Volvo S40, karoseria kopie pradem

Data: 2012-03-30 23:07:46
Autor: furi
Volvo S40, karoseria kopie pradem
Witam grupe
Mam maly problem z Volvo s40 14 2001 rok. Od jakis 2 tygodni za kazdym razem jak wysiadam z samochodu i chwytam za drzwi zeby je zamknac kopie mnie prad. Na poczatku myslalem ze to ubranie sie elektryzuje ale w kilku roznych jezdzilem i caly czas to samo. Czasem te trzepniecia bardziej przypominaja dotkniecie "pastucha" niz iskre z naelektryzowanego swetra.
Poza tym silnik dziala normalnie, nie ma objawow przebicia z ukladu zaplonowego
Czym to moze byc spowodowane?
Cz to mozliwe zeby bylo gdzies przebicie z ukladu zaplonowego ktore jakos elektryzuje samochod, a jednoczesnie nie zakluca pracy silnika?
pozdrawiam
furi

Data: 2012-03-30 23:11:06
Autor: furi
Volvo S40, karoseria kopie pradem
On 30/03/2012 23:07, furi wrote:
zakluca

Uznajcie ze tego nie bylo :)
pozdro
furi

Data: 2012-03-31 00:31:13
Autor: Marek
Volvo S40, karoseria kopie pradem
A nie założyłeś jakiegoś nowego pokrowca na fotel?

Pozdro
Marek

Data: 2012-03-31 00:59:21
Autor: furi
On 30/03/2012 23:31, Marek wrote:

A nie założyłeś jakiegoś nowego pokrowca na fotel?

Nie, nic nie zmienialem w konfiguracji foteli ani samochodu.
Pozdrawiam
furi

Data: 2012-03-31 12:37:29
Autor: tck

Użytkownik "furi" <skasujtofurifurius@gmail.com> napisał w wiadomości news:jl5hcr$ntv$1inews.gazeta.pl...
[...]

moze nowy sweter?? ;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2012-03-31 16:53:47
Autor: JK
Volvo S40, karoseria kopie pradem
On 31.03.2012 00:11, furi wrote:
On 30/03/2012 23:07, furi wrote:
zakluca

Uznajcie ze tego nie bylo :)
pozdro
furi

Stawiam na buty.

JK

Data: 2012-03-31 16:56:02
Autor: Wmak
JK <jaka857@interia.pl> napisał(a):
> furi

Stawiam na buty.

JK

Też możliwe - zmienił zimowe na letnie z podeszwami z dobrego izolatora

Data: 2012-04-01 19:55:42
Autor: Gabriel'wilk'
Volvo S40, karoseria kopie pradem
W dniu 2012-03-31 16:53, JK pisze:
On 31.03.2012 00:11, furi wrote:
On 30/03/2012 23:07, furi wrote:
zakluca

Uznajcie ze tego nie bylo :)
pozdro
furi

Stawiam na buty.
Ewentualnie nowa kurtka/sweter/bluza lub płyn do prania/płukania tkanin

   Oskar Wilde

Data: 2012-03-31 08:27:35
Autor: Wmak
Volvo S40, karoseria kopie pradem
To wył±cznie elektrostatyka - od pocierania ubrania o fotel.
Pewno za mało grafitu w oponach.
Zainstaluj takie co¶:
http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/915,81/pasek-antystatyczny-- 2386-/
albo
http://sklep.auto-bajer.pl/p/pl/r-84-c/pasek+antystatyczny+z+odblaskami.html

Powinno pomóc, o ile to naprawdę przewodzi pr±d a nie jest wykonane ze zwykłej gumy - kiedy¶ tak bywało.
Najlepiej sprawdzić (mega)omomierzem.

Można też opony opsikać sprayem antystatycznem - do pierwszych deszczów będzie skuteczne.
Aha, pranie ubrania z użyciem antystatycznych płukanek też powinno pomóc.
(może zmienili¶cie niedawno proszek do pralki???)

Data: 2012-03-31 21:45:45
Autor: JohnyK
furi wrote:

[...]

Hm, ja tak miałem, jak silnik "stracił" masę (taki szeroki, gruby kabel, mocowany pod spodem pod silnik z jednej strony i pod podłogę z drugiej).
--
JK

Data: 2012-04-01 23:58:10
Autor: Jackare
Volvo S40, karoseria kopie pradem
Uzytkownik "furi" <skasujtofurifurius@gmail.com> napisal w wiadomosci news:jl5ark$d85$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tylko i wylacznie elektrostatyka. Ubrania, buty itp.
Dwa sposoby sa:
1. zamontowac pasek antyelektrostatyczny
2. Wysiadajac, po otwarciu drzwi najpierw chwytasz reka metalowy element karoserii (np slupek) i trzymajac sie go wystawiasz noge na ziemie. Ladunek splynie po nodze do ziemii i nie bedzie odczuwalny dla Ciebie.

Mozesz tez wziac do reki cos metalowego i dotknac tym karoserii. Iskra przeskoczy miedzy tym elementem w rece a karoseria i nie bedziesz czul przykrego kopniecia

Data: 2012-04-02 06:06:56
Autor: furi
W dniu 2012-03-30 23:07, furi pisze:
Witam grupe
Mam maly problem z Volvo s40 14 2001 rok. Od jakis 2 tygodni za kazdym

Odpowiem wszystkim w jednym poscie, coby bez potrzeby nie spamowac:

Nie wydaje mi sie zeby to mialo zwiazek z ubraniem, w roznych swetrach/spodniach/ bluzach sie to dzieje i zadnego z nich nie kupilem w ostatnim miesiacu. Z butami to samo, zarówno na nogach jak i na samochodzie :), W Irlandii nie ma sensu bawic sie w zimowki, od poltora roku jezdze na tych samych.
Nie mam paska odprowadzajacego ladunek, ale wiekszosc samochodow nie ma, pozatym wczesniej nie razil pradem.
Teraz to wystepuje w 100% przypadkow przy wysiadaniu, nawet jesli przejade 500 m do sklepu, juz nabralem odruchu zamykania samochodu lokciem...
JonyK zerkne dzis na ten kabel od masy silnika, mam nadzieje ze uda mi sie go zlokalizowac.
pozdrawiam

Data: 2012-04-02 07:52:02
Autor: Jacek
W dniu 2012-04-02 07:06, furi pisze:
[...]
Zle Ci się wydaje. To sprawa tylko i wyłącznie elektryzowania ciuchów przez tarcie o siedzenie. Nie pomyslałeś, że mimo różnych ubrań materiał siedzenia pozostaje stale ten sam?
Kup sobie w sklepie środek przeciw elektryzowaniu zwany też sprayem antyelektrostatycznym, popsikaj nim SIEDZENIE i ciuchy też i sprawdź.
tu masz pierwszy z brzegu przykład
http://www.ceneo.pl/5049131
Pomysł ze sprawdzaniem przewodu masy od silnika, jako przyczyny tego zjawiska - naprawdę godny Nobla. Możesz oczywiście sobie to też sprawdzić, ale sukcesu tu nie wróżę. Równie dobrze możesz sprawdzać bednarkę uziemienia w domu mojej babci.
Jacek

Data: 2012-04-02 12:57:57
Autor: Bydlę
On 2012-04-02 05:52:02 +0000, Jacek <niematakiegonumer@gmail.com> said:

Pomysł ze sprawdzaniem przewodu masy od silnika, jako przyczyny tego zjawiska - naprawdę godny Nobla. Możesz oczywi¶cie sobie to też sprawdzić, ale sukcesu tu nie wróżę. Równie dobrze możesz sprawdzać bednarkę uziemienia w domu mojej babci.

No, jeszcze można sprawdzić (to już bardziej serio) aktywno¶ć Słońca. Miałem samochód, który kopał tylko na drugi, trzeci dzień po wyrzucie masy na Słońcu. Tak miał i już.
;-)

--
Bydlę

Volvo S40, karoseria kopie pradem