Vista i Win ..... 95;)

Data: 2009-06-14 13:22:09
Autor: Q
Vista i Win ..... 95;)
Mam zainstalowaną Vistę 64. Na oddzielnej partycji chcę zainstalować jakiegoś > starszego windowsa. Najchętniej właśnie 95.
Pytania:
Jak będzie działał 95 na quadzie z grafiką 9800GTX (czy wogóle będzie działał)?
Czy da się zainstalować z pod Visty (standardowo instalacja startuje z dyskietki a
nie mam napędu FDD)?

Jaki masz dysk? SATA?
to predzej bym sie o to martwil
a nie o procesor,
choc z grafika tez moze byc roznie.

Na 99% z taki sprzet nie ma sterow do Win9x
(kontroler dyskow, karta muzyczna, sieciowa, itd)
tak wiec - zapomnij :)

Uprzedzając pytania - stary windows potrzebny jest do gier klasy Cywilizacja II.

Zostaje Tobie VMWare, VirualPC, itp...

Data: 2009-06-15 00:52:29
Autor: maX
Vista i Win ..... 95;)

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:h12mfa$m3o$1news.task.gda.pl...

Czy da się zainstalować z pod Visty (standardowo instalacja startuje z dyskietki a
nie mam napędu FDD)?

Polecenie setup.exe spod czystego dosa inicjalizuje instalację Win95/98/Me.
I polecam raczej Win98 (SE)

Jaki masz dysk? SATA?
to predzej bym sie o to martwil

Dysk SATA zawsze można przełączyć w tryb IDE.
Partycja oczywiście FAT16.
Zawsze też można dołozyć stary IDE-owy HDD np. 4GB.

a nie o procesor,
choc z grafika tez moze byc roznie.

Gry dosowe do wysokich rozdzielczości używają Vesy (czyli "sterownika" zaszytego w firmware karty). Wiec pod Windows może to być "podstawowa karta VGA".
Zawsze też można dorzucić jakąś karte grafiki na PCI.

Na 99% z taki sprzet nie ma sterow do Win9x
(kontroler dyskow, karta muzyczna, sieciowa, itd)
tak wiec - zapomnij :)

Dorzucić kartę muzyczną na PCI, tak samo sieciową (chociaz LAN moze też być na USB, choć pod Win95 raczej tylko w trybie USB 1.0)

Choć ogólnie dużo z tym będzie szamotaniny, niemniej teoretycznie - powino się udać.

Vista i Win ..... 95;)