Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dróg A i S

W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dróg A i S

Data: 2015-11-22 05:08:16
Autor: bronek.tallar
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dróg A i S
użytkownik Kacperek napisał:
W 2015 pobity został rekord z 2009 (689,8 km, a realnie 527,3 km bo reszta to umowy na dokończenie budowy)


Rekord  z 2009r?

A ile trwa planowanie? Słyszałem o min. 3 latach.
Czyżby PO udało się zaplanować wszystko od r.2008?

-To jest finalizacja wieloletniego procesu
No jak finalizacja, znaczy się peany zbiera PO
za osiągnięcia SLD/PIS i swoje, chyba?

Data: 2015-11-22 14:34:11
Autor: Kacperek
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 14:08, bronek.tallar@gmail.com pisze:
użytkownik Kacperek napisał:
W 2015 pobity został rekord z 2009 (689,8 km, a realnie 527,3 km bo
reszta to umowy na dokończenie budowy)


Rekord  z 2009r?

A ile trwa planowanie? Słyszałem o min. 3 latach.

To może za PiS. Za czasów PO poprawiono ustawodawstwo dzięki czemu procedury zostały znacznie skrócone. Poza tym pracownicy GDDKiA nauczyli się już to wszystko sprawnie organizować.

Czyżby PO udało się zaplanować wszystko od r.2008?

Pomijając różne analizy, plany wieloletnie i koncepcje, które były już przed II WW (np. w przypadku A1), tegoroczne umowy to raczej od 2013-14.

-To jest finalizacja wieloletniego procesu
No jak finalizacja, znaczy się peany zbiera PO
za osiągnięcia SLD/PIS i swoje, chyba?

No np. ekspresowa obwodnica Marek - była gotowa do ogłoszenia przetargu już za czasów PiS, ale śp.p. Gęsicka złożyła zły podpis pod jakimś dokumentem i cały proces trzeba było powtórzyć od początku.

Ekspresowa, wschodnia obwodnica Warszawy była natomiast już raz uwalona przez obecnego ministra ochrony środowiska (twórca przepisów wymuszających budowę setek km ekranów), który mieszka w okolicy przebiegu tej trasy i prawdopodobnie będzie uwalona po raz drugi :

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/warszawa-czy-nowy-minister-srodowiska-zablokuje-budowe-obwodnicy-51822.html


Anatol

Data: 2015-11-22 17:40:16
Autor: u2
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 14:34, Kacperek pisze:
Ekspresowa, wschodnia obwodnica Warszawy była natomiast już raz uwalona
przez obecnego ministra ochrony środowiska (twórca przepisów
wymuszających budowę setek km ekranów), który mieszka w okolicy
przebiegu tej trasy i prawdopodobnie będzie uwalona po raz drugi


jak "budowlancy" z gdaki nie potrafia zaprojektowac zgodnie z przepisami to zostanie uwalona i b.dobrze

dlaczego obwodnica ma byc wschodnia, kiedy taka obwodnica nikomu nie sluzy ? obwodnica tolus powinna byc wokol Warszawki, ze wschodu na zachod i z poludnia na polnoc:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-11-22 17:55:56
Autor: Kacperek
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 17:40, u2 pisze:
W dniu 2015-11-22 o 14:34, Kacperek pisze:
Ekspresowa, wschodnia obwodnica Warszawy była natomiast już raz uwalona
przez obecnego ministra ochrony środowiska (twórca przepisów
wymuszających budowę setek km ekranów), który mieszka w okolicy
przebiegu tej trasy i prawdopodobnie będzie uwalona po raz drugi


jak "budowlancy" z gdaki nie potrafia zaprojektowac zgodnie z przepisami
to zostanie uwalona i b.dobrze

Uwalenie nastąpiło z powodu kolizji ze starym zbiornikiem przeciwpożarowym w którym zalęgły się przypadkowo rybki rzadkiego gatunku strzebli błotnej. W trakcie wybierania wariantu przebiegu drogi tej strzebli błotnej nie wykryto.


dlaczego obwodnica ma byc wschodnia, kiedy taka obwodnica nikomu nie
sluzy ? obwodnica tolus powinna byc wokol Warszawki, ze wschodu na
zachod i z poludnia na polnoc:)

Bo to jest właśnie ostatnia część ringu wokół Warszawy, gdzie nie udało się nawet ustanowić ostatecznego wariantu przebiegu (wszystkie warianty oprócz tunelu pod Warszawą, są kolizyjne albo z zabudową albo z przyrodą i zawsze będą protesty). Ponieważ ring nie ma kształtu koła, jej poszczególne części nazywane są obwodnicami południową, północną i wschodnią (zachodniej nie ma bo jest tylko rozwidlenie S2 i S8 połączone tą ostro zakręcającą łącznicą).


Anatol

Data: 2015-11-22 10:02:28
Autor: bronek.tallar
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dróg A i S
użytkownik Kacperek napisał:

Uwalenie nastąpiło z powodu kolizji ze starym zbiornikiem przeciwpożarowym w którym zalęgły się przypadkowo rybki rzadkiego gatunku strzebli błotnej. W trakcie wybierania wariantu przebiegu drogi tej strzebli błotnej nie wykryto.


Cza było do stawu wpuścic okonie albo szczupaki,
ostatecznie 1kh NaCN, jest do kupienia w POCHu

ja pierdole!!!


Czy p.Hania zważała przy budowie metha na kości?
Nie!!! Kokodzambo i do przodu.

Data: 2015-11-22 19:18:03
Autor: Kacperek
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 19:02, bronek.tallar@gmail.com pisze:
użytkownik Kacperek napisał:

Uwalenie nastąpiło z powodu kolizji ze starym zbiornikiem
przeciwpożarowym w którym zalęgły się przypadkowo rybki rzadkiego
gatunku strzebli błotnej. W trakcie wybierania wariantu przebiegu drogi
tej strzebli błotnej nie wykryto.


Cza było do stawu wpuścic okonie albo szczupaki,
ostatecznie 1kh NaCN, jest do kupienia w POCHu

ja pierdole!!!

Ten sam minister w 2007 nie widział przeszkód w wydaniu pozwolenia na budowę ekspresówki przez obszar chronionego krajobrazu i Natura 2000 - Doliny Rospudy :

http://pracownia.org.pl/dzikie-zycie-numery-archiwalne,2155,article,2956


Czy p.Hania zważała przy budowie metha na kości?
Nie!!! Kokodzambo i do przodu.

Bo minister Szyszko nie miał tam swojej działki.


Anatol

Data: 2015-11-22 20:35:50
Autor: u2
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 19:18, Kacperek pisze:
Czy p.Hania zważała przy budowie metha na kości?
Nie!!! Kokodzambo i do przodu.

Bo minister Szyszko nie miał tam swojej działki.


te toluś, minister Szyszko nie rządził 8 lat, przez 8 lat mieliście swój nie-rząd, który nie potrafił wybudować ani jednej autostrady, nie wspominając o obwodnicy Warszawki:))))))))))))

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-11-25 13:08:39
Autor: T.
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 19:18, Kacperek pisze:
W dniu 2015-11-22 o 19:02, bronek.tallar@gmail.com pisze:
użytkownik Kacperek napisał:

Uwalenie nastąpiło z powodu kolizji ze starym zbiornikiem
przeciwpożarowym w którym zalęgły się przypadkowo rybki rzadkiego
gatunku strzebli błotnej. W trakcie wybierania wariantu przebiegu drogi
tej strzebli błotnej nie wykryto.


Cza było do stawu wpuścic okonie albo szczupaki,
ostatecznie 1kh NaCN, jest do kupienia w POCHu

ja pierdole!!!

Ten sam minister w 2007 nie widział przeszkód w wydaniu pozwolenia na
budowę ekspresówki przez obszar chronionego krajobrazu i Natura 2000 -
Doliny Rospudy :

http://pracownia.org.pl/dzikie-zycie-numery-archiwalne,2155,article,2956


Czy p.Hania zważała przy budowie metha na kości?
Nie!!! Kokodzambo i do przodu.

Bo minister Szyszko nie miał tam swojej działki.


Anatol


1. Poczytaj trochę o tych obszarach Natura 2000.
Generalnie za rządów Millera miał powstać wykaz mieksc podlegających szczególnej ochronie. Nie powstal, więc Eurokołchoz przyjął jako zobowiązujące dokumenty przedłożone przez ekologistów wszelkiej maści. Tym samym ok. 1/3 naszego kraju to Natura 2000. Generalnie nie mam nic przeciwko przyrodzie, ale to było przegięcie. W dodatku akurat ta konkretna droga przecina dolinę Rospudy, ale w innym miejscu!

2. Trochę mnie dziwi, że pan Wajrak krzyczał na ludzi przypinających się do drzew na górze św. Anny, że są oszołomami, a przy dolinie Rospudy - już nie. Ale może to tylko przypadek, że naczelny ekologista Polski, zasłużony członek organu Michnika, ma dom nad Rospudą... ;-)

Tu więcej:

Rospuda - ekologia w służbie polityki Ekolodzy utrzymują, że poprowadzona ponad Rospudą droga obniży poziom wód gruntowych i zniszczy torfowisko. Jednak żaden autorytet z dziedziny budowy dróg i mostów, hydrografii, ekologii nie stwierdził w sposób poparty rzetelnymi badaniami, że musi nastąpić kataklizm - pisze socjolog, doradca ministra środowiska Od co najmniej roku trwa multimedialna prezentacja problemu pt. "Zagłada doliny Rospudy" połączona z wezwaniem do ratowania tej doliny przed zagładą. Chodzi o budowę obwodnicy Augustowa, która wyprowadzi z miasta tranzytowy ruch tirów. Jednak obraz przedstawiany opinii publicznej jest dalece uproszczony, a przez to fałszywy. Żeby zrozumieć istotę konfliktu wokół Rospudy, niezbędny jest wstęp pokazujący krótką, ale bardzo burzliwą historię przedsięwzięcia. 100 tysięcy tirów Problem zaczął się wraz z upadkiem Związku Radzieckiego i otwarciem przejścia granicznego w Budzisku, które połączyło Litwę, Łotwę, Estonię, a nawet Finlandię z Europą Zachodnią. Z czasem ruch się zwiększał i obecnie przez Augustów - perłę polskich uzdrowisk - przejeżdża 100 tys. tirów miesięcznie. W mieście w wypadkach ginie 20 osób rocznie. Zrozumiałe jest, że w końcu cierpliwość mieszkańców się wyczerpała. O budowie obwodnicy słyszą od lat piętnastu, wiec na przełomie roku 2005 i 2006 rozpoczęli comiesięczne protesty blokujące ruch samochodów. Niezbędne prace projektowe i procedury prawne rozpoczęły się w roku 1992. Osiem lat później wybrany (i zweryfikowany przez procedurę oceny oddziaływania inwestycji na środowisko) wariant przebiegu obwodnicy znalazł się w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego trzech gmin (Augustów miasto i gmina oraz Nowinka). Iwtedy budowa drogi powinna się rozpocząć, lecz konieczne były czasochłonne uzgodnienia i decyzje cząstkowe, od których można się było odwoływać, z czego część zainteresowanych skwapliwie korzystała. Protest wszystkich istot W roku 2004 weszliśmy do Unii Europejskiej. Od tego czasu Polska zobowiązana jest do ustanowienia na swoim terenie sieci obszarów chronionych Natura 2000. Sieć ta w części pokrywa się z terenami wcześniej obecnymi w polskim systemie ochrony przyrody, a w części stanowi jego uzupełnienie. Istotne znaczenie ma fakt, że funkcjonowanie sieci regulowane jest przez szczególne przepisy wspólne dla całej Unii, które zostały wprowadzone również do polskiej ustawy o ochronie przyrody. Gdy w roku 2005 miała się rozpocząć budowa obwodnicy według przyjętego wcześniej wariantu, zdecydowanie zaprotestowało przeciw prowadzeniu inwestycji kilka organizacji ekologicznych. Szczególnie aktywne okazały się: Greenpeace, WWF, CMOK (Stowarzyszenie Chrońmy Mokradła), OTOP (Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków) i Pracownia na rzecz Wszystkich Istot. 150 tysięcy podpisów Ekolodzy stwierdzili, że obwodnica przetnie niezwykle cenną przyrodniczo dolinę rzeki Rospudy, zniszczy unikalne torfowiska i zagrozi bytowi kilku równie unikalnych gatunków fauny i flory. Kto wie, czy nie istotniejszy dla protestujących jest argument prawny. Otóż dolina Rospudy stała się elementem Natury 2000 i jako taka wymaga powtórzenia procedur wyboru najkorzystniejszego wariantu. Dzięki wsparciu medialnemu, przede wszystkim "Gazety Wyborczej", Radia TOK FM i innych mediów, cała Polska się dowiedziała, że jest cudo przyrody, czyli Rospuda, którą władze państwowe chcą zniszczyć w bezmyślnym antyprzyrodniczym i antyeuropejskim szale. W krótkim czasie zebrano podobno 150 tys. podpisów pod protestem i jest to dowód zarówno na ekologiczną wrażliwość naszego społeczeństwa, jak i na łatwość sterowania jego emocjami. Równolegle przesłano do Komisji Europejskiej doniesienie o łamaniu prawa przez polskie władze. W efekcie UE zażądała od Ministerstwa Środowiska stosownych wyjaśnień. Do pełnego obrazu należy dodać, że ekolodzy zakasali rękawy i wzięli się również do projektowania, kreśląc swój lepszy wariant, który wędruje, ale niestety również przecina Rospudę. Czy nastąpi kataklizm? Ogłoszona przez protestujących strategia ma charakter alternatywny. W pierwszym wariancie Unia Europejska karze Polskę za łamanie prawa i nawet już wybudowanej obwodnicy nie dopuszcza do ruchu, a nadto nakłada kolosalne kary finansowe. Wariant drugi przewiduje, że protestujący zablokują budowę, przypinając się do drzew (Adam Wajrak - "Gazeta Wyborcza") lub zastosują inne techniki sprzeciwu czynnego (Maciej Muskat - Greenpeace). Co się stanie, jeśli dziś przed żądaniami ekologów ustąpimy i rozpoczniemy procedurę wyłaniania innego projektu obwodnicy? Po pierwsze - budowa zostanie wstrzymana na trzy lata, a niewykluczone, że w efekcie i tak zwycięży obecny wariant. Po drugie - czekają nas protesty mieszkańców Augustowa, w tym także blokowanie trasy na skalę znacznie większą niż dotychczas. Po trzecie - nieuniknione są duże straty finansowe. Mamy wiec do czynienia z konfliktem o wielu aspektach: przyrodniczym, prawnym, społecznym, ekonomicznym i politycznym. Jest też wymiar techniczny przedsięwzięcia. Ekolodzy jako pewnik uznają, że przejście drogi nad rzeką na ponad półkilometrowej estakadzie musi obniżyć poziom wód gruntowych i zniszczyć torfowisko. Inwestor przedstawił szereg ekspertyz, autorstwa poważnych specjalistów, mówiących, że tak nie będzie, nie spotkałem natomiast żadnej wypowiedzi autorytetu z dziedziny budowy dróg i mostów, hydrografii, ekologii, który by stwierdził w sposób poparty rzetelnymi badaniami, że musi nastąpić kataklizm. Lista zdziwień W pewnym momencie na krótko zaistniał pomysł poprowadzenia drogi przez Rospudę nie na estakadzie, lecz tunelem. Projekt upadł z oczywistych przyczyn ekonomicznych, lecz wcześniej zyskał akceptację ekologów. I to już naprawdę trudno zrozumieć. Zważywszy oczywisty fakt, że tego rodzaju inwestycja w obszarze podmokłym musi doprowadzić do poważnych zaburzeń warunków hydrograficznych. Listę zdziwień można kontynuować. Od ponad trzydziestu lat istnieje konwencja z Ramsar o ochronie obszarów wodno-błotnych. W czasie sesji zorganizowanej 4 stycznia 2007 r. w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego jedna z organizatorek spotkania reprezentująca wspomniany już CMOK oświadczyła, że dolina Rospudy ma szansę stać się drugim w Polsce (po Biebrzańskim Parku Narodowym) obszarem objętym konwencją z Ramsar. Jest to przykład skrajnej ignorancji, gdyż w Polsce jest aż 13 obszarów objętych tą konwencją o łącznej powierzchni 125 tys. ha. Należy sądzić, że dla polskich ekologów '07 ochrona przyrody w naszym kraju rozpoczęła się wraz z wejściem do UE i powołaniem sieci Natura 2000. Podobnie myśli i mówi redaktor Wajrak, który uważa, że 23 parki narodowe, 120 parków krajobrazowych i inne obszary chronione (ponad 30 proc. powierzchni kraju), z których część zaliczana jest do międzynarodowych systemów obszarów chronionych, takich jak Międzynarodowe Rezerwaty Biosfery, obszary Światowego Dziedzictwa Przyrodniczego to... fikcja. Swoją drogą zastanawia fakt, że bardzo aktywni i skuteczni przecież przyrodnicy polscy nie spowodowali wcześniej objęcia Rospudy jakąś formą ochrony. Rzeka tyle lat czekała na swojego Kolumba - Adama Wajraka. Ewolucja Wajraka Do tej samej kategorii zdziwień należy fakt, że w całej akcji obrony Rospudy nie uczestniczą polskie autorytety naukowe. Owszem różne gremia podnoszą protesty, ale bez przedstawienia jakiejkolwiek analizy naukowej tego konkretnego przypadku. Chyba w desperacji sprowadzono ostatnio dwóch naukowców z Niemiec i Holandii, by świadczyli o walorach Rospudy. Na koniec warto zwrócić uwagę na ewolucję Adama Wajraka. Gdy w 1998 r. ekolodzy przypinali się do drzew, żeby zaprotestować przeciw budowie autostrady przez Górę Świętej Anny, redaktor "Gazety Wyborczej" niemiłosiernie wyszydzał ich akcję. Kombatant tamtych bojów Olaf Swolkień z goryczą stwierdza, że ówczesną postawę Wajraka tłumaczy fakt, iż wtedy Unia Wolności współtworzyła rząd i miała wiceministra od środowiska. Śledząc wrzawę wokół Rospudy, mam bardzo wyraźne uczucie déjá vu. W 2001 r. przez Polskę przetoczyła się podobna fala protestów w obronie zagrożonego Tatrzańskiego Parku Narodowego. Powodem zagrożenia była zmiana na stanowisku dyrektora parku, głównym oskarżonym był również minister środowiska, a na czele protestu stał redaktor Wajrak. Ale po kilku miesiącach już nikt się tą zbrodnią nie zajmował, gdyż w międzyczasie odbyły się wybory i do władzy doszedł SLD. Jest jeszcze jedno wyjście, by Augustów był syty i Rospuda cała. Należy natychmiast zamknąć przejście graniczne w Budzisku. Tylko, co na to powie Unia?

T.

Data: 2015-11-25 13:25:09
Autor: u2
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-25 o 13:08, T. pisze:
1. Poczytaj trochę o tych obszarach Natura 2000.
Generalnie za rządów Millera miał powstać wykaz mieksc podlegających
szczególnej ochronie. Nie powstal, więc Eurokołchoz przyjął jako
zobowiązujące dokumenty przedłożone przez ekologistów wszelkiej maści.
Tym samym ok. 1/3 naszego kraju to Natura 2000. Generalnie nie mam nic
przeciwko przyrodzie, ale to było przegięcie. W dodatku akurat ta
konkretna droga przecina dolinę Rospudy, ale w innym miejscu!


e tam, kto sie tym teraz przejmuje ? blokada budowy obwodnicy w 2007 byla motywowana politycznie przez aktywistow gwna, ekologia, w tym czlowiek byl na szarym koncu:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-11-23 04:35:32
Autor: stevep
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę d róg A i S
W dniu .11.2015 o 19:02 <bronek.tallar@gmail.com> pisze:

użytkownik Kacperek napisał:

Uwalenie nastąpiło z powodu kolizji ze starym zbiornikiem
przeciwpożarowym w którym zalęgły się przypadkowo rybki rzadkiego
gatunku strzebli błotnej. W trakcie wybierania wariantu przebiegu drogi
tej strzebli błotnej nie wykryto.


Cza było do stawu wpuścic okonie albo szczupaki,
ostatecznie 1kh NaCN, jest do kupienia w POCHu

ja pierdole!!!


Czy p.Hania zważała przy budowie metha na kości?
Nie!!! Kokodzambo i do przodu.

I ty tak bzdzisz na trzezwo?
--
stevep
-- -- -
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2015-11-22 18:06:28
Autor: u2
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 17:55, Kacperek pisze:
jak "budowlancy" z gdaki nie potrafia zaprojektowac zgodnie z przepisami
to zostanie uwalona i b.dobrze

Uwalenie nastąpiło z powodu kolizji ze starym zbiornikiem
przeciwpożarowym w którym zalęgły się przypadkowo rybki rzadkiego
gatunku strzebli błotnej. W trakcie wybierania wariantu przebiegu drogi
tej strzebli błotnej nie wykryto.

te tolus ekologia lelaku to podstawa, a nie byle co.




dlaczego obwodnica ma byc wschodnia, kiedy taka obwodnica nikomu nie
sluzy ? obwodnica tolus powinna byc wokol Warszawki, ze wschodu na
zachod i z poludnia na polnoc:)

Bo to jest właśnie ostatnia część ringu wokół Warszawy, gdzie nie udało
się nawet ustanowić ostatecznego wariantu przebiegu (wszystkie warianty
oprócz tunelu pod Warszawą, są kolizyjne albo z zabudową albo z przyrodą
i zawsze będą protesty). Ponieważ ring nie ma kształtu koła, jej
poszczególne części nazywane są obwodnicami południową, północną i
wschodnią (zachodniej nie ma bo jest tylko rozwidlenie S2 i S8 połączone
tą ostro zakręcającą łącznicą).


skoro nie potraficie ustalic nawet ostatecznego ksztaltu to nie dziwota, ze przez 8 lat waszych nierzadow z obwodnicy Warszawki nic nie powstalo, a zadnej autostrady nie ukonczono:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-11-22 18:43:46
Autor: Kacperek
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 18:06, u2 pisze:

dlaczego obwodnica ma byc wschodnia, kiedy taka obwodnica nikomu nie
sluzy ? obwodnica tolus powinna byc wokol Warszawki, ze wschodu na
zachod i z poludnia na polnoc:)

Bo to jest właśnie ostatnia część ringu wokół Warszawy, gdzie nie udało
się nawet ustanowić ostatecznego wariantu przebiegu (wszystkie warianty
oprócz tunelu pod Warszawą, są kolizyjne albo z zabudową albo z przyrodą
i zawsze będą protesty). Ponieważ ring nie ma kształtu koła, jej
poszczególne części nazywane są obwodnicami południową, północną i
wschodnią (zachodniej nie ma bo jest tylko rozwidlenie S2 i S8 połączone
tą ostro zakręcającą łącznicą).


skoro nie potraficie ustalic nawet ostatecznego ksztaltu to nie dziwota,
ze przez 8 lat waszych nierzadow z obwodnicy Warszawki nic nie powstalo,
a zadnej autostrady nie ukonczono:)))

Z obwodnicy Warszawy ukończono całą S8 i połowę S2. Na drugą połowę S2 będzie umowa w ciągi kilku-kilkunastu dni. Na wschodnią część obwodnicy za rządów PiS chyba nie ma co marzyć.

W ciągu ostatnich 8 lat w całej Polsce oddano do użytku (czyli ukończono)  860 km autostrad i 1100 km ekspresówek, a w trakcie budowy jest kolejne  100 km autostrad i 500 km ekspresówek.


Anatol

Data: 2015-11-22 18:48:48
Autor: u2
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 18:43, Kacperek pisze:
skoro nie potraficie ustalic nawet ostatecznego ksztaltu to nie dziwota,
ze przez 8 lat waszych nierzadow z obwodnicy Warszawki nic nie powstalo,
a zadnej autostrady nie ukonczono:)))

Z obwodnicy Warszawy ukończono całą S8 i połowę S2. Na drugą połowę S2
będzie umowa w ciągi kilku-kilkunastu dni. Na wschodnią część obwodnicy
za rządów PiS chyba nie ma co marzyć.

mieliscie 8 lat na wybudowanie, ale wy cienkie bolki jestescie nie potrafiace zadbac o ekologie:)



W ciągu ostatnich 8 lat w całej Polsce oddano do użytku (czyli
ukończono)  860 km autostrad i 1100 km ekspresówek, a w trakcie budowy
jest kolejne  100 km autostrad i 500 km ekspresówek.


przez 8 lat zadnej autostrady nie ukonczono tolus, to obciach na skale miedzynarodowa:))))))

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-11-22 22:00:31
Autor: Budzik
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dróg A i S
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

mieliscie 8 lat na wybudowanie, ale wy cienkie bolki jestescie nie potrafiace zadbac o ekologie:)

uwielbiam jak u2 smieje sie z własnych argumentów...

Data: 2015-11-23 04:34:48
Autor: stevep
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę d róg A i S
W dniu .11.2015 o 23:00 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

mieliscie 8 lat na wybudowanie, ale wy cienkie bolki jestescie nie
potrafiace zadbac o ekologie:)

uwielbiam jak u2 smieje sie z własnych argumentów...

U niego same majaczenia, a argumentów brak.
--
stevep
-- -- -
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2015-11-25 13:02:17
Autor: T.
W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dr óg A i S
W dniu 2015-11-22 o 18:43, Kacperek pisze:
W dniu 2015-11-22 o 18:06, u2 pisze:

dlaczego obwodnica ma byc wschodnia, kiedy taka obwodnica nikomu nie
sluzy ? obwodnica tolus powinna byc wokol Warszawki, ze wschodu na
zachod i z poludnia na polnoc:)

Bo to jest właśnie ostatnia część ringu wokół Warszawy, gdzie nie udało
się nawet ustanowić ostatecznego wariantu przebiegu (wszystkie warianty
oprócz tunelu pod Warszawą, są kolizyjne albo z zabudową albo z przyrodą
i zawsze będą protesty). Ponieważ ring nie ma kształtu koła, jej
poszczególne części nazywane są obwodnicami południową, północną i
wschodnią (zachodniej nie ma bo jest tylko rozwidlenie S2 i S8 połączone
tą ostro zakręcającą łącznicą).


skoro nie potraficie ustalic nawet ostatecznego ksztaltu to nie dziwota,
ze przez 8 lat waszych nierzadow z obwodnicy Warszawki nic nie powstalo,
a zadnej autostrady nie ukonczono:)))

Z obwodnicy Warszawy ukończono całą S8 i połowę S2. Na drugą połowę S2
będzie umowa w ciągi kilku-kilkunastu dni. Na wschodnią część obwodnicy
za rządów PiS chyba nie ma co marzyć.

W ciągu ostatnich 8 lat w całej Polsce oddano do użytku (czyli
ukończono)  860 km autostrad i 1100 km ekspresówek, a w trakcie budowy
jest kolejne  100 km autostrad i 500 km ekspresówek.


Anatol



Słusznie prawicie - "oddano do użytku". Ale nie "ukończono". A2 wciąż jest wyrobem autostradopodobnym, bowiem ma pozwolenie na użytkowanie w drodze wyjątku (i specustawy). Same prace drogowe skończyły się ze 2 miesiące temu (przypominam - miała być gotowa w 2012 r.), natomiast wobec braku MOPSów i innego ustrojstwa (stacji benzynowych) to nadal nie jest formalnie autostrada (o czym m.in. świadczy brak poboru opłat).
T.

W 2015 rekord podpisanych umów na budowę dróg A i S

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona