[Lukas] Visa - płatność w Europi e

Data: 2009-06-10 08:59:21
Autor: Funaki
[Lukas] Visa - płatność w Europi e
Witam,

Jestem w posiadaniu VE i VG od Lukasa, e-konto pro. Która z tych kart nadaje się najlepiej do płacenia w EU?

Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich najlepiej płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?

--
Pzdr
Artur

Data: 2009-06-10 00:50:55
Autor: kl1
Visa - płatno¶ć w Europie
On 10 Cze, 08:59, "Funaki" <TNIJcoolmas...@vp.pl.TNIJ> wrote:

Jak to wła¶ciwie jest z tym przelicznikiem? Któr± kart± od nich najlepiej
płacić za granic±? Co¶ słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?
Co do MC to cze¶ciej nie ma dodatkowej prowizji za przewalutowanie
przy kartach MC niż VC.
Natomiast jak wspomniał xbartx  w Polbanku kursy do kart s± najlepsze,
lepsze od kantorowych, w okolicy kursów ¶rednich NBP.

Data: 2009-06-10 11:07:05
Autor: Funaki
Visa - płatno¶ć w Europie
Użytkownik <kl1@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Dzięki chłopaki za u¶wiadomienie.
Mam jeszcze konto w Polbanku utworzone na potrzeby spłaty hipoteki i VE do niego, także przed wyjazdem do Grecji załaduję konto i w drogę. :)

--
Pzdr
Fun

Data: 2009-06-10 10:59:11
Autor: xbartx
Visa - płatno¶ć w Europie
Dnia Wed, 10 Jun 2009 11:07:05 +0200, Funaki napisał(a):

Dzięki chłopaki za uświadomienie.
Mam jeszcze konto w Polbanku utworzone na potrzeby spłaty hipoteki i VE
do niego, także przed wyjazdem do Grecji załaduję konto i w drogę. :)

Dobrą kombinacją jest Polbank+mBank jeżeli nie chcesz nosić za dużo gotówki przy sobie. Jeżeli Ci to nie przeszkadza to tylko Polbank i wypłaty powyżej 100 euro jak ktoś kiedyś liczył, albo w ogóle jedna wypłata na cały wyjazd, ale i tak pewnie zabraknie ;)
Ale jeżeli przytrafi się potrzeba wybrania 10/20 euro to mBankowy delfinek nadaje się w sam raz - brak opłaty za wypłatę z zagranicznego bankomatu.

Data: 2009-06-10 11:20:33
Autor: Olgierd
Visa - płatno¶ć w Europie
Dnia Wed, 10 Jun 2009 10:59:11 +0000, xbartx napisał(a):

Dobr± kombinacj± jest Polbank+mBank jeżeli nie chcesz nosić za dużo
gotówki przy sobie.

No wła¶nie kolega mi mówi, był w Irlandii parę dni i na kursie euro popłyn±ł w mBanku bardziej, niż przy płatno¶ci kart± Citi (!)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-06-10 13:01:28
Autor: xbartx
Visa - płatno¶ć w Europie
Dnia Wed, 10 Jun 2009 11:20:33 +0000, Olgierd napisał(a):

No właśnie kolega mi mówi, był w Irlandii parę dni i na kursie euro
popłynął w mBanku bardziej, niż przy płatności kartą Citi (!)

Hmmm ale chyba ta Citi to była karta do konta gdzie miał zdeponowane Euro, bo w lepsze kursy Citi niż mBank to raczej ciężko uwierzyć, no ale kto wie BRE się aktualnie, można powiedzieć, rozkłada ;)

Data: 2009-06-10 13:26:41
Autor: Olgierd
Visa - płatno¶ć w Europie
Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:01:28 +0000, xbartx napisał(a):

[...]

KK Citi MC srebrna.
mBank nie wiem jaka, ale też KK.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-06-10 17:57:00
Autor: xbartx
Visa - p³atno¶æ w Europie
On Wed, 10 Jun 2009 13:26:41 +0000 (UTC)
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

KK Citi MC srebrna.
mBank nie wiem jaka, ale teĹĽ KK.

Ale ma już te transakcje rozliczone? Fakt, że kiedyś słyszałem, że MC z
Citi ma nieco lepszy przelicznik, ale jakoś ciężko mi uwieżyć, bo BRE
jakie by nie było jednak przelicznik zawsze miało mocno ciekawszy niż
Citi.

Xenocide

Data: 2009-06-10 13:04:52
Autor: Robert Kois
Visa - płatno¶ć w Europie
Dnia Wed, 10 Jun 2009 10:59:11 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

Dzięki chłopaki za u¶wiadomienie.
Mam jeszcze konto w Polbanku utworzone na potrzeby spłaty hipoteki i VE
do niego, także przed wyjazdem do Grecji załaduję konto i w drogę. :)
Dobr± kombinacj± jest Polbank+mBank jeżeli nie chcesz nosić za dużo gotówki przy sobie. Jeżeli Ci to nie przeszkadza to tylko Polbank i wypłaty powyżej 100 euro jak kto¶ kiedy¶ liczył, albo w ogóle jedna wypłata na cały wyjazd, ale i tak pewnie zabraknie ;)
Ale jeżeli przytrafi się potrzeba wybrania 10/20 euro to mBankowy delfinek nadaje się w sam raz - brak opłaty za wypłatę z zagranicznego bankomatu.

Albo Polbank+Eurobank. W Eurobanku opłata 5zł a kurs znacznie lepszy
(przynajmniej taki był we wrze¶niu). Polbank: 3,28-3,30 za euro, Eurobank:
3,33 +5zł, Mbank: 3,40 - jaki fajny wtedy kurs był ;). --
Kojer

Data: 2009-06-10 13:10:32
Autor: xbartx
Visa - płatno¶ć w Europie
Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:04:52 +0200, Robert Kois napisał(a):

Albo Polbank+Eurobank. W Eurobanku opłata 5zł a kurs znacznie lepszy
(przynajmniej taki był we wrześniu). Polbank: 3,28-3,30 za euro,
Eurobank: 3,33 +5zł, Mbank: 3,40 - jaki fajny wtedy kurs był ;).

Masz komplet danych a nie chce Ci się liczyć :/

10 EUR
Polbank - 3,30 x 10 + 10 = 43 PLN
Eurobank - 3,33 x 10 + 5 = 38,3 PLN
mBank - 3,40 x 10 = 34 PLN

50 EUR
Polbank - 3,30 x 50 + 10 = 175 PLN
Eurobank - 3,33 x 50 + 5 = 171,5 PLN
mBank - 3,40 x 50 = 170 PLN

100 EUR
Polbank - 3,30 x 100 + 10 = 340 PLN
Eurobank - 3,33 x 50 + 5 = 338 PLN
mBank - 3,40 x 50 = 340 PLN

Widać, że powyżej 200 EUR Polbank jest już samotnym liderem a zakładając kurs ten niższy 3,28 to jeszcze szybciej. Było nie było karta Eurobanku całkiem miłe ma przeliczniki. Wychodzi, że należałoby mieć 3 karty ;) --

Data: 2009-06-10 15:18:17
Autor: Robert Kois
Visa - płatno¶ć w Europie
Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:10:32 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

[...]

Ano nie chce :)

Widać, że powyżej 200 EUR Polbank jest już samotnym liderem a zakładaj±c kurs ten niższy 3,28 to jeszcze szybciej.

Z dokładno¶ci± do tego, że Polbankow± mam kredytówkę i do bankomatu jej nie
wtykam, więc od pocz±tku wygrywa z obiema debetówkami :).

Było nie było karta Eurobanku całkiem miłe ma przeliczniki. Wychodzi, że należałoby mieć 3 karty ;)

No ja brałem akurat po 100euro :).

--
Kojer

Data: 2009-06-12 20:05:06
Autor: waldek
Visa - płatno¶ć w Europie

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci news:h0obc7$q2i$3inews.gazeta.pl...
[...]

To s± kursy z zeszłego roku. W kwietniu 2009 r. w Niemczech gdy pobierałem "delfinkiem" 110  ? to kurs wyniósł 1?=4,618 zł a gdy płaciłem kart± VE Polbanku za paliwo to kurs wyniósł 1?=4,25 zł. To s± dane po rozliczeniu płatno¶ci. Ogromna różnica, między tymi bankami. Kursy bankowe były podobne do obecnych i to s± dane rzeczywiste, a nie teoretyczne.

Pozdrawiam
Waldek

Data: 2009-06-18 23:57:34
Autor: RK
Visa - płatno¶ć w Europie

Użytkownik "waldek" <jpostrow.usun@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0u5cj$okf$1news.onet.pl...

[...]

Czy kurs stosowany przez Polbank to jest kurs sprzedaży waluty z tabeli kursów zamieszczonej na ich stronie?

Data: 2009-06-19 08:39:50
Autor: MK
Visa - płatno¶ć w Europie
"RK" <beztego_rk42@o2.pl> wrote in message news:h1edr1$93r$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czy kurs stosowany przez Polbank to jest kurs sprzedaży waluty z tabeli kursów zamieszczonej na ich stronie?

Nie. Kurs na WWW sluzy przede wszystkim do rozliczania kredytow hipotecznych.

MK

Data: 2009-06-10 07:25:52
Autor: xbartx
[Lukas] Visa - płatno¶ć w Europie
Dnia Wed, 10 Jun 2009 08:59:21 +0200, Funaki napisał(a):

Witam,

Jestem w posiadaniu VE i VG od Lukasa, e-konto pro. KtĂłra z tych kart
nadaje się najlepiej do płacenia w EU?

Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich
najlepiej płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?

Karty Lukasa obsługuje BZWBK, więc przelicznik będzie taki sobie. Lepiej już wyrobić sobie darmowe konto w Polbanku i kartę VE do niego. Wszystko jest darmowe a przeliczniki najlepsze w pl. Przy wypłacie pieniędzy z zagranicznych bankomatów należy pamiętać o opłacie, także opłaca się brać raczej większe kwoty.

Data: 2009-06-10 09:22:20
Autor: Valdi.Pavlack
[Lukas] Visa - płatność w Eu ropie
"Funaki" news:h0nlk8$gol$1news.task.gda.pl

Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich najlepiej
płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?

Karty Lukasa nie mam (i chyba mieć nie będę), ale z tym mastercardem to było
dawno i nieprawda :)
A jaka jest prawda? a no taka, ĹĽe wszystko zaleĹĽy od banku i kursĂłw jakie
ustala. Jeżeli masz zamiar ostro "szarżować" z zakupami za granicą to
najlepiej zastosować się do jednego z poniższych punktów:
1. Uzbroić się w kartę rozliczaną w walucie, w której płacisz (euro, funty
itp.), wydawanÄ… do konta walutowego
2. Uzbroić się w delfina mBanku
3. Uzbroić się w kartę Polbanku - osobiście tego trzeciego nie posiadam, ale
z tego co wnioskujÄ™ po czytaniu tej grupy oraz opinii znajomych dochodzÄ™ do
wniosku, ĹĽe pkt. 3 wypada najlepiej - transakcje zagraniczne sÄ… bowiem
bezpośrednio przeliczane na PLNy :)

Data: 2009-06-10 11:59:53
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 10 Jun 2009 09:22:20 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

2. Uzbroić się w delfina mBanku
Tragiczne kursy. Opłacalna w użyciu je¶li planuje się wybierać drobne
kwoty, przy wyższych kurs niweluje "bezpłatno¶ć" wypłaty.

--
Kojer

Data: 2009-06-11 00:08:36
Autor: Paweł
Funaki wrote:

[...]

teoretycznie w europie MC rozlicza transakcje w euro, a VISA w usd,
ale miedzy MC, a klientem jest jeszcze bank i czasami jest tak,
ze jak placisz plastikiem MC w euro, to potem jeszcze bank robi
przewalutowanie EUR -> USD -> PLN. musisz dokladnie sprawdzic w regulaminie
konkretnej karty. ja kiedys przy wyjezdzie do monachium wzialem karte MC
z bzwbk do konta walutowego, bo byla przez pierwszy rok za darmo,
rozliczala transakcje bezposrednio w euro, transakcje bezgotowkowe byly
za friko, a wyplata z bankomatow deutsche bank byla obarczona stala
prowizja (bodajze 1.5eur). oczywiscie po powrocie zamknalem rachunek :)

[Lukas] Visa - płatność w Europi e