[Lukas] Visa - płatność w Europie

Data: 2009-06-11 00:08:36
Autor: Paweł
[Lukas] Visa - płatność w Europie
Funaki wrote:

Witam,

Jestem w posiadaniu VE i VG od Lukasa, e-konto pro. Która z tych kart
nadaje się najlepiej do płacenia w EU?

Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich najlepiej
płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?

teoretycznie w europie MC rozlicza transakcje w euro, a VISA w usd,
ale miedzy MC, a klientem jest jeszcze bank i czasami jest tak,
ze jak placisz plastikiem MC w euro, to potem jeszcze bank robi
przewalutowanie EUR -> USD -> PLN. musisz dokladnie sprawdzic w regulaminie
konkretnej karty. ja kiedys przy wyjezdzie do monachium wzialem karte MC
z bzwbk do konta walutowego, bo byla przez pierwszy rok za darmo,
rozliczala transakcje bezposrednio w euro, transakcje bezgotowkowe byly
za friko, a wyplata z bankomatow deutsche bank byla obarczona stala
prowizja (bodajze 1.5eur). oczywiscie po powrocie zamknalem rachunek :)

[Lukas] Visa - płatność w Europie