Virgin sie sprzeda.

Data: 2018-01-19 23:44:08
Autor: Animka
Virgin sie sprzeda.
Jest co prawda jeszcze trochę czasu.

Virgin Mobile Polska zakłada 120 mln zł przychodów w 2018 r.
Play na zakupach. Chce przejąć rywala

- Inwestuje się po to, by zbudować biznes i potem go sprzedać - mówi w rozmowie z Business Insider Polska o przyczynach sprzedaży operatora Virgin Mobile Polska, jego prezes Grażyna Piotrowska-Oliwa. Sama przyznaje, że odejdzie z firmy po zakończeniu transakcji, której data zaplanowana jest na 2020 r. Jednak zanim to się stanie, firma zmieni strategię działania. A to oznacza zmiany dla klientów.

Virgin Moblie Polska (MPV) obecnie jest największym operatorem wirtualnym (korzystającym z infrastruktury innego, tradycyjnego operatora; w przypadku VMP to Play) w Polsce. Na koniec 2017 roku obsługiwał 430 tysięcy klientów. Firma jest częścią międzynarodowej grupy inwestycyjnej Virgin należącej do miliardera Richarda Bransona. Udziały w niej posiadają inwestorzy finansowi, w tym Dirlango Łukasza Wejcherta.

Kilka dni temu ogłoszono, że VMP ma zostać sprzedane Play Communications. Firmy podpisały umowę, która przyznaje Play opcję nabycia wszystkich udziałów do 2020 roku. Dlaczego zdecydowano się na sprzedaż?

Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska tłumaczy, że sprzedaż firmy to naturalna kolej rzeczy. - Inwestuje się po to, by zbudować biznes i potem go sprzedać. To proste - wyjaśnia w rozmowie z Business Insider Polska Grażyna Piotrowska-Oliwa.

A dlaczego Play? - Tu wybór też był naturalny. Play jest naszym partnerem infrastrukturalnym. Pamiętajmy jednak, że w tym momencie Play ma "tylko" opcję na kupno VMP, równie dobrze może kupić nas ktoś inny. Opcja to jeszcze nie końcowa transakcja - odpowiada.

Co dalej z klientami Virgin Mobile i czy marka Virgin Mobile będzie w Polsce w ogóle istniała, czy może zostanie wchłonięta przez Play, nie wiadomo. - Jaki będzie dalszy kierunek rozwoju, wykorzystanie brandu - wszystko to zawsze zależy od kupującego. Decyzje w tej sprawie będą zapadać w trakcie procesu sprzedaży, czyli nie wcześniej niż za dwa lata - tłumaczy szefowa VMP.
Grażyna Piotrowska Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska
Foto: Virgin Mobile Polska Grażyna Piotrowska Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska

Wiadomo jednak, co dalej z samą Grażyną Piotrowską-Oliwą. - Już przychodząc do Virgin w połowie 2015 umówiłam się z udziałowcami, że zostanę do zakończenia transakcji. Potem odchodzę. Zapewne będę już chciała robić coś innego - przyznaje. - Nie lubię siedzieć za długo w jednym miejscu. W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyznania - dodaje.
Opóźniona sprzedaż

W sektorze telekomunikacyjnym dla inwestorów prywatnych termin od wejścia do wyjścia z biznesu to, jak sama przyznaje Piotrowska-Oliwa, z reguły pięciu do siedmiu lat. W przypadku Virgin Mobile Polska będzie to więcej, bo osiem lat - firma zaczęła działać w Polsce w 2012 roku. Skąd opóźnienie?

- Wszystko szło fantastycznie do momentu, kiedy nie wprowadzono przymusowej rejestracji kart prepaid, co wpłynęło na znaczne zmniejszenie liczby punktów sprzedaży, a więc i samą sprzedaż kart prepaid. To z kolei musiało mieć wpływ na liczbę pozyskiwanych klientów, a więc i wielkość naszej bazy. Stąd konieczność weryfikacji celu założonego tuż po moim przyjściu do firmy w 2015 roku. Co prawda zarejestrowaliśmy 93 proc. naszej bazy, nie mieliśmy tzw. martwych dusz, ale o połowę spadła liczba punktów, gdzie można było kupić nasze karty - z 60 to 30 tysięcy. Od tamtego momentu nie mamy tak szybkiego przyrostu liczby klientów, jak to miało miejsce we wcześniejszym okresie - przekonuje prezes VMP.

Nie bez znaczenia było też zniesienie opłat za roaming w Unii Europejskiej. - Wpłynęło to na ponoszone przez nas koszty. Klient za pakiet usług typu "bez limitu", zawierający nawet 10 GB transmisji danych, płacił nam średnio równowartość 7 euro, a my 7,7 euro płaciliśmy za 1 GB internetu wykorzystanego za granicą. Nie trzeba więcej dodawać - tłumaczy Piotrowska-Oliwa.

Od listopada Virgin Mobile Polska za zgodą Urzędu Komunikacji Elektronicznej na klientów nakłada dodatkowe opłaty za połączenia w ramach roamingu. Połączenia wychodzące to 21 groszy zł za minutę rozmowy oraz niecałe 4 grosze za jeden MB.
Klientów czekają zmiany

Firma w 2017 roku odnotowała 100 mln zł przychodu i liczbę klientów na poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku finansowego, bo taki był nasz cel. Nie jestem do końca zadowolona z liczby klientów - myślałam, że pozyskamy ich więcej - przyznaje Piotrowska-Oliwa.

Między innymi z tego powodu spółka zamierza zmienić strategię działania. Szykują się więc zmiany dla klientów.

Po pierwsze Virgin Mobile chce do połowy roku przeprowadzić migrację wszystkich klientów na własną platformę IT, co ma pozwolić na szybsze działanie i większą niezależność.

- Planujemy też wprowadzić nowe rozwiązania dla klientów korzystających z kart prepaid, takich, których jeszcze nie ma na polskim rynku. Na ten moment szczegółów jednak zdradzić nie mogę. Natomiast, generalnie, nasz kierunek to uproszczenie, góra pięć ofert w każdym segmencie. Trochę za bardzo się rozrośliśmy - ocenia prezes VMP.
WARTO WIEDZIEĆ:
Tagi: Virgin mobile telekomunikacja Play

--
animka

Data: 2018-01-21 02:39:13
Autor: PlaMa
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-19 o 23:44, Animka pisze:
W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyznania

Nie powiem, bierze sobie do serca pracę.

Data: 2018-01-21 02:49:42
Autor: Animka
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-21 o 02:39, PlaMa pisze:
W dniu 2018-01-19 o 23:44, Animka pisze:
W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont
czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyznania

Nie powiem, bierze sobie do serca pracę.

Teraz to ja nie wiem o co chodzi. Nie podałam linka i więcej treści. To nie moja gadka :-)
To, że Virgin będzie sprzedane to tak było napisane.

--
animka

Data: 2018-01-21 02:57:33
Autor: Animka
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-21 o 02:49, Animka pisze:
[...]

Źle, myląco zacytowaleś. Dobrze, że mój post był dwa posty wyżej i jest tam napisane conieco więcej o Virgin.

--
animka

Data: 2018-01-21 03:32:59
Autor: PlaMa
Virgin sie sprzeda.
[...]

Laska za każdym razem jak sprzedają jej firmę to szuka nowego wyznania. Nie ma ich aż tak wiele, a twierdziła w artykule, że nie lubi długo siedzieć w jednej robocie.

Data: 2018-01-21 03:53:35
Autor: Animka
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-21 o 03:32, PlaMa pisze:
[...]

To chyba nie tej laski firma tylko Playa :-)

--
animka

Data: 2018-01-23 18:02:28
Autor: jerzu.xyz
Virgin sie sprzeda.
On Sun, 21 Jan 2018 03:53:35 +0100, Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl>
wrote:

To chyba nie tej laski firma tylko Playa :-)

Ani tej laski, ani Playa.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-01-21 09:16:24
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
[...]

Teraz może nie mieć wyboru. Przecie nie jest właścicielką tej firmy. Także to gadanie jakiegoś tam najemnego prezeska czy prezeski o planach na przyszłość to tylko czyste bajdurzenie.

Data: 2018-01-21 16:00:02
Autor: PlaMa
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-21 o 09:16, Trybun pisze:

[...]

Teraz może nie mieć wyboru.

Naprawdę nikt nie załapał? :(

Data: 2018-01-21 21:43:39
Autor: Grzexs
Virgin sie sprzeda.
[...]

A co tu łapać, skoro dyskusję rozpoczęła znana z nietuzinkowych poglądów oraz odkrywczych osądów spraw różnych, weteranka niniejszej grupy dyskusyjnej, sza(c/n)owna koleżanka Animka...
--
Grzexs

Data: 2018-01-21 23:50:02
Autor: PlaMa
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-21 o 21:43, Grzexs pisze:

A co tu łapać, skoro dyskusję rozpoczęła znana z nietuzinkowych poglądów oraz odkrywczych osądów spraw różnych, weteranka niniejszej grupy dyskusyjnej, sza(c/n)owna koleżanka Animka...

Akurat gafę strzeliła autorka i korekt Business Insider Polska :)

Data: 2018-01-22 00:36:50
Autor: Animka
Virgin sie sprzeda.
[...]

Przeczytaj oryginał, a nie to co ktoś okaleczył.

Data: 2018-01-21 06:36:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Virgin sie sprzeda.
To nastawienie z USA lub raczej styl menago ;-) 5-6 lat i nowe wyzwanie inaczej człowiek się nie rozwija. Coś w tym jest to już nie te czasy że ktoś tyrał 20 lat w jednej firmie choć rozumiem że niektórym trudno to zaakceptować.

Data: 2018-01-23 18:05:32
Autor: jerzu.xyz
Virgin sie sprzeda.
On Sun, 21 Jan 2018 06:36:40 -0800 (PST),
przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

Coś w tym jest to już nie te czasy że ktoś tyrał 20 lat w jednej firmie choć rozumiem że niektórym trudno to zaakceptować.

Ja w obecnej firmie tyram już 14 lat. W lutym zaczne 15 ;) Ale ja
robol jestem, a nie jakiś menago co po kilku latach czuje stagnację :D

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-01-21 09:15:16
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
[...]

430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli nie płaci za użytkowanie ani złotówki?

Data: 2018-01-21 23:44:53
Autor: Kris
Virgin sie sprzeda.
W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 09:15:18 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku 430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli nie płaci za użytkowanie ani złotówki?
Jakiś promil pewnie
To Freemium fajnie brzmi reklamowo i pewnie dlatego to ciągle utrzymuja. Taryfa dobra dla jakiś bardzo specyficznych zastosowań typu*- babcia nie potrafiąca dzwonić a potrafiąca odbierać tel
Ale to sporadyczne przypadki
3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)

Data: 2018-01-22 08:51:01
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-22 o 08:44, Kris pisze:
[...]

To są dowody anegdotyczne - żaden argument.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-22 00:15:15
Autor: Kris
Virgin sie sprzeda.
W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 08:51:04 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> Ale to sporadyczne przypadki
> 3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
> 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)

To są dowody anegdotyczne - żaden argument.
A czemu traktujesz to jak dowody
To są fakty- babcia emerytka wygaduje 3tys minut miesięcznie
 Pozostali dwaj emeryci których numery utrzymuje troche mniej ale niewiele
A w temacie dyskusji- masz może dane ile osób korzysta z Fremium?
Ja danych nie mam ale podejrzewam ze niewiele bo to taryfa fajna w przekazach reklamowych i pewnie w tym celu ją utrzymują

Data: 2018-01-22 10:01:06
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-22 o 09:15, Kris pisze:
[...]

Ten fakt podałeś jako podstawę do twierdzenia, że freemiuma jest "kilka promili".

[...]

Nie mam. Ale obiektywnie widzę, że taryfa jest dobra, a tych co mało korzystają z telefonu jest sporo. W dobie nolimitów mają do wyboru tylko dwie opcje - freemium i Play Odnowa. Jako że połowa osób w mojej rodzinie 50+ ma Play Odnowę, może sugerować, że i freemium może mieć sporo klienteli (choćby wśród osób, które używają danego numeru tylko do dobierania - wszelkiej maści usługi itp.).

--
Liwiusz

Data: 2018-01-22 01:13:14
Autor: Kris
Virgin sie sprzeda.
W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 10:01:09 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Ten fakt podałeś jako podstawę do twierdzenia, że freemiuma jest "kilka promili".

Napisałem "...pewnie"

Nie mam. Ale obiektywnie widzę, że taryfa jest dobra, a tych co mało korzystają z telefonu jest sporo. W dobie nolimitów mają do wyboru tylko dwie opcje - freemium i Play Odnowa.

Ew zapłacić 20zł za noliit

Jako że połowa osób w mojej rodzinie 50+ ma Play Odnowę, może sugerować, że i freemium może mieć sporo klienteli (choćby wśród osób, które używają danego numeru tylko do dobierania - wszelkiej maści usługi itp.).
No i ok
U mnie jest trochę inaczej. 50+ wśród mojej rodziny więcej wygadują miesięcznie minut jak ja, moja żona czy córka. Dzieciaki z tego co obserwuję to w ogóle mało minut wygadują. Za to dużo sms i danych zużywają
Dlatego 50+ pozakładałem nju abonamentowe i gadają do woli.

Data: 2018-01-22 10:23:14
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-22 o 10:13, Kris pisze:
[...]

To żadna alternatywa. Moja mam mało korzysta, bardzo trudno jest, aby musiała ładować za 5zł na miesiąc. Ostatnio tyle ładowała w październiku. Z kolei teściowa i jej mama - dzwonią bardzo dużo, ale w sieci, pieniężnie na obce połączenia wygadują może złotówkę w miesiącu. Moja 5-letnia córka jak rozmawia, to też tylko w sieci, bo wszyscy bliscy w Play, więc znów za darmo.

Generalnie nolimity są teraz takie wszędobylskie, a jak się pomyśli, to się okaże, że połowa ludzi (to liczby rzędu 15 milionów) tego nie potrzebuje. I to nie jest alternatywa z niewielką różnicą, tylko różnica jak między 5 a 30zł (umówmy się, że nolimit za 20zł ma tylko ten, co poszuka, a jak ktoś już potrafi szukać, a mało dzwoni, to nie trafi do nolimitu za 20zł, tylko do jakiegoś freemium/odnowa).

--
Liwiusz

Data: 2018-01-22 10:48:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"Kris" d9c0962a-948c-41d0-9547-3ce9735ec0e7@googlegroups.com

: 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie.

100 minut dziennie?
Znam ludzi, którzy zanim powiedzą cokolwiek, stracą/zajmą kilka minut.

30 minut może zająć jakiekolwiek oczekiwanie w banku czy temu podobnym miejscu.

Sama gadka o trosce ;) i nagrywaniu zajmuje sporo czasu...

Spróbuj pogadać z ubezpieczycielem o OC... ;)

[ciekawe, że ubezpieczyciele pytają o kolor
samochodu, ale nie pytają o odcień...]

-=-

Emeryci to nie awangarda -- są przywiązani do
klawiatury znacznie słabiej niż do słuchawki...
Częściej od młodych chorują i wolniej poruszają
się, dlatego chętniej gadają...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2018-01-22 11:18:45
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.

"Kris" d9c0962a-948c-41d0-9547-3ce9735ec0e7@googlegroups.com

: 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie.

100 minut dziennie?
Znam ludzi, którzy zanim powiedzą cokolwiek, stracą/zajmą kilka minut.

Nie wiem czemu, ale kojarzysz mi się z nimi. Też zanim napiszesz coś sensownego, to paręnaście tysięcy znaków musi minąć :)

--
Liwiusz

Data: 2018-01-25 07:53:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"Liwiusz" p44dq6$c7t$4@node1.news.atman.pl

Znam ludzi, którzy zanim powiedzą cokolwiek, stracą/zajmą kilka minut.

Nie wiem czemu, ale kojarzysz mi się z nimi.

Błędne myślenie/wnioskowanie to choroba umysłowa.

Mam kilkanaście numerów telefonicznych, ale 30 minut
(bez czekania na ,,konsultanta'' itp.) starczyć by mi
mogło na rok, lub dłużej.

Nie miej pretensji do mnie o to, że rzekomo klasyfikuję
Cię jako świra -- rzeczywistość Cię ocenia, nie ja.

Jesteś prawnikiem? Jeśli zechcesz, dam Ci (jeśli Ty
pokryjesz stosowne koszty) notarialne upoważnienie
do czytania billingów dotyczących mojej osoby -- sam
zweryfikujesz swoje myślenie.

665363835 startował w Plusie, gdzie za 10 pln miałem
15 minut, które kumulowałem... Wcześniej były numery
Orange, których nie doładowywałem.

Od kiedy mam #F, znów nie doładowuję swoich numerów.
W Asusie mam 2 SIMki -- 3GB z jednej wyczerpałem
niemal do cna, z drugiej właśnie kończę.

Ale do rozmów nawet jednej karty (30 minut miesięcznie) mi za dużo.

-=-

Powtarzam, abyś nie czuł do mnie urazy -- nie ja
Cię nazywam świrem, lecz rzeczywistość kreowana
tu głównie przez Ciebie, bo przez Twe wynurzenie
co do Twojego fatalnego kojarzenia. [Liwiusz
kojarzy niczym poseł Budka?]

-=-

Na mnie operatorzy GSM nie zarabiają. Ubezpieczyciele
komunikacyjni straciliby ,,chleb'' gdyby każdy miał
kolizyjność taką, jak moja. Jedną (najwyższą) składką
OC można by pokryć wszystkie odszkodowania wypłacone
z moich (mam na myśli także Volvo, czyli wypłatę nie
z mojej polisy, ale za wypadek spowodowany przeze mnie,
jako że ja jeździłem tym samochodem, choć nie ja byłem
właścicielem tegoż samochodu) polis OC przez około 30 lat.
(niska kolizyjność -- > niskie składki -- > niskie zarobki ubezpieczyciele)

Akurat teraz mam dłuuuuugie rozmowy telefoniczne związane z ubezpieczeniem.
Zastanawiam się nad tym, dlaczego ubezpieczyciele pytają o kolor samochodu,
ale już ;) nie o odcień tego koloru... ;)

Samochód ubezpieczyłem tam, gdzie prawie o nic mnie nie pytano -- 3 razy
taniej niż tam, gdzie proponowano mi najwyższą cenę. (pytano o pesel,
nr rejestracyjny itp.)

-=-

Kojarzeniowa ciekawostka -- w tak zwanym realu czasami mam pytania typu:

 - starczy panu środków na koncie?

i propozycje:

 - może oddzwonię, bo Pan chyba nie ma nolimitu

wraz z wyjaśnieniami typu:

 - znam Pana z netu. ;)

Ty zaś wiesz ode mnie, że nie mam nolimitu, a jednak kojarzysz absurdalnie...

-=-

Jak ja Ciebie kojarzę? Jako nędzarza udającego bogacza.
I jako niemal bezrobotnego prawnika noszącego nos
w górze dumnie, żeby nie napisać -- zuchwale.

Tu dygresYja do pewnej pierdoły :) sędziowskiej zwracającej mi
nadgorliwe uwagę dotyczącą zadzierania nosa -- muszę zadzierać
nos, bo mam uszkodzenia w kręgosłupie szyjnym, na co mam dowody.

Chcieliście być oceniani przez Boga i historię? Oto Bóg Was ocenia.
I Bóg ocenia, i historia oceni. Jak niegdyś Bóg dał Soso, by wymordować
polską inteligencję (prawników, lekarzy, nauczycieli i artystów) a w ich
miejsce powołać ;) nowych (nierzadko analfabetów) tak teraz tenże sam Bóg
daje Kaczyńskiego.

Data: 2018-01-25 08:35:23
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.
Znam ludzi, którzy zanim powiedzą cokolwiek, stracą/zajmą kilka minut.

Nie wiem czemu, ale kojarzysz mi się z nimi.

Błędne myślenie/wnioskowanie to choroba umysłowa.

Jak widać jestem całkowicie zdrowy.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-22 11:20:26
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
[...]

Babcia nie babcia. Od kiedy jest dostępna ta oferta to z karty (i usług)  Play już wcale nie korzystam. Tylko pakiet SMS dokupiony do standardowego Freemium, i sprawy telefoniczne mam załatwione, kosztuje mnie to dokładnie 9zł/mies. Rozmowy i transfer netu w zupełności wystarcza. Piszesz o promilu użytkowników VM którzy korzystają z Freemium, a pozostali co - co takiego poza owym Freemium oferuje ten operator że zdołał przyciągnąć aż 429.9tys użytkowników?

Data: 2018-01-22 14:55:36
Autor: tck
Virgin sie sprzeda.

Użytkownik "Trybun" <cheilmx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:5a65bada$0$665$65785112news.neostrada.pl...
[...]

aktualnie można mieć do jednego totalnego no limitu za 29 kolejny za pół tego albo tańszy za 9,50 (połączenia komórkowe, net i smsy)
Można też mieć 'abonament' ze wszystkimi dobrodziejstwami abonamentu (przekierowania, połączenia oczekujące i konferencyjne) bez samej opłaty abonamentowej- płacimy ile wydzwonimy

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-01-22 06:11:45
Autor: Kris
Virgin sie sprzeda.
W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 14:55:36 UTC+1 użytkownik tck napisał:

Można też mieć 'abonament' ze wszystkimi dobrodziejstwami abonamentu (przekierowania, połączenia oczekujące i konferencyjne)

Tak z ciekawości: powyższe w prepaid niedostępne?

Data: 2018-01-22 15:24:33
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-22 o 15:11, Kris pisze:
[...]

W prepaid Play działa. Ale Play jest tu chyba chlubnym wyjątkiem wśród prepaidów.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-23 09:38:28
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-22 o 14:55, tck pisze:

[...]

Czyli coś tam poza Freemium ciekawego oferuja. Ja jednak nadal jestem ciekawy jaki procent klientów korzysta z ich usług tylko dlatego że maja takie Freemium w ofercie..

Data: 2018-01-23 18:06:44
Autor: jerzu.xyz
Virgin sie sprzeda.
On Sun, 21 Jan 2018 23:44:53 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

To Freemium fajnie brzmi reklamowo i pewnie dlatego to ciągle utrzymuja. Taryfa dobra dla jakiś bardzo specyficznych zastosowań typu*- babcia nie potrafiąca dzwonić a potrafiąca odbierać tel

Ja używam Freemium do nawigacji. Do danych traffic w NE zupełnie
wystarcza.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-01-22 10:36:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"Trybun" 5a644c14$0$585$65785112@news.neostrada.pl

[...]

100 na pół to 200, czyli miesięcznie niemal 2 dychy
na klienta, czyli #F to nic groźnego.

   100/.43/12=19,3798449612403

Data: 2018-01-22 10:47:03
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.

[...]

Z drugiej strony - 280 tysięcy klientów daje 29zł/miesięcznie, czyli podstawową cenę nolimitu w Virgin. Do tego dochodzą ci, którzy płacą więcej. Wychodzi na to, że na freemium i tego typu "nieużywanie" jest miejsca na jakieś 150 tysięcy kart.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-22 23:34:24
Autor: J.F.
Virgin sie sprzeda.
Dnia Mon, 22 Jan 2018 10:47:03 +0100, Liwiusz napisał(a):
[...]

to raczej gorna granica, bo jesli np placacy klient placi srednio 20
zl, to juz ich mam 416 tys i na free zostaje tylko tys :-)

Tak czy inaczej - troche tych placacych klientow maja.
Ale widac jak latwo mozna zrealizowac "cele marketingowe" - brak
klientow, to Freemium i juz klientow przybywa.

J.

Data: 2018-01-23 07:53:37
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-22 o 23:34, J.F. pisze:
[...]

Ale nie ma rozsądnej taryfy w virgin, która kosztuje 20zł. Większość ma nolimit, który kosztuje 29zł. Tak więc jak ktoś płaci mniej, to raczej 0zł, albo jakieś 5zł na sporadyczne rozmowy, albo 9zł za jakiś mały pakiet czegoś, tak jak tutaj dyskutant się zwierzał, ale nie 20zł, bo za 20zł masz nolimit w innej sieci, zamiast jakichś łat z ograniczonymi pakietami w Virgin - w Virginie nie siedzą ludzie, którzy nie umieją sobie taryfy dobrać.

Tak czy inaczej - troche tych placacych klientow maja.
Ale widac jak latwo mozna zrealizowac "cele marketingowe" - brak
klientow, to Freemium i juz klientow przybywa.

Nie zauważyłem, aby gdziekolwiek chwalili się konkretnymi danymi liczbowymi z freemium, poza tym, że mówili, że sprzedaje się dobrze.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-24 22:40:34
Autor: J.F.
Virgin sie sprzeda.
Dnia Tue, 23 Jan 2018 07:53:37 +0100, Liwiusz napisał(a):
[...]

Masz jakies dane na po poparcie tej "wiekszosc" ?

Tak więc jak ktoś płaci mniej, to raczej 0zł, albo jakieś 5zł na sporadyczne rozmowy, albo 9zł za jakiś mały pakiet czegoś, tak jak tutaj dyskutant się zwierzał, ale nie 20zł, bo za 20zł masz nolimit w innej sieci,

Ja o sredniej. Jesli jeden placi 9 zl, a drugi 29, to srednia jest 19.
A trzeci nie placi ... ale w tym przypadku dla tych nieplacacych jest
nie 1/3 tylko kilka % :-)

[...]

Sprzedaje .. hm :-)

Ale ja o tym, ze wewnetrznie pani prezes mogla sobie cel postawic, a
ze np polowy chetnych braklo, to wymyslila Freemium i cel zrealizowano
w 90%. A co - sam mam dwa, ktore grosza zysku nie przynosza.
Ale sa "aktywne" :-)

J.

Data: 2018-01-25 08:24:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"J.F." 13weql888l496.9d4c9e1bzqrr$.dlg@40tude.net

klientow, to Freemium i juz klientow przybywa.

#F to bardzo tania reklama.

Data: 2018-01-25 18:47:24
Autor: J.F.
Virgin sie sprzeda.
Dnia Thu, 25 Jan 2018 08:24:56 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." 13weql888l496.9d4c9e1bzqrr$.dlg@40tude.net
klientow, to Freemium i juz klientow przybywa.
#F to bardzo tania reklama.

IMO niespecjalnie. Zeby obywatel sie o tym dowiedzial, to trzeba sie
jednak w jakis mediach oglosic.

Potem owszem - zyje wlasnym zyciem, np my polecamy, ale z drugiej
strony - pieniedzy z tego nie ma.
Chyba ze klient skuszony Freemium z czasem zacznie placic.

J.

Data: 2018-01-29 14:12:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"J.F." ljd7dbiubeu5.1lpdn6rp81rrc$.dlg@40tude.net

Chyba ze klient skuszony Freemium z czasem zacznie placic.

Co do zasady ;) -- reklama daje zysk dopiero wtedy, gdy
,,klient skuszony reklamą z czasem zacznie placic''.

Data: 2018-01-25 08:07:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"Liwiusz" p44buq$and$1@node1.news.atman.pl

więcej. Wychodzi na to, że na freemium i tego typu "nieużywanie" jest miejsca na jakieś 150 tysięcy kart.

W Virgin mam chyba osiem numerów -- dwie SIMki w Asusie, resztę w etui. ;)
Virgin chętnie rozdawał SIMki:

 - wysyłał dwie zamiast jednej
 - rozdawał za freeko złote numery
 - trzy dawał za freeko na jeden pesel

i niewiele żąda za utrzymanie tych SIMek -- dwa razy
do roku należy odświeżyć numer, by przedłużyć #F.
Virgin daje bardzo skuteczną obsługę -- w odróżnieniu
chociażby do a2mobile itp. innych wirtualek.

BTW -- w a2mobile pracują konsultantki podobne do tych,
które obsługują profil zaufany. Zanim obsługantki PZ
dały odpowiedź (akurat pytaniem) na zgłoszenie błędu,
odebrałem dowód, przy zamawianiu którego powtarzał się
(przez kilka dni) ww. błąd zgłaszany tym obsługantkom.

W a2mobile prowadziłem przez wiele dni rozmowę, zanim
kobiety zrozumiały, o co mi chodzi...

-=-

BTW -- nie ja mam numery w a2mobile, lecz moi rodzice.
Piszę to, gdyż w innym poście piszę o tym, że nie mam
nolimitów.

Data: 2018-01-22 11:21:11
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.

[...]

No wiesz, finansów to my im nie wyliczymy na podstawie medialnej wypowiedzi prezeski. Osobiście myślę że akcjonariusze VM już nie maja złudzeń że w PL zrobią jakiś dobry interes.

Data: 2018-01-25 08:22:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"Trybun" 5a65bb07$0$567$65785112@news.neostrada.pl

No wiesz, finansów to my im nie wyliczymy na podstawie medialnej wypowiedzi prezeski. Osobiście myślę że akcjonariusze VM już nie
maja złudzeń że w PL zrobią jakiś dobry interes.

Ludzie w Polsce są biedni, zaś tacy jak ja -- i biedni,
i skąpi, i nie mający z kim (i o czym) gadać.

Moja matka do rozmów potrzebuje słuchawek, by nie nagrzewać mózgu.
Mnie rocznie wystarczyłyby dwa kwadranse, gdy nie starty związane
z czekaniem na ,,konsultanta'' i gadanie o nagrywaniu rozmowy...

BTW -- nagrywanie bez uprzedzenia niekoniecznie jest nieakceptowalne
przez polskie sądy. W wypadku sprawy takich jak o mobbing -- takie
nagrania są postawą. :)

-=-

Znane mi typy nagrań audio:

 - uprzedzone tego, co nam jest przeznaczone
 - nieuprzedzone tego, co nam jest przeznaczone
   (z wyjątkiem dotyczących mobbingu itp.)
 - nieuprzedzone tego, co nam jest przeznaczone
   dotyczące mobbingu itp.
 - nieuprzedzone tego, co nam nie jest przeznaczone

3 początkowe nie są zabronione a ostatni zazwyczaj jest.
W Sowie był typ ostatni z montażem stosownych urządzeń.

Data: 2018-01-25 09:49:19
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.

[...]

Może i biedni, ale co pomyśleć o mieszkańcach USA, którzy posuwają się do koczowania pod sklepem (i wzajemnego tratowania się już po otwarciu) w którym maja być obniżki cen.. Z drugiej strony - dlaczego przepłacają kupując to drogie i niefunkcjonalne g*o jakim są telefony firmy Apple. Tak właściwie to trudno "biedę" zdefiniować.

Ze mnie też żaden "rozmówca", nie zdarzyło mi się jeszcze chyba wykorzystać w całosci miesięcznego limitu oferowanego w pakiecie Freemium.

[...]

Czym nagrywasz rozmowy w Andku?

"Sowa" to zupełnie inna sprawa. Rejestrowanie rozmów w prywatnym telefonie to co innego niż nagrywanie prywatnych rozmów w miejscu publicznym.

Data: 2018-01-29 14:31:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"Trybun" 5a6999f3$0$1680$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Brak rozumu -- zarówno kupującym Apple, jak i koczownikom.
(owczy pęd?)

Ze mnie też żaden "rozmówca", nie zdarzyło mi się jeszcze chyba
wykorzystać w całosci miesięcznego limitu oferowanego w pakiecie
Freemium.

Ja wykorzystałem w grudniu -- gadając z a2mobile o głuchych
telefonach moich rodziców. Zanim wpadłem na genialny ;) pomysł
netowego zaproszenia ;) do rozmowy (zgłosiłem się jako chętny
do przeniesienia numeru) wygadałem jeden z pakietów niemal do
cna. Telefony ogłuchły naraz oba, po jakimś czasie jeden odżył
a w drugim trzeba było coś (roaming) poprzestawiać, aby odżył.

Czym nagrywasz rozmowy w Andku?

Rozmowy telefoniczne? -- programem dostarczonym wraz z telefonem.

Ten program także może rejestrować jako dyktafon, ale słabo, bo
daje się ubijać z byle powodu. Preferuję programy nagrywające,
które nie dają się ubijać. Fajnie, gdy te programy potrafią
korzystać z mikrofonu redukcyjnego, wiedząc o tym, ze rozmowa
może dobiegać z dużej odległości.

Data: 2018-01-29 17:16:51
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
On 2018-01-29 14:31, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Trzeba by Przemola zapytać co z tymi jankesami jest że zachowują się tak nieracjonalnie..

[...]

Zdaje się że w interesach z p. Żakiem można wszystko stracić, nie tylko kasę i nerwy..

[...]

Tak, telefoniczne. Jak się ten program nazywa? Mam coś takiego fabrycznie zainstalowanego, ikonka przedstawiająca mikrofon, nazywa się to "rejestrator dźwięku", ale chyba to nie służy do nagrywania rozmów.

Data: 2018-01-31 09:39:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Virgin sie sprzeda.

"Trybun" 5a6f48f0$0$607$65785112@news.neostrada.pl

Czym nagrywasz rozmowy w Andku?

Rozmowy telefoniczne? -- programem dostarczonym wraz z telefonem.

Tak, telefoniczne.

Programem dostarczonym z telefonem.

Jak się ten program nazywa?

Niewiele pomoże nazwa (Rejestrador dźwięku) bo tego programu
nie widzę w sklepie i raczej ;) niekoniecznie współpracuje
z innymi telefonami.

Mam coś takiego fabrycznie zainstalowanego, ikonka przedstawiająca mikrofon, nazywa się to "rejestrator dźwięku", ale chyba to nie służy do nagrywania rozmów.

Włączam nagrywanie rozmów nie za pomocą tej ikonki, ale
w ustawieniach telefonu. Włączyć odtwarzanie mogę i spod
niego, i spod telefonnu.

Data: 2018-01-31 18:48:08
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.

[...]

Wygląda na to że masz ten sam program co ja. A jak wygląda ścieżka do ustawienia tego nagrywania?

Data: 2018-01-31 09:47:55
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-29 o 17:16, Trybun pisze:

Tak, telefoniczne. Jak się ten program nazywa?

Jest tego masa w sklepie Play, szukaj pod rejestrator rozmów, call recording, i zobacz co ci będzie najlepiej działało.

Mam coś takiego fabrycznie zainstalowanego, ikonka przedstawiająca mikrofon, nazywa się to "rejestrator dźwięku", ale chyba to nie służy do nagrywania rozmów.

To pewnie dyktafon. Od biedy nagrasz nim rozmowę z rozmówcą na głośniku. Natomiast zasada działania nagrywania rozmów polega na tym, że nagrywa automatycznie, w tle (potem co najwyżej kasujesz sobie stare nagrane rozmowy), no i oczywiście działa na nagrywanie rozmów nie prowadzonych przez tryb głośnomówiący.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-31 18:48:35
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-31 o 09:47, Liwiusz pisze:
W dniu 2018-01-29 o 17:16, Trybun pisze:

Tak, telefoniczne. Jak się ten program nazywa?

Jest tego masa w sklepie Play, szukaj pod rejestrator rozmów, call recording, i zobacz co ci będzie najlepiej działało.

Tak, są, tylko że u mnie już nie ma miejsca na nowe programy..

[...]

Mógłbyś polecić coś konkretnego, z opcją ustawienia nie żeby nagrywał wszystko, tylko to co mu się każe?

Data: 2018-01-31 19:53:32
Autor: Liwiusz
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-31 o 18:48, Trybun pisze:

Mógłbyś polecić coś konkretnego, z opcją ustawienia nie żeby nagrywał wszystko, tylko to co mu się każe?

Nie mógłbym, ponieważ ja używam takiego, który nagrywa wszystko. Co najwyżej można ustawić białą listę numerów, których ma nie nagrywać - ale nie ma opcji nagrywania tylko po naciśnięciu przycisku. Aplikacja nazywa się "Automatic Call Recorder" firmy Appliqato.

--
Liwiusz

Data: 2018-02-02 11:29:12
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-01-31 o 19:53, Liwiusz pisze:
[...]

Dobre i to, dzięki za namiary.

Data: 2018-02-03 23:57:36
Autor: Animka
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-02-02 o 11:29, Trybun pisze:
[...]

Nie podoba mi sie to, że zawiera reklamy.

--
animka

Data: 2018-02-04 02:31:23
Autor: Animka
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-02-03 o 23:57, Animka pisze:
[...]

Nie chce mi się w telefonie zainstalować. Sporo czasu straciłam niepotrzebnie.

--
animka

Data: 2018-02-04 09:50:38
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
[...]

Akurat reklamy w programach telefonicznych dla mnie prawie nie istnieją.. Po prostu w telefonie net włączam tylko wtedy gdy mi on jest potrzebny, np do nawigacji online8-)

Data: 2018-02-01 00:57:57
Autor: Animka
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-02-01 o 00:43, Animka pisze:
Tak, są, tylko że u mnie już nie ma miejsca na nowe programy..

Weż sformatuj kartę pamięci. W moim telefonie mieści się wszystko co tylko chcę.
Jak mi się coś znudzi to po prostu usuwam i mam jeszcze więcej miejsca.
Ubij  aktywne procesy w połączeniach-aplikacje, po co maja pożerac pamięc jak niepotrzebne. Jak będziesz chciał uruchomić to samo Ci się uruchomi.
Pisałeś o antenie. Moim zdaniem to bateria Ci pada i masz bardzo słaby zasięg. Zmień operatora -najlepiej na orange.

--
animka

Data: 2018-02-02 11:31:16
Autor: Trybun
Virgin sie sprzeda.
W dniu 2018-02-01 o 00:57, Animka pisze:
[...]

Ale po co to wszystko, formatowanie karty itd? Instalowanego programu nie interesuje że na karcie SD mam tyle wolnego miejsca że mógłbym słonia na niej zemścić.. on żąda wolnego miejsca w pamięci telefonu. Mówisz że u Ciebie wszystko się mieści, a masz zainstalowaną nawigację z dokładnymi mapami Europy, plus kilka innych map? Mnie nic nie nudzi, w telefonie mam tylko to co mi jest naprawdę potrzebne. RAMu jak na razie jeszcze przy żadnej operacji mi nie brakło, a więc to ubijanie procesów do niczego mi się nie przyda. Nie, chyba nie, sporo telefonów w domu, a sygnał bardzooo słabiutki na wszystkich.

Virgin sie sprzeda.