje-kwestia-wojny-i-pokoju,nId,1426246

   Helmut Kohl: Europa pozostaje kwestią wojny i pokoju
   Wczoraj, 15 maja (13:14)

   Były kanclerz Niemiec zaapelował dziś do polityków,
   zaangażowanych w kampanię przed wyborami do Parlamentu
   Europejskiego, aby pomogli wzmocnić emocjonalną więź
   obywateli z instytucjami europejskimi.

Do tej pory kukiełka HKohla (AM) odzywała się swoimi ustami. ;)
[zaraz zacznie się... nie żadna kukiełka, ale pacynka... inni
zakrzyknął -- marionetka!!! ja nie jestem człowiekiem teatru...]

Data: 2014-05-16 18:00:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin Mobile

"Eneuel Leszek Ciszewski" ll3or5$t2p$1@node2.news.atman.pl

Obszedłem dworzec wewnątrz (dobudowali antresolę) i dookoła.Można powiedzieć, że w ciągu mego życia poza tą antresolą niewiele uległo zmianom. :) Wojewódzkie miasto, niemal metropolia. :)

Aby było jasne -- zapowiadany wówczas pociąg miał
opóźnienie około 40 minut, które mogło ulec zmianie.

Pomimo braku zmian -- każda moja tam obecność to
indywidualne wydarzenie.

Virgin Mobile