Vito/Viano 3.0 V6 CDI

Data: 2010-07-20 15:14:06
Autor: Adam Szewczak
Vito/Viano 3.0 V6 CDI
U偶ytkownik "Miecio" <miecio@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i246nr$o9i$3@mx1.internetia.pl...
Czy ma kto艣 do艣wiadczenie z tym silnikiem? Chodzi o 3.0 CDI V6 z Vito2/Viano.

Interesuje mnie tylko jedno. Czy ten silnik pracuje r贸wniej i ciszej od oferowanego silnika 2.2 CDI.

Samoch贸d przeznaczony pod zabudow臋 jako karawan pogrzebowy. Dosta艂em wiele niepochlebnych opinii od klient贸w, 偶e silniki 2.2 chodz膮 jak traktor :|

    Znajomy ma Viano 3.0CDI, jak dla mnie bajka, niestety nie mam porownania z 2.2. Bardzo cichutko chodzi, w srodku prawie nie slychac ale to juz kwestia wyciszenia wnetrza. Natomiast nie wiem jakie beda roczne przebiegi, ale pod taka zabudowe to ja bym trafial w silnik benzynowy. Bedzie znacznie cichszy!. Niestety w mercedesie jest tylko V6 benzyna :/
A patrzyles moze na T5 pod zabudowe tam ejst dostepny 2.0 benzyna, taki zwykly klasyczny silnik w ktorym "raczej" nie ma sie co zepsuc.

PZDr
Adam

Data: 2010-07-20 15:32:23
Autor: Miecio
Vito/Viano 3.0 V6 CDI
W dniu 2010-07-20 15:14, Adam Szewczak pisze:

[...]

Problem w tym, 偶e w Polsce 85% karawan贸w robi si臋 w艂a艣nie z mercedes贸w. Benzyna V6 raczej odpada gdy偶 kosztuje ponad 10000 netto wi臋cej ni偶 V6 CDI

Data: 2010-07-20 17:52:55
Autor: Adam Szewczak
Vito/Viano 3.0 V6 CDI

U偶ytkownik "Miecio" <miecio@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i248md$a5$1mx1.internetia.pl...
[...]

    No to badz w tych 15%  i zrob z VW ;)

Nie wiem, w Wawie sporo widac T5 juz zrobionych na karawany, tylko one sa z tej specyficznej wersji ni to doka nito kombi.
Kwestia ile ma sie do wydania. Ile taki merc do przerobienia z tym silnikiem V6 kosztuje ? Ile km bedzie robic rocznie.

Jezeli okolo 20-30.000km to faktycznie diesel ale jak mniej to dla mnie kupowanie diesla jest osobiscie bez sensu. Mysle ze roznica w cenie zakupu bedzie spora (ale tu pisze o VW)

PZDr
Adam

Data: 2010-07-20 18:39:38
Autor: Pan Piskorz
Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Jezeli okolo 20-30.000km to faktycznie diesel

Jesli karawan b臋dzie si臋 porusza艂 z szybko艣ci膮 przedstawiciela handlowego to mo偶e i wi臋cej.
P.

Data: 2010-07-21 11:43:00
Autor: Miecio
Vito/Viano 3.0 V6 CDI
W dniu 2010-07-20 17:52, Adam Szewczak pisze:

Problem w tym, 偶e w Polsce 85% karawan贸w robi si臋 w艂a艣nie z
mercedes贸w. Benzyna V6 raczej odpada gdy偶 kosztuje ponad 10000 netto
wi臋cej ni偶 V6 CDI

No to badz w tych 15% i zrob z VW ;)

Niestety nie ja decyduje o marce samochod贸w tylko klienci.

Nie wiem, w Wawie sporo widac T5 juz zrobionych na karawany, tylko one
sa z tej specyficznej wersji ni to doka nito kombi.

Warszawa to zupe艂nie inna kultura pogrzebu. W j臋zyku bran偶owym o warszawskich prosektoriach i cz臋艣ci zak艂ad贸w m贸wi si臋 zak艂ady mi臋sne. Z dobrego smaku nie staraj si臋 domy艣le膰 dlaczego.

W mniejszych miejscowo艣ciach jest zupe艂nie inaczej. Jedna wpadka i zak艂ad pakuje manatki.

Kwestia ile ma sie do wydania. Ile taki merc do przerobienia z tym
silnikiem V6 kosztuje ? Ile km bedzie robic rocznie.

Ilo艣膰 km rocznie nie ma znaczenia. A ile kosztuje. Z silnikiem 120CDI zale偶no艣ci od wyposa偶enia i rodzaju zabudowy od 170-190k z艂

Koszty inwestycji w silnik 120CDI jest mniej bolesny z racji tego, 偶e z tym silnikiem otrzymujemy ASB i klime w standardzie kt贸re kosztuj膮 w sumie jakie艣 12-13k, a s膮 w wi臋kszo艣ci przypadk贸w koniecznie.

Data: 2010-07-20 21:16:12
Autor: jerry
Vito/Viano 3.0 V6 CDI
U偶ytkownik "Miecio" napisa艂 w wiadomo艣ci news:i248md$a5$1mx1.internetia.pl...
Problem w tym, 偶e w Polsce 85% karawan贸w robi si臋 w艂a艣nie z mercedes贸w.
A tylko MB zabudowuje karawany? Wydaje mi si臋, 偶e taki pojazd
zw艂aszcza z przeszkleniem i widocznym katafalkiem (czy jak to zw膮)
i wje偶d偶aj膮cy na cmentarz, winien by膰 cichy i st膮d benzynowy.

Benzyna V6 raczej odpada gdy偶 kosztuje ponad 10000 netto wi臋cej ni偶 V6 CDI
diesel dobry jest do transportera w przewozie codziennym lub d艂ugodystansowym.
Wtedy nie musi mie膰 specjalnej zabudowy.

Data: 2010-07-20 22:32:27
Autor: CUT
Vito/Viano 3.0 V6 CDI
W dniu 2010-07-20 21:16, jerry pisze:
[...]

Gorzej jak zak艂adu pogrzebowego nie sta膰 na kilka aut i ma jedno multifunkcjyjne.

Poza tym:

> Wtedy nie musi mie膰 specjalnej zabudowy.

(Dz. U. z 2007r. Nr 249, poz. 1866)
ROZPORZ膭DZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 27 grudnia 2007 r.
w sprawie wydawania pozwole艅 i za艣wiadcze艅 na przew贸z zw艂ok i szcz膮tk贸w ludzkich
(Dz. U. z dnia 31 grudnia 2007 r.) obowi膮zuje od dnia 02.02.2008

4. 1. 艢rodek transportu drogowego przeznaczony do przewozu zw艂ok i szcz膮tk贸w ludzkich powinien spe艂nia膰 nast臋puj膮ce wymagania techniczne i sanitarne:
1) by膰 trwale oznakowany w spos贸b wskazuj膮cy na jego przeznaczenie;
2) posiada膰 kabin臋 kierowcy odizolowan膮 od cz臋艣ci przeznaczonej na umieszczenie zw艂ok albo szcz膮tk贸w ludzkich;
3) posiada膰 zabezpieczenie przed przesuwaniem si臋 trumny lub pojemnika na zw艂oki albo szcz膮tki ludzkie podczas przewozu;
4) posiada膰 pod艂og臋 w cz臋艣ci przeznaczonej na umieszczenie trumny lub pojemnika na zw艂oki albo szcz膮tki ludzkie wykonywan膮 z materia艂贸w 艂atwo zmywalnych i odpornych na dzia艂anie 艣rodk贸w dezynfekuj膮cych;
5) posiada膰 wydzielone miejsce na przechowywanie 艣rodk贸w dezynfekcyjnych, sprz臋tu myj膮co-czyszcz膮cego oraz jednorazowych r臋kawic ochronnych.
2. Nie dopuszcza si臋 monta偶u miejsc siedz膮cych w cz臋艣ci przeznaczonej na umieszczenie zw艂ok albo szcz膮tk贸w ludzkich.
3. Po ka偶dorazowym przewiezieniu zw艂ok albo szcz膮tk贸w ludzkich przeprowadza si臋 dezynfekcj臋 艣rodka transportu w cz臋艣ci przeznaczonej na ich umieszczenie.
4. Do dezynfekcji stosuje si臋 preparaty o dzia艂aniu bakteriob贸jczym, wirusob贸jczym i grzybob贸jczym.
5. Zabrania si臋 zewn臋trznego mycia 艣rodka transportu drogowego przeznaczonego do przewozu zw艂ok i szcz膮tk贸w ludzkich w miejscach przypadkowych i prowizorycznie zorganizowanych myjniach.
6. 艢rodek transportu drogowego powinien by膰 zarejestrowany jako pojazd specjalny zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
7. Przepisy ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 2-4 stosuje si臋 odpowiednio do 艣rodk贸w transportu kolejowego, lotniczego i wodnego.

搂 5. Przepis贸w 搂 4 nie stosuje si臋 do przewozu zw艂ok albo szcz膮tk贸w ludzkich 艣rodkami transportu Si艂 Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Data: 2010-07-21 11:34:18
Autor: Miecio
Vito/Viano 3.0 V6 CDI
[...]

W 97% zak艂ad贸w pogrzebowych samoch贸d reprezentacyjny to ten sam kt贸ry je藕dzi na trasy. Poza tym we藕 pod uwag臋, 偶e polska nie ko艅czy si臋 na du偶ych miastach gdzie ceremonie pogrzebowe nie wykraczaj膮 poza obszar cmentarza i kaplicy cmentarnej.

Vito/Viano 3.0 V6 CDI