Volvo V 70 2,5 i gaz

Data: 2010-03-01 13:42:40
Autor: loto
Volvo V 70 2,5 i gaz
witam,

Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)

Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....

czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?

Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)

przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)

koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
myślicie, że warto?

Data: 2010-03-01 13:49:06
Autor: Katanka
Volvo V 70 2,5 i gaz
Użytkownik wrote:

[...]

Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-03-01 13:53:47
Autor: loto
Volvo V 70 2,5 i gaz
Użytkownik wrote:

> [...]
> to 5 500zł - myślicie, że warto?

Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(

Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto?
Wystarczy, że się gdzieś rypnę w obliczeniach - np.

PB 95 będzie paliło nie 11 litrów tylko 12 litrów (80% jazdy to miasto) i to po
4,50 a gazu nie 15 litrów tylko 14  i instalacja nie 4,500 tylko 3,500 i już
wychodzi 13 tyś do przodu.

Data: 2010-03-01 15:56:47
Autor: Katanka
Volvo V 70 2,5 i gaz
Użytkownik wrote:

Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto?

Dla kazdego to będzie inna kwota. Dla mnie około 30 tysięcy rocznie i może bym się wtedy zastanawiał czy gazowac auto. Nie cierpię smroku gazu :(

Data: 2010-03-01 16:07:56
Autor: krzysiek82
Volvo V 70 2,5 i gaz
Katanka pisze:
Dla kazdego to będzie inna kwota. Dla mnie około 30 tysięcy rocznie i może bym się wtedy zastanawiał czy gazowac auto. Nie cierpię smroku gazu :(

fakt trochę wali, czasami czuć bardziej czasami mniej zależy pewnie jak się mieszankę ustawi.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 13:51:15
Autor: Lewis
Volvo V 70 2,5 i gaz
Użytkownik <loto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.0000016c.4b8bb640newsgate.onet.pl...
[...]

Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to  1-2litry LPG więcej maksymalnie.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-01 13:58:28
Autor: loto
Volvo V 70 2,5 i gaz
> [...]
> litrów/100km (czy to dobre założenia?)

Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to  1-2litry LPG więcej maksymalnie.

a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na poziomie 12 a
LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?

Data: 2010-03-01 14:01:15
Autor: Lewis
Volvo V 70 2,5 i gaz
Użytkownik <loto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.0000016f.4b8bb9f4newsgate.onet.pl...
[...]

W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-01 14:04:00
Autor: loto
Volvo V 70 2,5 i gaz
> [...]

Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.

-- Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/

tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa
Zastanawiam się nad

Data: 2010-03-01 15:06:20
Autor: Lewis
Volvo V 70 2,5 i gaz
Użytkownik <loto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000171.4b8bbb40newsgate.onet.pl...

Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/

Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku.
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś podobnego silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach czas wtrysku LPG względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 2500-3000krpm, niżej praktycznie się nie różnią

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;).

Data: 2010-03-01 15:08:37
Autor: loto
Volvo V 70 2,5 i gaz
> [...]

Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś podobnego silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach czas wtrysku LPG względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 2500-3000krpm, niżej praktycznie się nie różnią

Dziękuję bardzo.

Data: 2010-03-01 15:30:40
Autor: Lewis
Volvo V 70 2,5 i gaz
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hmghl8$jor$1news.onet.pl...
[...]

God damn it...  ohh...  I, I mean Allah damn it! Chodzi oczywiście o RPM nie kRPM zapędziłem się :)

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-01 15:08:44
Autor: sebakrk
Volvo V 70 2,5 i gaz
W dniu 2010-03-01 14:04, loto@poczta.onet.pl pisze:
[...]

No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :)
pozdr Seba

Data: 2010-03-01 15:13:25
Autor: loto
Volvo V 70 2,5 i gaz

> [...]
> zakładałeś? Zastanawiam się nad:
> http://www.godula.pl/

No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :)

Tak - dokładnie Niepołomice - napisałem przecież
"tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa"
co to zmienia?

Data: 2010-03-01 16:11:04
Autor: Krzysztof 45
Volvo V 70 2,5 i gaz
loto@poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Chłopie, zobacz jak to wygląda. Tnij zbędne cytaty i sygnatury.
--
Krzysiek

Data: 2010-03-01 19:40:36
Autor: Bydlę
Volvo V 70 2,5 i gaz
On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> said:
ładnie kręciło do 6700krpm.

Prawie siedem milionów obrotów na minutę?
Fajny silnik.
Wankle się chowają.

--
Bydlę

Data: 2010-03-02 00:38:49
Autor: Lewis
Volvo V 70 2,5 i gaz

Data: 2010-03-02 11:03:27
Autor: Bydlę
Volvo V 70 2,5 i gaz

On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> said:
ładnie kręciło do 6700krpm.
Prawie siedem milionów obrotów na minutę?
Fajny silnik.
Wankle się chowają.

Przeciez sprostowałem już tą pomyłkę w poście z godziny 15:30.

No i?
Bo odpisałem na tę wiadomość.
(inna rzecz, że pisanie tysięcy sprawia olbrzymie problemy - zwłaszcza ludziom techniki; albo nieistniejące "tyś", albo dodawanie tys. po pełnej liczbie)

I, by ci nie było przykro, odpisując o 11.03 wiem już, że poźniej poprawiłeś w wiadomości, której jeszcze nie czytałem.

--
Bydlę

Data: 2010-03-01 14:07:35
Autor: paranoix
Volvo V 70 2,5 i gaz
W dniu 2010-03-01 13:42, loto@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio.

Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.

Data: 2010-03-01 14:23:55
Autor: loto
Volvo V 70 2,5 i gaz
> [...]

Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.

Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co
roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
kupię 2006-2005 rok.

Data: 2010-03-01 14:39:26
Autor: paranoix
Volvo V 70 2,5 i gaz

[...]

Faktycznie, mea culpa, nie doczytałem.

roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
kupię 2006-2005 rok.

Uwzględniłeś przeglądy instalacji, a o rejestracyjnych nie wspomniałeś na początku. Jeśli są już wliczone to ok.

Data: 2010-03-01 14:45:19
Autor: loto
Volvo V 70 2,5 i gaz

> [...]

Uwzględniłeś przeglądy instalacji, a o rejestracyjnych nie wspomniałeś na początku. Jeśli są już wliczone to ok.

Tak - 100zł przegląd instalacji + 50zł dodatkowych kosztów podczas "rocznego".
Mogłem to rozpisać. Tak czy siak  5 500 zł to dużo a jak wyjdzie 13 000 to już
masakra.

Data: 2010-03-01 15:50:57
Autor: Grzegorz Prędki
Volvo V 70 2,5 i gaz
loto@poczta.onet.pl pisze:
[...]

W 850 montowali do tego silnika instalacje w fabryce. Silnik sie swietnie gazuje.

Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)

Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG

koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł

Za 3-3,5 tys zalozysz do tego silnika dobra sekwencje

2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł

Przeglad 160zl.

3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł

Nie mozesz wozic kola? :)

[...]

Bedzie Ci cos tam palilo na rozruch benzyny, ale ten silnik szybko sie nagrzewa wiec nie powinny to byc spore kwoty.

Data: 2010-03-02 17:59:14
Autor: V-Tec
Volvo V 70 2,5 i gaz
Grzegorz Prędki pisze:
[..]

Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG

nasze 850 paliło 14,5l gazu w mieście, 10-12 w trasie (instaloacja 2. gen.).

też słyszałem, że ten silnik się dobrze gazuje, zresztą u nas nie było większych problemów z nią. Polecam oczywiście coś lepszego założyć, teraz ceny są niższe niż kiedyś.

--
pozdr,
W.

Data: 2010-03-01 20:46:48
Autor: Scyzoryk
Volvo V 70 2,5 i gaz

[...]

nie wpłynie

czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?

nie odczujesz różnicy. Kumpel ma z założoną instalacją w salonie przy odbiorze samochodu. Teraz coś ok 240kkm i nie protestuje.

Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)

może i tak, chociaż może okazać się optymistycznie. Kumpel ma takie Volvo z tym silnikiem. Spalanie min 12-19L max, ale fakt przy normalnym użytkowaniu można założyć 15-16L

[...]

warto. Dodatkowo łatwiej będzie odsprzedac zgazowany.

--
Pozdr
Scyzoryk

Volvo V 70 2,5 i gaz