Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie

Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie

Data: 2016-11-06 21:01:14
Autor: J.F.
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sat, 5 Nov 2016 02:45:44 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/volvo-po-2020-roku-nikt-nie-zginie-w-naszym-samochodzie.html
"Trzeba przyznać, że to dość śmiała przysięga. CNN Money zauważa
jednak, że nie jest to zupełnie niezwykłe czy też niemożliwe do
osiągnięcia. W samych Stanach Zjednoczonych po drogach jeździ
obecnie dziewięć modeli samochodów, w których nikt nie zginął w
ciągu ostatnich czterech lat. Jednym z tych aut jest luksusowy SUV
marki Volvo - XC90. Samochód ten został zresztą wykonany ze stali
borowej i wyposażony w szereg systemów zapewniających bardzo wysoki
poziom bezpieczeństwa - między innymi: automatyczne hamowanie w
przypadku wykrycia ryzyka kolizji, automatyczne dociąganie pasów
przy nieplanowanej zmianie pasa oraz Alert Control sygnalizujący
zmęczenie kierowcy. Jak Volvo chce osiągnąć swój cel? Kluczem,
według szwedzkiego producenta, jest technologia jazdy
autonomicznej, która eliminuje całe ryzyko związane z ludzką
omylnością. To nie jest jednak cała strategia. Pierwszym elementem
w kierunku realizacji założeń ma być zapewnienie maksymalnego
bezpieczeństwa w przypadku zderzenia. Etap ten obejmuje instalację
wielu i dobrze rozmieszczonych poduszek powietrznych, wykonanie
konstrukcji z wytrzymałych materiałów oraz strategicznie
zaprojektowane strefy zgniotu, które pochłoną ciężar uderzenia.
Krok drugi polega zaś na wdrażaniu nowych technologii, takich jak
wspomniane wcześniej systemy z XC90 plus detektor znaków,
adaptacyjny tempomat itp. Pozostaje tylko pytanie, czy producent jest w stanie przewidzieć
wszystkie możliwości i rzeczywiście zabezpieczyć kierowcę i
pasażerów przed jakimkolwiek groźnym wypadkiem?

Ktore to auto ostatnio wypadek mialo ... Tesla ciezarowke z niebem
pomylilo ?

Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

Jedyna rada - nie pozwolic mi pojechac 150. Co akurat w Szwecji czy
USA jestem sobie w stanie wyobrazic. A ze ja takiego auta nie kupie
.... za pare lat system bedzie obowiazkowy :-)

Juz widzialem BMW, ktore rozpoznawalo znaki i ... na razie tylko
wyswietlalo kierowcy aktualne ograniczenie.

J.

Data: 2016-11-06 21:12:02
Autor: Tomasz Pyra
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:01:14 +0100, J.F. napisał(a):

Pozostaje tylko pytanie, czy producent jest w stanie przewidzieć
wszystkie możliwości i rzeczywiście zabezpieczyć kierowcę i
pasażerów przed jakimkolwiek groźnym wypadkiem?

Ktore to auto ostatnio wypadek mialo ... Tesla ciezarowke z niebem
pomylilo ?

Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.
Prędzej czy później jakieś super bezpieczne Volvo zostanie sprasowane w
czołowym zderzeniu przez Kamaza, albo trafi między dwie ciężarówki. Na to
systemów nie będzie.

Data: 2016-11-06 20:16:49
Autor: masti
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Tomasz Pyra wrote:

Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:01:14 +0100, J.F. napisał(a):

Pozostaje tylko pytanie, czy producent jest w stanie przewidzieć
wszystkie możliwości i rzeczywiście zabezpieczyć kierowcę i
pasażerów przed jakimkolwiek groźnym wypadkiem?

Ktore to auto ostatnio wypadek mialo ... Tesla ciezarowke z niebem
pomylilo ?

Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.

dokładnie.
Ale szwedzi już mieli pomysły by zlikwidować wszystkie jednoślady bo się
przewracają.

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-11-06 21:24:18
Autor: Tomasz Pyra
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sun, 6 Nov 2016 20:16:49 -0000 (UTC), masti napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:01:14 +0100, J.F. napisał(a):

Pozostaje tylko pytanie, czy producent jest w stanie przewidzieć
wszystkie możliwości i rzeczywiście zabezpieczyć kierowcę i
pasażerów przed jakimkolwiek groźnym wypadkiem?

Ktore to auto ostatnio wypadek mialo ... Tesla ciezarowke z niebem
pomylilo ?

Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.

dokładnie.
Ale szwedzi już mieli pomysły by zlikwidować wszystkie jednoślady bo się
przewracają.

No chyba że w deklaracji Volvo jest małym drukiem, że chodzi o wypadki w
Szwecji, w których wszyscy jechali z dozwolną prędkością, w zderzeniu brały
udział tylko samochody osobowe, nikt nie miał tętniaka, osteoporozy, pasy
były zapięte, szyby zamknięte itp. itd...

Data: 2016-11-06 22:44:19
Autor: J.F.
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:24:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 6 Nov 2016 20:16:49 -0000 (UTC), masti napisał(a):
No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

Czyli ja m w gaz, a on zgasl :-)

Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.

Ale te 9 modeli jest ciekawe ... to chyba dane z USA.

dokładnie.
Ale szwedzi już mieli pomysły by zlikwidować wszystkie jednoślady bo się
przewracają.

No chyba że w deklaracji Volvo jest małym drukiem, że chodzi o wypadki w
Szwecji, w których wszyscy jechali z dozwolną prędkością, w zderzeniu brały
udział tylko samochody osobowe, nikt nie miał tętniaka, osteoporozy, pasy
były zapięte, szyby zamknięte itp. itd...

Mozliwe ze w Szwecji, osteoporoza raczej nie zabija, a o pasy i szyby
auto zadba samo ...

J.

Data: 2016-11-06 23:09:32
Autor: Tomasz Pyra
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sun, 6 Nov 2016 22:44:19 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:24:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 6 Nov 2016 20:16:49 -0000 (UTC), masti napisał(a):
No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

Czyli ja m w gaz, a on zgasl :-)

Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.

Ale te 9 modeli jest ciekawe ... to chyba dane z USA.

Trzeba by uważnie przeanalizować tą statystykę.
Jak jest kompletna, ile jest wypadków, ile w ogóle jest tam modeli
samochodów, ile egzemplarzy, od jak dawna.

Może się okazać że to po prostu jakiś ogon rozkładu normalnego, a nie
szczególne właściwości danego samochodu.

Tu raczej bardziej wartościowa wydaje się statystyka ilości rannych do
zabitych, ale to już by gorzej brzmiało w folderze ;)



dokładnie.
Ale szwedzi już mieli pomysły by zlikwidować wszystkie jednoślady bo się
przewracają.

No chyba że w deklaracji Volvo jest małym drukiem, że chodzi o wypadki w
Szwecji, w których wszyscy jechali z dozwolną prędkością, w zderzeniu brały
udział tylko samochody osobowe, nikt nie miał tętniaka, osteoporozy, pasy
były zapięte, szyby zamknięte itp. itd...

Mozliwe ze w Szwecji, osteoporoza raczej nie zabija, a o pasy i szyby
auto zadba samo ...

"But as Volvo's CEO Hakan Samuelsson explained to me, Vision 2020 is "the
only target you can have, you can't say only fifty people should die in a
Volvo; it has to be zero."

Data: 2016-11-06 22:50:39
Autor: J.F.
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sun, 6 Nov 2016 20:16:49 -0000 (UTC), masti napisał(a):
Tomasz Pyra wrote:
Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.

dokładnie.
Ale szwedzi już mieli pomysły by zlikwidować wszystkie jednoślady bo się
przewracają.

Szwedzi maja swoja "vision zero". I kto wie, do jakich pomyslow moga
siegnac aby pomysl zrealizowac. Ogranicznik do 80km/h na przyklad ;-)

Ale niektore pomysly maja ciekawe ... stwierdzili np, ze duzo wypadkow
powstaje na skrzyzowaniach ... wiec trzeba zlikwidowac skrzyzowania.
Ronda sa bezpieczniejsze. Likwidacja motocykli do tego pasuje :-)


J.

Data: 2016-11-06 22:54:43
Autor: J.F.
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:12:02 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:01:14 +0100, J.F. napisał(a):
Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

Ale zeby miec 40 w zakrecie, to trzeba hamowac na dlugo przed nim :-)

Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.
Prędzej czy później jakieś super bezpieczne Volvo zostanie sprasowane w
czołowym zderzeniu przez Kamaza, albo trafi między dwie ciężarówki. Na to
systemów nie będzie.

Kamaz jeszcze robi ciezarowki ? to ich do Szwecji nie wpuszcza tylko volvo i scania, z systemami
automatycznego hamowania :-)

J.

Data: 2016-11-06 23:17:17
Autor: Tomasz Pyra
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sun, 6 Nov 2016 22:54:43 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:12:02 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:01:14 +0100, J.F. napisał(a):
Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

Ale zeby miec 40 w zakrecie, to trzeba hamowac na dlugo przed nim :-)

Pytanie ile będzie jechał na prostych, bo jak 60 to dużo tego hamowania nie
będzie.

Raczej autonomiczny samochód nie będzie jechał zakładając że raczej za
zakrętem/szczytem nic nie powinno być ukryte i po prostu będzie tam
zwalniał.
Lód czy inny olej na drodze pewnie wykryje dużo skuteczniej niż kierowca



Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.
Prędzej czy później jakieś super bezpieczne Volvo zostanie sprasowane w
czołowym zderzeniu przez Kamaza, albo trafi między dwie ciężarówki. Na to
systemów nie będzie.

Kamaz jeszcze robi ciezarowki ?

Robi robi.
Na stronie wygląda że nadal te z wysokimi zderzakami co to w osobówce
trafiają w słupki:
http://kamaz.ru/en/production/serial/high-sided-trucks/kamaz-43502-45/

No ale Euro3, czyli w Europie sprzedawać nie wolno, ale tranzytem można
jeździć.

Data: 2016-11-09 01:58:28
Autor: J.F.
Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
Dnia Sun, 6 Nov 2016 23:17:17 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 6 Nov 2016 22:54:43 +0100, J.F. napisał(a):
Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

Ale zeby miec 40 w zakrecie, to trzeba hamowac na dlugo przed nim :-)

Pytanie ile będzie jechał na prostych, bo jak 60 to dużo tego hamowania nie
będzie.

150 - takie bylo moje zalozenie :-)

Raczej autonomiczny samochód nie będzie jechał zakładając że raczej za
zakrętem/szczytem nic nie powinno być ukryte i po prostu będzie tam
zwalniał.

Mysle, ze to nie bedzie autonomiczny samochod.
Ale mape moze miec, albo dobra kamere, i zwalniac przed zakretami
moze.

Lód czy inny olej na drodze pewnie wykryje dużo skuteczniej niż kierowca


Ale ma to zrobic na tyle szybko, zeby zdazyl po wykryciu zwolnic do
bezpiecznej predkosci zanim sie auto o drzewo rozbije.

J.

Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona