Visa czy MasterCard

Data: 2009-09-25 07:24:21
Autor: Włodziu
Visa czy MasterCard
Jestem w trakcie wyrabiania nowej KK PKO Vitay i mam dylemat. Muszę wybrać czy chcę Visę czy MasterCard?

Nie bardzo wiem na czym polega różnica.
Mam Visę - kredytówkę z WBK i MasterCard - debetówkę z City. Z żadną nie miałem narazie problemów ale tą MasterCard mam dopiero od miesiąca.

Jaką wybrać? Dodam że płacić będę w 99% w Polsce.

Data: 2009-09-25 08:17:07
Autor: Robert Wicik
Visa czy MasterCard
Użytkownik "Włodziu" <wlodek.wichura@wp.pl> napisał w wiadomości news:1253856169.229301d1.icnet...
[...]

W Polsce bez znaczenia,
W Europie może mieć znaczenie, bo czasem akceptują tylko MC.
No i ważna jest waluta rozliczeń - weź kartę rozliczaną w Euro do płatności w Europie.

Data: 2009-09-25 13:36:24
Autor: Damian
Visa czy MasterCard

Użytkownik "Robert Wicik" <rwicik@nsp.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9hn7q$r89$1news.onet.pl...
[...]

w wawie w jednym z urzedow dzielnicy w kasie mozna placic tylko mastercardem

Data: 2009-09-25 13:49:02
Autor: Robert Wicik
Visa czy MasterCard
Użytkownik "Damian" <xdamianS_K__A_S_U_J@op.pl> napisał w wiadomości news:h9i9vt$kjv$1news.onet.pl...

w wawie w jednym z urzedow dzielnicy w kasie mozna placic tylko mastercardem

Białołęka. Doliczają prowizję za płatność :)

Data: 2009-09-25 14:54:20
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"Damian" news:h9i9vt$kjv$1news.onet.pl

w wawie w jednym z urzedow dzielnicy w kasie mozna placic tylko
mastercardem

Stolyca... A tak na marginesie to gościa, który wprowadził taki kretyński
"przepis", że w kasie tylko MC + prowizje płaci klient powinno się za jaja
powiesić.

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-25 06:02:42
Autor: bradley.st
Visa czy MasterCard
On 25 Wrz, 08:54, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
> [...]

"przepis", że w kasie tylko MC + prowizje płaci klient powinno się za jaja

Dlaczego? To znaczy, nie dlaczego powiesic za jaja, tylko dlaczego
wprowadzil ze tylko MC?

Data: 2009-09-25 15:11:09
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"bradley.st"

Dlaczego? To znaczy, nie dlaczego powiesić za jaja, tylko dlaczego
wprowadzil ze tylko MC?

Za jedno i drugie!
Polska to nie Niemcy gdzie masz sklepy tylko akceptujące MC/Maestro! Toż to
jakieś kuriozum. Pajace z budżetówki szczerzą swoje kretyńskie facjaty jacy
oni nowocześni itp. a jak przychodzi wprowadzić tą nowocześność tam gdzie
ona powinna być obecna od kilku dobrych lat to na dzień dobry jakiś urzędas
daje dupci i wychodzi z założenia, że jest pięknie.
Druga sprawa to prowizje - ja się pytam to urząd jest dla mnie czy ja dla
urzędu? Jeżeli tak mi mają życie "ułatwiać" to niech sobie w tyłek wsadzą te
swoje terminale - zapłacę gotówką, kość mi od tego w pewnym miejscu nie
strzeli ;) Nie mogę tylko zrozumieć jednego - jak to jest, że w innym
mieście, w UM można zapłacić i Visą i MC, klient nie ponosi żadnych
dodatkowych prowizji a urzędnik siedzący w kasie nawet zachęca do tego by
płacić plastikiem, jeżeli tylko mamy taką możliwość :)

Data: 2009-09-25 10:56:48
Autor: bradley.st
Visa czy MasterCard
ehm... "czuje Twoj bol"... ale nadal nie rozumiem skad Pan Urzednik
mial taki pomysl. Dlaczego tylko MC?
Jezeli w danym urzedzie w Polsce moga autoryzowac MC, to moga tez i
VISA, nie? Oba typy sa chyba w "standardowej ofercie", to nie jest
jakies JCB.

Data: 2009-09-25 13:42:03
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 25 Wrz, 19:56, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Może MC zaoferował niższe stawki prowizji..?

Data: 2009-09-25 14:42:11
Autor: bradley.st
Visa czy MasterCard
On 25 Wrz, 16:42, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

> jakies JCB.

Może MC zaoferował niższe stawki prowizji..?

....a urzad, ktory te prowizje przerzuca na obywateli placacych
rachunki, przejal sie tak bardzo ze przyblokowal VISA? :)

Data: 2009-09-26 06:10:30
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 25 Wrz, 23:42, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

...a urzad, ktory te prowizje przerzuca na obywateli placacych
rachunki, przejal sie tak bardzo ze przyblokowal VISA? :)

Nie mam pojęcia. Może rzeczywiście zabrakło naklejek na szybę ?

Data: 2009-09-26 15:38:18
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa"

Nie mam pojęcia. Może rzeczywiście zabrakło naklejek na szybę ?

A czy od kilku dobrych lat firmy rozliczające transakcje nie dają zbiorczej
naklejek/naklejki, na której widnieją loga MC, Visy itp. - nie wiem jak wy
ale rzadko mi się zdarza w PL zobaczyć luzem przyklejona loga MC bądź Visy,
a jeżeli już są to zazwyczaj z boku jest zbiorcza naklejka z nazwą firmy
rozliczającej transakcje + loga Visy, MC, Amex itp.

Data: 2009-09-26 09:40:50
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa"

Może MC zaoferował niższe stawki prowizji..?

A gdzie jest UOKiK - w końcu to kasowanie konkurencji ze strony Visy. Ja bym
jeszcze CBA zainteresował tym czemu tylko MC jest dostępny w kasach UM.

Data: 2009-09-26 06:04:28
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 26 Wrz, 09:40, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

A gdzie jest UOKiK - w końcu to kasowanie konkurencji ze strony Visy. Ja bym
jeszcze CBA zainteresował tym czemu tylko MC jest dostępny w kasach UM.

Myślisz, że jakieś ecie-pecie poszło pod stołem..?

Data: 2009-09-26 15:36:15
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa"

Myślisz, że jakieś ecie-pecie poszło pod stołem..?

A cholera wie. W końcu w PL wszystko jest możliwe. Z resztą nie powiesz mi,
że normalną rzeczą w PL jest fakt, że dana kasa obsługuje tylko jeden rodzaj
kart. Dodatkowo moje podejrzenia wzbudza fakt, że taka sytuacja ma miejsce w
szeroko rozumianej instytucji państwowej a to już wystarczający powód aby w
mojej główce zapaliła się czerwona lampka.
Jak by taką politykę kartową uprawiał prywatny sklepikarz nie odezwał bym
się słowem - w końcu jego cyrk i jego małpy oraz bezgraniczna miłość do
jednej organizacji płatniczej :)

Data: 2009-09-25 20:50:18
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"bradley.st"

ehm... "czuje Twoj bol"... ale nadal nie rozumiem skad Pan Urzednik
mial taki pomysl. Dlaczego tylko MC?

Pytaj sie urzedasa, który taki kretynizm wprowadzil - chyba wiesz o tym, ze
myslenie sprawia im ból, dlatego wola calymi dniami siedziec i pierdziec w
stolek w poczuciu, ze bez nich rozwój kraju i dobrobyt obywateli nie byl by
mozliwy.

Jezeli w danym urzedzie w Polsce moga autoryzowac MC, to moga tez i
VISA, nie? Oba typy sa chyba w "standardowej ofercie", to nie jest
jakies JCB.

Jak widzisz po przykladzie Warszafki nie moga. Na cale szczescie w urzedzie,
w którym musialem w czasie ostatniego pobytu zalatwic kilka spraw moglem
placic Visa, a dodatkowo sama mila pani kasjerka mnie do tego zachecala :)
no ale to na cale szczescie nie byla to Warszafka tylko przeciwna strona
biegunu :)

Data: 2009-09-26 02:20:30
Autor: MK
Visa czy MasterCard
Uzytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:2d6bcb7c-41b6-472f-b5e8-085a3ba7bf52p15g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Ja tam mysle, ze to nie byla inicjatywa urzednikow, ale po prostu przyszedl do nich ktos z gotowa oferta. Ciekawe jaki to aklajer... Moze po prostu miejsca na naklejke zabraklo. Trzeba sprobowac zaplacic VISA i moze by sie dalo :)

MK

Data: 2009-09-25 13:40:34
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 25 Wrz, 15:11, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
> [...]

dodatkowych prowizji a urzędnik siedzący w kasie nawet zachęca do tego by
płacić plastikiem, jeżeli tylko mamy taką możliwość :)

to nie dlatego. Oni pobierają opłaty zgodnie z ustawami. A tymczasem
karty obciażają "sprzedawcę" prowizją. A kasa musi się zgadzać - np.
podatek - zgodnie z ustawą. Inaczej postępowanie dyscyplinarne na
zasadzie ustawy o finansach publicznych. Stąd kompromis - wygoda dla
klienta, prowizja dla urzędu. Z tego samego powodu nie można zapłacić
kartą u notariusza - a przynajmniej podatków, które pobiera jako
płatnik.

Data: 2009-09-26 03:40:45
Autor: Marcin
Visa czy MasterCard

[...]
płatnik.- Ukryj cytowany tekst -

to chyba nie do końca tak. z księgowego punktu widzenia wszystko
powinno się zgadzać - klient
płaci w kasie "wirtualnymi" pieniędzmi i traktujemy, że kasa w pełnej
wysokości
wplynęła do UM. potem tylko czekamy na należność z banku (od
aquairera),
którą to pomniejszamy (albo robi to nadawca przelewu) o koszt/
prowizję.
Ten koszt księgujemy na osobnym koncie i rozliczamy z dotacja budżetu
(czy innymi środkami
którymi dysponuje UM).
Więc jeśli tak jest jak wyżej to UM "zarabia" na operacji kartami
(wychodzi z kosztami na zero).

Data: 2009-09-26 09:39:38
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa"

[ciach]

No to np. dlaczego w takim Krakówku można zapłacić kartą w UM bez żadnych
prowizji a w Warszafce nie można? Bo na południu Polski urzędnicza biurwa ma
bardziej poukładane w swych zakutych łbach?

Data: 2009-09-26 06:03:44
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 26 Wrz, 09:39, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
[...]

Nie mam pojęcia, moge tylko domniemywać..;-)

Data: 2009-09-26 15:32:29
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa" 01e8a715e3bd@r31g2000vbi.googlegroups.com

Nie mam pojęcia, moge tylko domniemywać..;-)

A możesz podzielić się swymi domniemywaniami? ;)

Data: 2009-09-26 06:52:53
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 26 Wrz, 15:32, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

A możesz podzielić się swymi domniemywaniami? ;)

Może MC to sponsor EURO 2012, a ze w Warszawie mają być mecze,
to... ;-)

Data: 2009-09-26 16:48:34
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa"

A możesz podzielić się swymi domniemywaniami? ;)

Może MC to sponsor EURO 2012, a ze w Warszawie mają być mecze,
to... ;-)

Oni ogólnie "siedzą w piłce". Powstaje teraz pytanie czy MC jest również
"silny" w UM w Gdańsku i Poznaniu :)

Data: 2009-09-26 17:25:30
Autor: MS
Visa czy MasterCard
Valdi.Pavlack wrote:

[...]

We wrocławskim urzędzie miejskim można płacić kartą. O ile dobrze pamiętam, naklejka na szybie zawierała logo Visy, MC i jeszcze kilku innych organizacji.

MS

Data: 2009-09-26 17:41:48
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"MS" news:4abe326b$1news.home.net.pl

We wrocławskim urzędzie miejskim można płacić kartą. O ile dobrze
pamiętam, naklejka na szybie zawierała logo Visy, MC i jeszcze kilku
innych organizacji.

A więc wniosek z tego taki, że zaangażowanie MC w piłkę i organizacja ME w
PL nie ma nic wspólnego z tym, że w UM w Warszafce można płacić tylko
kartami MC.

Data: 2009-09-26 08:53:31
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 26 Wrz, 17:41, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

A więc wniosek z tego taki, że zaangażowanie MC w piłkę i organizacja ME w
PL nie ma nic wspólnego z tym, że w UM w Warszafce można płacić tylko
kartami MC.

O ile pamiętam z ostatniej wizyty, w Urzędzie Dzielnicowym Warszawa
Mokotów można było płacić dowolna kartą. Oczywiście z prowizją..;-)

Data: 2009-09-26 19:02:54
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa"

Oczywiście z prowizją..;-)

Ja się powtórzę, ale to jest silniejsze ode mnie - Warszafka :]

Data: 2009-09-26 19:33:14
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 26 Wrz, 19:02, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Ja się powtórzę, ale to jest silniejsze ode mnie - Warszafka :]

Co masz do mojego Miasta, hę..?

Data: 2009-09-27 08:17:16
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa"

Co masz do mojego Miasta, hę..?

Raczej do ludzi, którzy nim zarządzają... ale to nie tyczy się tylko
stolicy.

Data: 2009-09-27 03:10:09
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 27 Wrz, 08:17, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Raczej do ludzi, którzy nim zarządzają... ale to nie tyczy się tylko
stolicy.

Zarządzją ? Dobre sobie...;-)

Data: 2009-09-27 12:46:40
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"szczurwa"

Zarządzją ? Dobre sobie...;-)

"zarządzają" - teraz jesteś zadowolony? :)

Data: 2009-09-27 05:08:13
Autor: szczurwa
Visa czy MasterCard
On 27 Wrz, 12:46, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

"zarządzają" - teraz jesteś zadowolony? :)

To ja napisałem z błędem..;-) ! A urzędole, fakt, wszędzie takie
same ! A w Warszawie najgorsze, bo przyjechali tu "karierę robić" -
autentyk zasłyszany od urzędasa urzędu Mokotów, który przeflancował
sie tu z Wałbrzycha i skarżył sie, że zarabia połowę tego niż tam, w
pracy "na państwówce", którą załatwił mu wujo ..;-)

Data: 2009-09-26 20:08:54
Autor: Olgierd
Visa czy MasterCard
Dnia Sat, 26 Sep 2009 17:41:48 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Rano jeszcze pisałeś tylko o nalepce, teraz już jesteś pewien, że można tylko Mastekardem?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-09-26 22:53:05
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"Olgierd" news:pan.2009.09.26.20.08.53legeartis.org.pl

Rano jeszcze pisałeś tylko o nalepce, teraz już jesteś pewien, że można
tylko Mastekardem?

Rano byłem po robocie, zmęczony, zmięty, popijałem paskudną kawę, zlecałem
przelewy, pisałem na grupę, rozmawiałem jednocześnie przy skype i komorę
itp. i ogólnie wyszedł z tego taki cyrk jaki mogłeś zobaczyć :) WYBACZ!

Data: 2009-09-25 16:24:09
Autor: Tomasz Chmielewski
Visa czy MasterCard
Valdi.Pavlack wrote:
[...]

Gwoli scislosci, EC/Maestro.

Sklepow akceptujacych karty Visa/MasterCard jest w Niemczech jak na lekarstwo.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-09-25 16:27:01
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"Tomasz Chmielewski" news:h9ijr1$eoo$1online.de

Gwoli scislosci, EC/Maestro.

Otóż to.

Sklepow akceptujacych karty Visa/MasterCard jest w Niemczech jak na
lekarstwo.

Niestety. Pod tym względem to dziki kraj.

Data: 2009-09-26 20:40:18
Autor:
Visa czy MasterCard
Na warszafskim Targówku jest to samo. Cytat ze strony:
Informujemy, że od 1 marca 2008 roku istnieje możliwość dokonania płatności
przy użyciu karty płatniczej. Wysokość prowizji pobieranej przy realizacji
transakcji wynosi 1,79 % od kwoty płatności. Prowizję pobiera Agent
rozliczeniowy tj. Bank PKO S.A. W terminalu będą akceptowane następujące karty
płatnicze: MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro. Terminal drukuje
potwierdzenie transakcji, na którym będą wyszczególnione: wartość transakcji,
opłata prowizyjna, kwota łączna obciążenia rachunku Płacącego. Płatność kartą
nie dotyczy podatków i opłat skarbowych. Prosimy o uprzednie zgłoszenie
płatności kartą kasjerce przyjmującej wpłatę. --

Data: 2009-09-25 18:57:55
Autor: Mithos
Visa czy MasterCard
Włodziu pisze:
Jaką wybrać? Dodam że płacić będę w 99% w Polsce.

MasterCard działa jakoś lepiej, nie było nigdy takich cyrków jak z VISA.

--
Mithos

Data: 2009-09-25 19:17:21
Autor: Valdi.Pavlack
Visa czy MasterCard
"Mithos" news:h9isqq$brs$1news.onet.pl

MasterCard działa jakoś lepiej, nie było nigdy takich cyrków jak z VISA.

Si. Ale nikt nie gwarantuje, że wraz ze wzrostem klientów/transakcji jaka
a'la Visa nie będą miały miejsca. Odpukać.

Data: 2009-09-27 21:42:06
Autor: Jacek Osiecki
Visa czy MasterCard
Dnia Fri, 25 Sep 2009 07:24:21 +0200, Włodziu napisał(a):
Jestem w trakcie wyrabiania nowej KK PKO Vitay i mam dylemat. Muszę wybrać czy chcę Visę czy MasterCard?

Mieć obie, z różnych banków - większa szansa że jak jedna nie przejdzie to
druga zadziała ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944