Volvo V 70 2,5 i gaz

Data: 2010-03-01 15:50:57
Autor: Grzegorz Prędki
Volvo V 70 2,5 i gaz
loto@poczta.onet.pl pisze:
witam,

Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)

Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....

czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?

W 850 montowali do tego silnika instalacje w fabryce. Silnik sie swietnie gazuje.

Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)

Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG

koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł

Za 3-3,5 tys zalozysz do tego silnika dobra sekwencje

2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł

Przeglad 160zl.

3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł

Nie mozesz wozic kola? :)

4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
myślicie, że warto?

Bedzie Ci cos tam palilo na rozruch benzyny, ale ten silnik szybko sie nagrzewa wiec nie powinny to byc spore kwoty.

Data: 2010-03-02 17:59:14
Autor: V-Tec
Volvo V 70 2,5 i gaz
Grzegorz Prędki pisze:
[..]

Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG

nasze 850 paliło 14,5l gazu w mieście, 10-12 w trasie (instaloacja 2. gen.).

też słyszałem, że ten silnik się dobrze gazuje, zresztą u nas nie było większych problemów z nią. Polecam oczywiście coś lepszego założyć, teraz ceny są niższe niż kiedyś.

--
pozdr,
W.

Volvo V 70 2,5 i gaz