Vista - Zmiana rozmiarow dyskow

Data: 2009-05-04 10:29:46
Autor: Mik
Vista - Zmiana rozmiarow dyskow

Mam problem ze zmiana rozmiarow dyskow pod Vista
Oto jak to wyglada w Disk Management:

? D C E

? (brak litery) - EISA Configuration, 63 MB, 63 MB wolne
D - NTFS, Primary Partition, 10 GB, 5 GB wolne
C - NTFS, System, Primary Partition, 165 GB, 80 GB wolne
E - NTFS, Logical Drive, 122 GB, 1 GB wolne

Chce przerzucic ok. 50 GB z C na E, ale max rozmiar o ktory moge zminiejszyc dysk C to 48 MB. Myslalem, ze moze potrzebna jest defragmentacja C, ale nic to nie zmienilo.
Probowalem tez przerzucic 5 GB z D na C - D udalo mi sie zmniejszyc o 5 GB, ale max rozmiar o ktory moge powiekszyc C to wciaz 48 MB (te ktore wczesniej odjalem) - podobna sytuacja jest z tymi 48 MB, ktorych nie moge dodac do E, tylko z powrotem do C.
Dlaczego Vista nie pozwala mi odjac z C wiecej niz te 48 MB i dlaczego moge je dodac tylko do tego samego woluminu, z ktorego zostaly odjete?

Mik

Data: 2009-05-05 10:00:40
Autor: ben
Vista - Zmiana rozmiarow dyskow
Polecam bezpłatny program:

EASEUS Partition Master 3.5 Home Edition

Data: 2009-05-06 11:08:59
Autor: kilrak
Użytkownik "Mik" <"tsw_mik NOSPAM "@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gtmcic$b0p$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie ta grupa, pytasz na sprzętowej, a powinieneś na Windowsowej.
Nie przeprowadza się operacji partycjowania na żywym organiźmie, bo może skończyć się katastrofą.
Nie używaj narzędzi z Windowsa, tylko zewnętrznych programów typu Ranish Partition Manager

Data: 2009-05-06 19:30:23
Autor: Michal Kawecki
Dnia Wed, 6 May 2009 11:08:59 +0200, kilrak napisał(a):

[...]

To stary program i nie obsługuje NTFS, tak więc do Visty zupełnie się
nie nadaje. Proponuję BootIt http://www.terabyteunlimited.com .
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/