Vista i intrygujacy problem z WiFi

Data: 2009-06-02 19:01:50
Autor: Karol Y
Vista i intrygujacy problem z WiFi
Witam, sa trzy laptopy. Dwa z systemem WinXP i jeden z Vista. O ile na tych dwoch wybiera się router, wpisuje hasło i tylko żeby zasięgu nie stracić. O tyle z Vistą jest dziwny problem. Często się rozłącza i chwile trwa zanim znowu się połączy, ale jak - Na swojej "mapie" pokazuje, że z routerem jest połączona, tylko że "lokalnie", zamiast "lokalnie i internet".

Dlaczego tak się dzieje, czy to mogą być ustawienia w routerze WiFi?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-02 19:37:13
Autor: MC
Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:h03cm2$bof$1node1.news.atman.pl...
[...]

Karolu, daj nam szansę. Jaki ruter, jakie karty Wi-Fi są w tych laptopach i w jakich trybach pracują. To absolutne minimum.

Data: 2009-06-02 20:16:11
Autor: Karol Y
Vista i intrygujacy problem z WiFi
Karolu, daj nam szansę. Jaki ruter, jakie karty Wi-Fi są w tych
laptopach i w jakich trybach pracują. To absolutne minimum.

Router: TL-WR340G (mode 54Mbps (802.11g) do wyboru jeszcze "b")
Firmware Version: 3.7.2 Build 071123 Rel.38995n
Hardware Version: WR340G v5 081530EF

Router ma sklonowany MAC, na który już wcześniej ISP zapewnia publiczny IP. Na nim uruchomiony jest HDCP (Dynamic IP) i przydziela wszystkim klientom adresy z puli 192.168.1.100 - 192.168.1.102. Adres pierwszy jest na stałe przydzielony dla numeru MAC jednego laptopa z XP i przekierowywany na niego (przez DMZ). Czyli ten jeden jest dostępny publicznie pod adresem, który dostarcza ISP.

Laptop XP 1 z DMZ - Intel Wireless WiFi Link 4965AGN #2
Laptop XP 2 - Amilo Pi 1505 z kartą też intela 802.11 a/b/g (dokładnie nie mam jak teraz sprawdzić)
Laptop Vista - Intel Wireless WiFi Link 5100

W sterownikach wszystkich jest ustawione żeby używały g, lub gdy było jeszcze na liście to "Automatic".

Tylko najbardziej mnie interesuje, co to za rozróżnienie w Viscie na połączenie "lokalne" oraz "lokalne i internet"?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-03 00:45:32
Autor: MC
Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:h03h19$ccv$1node1.news.atman.pl...
[...]

Internetem dla Visty jest wszystko za ruterem. A lokalnym jest połączenie od twego lapka do rutera. Za pierwszym razem masz połączenie tylko z ruterem, za drugim - przez niego także ze światem. Jest pytanie, czy ono naprawdę istnieje, czy tylko się próbuje nawiązać.

Data: 2009-06-03 06:20:38
Autor: G Nowak
[...]

A ping do routera wraca? Instalowales inne sterowniki do sieciowki? Sciagnij np. Ubuntu i sprawdz, czy to nie wina sprzetu.

--
pozdr

Data: 2009-06-03 08:01:24
Autor: Karol Y
[...]

Czyżby winowajca? Odpytywanie przez WLAN było wyłączone w routerze. Odhaczyłem i póki co kilka godzin już trzyma. Napisze wieczorem, czy to to i tylko sąsiad za dnia używa mocniejszego nadajnika, czy jednak nie. Ale gdyby, to jaki to ma związek z połączeniem Visty? XP to najwyraźniej nie przeszkadzało.

Sciagnij np. Ubuntu i sprawdz, czy to nie wina sprzetu.

O to by było ciężko, ze względu na to jak intensywnie jest wykorzystywany tamtem komputer.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-03 07:20:25
Autor: G Nowak
Vista i intrygujacy problem z WiFi
Czyżby winowajca? Odpytywanie przez WLAN było wyłączone w routerze.

Co to jest odpytywanie? Czy to jest jakas opcja w trasowaczu?

--
pozdr

Data: 2009-06-03 11:51:54
Autor: Karol Y
Vista i intrygujacy problem z WiFi
Czyżby winowajca? Odpytywanie przez WLAN było wyłączone w routerze.

Co to jest odpytywanie? Czy to jest jakas opcja w trasowaczu?

"Możliwość pingowania routera" była wyłączona - znaczy, nie odbijał pakietu ICMP. A co do tego, to i tak nie działa. Na razie uspokoiłem użytkownika, podłączając go przez 10m kabla...

W sterowniku karty WiFi w Viscie, ustawiłem "Moc sygnału" na maksymalną, "Oszczedznie energii" na maksymalną wyjadność, a "Agresywność mobilności" na minimalną. I tak niezależnie czy jest te 10m od routera czy 2m, to często odpada ta końcówka "...i internet", zostaje samo "lokalnie".

No, nie mam już pomysłu jak sprawdzić tylko przez jakas edycje Live, co sie bedzie działo. Ale nawet jeśli będzie działać na jakimś Ubuntu, to tego używać Ten "użytkownik" nie da rady.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-03 11:31:18
Autor: G Nowak
[...]

Ja stawialbym na upgrade routera ew. testowanie pod live-cd. Mialem kiedys karte intela 2100 lub 2200, ktora zrywala polaczenia rdp co jakis czas - nie udalo mi sie rozwiazac problemu (nowy windows, nowe sterowniki, etc) za to karta padla szybko i nie mialem juz tego problemu ;)

--
pozdr

Data: 2009-06-03 18:57:47
Autor: Karol Y
[...]

Nowy firmware jest, ale jakieś pierdoły zmienia typu organizacja web menu.

No nic, dzięki za fatyge.

Jak coś wymyśle, to dam znać na grupe.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-03 23:36:48
Autor: Kowal

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:h069su$3kb$3node2.news.atman.pl...
[...]

A jak VISTA pisze tylko lokalnie to pingowałeś świat ?. Czasami u mnie też nie pokazuje tego globusa po uruchomieniu systemu i pokarze dopiero jak jakaś usługo połączy się z netem. Jeszcze jedno jak długi jest czas dzierzawy adresu IP ?. I jak zachowuje się w przypadku ręcznego wpisania IP ?.

Vista i intrygujacy problem z WiFi