Volvo 850 - ścina opony

Data: 2009-10-23 18:22:23
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
Witam!

Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ciśnieniem powietrza.

Co mu może być, co sprawdzić?

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-23 21:16:54
Autor: K
Volvo 850 - ścina opony
Krzysiek Kielczewski pisze:
Witam!

Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ciśnieniem powietrza.

Co mu może być, co sprawdzić?

zbieżność/geometrie?

Data: 2009-10-23 22:24:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-23, K <a@b.c> wrote:

Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ciśnieniem powietrza.

Co mu może być, co sprawdzić?

zbieżność/geometrie?

A nie wiesz jakie złe ustawienie może powodować takie niszczenie opon?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-24 11:43:33
Autor: V-Tec
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-23, K <a@b.c> wrote:

Pacjent: volvo 850 kombi.

[...]

Sprawdź zbieżność. Mi w S70 ścinało przednią oponę na zewnętrznym rancie, winne były chyba zużyte końcówki drążków kierowniczych (przy okazji - nie polecam TRW - po ~40kkm i luzy) - wymieniłem, ustawiłem, jak na razie ok.

--
pozdr,
W.

Data: 2009-10-25 00:36:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-24, V-Tec <v_tec@zatega.pl> wrote:

[...]

Jakby ścinało nierówno, zwłaszcza  z przodu, to bym pewnie wiedział co i
jak. Ake mi ścina z tyłu - w dodatku symetrycznie. Tam drążków raczej
nie ma :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-24 18:03:19
Autor: Tomasz Pyra
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-23, K <a@b.c> wrote:

Pacjent: volvo 850 kombi.

[...]

Jeżeli mowa o ścinaniu zewnętrznej strony opon, to może być to za duży kąt pochylenia koła, albo ich zbyt zbieżne ustawienie.

Jeżeli obie opony zużywają są w ten sam sposób, to stawiam na zbieżność.

Data: 2009-10-25 00:39:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-24, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

Powtórzę: ścina obie krawędzie obu opon. Na tylnych niekierowanych i
nienapędzanych kołach. O ile dobrzes się przypatrzyłem to ścina dokładnie
po równo z każdej strony. I ponownie dodam: to nie jest kwestia
ciśnienia powietrza.

No co, nikt nie ma pomysłu?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 02:59:33
Autor: Tomasz Pyra
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-24, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

No to przecież napisałem - te objawy wskazują na zbieżnie ustawione tylne koła.

Ewentualnie po prostu na ostry styl jazdy bez przystosowania do niego zawieszenia (jak się jeździ ostro bokami to należy zwiększyć pochylenie kół), ale raczej to mało prawdopodobne, bo raczej również by dotyczyło przednich kół.

Data: 2009-10-25 02:01:45
Autor: Tomasz Pyra
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-24, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

A teraz jeszcze ciekawostka OT - napisałem poprzedniego posta o 2:59, a tu nagle 2:01 ;)

W każdym razie czas spać ;)

Data: 2009-10-25 10:35:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

No to przecież napisałem - te objawy wskazują na zbieżnie ustawione tylne koła.

A mógłbyś mi jakoś prosto wytłumaczyć jak to działa (i przy okazji co by
się działo przy rozbieżnie ustawiownych)?

[...]

Zdecydowanie małoprawdopodobne :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 11:53:44
Autor: K
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

No to przecież napisałem - te objawy wskazują na zbieżnie ustawione tylne koła.

A mógłbyś mi jakoś prosto wytłumaczyć jak to działa (i przy okazji co by
się działo przy rozbieżnie ustawiownych)?

ścinało by od wewnątrz? jedz sprawdź/ustaw zbieżność/geometrie.

Data: 2009-10-25 12:13:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, K <a@b.c> wrote:

No to przecież napisałem - te objawy wskazują na zbieżnie ustawione tylne koła.

A mógłbyś mi jakoś prosto wytłumaczyć jak to działa (i przy okazji co by
się działo przy rozbieżnie ustawiownych)?

ścinało by od wewnątrz?

Obecnie ścina od wewnątrz.

jedz sprawdź/ustaw zbieżność/geometrie.

Wybieram sie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 12:48:07
Autor: Tomasz Pyra
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, K <a@b.c> wrote:

[...]

Aaaa... Skoro ścina od wewnątrz to sugerowałoby koła tylne ustawione rozbieżnie, lub zbyt duże pochylenie koła.

Wtedy wewnętrzna część opony jest bardziej obciążona i się szybciej zużywa.

W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy że tył siedzi zbyt nisko (np. resor się już udeptał), i już kąty pochylenia koła się zmieniają. Chociaż Volvo 850 bym nie podejrzewał o takie dziwne konstrukcje.

Generalnie badanie geometrii wszystko wyjaśni.

Data: 2009-10-25 13:09:44
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ścina opony
Tomasz Pyra pisze:
(...)
> Aaaa... Skoro ścina od wewnątrz to sugerowałoby koła tylne ustawione
> rozbieżnie, lub zbyt duże pochylenie koła.

> Wtedy wewnętrzna część opony jest bardziej obciążona i się szybciej
> zużywa.

No i? Nagle w zawieszeniu Delta-Link obie strony się rozjechały równo?

W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy że tył siedzi zbyt nisko (np. resor się już udeptał),

Maluch nigdy nie miał resora z tyłu.

i już kąty pochylenia koła się zmieniają. Chociaż Volvo 850 bym nie podejrzewał o takie dziwne konstrukcje.

Wahacz skośny to dziwna konstrukcja?

Generalnie badanie geometrii wszystko wyjaśni.

Niekoniecznie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 14:06:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[ciach]

[...]

A nie chciałoby Ci się coś więcej napisać?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 14:22:14
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ścina opony
Krzysiek Kielczewski pisze:
(...)
A nie chciałoby Ci się coś więcej napisać?

A czego oczekujesz? Zero konkretów z Twojej strony (poza
opisem objawu), na pewną sugestię kolegi Lupo nie odpowiedziałeś.
Wróżki na urlopie, a teoretyzowanie o geometrii i dywagacje
o zawieszeniu w maluchu do niczego nie prowadzą.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 14:36:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

A nie chciałoby Ci się coś więcej napisać?

A czego oczekujesz? Zero konkretów z Twojej strony (poza
opisem objawu),

A jakie konkrety powinienem podać?

na pewną sugestię kolegi Lupo nie odpowiedziałeś.
Wróżki na urlopie, a teoretyzowanie o geometrii i dywagacje
o zawieszeniu w maluchu do niczego nie prowadzą.

O maluchu to nie ja.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 15:13:44
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ścina opony
Krzysiek Kielczewski pisze:
(...)
A jakie konkrety powinienem podać?

Np. po jakim przebiegu to zauważyłeś, czy wcześniej tego nie było itd.
Zauważyłeś jakieś zmiany w prowadzeniu?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 15:29:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

A jakie konkrety powinienem podać?

Np. po jakim przebiegu to zauważyłeś, czy wcześniej tego nie było itd.

Zuważyłem po jakichś 20'000km od kupienia - co było wcześniej to nie
wiem.

Zauważyłeś jakieś zmiany w prowadzeniu?

Jedyną rzecz, którą zauważyłem (albo zacząłem zwracać większą uwagę) to
kiepskie trzymanie się tyłu na zakrętach z nierównościami. Ale to łączę
raczej ze stanem amortyzatorów.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 16:00:41
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ścina opony
Krzysiek Kielczewski pisze:
(...)
Zuważyłem po jakichś 20'000km od kupienia - co było wcześniej to nie
wiem.

Długą historię ma ten samochód? Może o czymś nie wiesz?

Jedyną rzecz, którą zauważyłem (albo zacząłem zwracać większą uwagę) to
kiepskie trzymanie się tyłu na zakrętach z nierównościami. Ale to łączę
raczej ze stanem amortyzatorów.

To jedno - może się okaże, że to również stan elementów gumowych, które
decydują właśnie o samoskrętności tej belki? Ja bym to zweryfikował
u kogoś, kto się zna na tych zawieszeniach (niekoniecznie w ASO Volvo
:( ).

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 20:35:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

Zuważyłem po jakichś 20'000km od kupienia - co było wcześniej to nie
wiem.

Długą historię ma ten samochód? Może o czymś nie wiesz?

Co najmniej 250kkm, ale dzwona nie zaliczył. Czy nie zaliczył np.
krawężka przy dużej prędkości to oczywiście nie wiem.

[...]

Tylko jeszcze trzeba kogoś takiego znać (jakby co to w Wawie szukam, z
naciskiem na Grochów i Żoliborz).

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 14:43:08
Autor: Tomasz Pyra
Volvo 850 - ścina opony
Artur Maśląg pisze:
Tomasz Pyra pisze:
(...)
> [...]

 > zużywa.

No i? Nagle w zawieszeniu Delta-Link obie strony się rozjechały równo?

W przypadku zbieżności zawsze jest to parametr symetryczny - nawet jeżeli przestawienie nastąpiło tylko w jednym kole.

Dlatego właśnie symetria zużycia wskazuje na prawdopodobny problem ze zbieżnością, bo inne przyczyny zazwyczaj nie objawiają się symetrycznie.

Jeżeli chodzi o kąt pochylenia koła, to ewentualnie jeżeli jest wynikiem równomiernego zużycia się jakiś elementów które powodują przestawienie kąta pochylenia kół, ale to IMO mniej prawdopodobne.

Data: 2009-10-25 15:12:04
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ścina opony
Tomasz Pyra pisze:
(...)
W przypadku zbieżności zawsze jest to parametr symetryczny - nawet jeżeli przestawienie nastąpiło tylko w jednym kole.

Zmartwię Ciebie, ale to nieprawda. Ta teoretyczna "symetryczność"
wcale nie musi być symetryczna - mowa tutaj jest o zawieszeniu
tylnym, a nie przednim.

Dlatego właśnie symetria zużycia wskazuje na prawdopodobny problem ze zbieżnością,

Mowa o zawieszeniu tylnym, w którym ciężko o taką kompensację
kołem poprawnie ustawionym, by zużycie było równomierne na obu
kołach. To nie przód. Do tego dziwnym trafem na obu stronach
opon - wewnętrznej i zewnętrznej.

bo inne przyczyny zazwyczaj nie objawiają się symetrycznie.

Symetryczne to jest podobno zużycie opon, a to wcale nie świadczy
o złej zbieżności.

Jeżeli chodzi o kąt pochylenia koła, to ewentualnie jeżeli jest wynikiem równomiernego zużycia się jakiś elementów które powodują przestawienie kąta pochylenia kół, ale to IMO mniej prawdopodobne.

Obejrzyj sobie najpierw zawieszenie na temat którego się wypowiadasz
i później się zastanów, co może dawać opisywane efekty.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 18:20:31
Autor: Tomasz Pyra
Volvo 850 - ścina opony
Artur Maśląg pisze:
Tomasz Pyra pisze:
(...)
[...]

IMO z wykrzywionym lekko jednym kołem, samochód pojedzie lekkim ukosem w stosunku do osi pojazdu - w osi symetrii między tymi kołami.

Data: 2009-10-25 19:53:14
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ścina opony
Tomasz Pyra pisze:
(...)
IMO z wykrzywionym lekko jednym kołem, samochód pojedzie lekkim ukosem w stosunku do osi pojazdu - w osi symetrii między tymi kołami.

To zrób sobie kiedyś eksperyment - możesz w swojej E11, ponieważ tam
banalnie można zmienić zbieżność tyłu - przestaw sobie jedno tylne koło,
załóż nowe opony by efekt był widoczny i sprawdź jak będą wyglądały
po 20kkm.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 13:14:57
Autor: Przemysław Bernat
Volvo 850 - ścina opony
Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:48:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy że tył siedzi zbyt nisko (np. resor się już udeptał),

W kwestii formalnej: maluch z tyłu miał sprężyny, a resor był z przodu.
Poprzeczny resor z tyłu mały fiaty ritmo/regata i pochodzące od nich seaty.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-10-25 14:01:36
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ścina opony
Przemysław Bernat pisze:
(...)
W kwestii formalnej: maluch z tyłu miał sprężyny, a resor był z przodu.
Poprzeczny resor z tyłu mały fiaty ritmo/regata i pochodzące od nich seaty.

Ritmo/Regata to zawieszenie wprost zaadaptowane z Fiata 128 :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 14:05:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

A podkreślałem: ścina z obu stron. Jakby ścinało tylko wewnętrzne
krawędzie albo tylko zewnętrzne to by było prostsze :) Może na wszelki
wypadek narysuję:

Powinno być tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robią mi się tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

[...]

Wiem, że amorki powoli dogorywają i niedługo będę je musiał wymienić.
Ale jeśli coś jeszcze to bym wolał raz rozgrzebywać, a nie co tydzień.
Dlatego chcę się dobrze przygotować :)

Generalnie badanie geometrii wszystko wyjaśni.

Mam taką nadzieję :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 14:11:39
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ścina opony
[...]

A gdzieś na forum Volvo pytałeś? Zawieszenie w 850 (nie tylko) to
całkiem ciekawa konstrukcja samoskrętna.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 14:23:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

Wiem, że amorki powoli dogorywają i niedługo będę je musiał wymienić.
Ale jeśli coś jeszcze to bym wolał raz rozgrzebywać, a nie co tydzień.
Dlatego chcę się dobrze przygotować :)

A gdzieś na forum Volvo pytałeś?

Jeszcze nie, ale dzięki za przypomnienie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 16:37:45
Autor: J.F.
Volvo 850 - œcina opony
On Sun, 25 Oct 2009 14:05:42 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
[...]

Za male cisnienie.

J.

Data: 2009-10-25 16:55:08
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - �cina opony
J.F. pisze:
(...)

A robią mi się tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Za male cisnienie.

<cite>
Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ciśnieniem powietrza.
</cite>

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 18:03:03
Autor: J.F.
Volvo 850 - ?cina opony
On Sun, 25 Oct 2009 16:55:08 +0100,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
A robią mi się tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Za male cisnienie.

<cite>
Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ciśnieniem powietrza.
</cite>

Jakby bardziej napompowal, to by mu srodek scinalo :-P

J.

Data: 2009-10-25 18:10:51
Autor: Artur Maśląg
Volvo 850 - ?cina opony
J.F. pisze:
On Sun, 25 Oct 2009 16:55:08 +0100,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
A robią mi się tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Za male cisnienie.
<cite>
Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ciśnieniem powietrza.
</cite>

Jakby bardziej napompowal, to by mu srodek scinalo :-P

A jak wygląda ścinanie środka?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-25 20:32:06
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - œcina opony
On 2009-10-25, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Powinno być tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robią mi się tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Za male cisnienie.

Napompowane do 2.6 (maks wedlug instrukcji - do jeżdżenia w pełni
załadowanym z prędkosciami >160km/h) i dalej ścina. Ciśnienie sprawdzane
u gumiarza, potem na stacji benzynowej, następnie dwoma prywatnymi
ciśnieniomierzami.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-25 18:23:09
Autor: Tomasz Pyra
Volvo 850 - ścina opony
[...]

IMO to mimo wszystko jest za niskie ciśnienie, albo przeciążone opony. Skąd masz pewność że ciśnienie jest dobre?

Ewentualnie jakaś wada opon.

Data: 2009-10-25 20:37:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Powinno być tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robią mi się tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

IMO to mimo wszystko jest za niskie ciśnienie, albo przeciążone opony. Skąd masz pewność że ciśnienie jest dobre?

Sprawdzane czterema ciśnieniomierzami po kolei i napompowane na pełny
załadunek i wysokie prędkości.

Ewentualnie jakaś wada opon.

Zmieniłem na zimówki (tak wcześnie bo letnie się skończyły) i efekt
dalej występuje. Fakt, że po zmianie (w środę zmieniałem) już mam
"cywilne" ciśnienie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-27 23:51:05
Autor: Adam Płaszczyca
Volvo 850 - ścina opony
Dnia Sun, 25 Oct 2009 14:05:42 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Powinno być tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robią mi się tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Hm... A nie jeździsz raz z zapakowanym kufrem, a raz na pusto?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-10-28 00:32:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-27, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robią mi się tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Hm... A nie jeździsz raz z zapakowanym kufrem, a raz na pusto?

Jeżdżę. Ale napompowane mam pod zapakowany kufer.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-28 01:07:57
Autor: Adam Płaszczyca
Volvo 850 - ścina opony
Dnia Wed, 28 Oct 2009 00:32:32 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Hm... A nie jeździsz raz z zapakowanym kufrem, a raz na pusto?

Jeżdżę. Ale napompowane mam pod zapakowany kufer.

To widać TTTM. Sprzedaj, kup Granade i po problemie (w Wawie jest jedna, z
automatem nawet ;) )

--
     ___________ (R)

Data: 2009-10-25 08:16:36
Autor: Lupo
Volvo 850 - ścina opony
Dnia 2009-10-23 18:22, Użytkownik Krzysiek Kielczewski napisał:
[...]

Częst przypadłośc zwłaszcza opon 205/55R16 .  Mają tak Ople , Fordy ....
Jedyna rada to nie zakładać opon kierunkowych . Bo tylko niektóre wzory bieżnika mają tendencje własnie do ścinania brzegów.
Moze być też problem ze spręzynami - samochód za nisko siedzi. Zwłaszcza jak ma LPG i zamontowany zbiornik w bagażniku .

Data: 2009-10-25 14:35:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
Volvo 850 - ścina opony
On 2009-10-25, Lupo <redlupota@o2.pl> wrote:

Częst przypadłośc zwłaszcza opon 205/55R16 .  Mają tak Ople , Fordy ....

Mam 195/65R15...

Jedyna rada to nie zakładać opon kierunkowych . Bo tylko niektóre wzory bieżnika mają tendencje własnie do ścinania brzegów.

niekierunkowe...

Moze być też problem ze spręzynami - samochód za nisko siedzi. Zwłaszcza jak ma LPG i zamontowany zbiornik w bagażniku .

silnik Diesla i, jak większość, najczęściej jeżdżę sam bądź z jednym
pasażerem bez bagaży.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-27 23:50:26
Autor: Adam Płaszczyca
Volvo 850 - ścina opony
Dnia Fri, 23 Oct 2009 18:22:23 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ciśnieniem powietrza.

Co mu może być, co sprawdzić?

Musi myszy....

--