Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token 贸w

Data: 2015-12-22 00:01:35
Autor: Grzexs
Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token 贸w
Wida膰 poszli po rozum do g艂owy.

<cite>
[鈥 przypominamy, 偶e Volkswagen Bank direct od dnia 22 grudnia 2015 r. udost臋pni swoim Klientom, nowy spos贸b autoryzacji zlece艅 p艂atniczych i identyfikacji posiadacza rachunku za pomoc膮 Hase艂 SMS. Dotychczasowy spos贸b autoryzacji i identyfikacji przy u偶yciu Tokena b臋dzie sukcesywnie wycofywany z u偶ycia.

Od 22 grudnia br. ka偶dy U偶ytkownik systemu transakcyjnego b臋dzie m贸g艂 zmieni膰 spos贸b autoryzacji i identyfikacji samodzielnie. W tym celu niezb臋dne b臋dzie wej艣cie w systemie transakcyjnym w nast臋puj膮c膮 zak艂adk臋 M贸j portfel/Moje ustawienia/Metody dost臋pu i odznaczenie metody has艂o+has艂o SMS oraz wprowadzenie osobistego numeru telefonu kom贸rkowego.

Klientom, kt贸rym data wa偶no艣ci Tokena wygasa w styczniu 2016 r. wy艣wietla膰 si臋 b臋dzie w systemie komunikat informuj膮cy o potrzebie zmiany metody dost臋pu. [鈥
</cite>

Dlaczego 鈥瀟oken鈥 i 鈥瀐as艂o鈥 pisz膮 wielk膮 liter膮?

A dzi艣 pr贸bowa艂em zaktualizowa膰 dane o dowodzie osobistym, jednak nie jest mo偶liwe wstawienie daty wystawienia dowodu wcze艣niejsze ni偶 1 stycznia 2015.
--
Grzexs

Data: 2015-12-22 06:50:18
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Volkswagen Bank Polska - pocz眛ek ko馽a token體
Poniewa odwo硊j si do definicji tych s丑w zawartych w regulaminie prowadzeniw kont, a nie do potocznego czy s硂wnikowego ich rozumienia, nawet je秎i jest to縮ame.

Data: 2015-12-22 16:40:41
Autor: J.F.
Volkswagen Bank Polska - pocz眛ek ko馽a token體
U縴tkownik "Konfabulator Konfabulatorski"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:240c8356-173a-40fb-9748-e0588e2e319f@googlegroups.com...
Poniewa odwo硊j si do definicji tych s丑w zawartych w regulaminie prowadzeniw kont, a nie do potocznego czy s硂wnikowego ich rozumienia, nawet je秎i jest to縮ame.

Taaa, token, slownikowe rozumienie :-)

J.

Data: 2015-12-22 14:14:38
Autor: Olin
Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token 贸w
Dnia Tue, 22 Dec 2015 00:01:35 +0100, Grzexs napisa艂(a):

Dlaczego 鈥瀟oken鈥 i 鈥瀐as艂o鈥 pisz膮 wielk膮 liter膮?

Przedmioty kultu bywaj膮 rozmaite. Wyznawcy nie b臋d膮 przecie偶 imion swych ba艂wan贸w pisa膰 ma艂膮 liter膮.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymaj膮 sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sze艣膰dziesi膮t procent, a 偶onaci trzydzie艣ci procent."
艣w. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-12-22 17:36:52
Autor: mx
W dniu 22.12.15 o 00:01, Grzexs pisze:

[...]

A mnie VW powita艂 kategorycznym komunikatem:
Drogi Kliencie,
podejrzewamy, 偶e tw贸j komputer zosta艂 zara偶ony szkodliwym oprogramowaniem.
Zalecamy sprawdzenie systemu aktualn膮 wersj膮 programu antywirusowego.

Dodatkowo przypominamy podstawowe zasady bezpiecze艅stwa:
- Bank nigdy nie prosi o podanie pe艂nego has艂a i wskazania tokena do serwisu internetowego poza systemem bankowo艣ci internetowej.
- Bank nigdy nie prosi o podanie pe艂nego numeru karty p艂atniczej wraz z PINem.
- Zwracaj uwag臋 czy numer konta i bank odbiorcy przelewu podpisywany kluczem (has艂o i wskazanie tokena) zgadza si臋 z wpisanym przez Ciebie numerem podczas wykonywania przelewu.
- Nigdy nie u偶ywaj do logowania adresu lub linku wys艂anego w wiadomo艣ci e-mail lub SMS, je艣li nie jeste艣 pewien jej 藕r贸d艂a.
- Regularnie aktualizuj system operacyjny i przegl膮darki internetowe. Pami臋taj, 偶e Windows XP nie jest ju偶 wspierany przez producenta.
- Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.

Czy mimo to chcesz kontynuowa膰 proces logowania?

Pozosta艂y tuzin bank贸w nic nie podejrzewa?

I numer DO zmieni艂em w mgnieniu oka. 100 % samodzielnie, bez skanowania. Ni偶sze Chamstwo i Te-Debilki niech si臋 chowaj膮.

Data: 2015-12-22 18:04:43
Autor: mx
Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca tok en贸w
I numer DO zmieni艂em w mgnieniu oka. 100 % samodzielnie, bez skanowania.
Ni偶sze Chamstwo i Te-Debilki niech si臋 chowaj膮.

Metoda logowania zmieniona, login i has艂o maskowane, bez SMS-a. Wyboru brak. A token i tak ko艅czy艂 偶ywot 31.01.16.
A ile偶 opcji konfiguracji ma VW w 艣rodku? Du偶y podziw!
Parametry wy艣wietlania
Wy艣wietlaj "Porady dnia" na ka偶dej stronie
Wybierz wielko艣膰 czcionki u偶ywanej do wy艣wietlania serwisu
Wybierz wariant kolorystyczny serwisu
Wybierz spos贸b wy艣wietlania godziny przez system
Wybierz spos贸b wy艣wietlania daty przez system
Wybierz separator dziesi臋tny
Liczba wierszy jednorazowo wy艣wietlanych w wynikach wyszukiwania i historii
Przedzia艂 czasowy dla operacji oczekuj膮cych
Rejestr zdarze艅 - Ukryte
Modyfikacja przelewu z przysz艂膮 dat膮
Dodanie przelewu wzorcowego
Przyj臋cie dyspozycji przelewu
Przyj臋cie dyspozycji za艂o偶enia lokaty
Realizacja zlecenia sta艂ego
Przyj臋cie dyspozycji zlecenia sta艂ego
Realizacja przelewu z przysz艂膮 dat膮
Zako艅czenie lokaty
Modyfikacja zlecenia sta艂ego
Zawieszenie zlecenia sta艂ego
Wycofanie realizacji przelewu z przysz艂膮 dat膮
Aktywacja zlecenia sta艂ego
Uznanie konta
Wys艂anie zastrze偶enia dokument贸w
Usuni臋cie przelewu wzorcowego
Obci膮偶enie konta na podstawie operacji kart膮 p艂atnicz膮
Z艂o偶enie dyspozycji awizowania 艣rodk贸w
Modyfikacja przelewu wzorcowego
Zako艅czenie zlecenia sta艂ego
Przyj臋cie dyspozycji przelewu z przysz艂膮 dat膮
Odrzucenie dyspozycji przelewu z przysz艂膮 dat膮
Brak realizacji zwrotu operacji polecenia zap艂aty
Realizacja wstrzymania wykonania najbli偶szej operacji polecenia zap艂aty
Realizacja zwrotu operacji polecenia zap艂aty
Brak realizacji anulowania wstrzymania wykonania najbli偶szej operacji polecenia zap艂aty
Brak realizacji wstrzymania wykonania najbli偶szej operacji polecenia zap艂aty
Realizacja wycofania upowa偶nienia polecenia zap艂aty
Realizacja anulowania wstrzymania wykonania najbli偶szej operacji polecenia zap艂aty
Brak realizacji wycofania upowa偶nienia polecenia zap艂aty
Usuni臋cie polecenia zap艂aty
Rejestr zdarze艅 - Prezentowane
Odrzucenie dyspozycji przelewu
Odrzucenie dyspozycji lokaty
Odrzucenie dyspozycji zlecenia sta艂ego
Brak realizacji zlecenia sta艂ego
Brak realizacji przelewu z przysz艂膮 dat膮
Liczba prezentowanych zdarze艅
Ustawienia us艂ugi ZUS/US
Wy艣wietlanie pozycji do obs艂ugi ZUS
Wy艣wietlanie pozycji do obs艂ugi US
Ustawienia plik贸w eksportu
Wybierz separator p贸l dla historii operacji
Wybierz separator dziesi臋tny dla historii operacji
Wybierz format daty dla historii operacji

Data: 2015-12-22 22:41:54
Autor: Grzexs
[...]

Ale strona ci膮gle dosuni臋ta do lewego g贸rnego rogu, co na du偶ych monitorach wygl膮da do艣膰 dziwnie. Mogliby dorzuci膰 opcj臋 鈥瀢y艣rodkuj stron臋鈥.

--
Grzexs

Data: 2015-12-23 09:01:23
Autor: Olin
Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token贸w
Dnia Tue, 22 Dec 2015 17:36:52 +0100, mx napisa艂(a):

[...]

Te偶 tak mi si臋 zrobi艂o kilka tygodni temu przy logowaniu pod Firefoxem. W
przypadku Chrome by艂o OK. Wy艂膮czy艂em w Firefoxie kilka dodatk贸w, kt贸re
robi艂y nie wiadomo co i wszystko wr贸ci艂o do normy. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

prawo Sattingera:
Ka偶de urz膮dzenie elektryczne b臋dzie dzia艂a膰 lepiej, je偶eli w艂o偶ysz wtyczk臋
do gniazdka.

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-12-25 21:54:52
Autor: Titus Atomicus
Volkswagen Bank Polska - pocz眛ek ko馽a token體
In article <42k3513b6r4i$.ccq6bxfbbejg.dlg@40tude.net>,
 Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:

Dnia Tue, 22 Dec 2015 17:36:52 +0100, mx napisa(a):

> A mnie VW powita kategorycznym komunikatem:
> Drogi Kliencie,
> podejrzewamy, 縠 tw骿 komputer zosta zara縪ny szkodliwym oprogramowaniem.
> Zalecamy sprawdzenie systemu aktualn wersj programu antywirusowego.

Te tak mi si zrobi硂 kilka tygodni temu przy logowaniu pod Firefoxem. W
przypadku Chrome by硂 OK. Wy潮czy砮m w Firefoxie kilka dodatk體, kt髍e
robi硑 nie wiadomo co i wszystko wr骳i硂 do normy.

Tez tak mialem, wlasnie pod ostatnim Firefoxem. Na innej przegladarce bylo ok.
Co dziwne, na innym kompie z inna wersja OSa i ta sama wersja Firefoxa tego komunkatu nie bylo.
Kilka dni pozniej na tym pierwszym kompie pojawila sie aktualizacja systemu i po zainstalowniu ten dziwny komunikat w FF zniknal.
--
TA

Data: 2015-12-26 11:19:35
Autor: mx
W dniu 25.12.15 o 21:54, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Kilka dni pozniej na tym pierwszym kompie pojawila sie aktualizacja
systemu i po zainstalowniu ten dziwny komunikat w FF zniknal.

Ja to mam akurat na najnowszych - Operze z kilkoma dodatkami, Chrome i Firefoxie z mas dodatk體. Explorer, Edge i Safari tego "wirusa" olewaj. I troch du縪 has砤 do wpisania, ja mam 8 z 16. W innych bankach 4-5 znak體 wystarcza.
I jeszcze wa縩iejsze: VW jest ju jaki czas 24h on-line.

Data: 2015-12-25 21:55:51
Autor: Titus Atomicus
Volkswagen Bank Polska - pocz眛ek ko馽a token體
In article <n5a0cf$h4b$1@node1.news.atman.pl>,
 Grzexs <gwtx@unun-to-go2.pl> wrote:

Wida poszli po rozum do g硂wy.

[...]
Mi akurat autoryzacja tokenem bardzo pasuje.
--
TA

Data: 2015-12-28 09:07:49
Autor: Olin
Volkswagen Bank Polska - pocz眛ek ko馽a token體
Dnia Fri, 25 Dec 2015 21:55:51 +0100, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisa艂(a):

Mi akurat autoryzacja tokenem bardzo pasuje.

Te偶 go u偶ywam, ale z ciekawo艣ci zapytam kom贸rkowc贸w:
sk膮d bank wie, 偶e potrzebny mi SMS z kodem do logowania albo autoryzacji
operacji? --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Dzi臋ki Radiu Maryja wiadomo, jak wiele pieni臋dzy potrzeba do 偶ycia w
ub贸stwie."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-12-28 10:58:40
Autor: J.F.
Volkswagen Bank Polska - pocz眛ek ko馽a token體
Dnia Mon, 28 Dec 2015 09:07:49 +0100, Olin napisa(a):
Dnia Fri, 25 Dec 2015 21:55:51 +0100, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
Mi akurat autoryzacja tokenem bardzo pasuje.

Te go u縴wam, ale z ciekawo禼i zapytam kom髍kowc體:
sk眃 bank wie, 縠 potrzebny mi SMS z kodem do logowania albo autoryzacji
operacji?

Ze spojrzenia na koszt zakupu tokenow.

Nie wiem jakie mial VW, ja mialem RSA w Lukasie/CA, nierozbieralne,
bateria niewymienna, zywot 3 lata ... i po 3 latach bateria jeszcze
dziala, ale autoryzacja nie. RSA zadbala o swoje interesy ?

W sumie to nie mam nic przeciw SMS ... pod warunkiem, ze da sie
alternatywnie skorzystac z listy hasel jednorazowych. J.

Data: 2015-12-28 23:06:44
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Nie wiem jakie mial VW, ja mialem RSA w Lukasie/CA, nierozbieralne,
bateria niewymienna, zywot 3 lata ... i po 3 latach bateria jeszcze
dziala, ale autoryzacja nie.

Z alternatywnym softem pewnie by dzia艂a艂a. Tylko co z tego...

RSA zadbala o swoje interesy ?

.... "przechowuj膮c" seedy "na wszelki wypadek"?
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2015-12-28 23:32:34
Autor: J.F.
Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token贸w
Dnia Mon, 28 Dec 2015 23:06:44 +0100, Krzysztof Halasa napisa(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
Nie wiem jakie mial VW, ja mialem RSA w Lukasie/CA, nierozbieralne,
bateria niewymienna, zywot 3 lata ... i po 3 latach bateria jeszcze
dziala, ale autoryzacja nie.
Z alternatywnym softem pewnie by dzia砤砤. Tylko co z tego...

Bez mlotka nie zaladujesz
RSA zadbala o swoje interesy ?
... "przechowuj眂" seedy "na wszelki wypadek"?

Nie, powodujac ze bank co 3 lata placi.

A seedy ... hm, musi dostarczyc bankowi narzedzie do weryfikacji
kodow, wiec zwykly backup :-)

J.

Data: 2015-12-28 23:43:57
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

W banku, to i m艂otek pewnie nie pomo偶e, ale normalnie to ten soft si臋
instaluje na komputerze :-)
Aczkolwiek typowo z zupe艂nie innych powod贸w ni偶 jakie艣 ogniwa.

Albo mo偶e - instalowa艂o si臋.

[...]

.... weryfikuj膮c te kody przez logowanie si臋 jako klienci banku
i zlecaj膮c pewne "testowe" operacje (np. przelewy)? Sprytne :-)
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2015-12-29 00:14:42
Autor: J.F.
Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token贸w
Dnia Mon, 28 Dec 2015 23:43:57 +0100, Krzysztof Halasa napisa(a):
[...]
W banku, to i m硂tek pewnie nie pomo縠, ale normalnie to ten soft si
instaluje na komputerze :-)
Aczkolwiek typowo z zupe硁ie innych powod體 ni jakie ogniwa.
Albo mo縠 - instalowa硂 si.

Nie bardzo wiem co sie mialo instalowac - RSA jako firma robilo tez
tokeny dla bankow. Nawet fajne w ostatniej wersji, ale:
-bez klawiatury i PIN, -dokladnie na 3 lata (tzn moze troche wiecej, bo na dystrybucje - ale
date waznosci mialy i konczyly dokladnie).

http://www.emc.com/security/rsa-securid/rsa-securid-hardware-tokens.htm

[...]

... weryfikuj眂 te kody przez logowanie si jako klienci banku
i zlecaj眂 pewne "testowe" operacje (np. przelewy)? Sprytne :-)

Nie, nie wiem zreszta czy by mogli - wszak nie wiedza ktory token bank
dal klientowi. Ale przeciez musza dac bankowi program czy inne narzedzie do
sprawdzania kodow, wiec dobrze wiedza co ktory token pokazuje ...

J.

Data: 2015-12-30 19:43:37
Autor: Krzysztof Halasa
Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token贸w
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Nie bardzo wiem co sie mialo instalowac

Soft autoryzuj膮cy oczywi艣cie, no bo przecie偶 nie tokeny.

http://www.emc.com/security/rsa-securid/rsa-securid-hardware-tokens.htm

Mia艂em na my艣li raczej to:
http://www.emc.com/microsites/authentication-manager-8/index.htm

[...]

To jest prawda, ale nie nale偶y zapomina膰, 偶e numery token贸w nie
by艂y wcze艣niej nigdy klasyfikowane jako informacja zastrze偶ona (co
oznacza, 偶e dost臋p do nich mog艂o mie膰 wiele os贸b), mo偶na je by艂o tak偶e
odczyta膰 np. z token贸w (obejrzenie obudowy tokena przez inn膮 osob臋 nie
by艂o 偶adnym wskazaniem do jego wycofania) itd.

To tak jakby nagle kto艣 stwierdzi艂, 偶e nazwy u偶ytkownik贸w s膮 tak samo
tajne jak has艂a.

Ale przeciez musza dac bankowi program czy inne narzedzie do
sprawdzania kodow, wiec dobrze wiedza co ktory token pokazuje ...

Ale ta wiedza mia艂a by膰 tylko przekazywana klientowi, bez pozostawiania
przez producenta kopii dla siebie.
Jasne jest 偶e je艣li jaka艣 firma w dziedzinie bezpiecze艅stwa co艣 takiego
m贸wi, to m贸wi (ka偶dy rozs膮dny zak艂ada, 偶e agencje mog膮 mie膰 dost臋p do
takich rzeczy) - ale 偶eby pozwoli膰 sobie na wyp艂yni臋cie takich danych?

Na szcz臋艣cie rynek si臋 rozwin膮艂 :-)
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2015-12-28 15:37:39
Autor: brum
Volkswagen Bank Polska - pocz眛ek ko馽a token體
Te go u縴wam, ale z ciekawo禼i zapytam kom髍kowc體:
sk眃 bank wie, 縠 potrzebny mi SMS z kodem do logowania albo autoryzacji
operacji?

W innych bankach pole na autoryzacje pojawia sie po zatwierdzeniu zlecenia.

Data: 2015-12-29 09:20:12
Autor: Olin
Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token贸w
Dnia Mon, 28 Dec 2015 15:37:39 +0100, brum napisa艂(a):

W innych bankach pole na autoryzacje pojawia sie po zatwierdzeniu zlecenia.

Obawia艂em si臋, 偶e trzeba do nich wys艂a膰 esemesa, 偶eby przys艂ali kod.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kobieta winna zas艂ania膰 oblicze, bowiem nie zosta艂o ono stworzone na obraz
Boga."
Ambro偶y, m臋drzec Ko艣cio艂a

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-12-29 13:33:36
Autor: radekp@konto.pl
Volkswagen Bank Polska - pocz眛ek ko馽a token體
Tue, 22 Dec 2015 00:01:35 +0100, w <n5a0cf$h4b$1@node1.news.atman.pl>, Grzexs
<gwtx@unun-to-go2.pl> napisa(-a):

Dotychczasowy spos骲 autoryzacji i identyfikacji przy u縴ciu Tokena b阣zie sukcesywnie wycofywany z u縴cia.

A mo縩a zmieni has硂 z maskowanego na "normalne"?

Volkswagen Bank Polska - pocz膮tek ko艅ca token 贸w