Volvo v50 1,8 125KM

Data: 2010-02-11 10:25:23
Autor: MariuszM
Volvo v50 1,8 125KM
Witam,

Co sądzicie o aucie jak w tytule?
Interesują mnie koszty części zamiennych.
Z tego co zauważyłem jest to samochód dość blisko spokrewniony z Focusem II/Mazdą 3, np. silnik 1,8 125KM jest pewnie fordowski (rozrząd na łańcuchu), niektóre elementy zawieszenia są chyba identyczne.
Co się lubi psuć?
--
M.

Data: 2010-02-11 12:07:07
Autor: Jacek
Volvo v50 1,8 125KM
Co się lubi psuć?

Co lubi?
Przykladowo rocznik 2005, przbieg ponoc 160 000; w "moich" rekach 6 miesiecy i okolo 15000 przejechane.. w ciagu tego czasu problemy jak ponizej.
Wentylator chlodnicy padniety (komp nawet sie nie zajaknal, ze cos sie nie kreci; silnik sie przegrzewal).
Z tylu w zawieszeniu cos ciagle stuka pomimo tego, ze wszystkie elementy sa sprawne i nie ma luzow.
Drzwi kierowcy nie otwieraja sie za 1-2 pociagnieciem dzwigni. Czasem mozna szarpac i szarpac... ciekawe co bedzie podczas wypadku, kiedy trzeba bedzie szybko wysiasc?
Polamaly sie mechanizm przesuwu wycieraczek przednich.
Szyba przednia paruje rowno w polowie, tak jakby lewa strona ksiazki byla za mgla. Z prawa nie ma problemu.
Podgrzewanie szyby przedniej to chyba tylko chwyt marketodialny  - dzial bardzo slabo (mowie o tych zatopionych w szybe przewodach).
Z silnikiem nie ma problemu, ale to diesel.
Kilka razy zdarzylo sie, ze lecialo zimne powietrze pomimo ustawienia temp na max.

Duzo/malo?

Data: 2010-02-11 03:51:37
Autor: GrzegorzG
Volvo v50 1,8 125KM
On 11 Lut, 12:27, MariuszM <u...@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2010-02-11 12:07, Jacek pisze:

> Duzo/malo?

Jak na taki przebieg to w normie.
Mnie interesuje samoch d do 50 kkm.
--
M.

W jakiej normie??
u mnie w 13 letniej Carinie E z przebiegiem 189 tys takich baboli nie
ma.

GG

Data: 2010-02-11 13:01:52
Autor: MariuszM
Volvo v50 1,8 125KM
W dniu 2010-02-11 12:51, GrzegorzG pisze:

W jakiej normie??
u mnie w 13 letniej Carinie E z przebiegiem 189 tys takich baboli nie
ma.

No fakt, samochód klasa.
--
M.

Data: 2010-02-11 17:48:21
Autor: zinek
Volvo v50 1,8 125KM
MariuszM pisze:
[...]

i do tego z idealnie/ ksiazkowo polskim przebiegiem :)

Data: 2010-02-12 03:44:34
Autor: GrzegorzG
Volvo v50 1,8 125KM
On 11 Lut, 17:48, zinek <unkn...@op.pl> wrote:
MariuszM pisze:

> No fakt, samochód klasa.

i do tego z idealnie/ ksiazkowo polskim przebiegiem :)

Przebieg jest oryginalny. A "samochód klasa" to troche nie czaje.
Klasy jest nizszej niz volvo i usterki wyzej opisane nie sa (nie
powinny) byc norma w volvo.

GG

Data: 2010-02-12 03:09:12
Autor: Yogi\(n\)
Volvo v50 1,8 125KM
Uzytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:hl0rjc$nd0$1news.onet.pl...
[...]

Ja przez 9 lat jezdzilem corolla (od nowosci). Zrobilem bez mala 150 tys. (w pierwszych trzech latach 100 kkm, potem przez szesc 50).
W ciagu dziewieciu lat zepsulo sie:
-radio (naprawa 180 zeta (firmowe)
-urwala sie wajcha od otwierania bagaznika (naprawa we wlasnym zakresie, ok 3 zl)
-wymiana szyby przedniej (kamien)
-mechanizm podnoszenia szyby kierowcy (spadlo kóleczko z prowadnicy, naprawa we wlasnym zakresie, kropla kleju epoksydowego to caly koszt.

Auto mialo oryginalne lozyska, amorki, okladziny z tylu, Zadnej rdzy, dziwnych odglosów, niespodzianek w trasie, nie bralo oleju, nic nigdy nie cieklo.

--
Yogi(n)

Data: 2010-02-12 14:40:08
Autor: Filip KK
Volvo v50 1,8 125KM
W dniu 2010-02-12 03:09, Yogi(n) pisze:

Ja przez 9 lat jezdzilem corolla (od nowosci).

Tak, ale to były lata 90-te?

Data: 2010-02-11 22:29:02
Autor: Marek P.
Volvo v50 1,8 125KM

W jakiej normie??
u mnie w 13 letniej Carinie E z przebiegiem 189 tys takich baboli nie
ma.

To samo chcialem napisac. Sluzbówki tluke to 300-400 tys i tylko zawieche sie robi + eksploatacja. Czasami kolo dwumasowe. Ale dla niektórych to norma :)

Data: 2010-02-11 12:37:12
Autor: MariuszM
Volvo v50 1,8 125KM
W dniu 2010-02-11 12:07, Jacek pisze:

Co lubi?
Psuć.
Każde auto ma swoje ulubione zonki, znane i szeroko opisane w "specjalistycznej"
prasie i na forach internetowych.
Przykład: pękające alternatory we Fiacie.
Pojazd którym jeżdzę obecnie miał dokładnie takie, jakie mieć miał. Da się z tym żyć.

Duzo/malo?
Na ten przebieg w normie.
Dlatego nie szukam skotłowanego poflotowego diesel'a, a benzynówkę z przebiegiem do 50.000km, którym będę jeździł 10.000km w roku. Do pracy mam metro.
--
M.

Data: 2010-02-12 08:37:06
Autor: Jacek
Volvo v50 1,8 125KM

Duzo/malo?
Na ten przebieg w normie.

W normie? mam jeszcze 13 letnie volvo i tam takich "zonkow" nie uswiadczysz!

Dlatego nie szukam skotłowanego poflotowego diesel'a, a benzynówkę z

A zauwazyles, zebym cokolwiek zlego napisal na temat silinka? Ze cos nie dziala czy cos innego sie dzieje?
Nie wiem czy wiesz, ale silnik diesla to akurat najlepsza rzecz, ktora jest w tym samochodzie.
Niektorzy grupowicze twierdza, ze 2,0d to najlepszy silnik w tej pojemnosci.

przebiegiem do 50.000km, którym będę jeździł 10.000km w roku. Do pracy mam metro.

Data: 2010-02-12 20:40:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Volvo v50 1,8 125KM

"Krzysztof Szmergiel" hl3cbh$2q8u$1@news2.ipartners.pl

> Nie wiem czy wiesz, ale silnik diesla to akurat najlepsza rzecz,
> ktora jest w tym samochodzie. Niektorzy grupowicze twierdza, ze
> 2,0d to najlepszy silnik w tej pojemnosci.

Potwierdzam.

Chodzi tego turbodiesla z Peugeota/Citroena? Mam, więc pytam.

Data: 2010-02-11 20:47:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Volvo v50 1,8 125KM

"MariuszM" hl0ie0$ram$1@news.onet.pl

Z tego co zauważyłem jest to samochód dość blisko spokrewniony z Focusem II/Mazdą 3,

Jak Ty z Tobą. :) To jest (być może zależy od roczników) Ford_Focus/Mazda_3. :)
Ja mam od roku S40 (to samo, co V50, ale sedan) rok, lecz mam za mało kilometrów
na liczniku, więc trudno mi coś powiedzieć o awaryjności. Jest za nisko
zawieszony jak na polskie warunki, ale wbrew pozorom nieźle wytrzymuje
uderzenia od dołu -- zaliczyłem ich sporo na śniegu, lodzie, zbitej ziemi,
a nawet na krawężnikach i innych pułapkach, przez które trzeba czasami
przejechać. Na publicznych drogach (na których można jechać z szybkością
90 km/h) dobiło mi kilka razy amortyzatory do obojników na nierównościach,
ale kontrola zawieszenia nie wykazała niczego niepokojącego.

Data: 2010-02-12 11:00:40
Autor: Jacek Bronowski
Volvo v50 1,8 125KM
Ja mam od roku S40 (to samo, co V50, ale sedan)

eee - chyba nie do konca. Odpowiednikiem kombi, dla sedana S40, jest V40.
V50 to taki cudak - cos pomiedzy V40 a V70. Dodatkowo cudak na polskich
drogach dosc rzadki.

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 12 648 zdjęć z 19 krajów.

Data: 2010-02-12 11:42:02
Autor: Krzysztof Szmergiel
Volvo v50 1,8 125KM
On 2010-02-12 11:00, Jacek Bronowski wrote:

eee - chyba nie do konca. Odpowiednikiem kombi, dla sedana S40, jest V40.
V50 to taki cudak - cos pomiedzy V40 a V70. Dodatkowo cudak na polskich
drogach dosc rzadki.

eee - na pewno nie do konca ;) V40 bylo do 2004. Od 2004 jest inny model
zarowno S40 (sedan) jak i V50 (kombi).

K.

Data: 2010-02-12 12:55:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Volvo v50 1,8 125KM

"Krzysztof Szmergiel" hl3bop$2pua$1@news2.ipartners.pl

> [...]
> drogach dosc rzadki.

eee - na pewno nie do konca ;) V40 bylo do 2004. Od 2004 jest inny model

Inny -- ma na przykład 5 śrub w kole.
I S40 jest sednem tego, czego kombi jest V50.

Zawieszenie S40 nie jest tożsame z innym S40 tego z samego rocznika,
więc nie do końca S40, V50, Focus i Mazda 3 ma to samo zawieszenie,
ale na oko różnic nie ma.

Data: 2010-02-12 17:12:26
Autor: MariuszM
Volvo v50 1,8 125KM

[...]

Dzięki za info.
Nie wziąłem go. Miał być idealny, a wyszło jak zwykle w Polsce.
Salon znanej marki, a na miejscu okazało się, że przedni zderzak był malowany. Pan sprzedawca nie czuł się w obowiązku poinformować mnie o tym telefonicznie - mimo, że pytałem - bo zderzak jest z plastyku, nie ma to znaczenia dla eksploatacji, a poza tym jak wiadomo zderzak od tego jest żeby nim walić i potem go malować...
Do tego na desce paliła się kontrolka silnika (ponoć stał z pustym aku i trzeba skasować błąd).
Za dużo tego.

Ale samochód ładny, materiały pierwsza klasa...

M.

Data: 2010-02-12 20:37:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Volvo v50 1,8 125KM

"MariuszM" hl3ul6$pmj$1@news.onet.pl

[...]

Zderzaki są malowane. :) Nie twierdzę, że t nie był bity, ale zderzaki
(choć plastykowe) są malowane.

Volvo v50 1,8 125KM