Visa Electron Multibanku w Irlandii

Data: 2009-12-01 12:45:33
Autor: Marcin Kowalski
Visa Electron Multibanku w Irlandii
Witam

Wybieram się na kilka dni do Irlandii. Mam w tej chwili kartę Visa
Electron Multibanku. Czy macie jakieś doświadczenia z korzystania z
tej karty w Irlandii (za granicą) ? Po przeczytaniu TOiP widać, że w
Irlandii (EUR) za transakcje bezgotówkowe nie liczą prowizji, za
wypłatę z bankomatu 10zl . Jak to wygląda w praktyce czy są jakieś
niespodzianki ? Czy jest ona bezproblemowo honorowana w sklepach/
restauracjach ?

Pozdrawiam.

Data: 2009-12-01 21:55:25
Autor: Valdi
Visa Electron Multibanku w Irlandii
"Marcin Kowalski"

[ciach]

Witam.
Odnoście VE w IE - nie jest najgorzej ale też nie masz takiego komfortu jak
ma to miejsce w Polsce tj. zapłacisz nią wszędzie gdzie akceptują plastiki.
Z własnych obserwacji (może błędnych) dochodzę do wniosku, że bardziej
popularny jest tam MC/Maestro niż Visa. Jak będziesz przebywał na zadupiach
VE możesz nakryć ciepłym kocykiem i przygotować na dłuższy spoczynek w
portfelu :)
Odnośnie bankomatów - żadnych problemów, nawet na zadupiach :)

Mam nadzieję, że pomogłem.

Data: 2009-12-02 00:40:43
Autor: paul
Visa Electron Multibanku w Irlandii
Nie chce cię martwić....

Rok temu byłem służbowo w Dublinie. Miałem VE mbanku, VE Multi, i kredytową VC Citi
Z VE z BRE miałem duże problemy z płaceniem w sklepach. Karty te mają zablokowany PIN offline i po prostu nie chciały działać.... Kasę wybierałem z bankomatu kartą z mbanku bez prowizji, a w sklepach placilem tylko karta z Citi (płacząc potem przy oglądaniu wyciągu) Płacić VE z grupy BRE da się - tylko jest to niestandardowa procedura, więc jak masz misję edukowania personelu o wzroku przejaranym róznymi dragami, którzy wyglądają jakby wczoraj zeszli ze statku będziesz wniebowzięty.

paul.

Data: 2009-12-02 09:12:26
Autor: Michal_Ko
paul pisze:
[...]

Czyli Twoje doświadczenia z Citi na szeroko rozumianych "Wyspach" są takie, że działa i że raczej nie ma problemu z "PIN locked"? Nie jestem w stanie póki co tego w Citi potwierdzić (nie odpisali mi na maila :( ) a dzwonić z taką głupotą mi się nie chce poza tym i tak nie wiem czy warto wierzyć konsultantowi, lepsze czyjeś doświadczenia.

--
Michał

Data: 2009-12-02 01:08:43
Autor: Marcin
[...]

Czesc,

Visa Citibanku dziala raczej bez problemow - testowane w kasach Tesco
w Irlandii i przy  kupowaniu biletow kolejowych ( zwykla kasa z
czlowiekiem i terminalem) w Londynie. Za to w automacie do biletow nie
chciala zadzialac. Ale tak jak juz napisano, przy ogladaniu wyciagu
lzy sie do oczu cisna :)
Marcin

Data: 2009-12-02 03:49:32
Autor: Marcin Kowalski
On 2 Gru, 10:08, Marcin <mbawol...@o2.pl> wrote:
> [...]

czlowiekiem i terminalem) w Londynie. Za to w automacie do biletow nie
chciala zadzialac. Ale tak jak juz napisano, przy ogladaniu wyciagu

Hmmm... to nie wygląda to za dobrze... będę musiał wziąć więcej
gotówki a ostatecznie tylko korzystać z bankomatów. Moja druga połowa
ma Vise Nordei, tam w TOiP jest napisane, że w grupie Nordea wypłaty
są bez prowizji. Nie znalazłem tylko jeszcze jak to jest liczone/
przewalutowanie.
Dziękuje wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.

Data: 2009-12-02 12:57:49
Autor: paul

"Michal_Ko" <michal@nospam.org> wrote in message news:hf585n$2vn$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Też nie znam odpowiedzi na to pytanie. Miałem jeszcze wtedy kartę bezczipową, wiec wszystko leciało pięknie.

A karty VE teraz jak patrzę w historii to działały w punktach bardziej turystycznych (sklepy z pamiątkami, Duty Free na lotnisku oraz M&S) Nie chciały działać w supermarketach...
Pamiętam też że autoryzacja w sklepie Duty Free była przedziwna -> najpierw chip i standardowo jakiś error i potem klientka z palca wpisala numer + datę ważności i poszło na podpis....

PS Guinness i Jameson tańsze są w Tesco w centrum niż na "bezcłówce"

paul.

Visa Electron Multibanku w Irlandii