W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.

Data: 2019-11-02 10:40:45
Autor: Marcin Debowski
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25369480,w-jaworznie-od-miesiecy-nikt-nie-zginal-na-drodze-to-zamyka-geby.html

"Kilkanaście lat temu w Jaworznie zmieniliśmy filozofię budowania miasta. Sześć lat temu ogłosiliśmy, że jedziemy drogą Vision ZERO - na ulicach ma nie ginąć nikt. Zero ofiar śmiertelnych. Trzy lata później od maja 2016 roku do stycznia 2018 w blisko stutysięcznym mieście nie zginął nikt. Dziś, od jedenastu miesięcy, nie mieliśmy nawet ciężko rannych.
[..]
W przyszłym roku będziemy Grunwaldzką kameralizować. Tak jak zrobiliśmy to z ulicą Podwale, gdzie w rejonie przystanku zginęła starsza pani, która miała za daleko do przejścia dla pieszych. Dziś na tej ulicy nie ma szans, by doszło do takiego wypadku. Jezdnia w jego miejscu ma 5 metrów szerokości mniej, przejście jest przeniesione bliżej i doświetlone wertykalnymi lampami, które wydobywają z mroku postać pieszego. Wcześniej jest wyniesione przejście dla pieszych, dalej wyniesione skrzyżowanie. "Szybko ale bezpiecznie" nie da się tam jechać więcej niż 40 km/h"

--
Marcin

Data: 2019-11-02 11:54:07
Autor: Shrek
[...]

Nie zamyka gemb;) Zaraz się przekonasz:P Resztę wpisu po przemyśleniu skasowałem.

--
Shrek

Data: 2019-11-02 06:00:46
Autor: japanizer
On Saturday, November 2, 2019 at 7:54:10 PM UTC+9, Shrek wrote:
> [...]

Nie zamyka gemb;) Zaraz się przekonasz:P Resztę wpisu po przemyśleniu skasowałem.

cyt.

  Nie rozumiem, dlaczego nie wprowadzono dotąd zasady, jaka obowiązuje we Francji, że winnym   potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący pojazdem. Zawsze.   Wiem, że to brzmi drastycznie, ale dzięki temu przepisowi we Francji wyeliminowano   praktycznie śmiertelne potrącenia pieszych. Tak to działa. Odpowiedzialność przerzucona jest   na kierowców, bo to oni prowadzą maszyny, które mają zdolność do zabijania. Nagle okazało   się, że piesi zakończyli zjawisko wtargnięcia tuż przed nadjeżdżający pojazd.

Data: 2019-11-02 14:23:25
Autor: t-1
W dniu 2019-11-02 o 14:00, japanizer@japanizer.org pisze:

   Nie rozumiem, dlaczego nie wprowadzono dotąd zasady, jaka obowiązuje we Francji, że winnym
   potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący pojazdem. Zawsze.

Naprawdę jest taka zasada?
Podobną widziałem na filmach w Rosji gdzie rzucają się pod samochód aby wymusić odszkodowanie.

[...]

A jak z rowerami i hulajnogami?
Czy zawsze mają pierwszeństwo w stosunku do pieszych, podobnie jak w Polsce?

Data: 2019-11-02 14:15:19
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-02, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
[...]

U mnie w mniej dzikiej części Azji też - są specjalnie oznaczone przejścia z bezwzglednym pierwszeństwem pieszych. Za to poza zebrą lepiej nie wleźć pod koła. Nie wiem na ile to pomaga, ale kierowcy faktycznie karnie przepuszczaja mimo, że ogólnie do ideału im bardzo daleko.

--
Marcin

Data: 2019-11-02 15:42:18
Autor: Shrek
W dniu 02.11.2019 o 14:23, t-1 pisze:

[...]

Wątpięm czy literalnie tak, ale... to byłoby to urzeczywistnienie (postulowanej przez wszystkich) zasady podwójnego zabaezpieczenia - pieszy ryzykuje swoje życie i zdrowie, więc ciężko o lepszą motywację, z drugiej strony kierowca jak go potrąci pójdzie siedzieć więc... lepszego podwójnego zabezpieczenia nie wykombinujesz.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 07:58:02
Autor: Miroo
W dniu 2019-11-02 o 15:42, Shrek pisze:
[...]

To nie działa. Pieszy będzie myślał "ja mam pierwszeństwo i będzie jego wina", a nie o połamanych kościach i bolesnej rekonwalescencji.
Kierowcy też tak mają.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-04 19:13:01
Autor: Shrek
W dniu 04.11.2019 o 07:58, Miroo pisze:
[...]

Jak pieszy będzie miał w d4 instynkt samozachowawczy, to żadne inne prawo go nie zniechęci.

Kierowcy też tak mają.

No właśnie. Tylko oni rysykują cudzym życiem, więc łatwiej im to przychodzi. Statystyki są jasne - przyznanie pieszym jasnego pierwszeństwa powoduje mniej zgonów - nie trzeba tu gdybać, bo są dostępne.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 10:50:39
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 12:13:02 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

> [...]

No właśnie. Tylko oni rysykują cudzym życiem, więc łatwiej im to przychodzi. Statystyki są jasne - przyznanie pieszym jasnego pierwszeństwa powoduje mniej zgonów - nie trzeba tu gdybać, bo są dostępne.

Gdzie te statystyki?
Hint: To ze gdzies cos dziala nie znaczy ze automatycznie u nas zadziala.
Hint2: Miasta sa rozne i cos co dziala w berlinie nie musi dzialac w Warszawie, krakowie czy koziej wolce.

Data: 2019-11-04 20:21:02
Autor: Shrek
W dniu 04.11.2019 o 19:50, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Tu na przykład

https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/society/20190410STO36615/statystyki-smiertelnosci-na-drogach-w-ue-infografika

Hint: To ze gdzies cos dziala nie znaczy ze automatycznie u nas zadziala.

Nie, ale jest niezłym prognostykiem.

Hint2: Miasta sa rozne i cos co dziala w berlinie nie musi dzialac w Warszawie, krakowie czy koziej wolce.

Jak wyżej. Generalnie widać bardzo silną korelacje - oczywiście w teorii nie musi to oznaczać związku przyczynowo skutkowego, ale wszyscy wiemy, że tak właśnie jest.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 12:30:16
Autor: Zenek Kapelinder
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Z tych statystyk nie wynika że w wyniku wprowadzenia ułatwień dla pieszych przy przechodzeniu po przejściu spadła ilość zabitych na przejsciach. Chcesz wiedzieć gdzie możesz sobie takie statystyki wsadzić czy sam się domyslisz.

Data: 2019-11-09 11:01:12
Autor: Uzytkownik
[...]

Zeniu, przypomnij wszystkim za co byłeś umieszczony w poprawczaku?

Możesz coś opowiedzieć o swoim tatusiu, który pomimo braku wykształcenia był funkcjonariuszem UB i wsławił się w pobiciach aresztowanych.

Poszedłeś w ślady swojego tatusia. Przypomnij ile lat współpracowałeś z SB i dlaczego teraz nienawidzisz obecnej władzy, która zabrała ci emeryturę na podstawie ustawy dezubekizacyjnej?

Data: 2019-11-03 16:33:05
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Nov 2019 14:23:25 +0100, t-1 napisał(a):
[...]

W Rosji ? Chyba w Anglii.
W Rosji da w łape i bedzie niewinny ... a skoro ma samochod, to go
stac :-)

   Wiem, że to brzmi drastycznie, ale dzięki temu przepisowi we Francji wyeliminowano
   praktycznie śmiertelne potrącenia pieszych.

A niesmiertelne ?

Tak to działa. Odpowiedzialność przerzucona jest
   na kierowców, bo to oni prowadzą maszyny, które mają zdolność do zabijania.

Tylko potem sie okazuje, ze kierowca jedzie i o tej odpowiedzialnosci
nie mysli.

Wiec moze powod lezy gdzie indziej ... albo ... ile lat trwalo
dochodzenie do tego stanu ?

J.

Data: 2019-11-04 10:52:58
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
W dużym uogólnieniu (bo jest wiele szczegółowych przepisów lokalnych) jadący na rowerze nie ma pierwszeństwa przed autem na pasach (i musi przejeżdżać"powoli"), ale przeprowadzający rower jak pieszy tak.

-- -- -
A jak z rowerami i hulajnogami?

Data: 2019-11-04 10:30:29
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Głosuję za.

-- -- -
winnym potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący pojazdem.

Data: 2019-11-02 14:02:41
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-02, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Pewnie zwróciłeś też uwagę, że wprowadzili tam z grubsza wszystko to co krytykował Robert :) Z tym, że dla porządku, Robert w kwestii wysepek mówił o niezabudowanym.

--
Marcin

Data: 2019-11-02 15:43:33
Autor: Shrek
[...]

Który Robert?

--
Shrek

Data: 2019-11-03 02:12:14
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-02, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

Z "prawa". Był tam fragment dyskusji o wyskakiwaniu na garbach, oraz wysepkach z nienacka.

--
Marcin

Data: 2019-11-03 06:27:46
Autor: Shrek
[...]

Tu też było. NIe pamiętam kto, a teraz już nie sprawdzę, bo zapewne któryś z debili co w kfie skończyli.

Ponoć mają już w przyszłym tygodniu instalować progi. Tymczasowo - docelowo jeden pas. Te progi mi się średnio podobają, ale skoro tylu debili ziemia nosi... Z trzeciej strony rzeczywiście zaraz jakiś mistrzu wystartuje, bo progów na dwupasmówce mało kto się spodziewa. Lepiej chyba byłoby tymczasowo zwęźić przed przejściami.

--
Shrek

Data: 2019-11-03 11:32:48
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Wyniesione w górę przejścia - to jest to.
Dodatkowo lepiej pasy widać (krawędź wyspy od frontu).
I wpływ na wieśtuningi - zbawienny ;-)
Inna sprawa, że za dużo SUVów po mieście jeździ - powinno się płacić podatki lokalne od wymiarów auta.

-- -- -
Lepiej chyba byłoby tymczasowo zwęźić przed przejściami.

Data: 2019-11-03 16:19:56
Autor: Shrek
W dniu 03.11.2019 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:
Wyniesione w górę przejścia - to jest to.
Dodatkowo lepiej pasy widać (krawędź wyspy od frontu).
I wpływ na wieśtuningi - zbawienny ;-)

Tylko obawiam się, że któryś naprawdę wystartuje (i mam to w dupie dopóki przy lądowaniu kogoś nie uszkodzi). Wiesz - rozmawiamy o ludziach, który nie spodziewają się pieszego na przejściu przed którym ktoś się zatrzymał przepuścić pieszego.

Ja rzeczywiście mam wątpliwości czy progi powinny znajdowac się poza tempo 30. Ale skoro nie da się inaczej...

--
Shrek

Data: 2019-11-04 00:19:21
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-03, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Odsieje przynajmniej tych, którzy znają teren, bo gro takich debili działa osmielona, że znają odcinek i wiedzą, że mogą popierdalać.

--
Marcin

Data: 2019-11-04 06:13:31
Autor: Shrek
[...]

Nie wątpię. Ale obawiam się tych co rzeczywiście wystartują, bo słabo będą lot kontrolować.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 06:31:49
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-04, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

To na wysepce też wystartują. Nic nie jest w 100% debiloodporne.

--
Marcin

Data: 2019-11-04 19:25:20
Autor: Shrek
[...]

Problem w tym, że one są właśnie na idiotów.

--
Shrek

Data: 2019-11-05 03:02:04
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-04, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Nie wątpię. Ale obawiam się tych co rzeczywiście wystartują, bo słabo
będą lot kontrolować.

To na wysepce też wystartują. Nic nie jest w 100% debiloodporne.

Problem w tym, że one są właśnie na idiotów.

To barwna i zróżnicowana społeczność.

--
Marcin

Data: 2019-11-03 13:37:30
Autor: t-1
W dniu 2019-11-03 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:

Inna sprawa, że za dużo SUVów po mieście jeździ - powinno się płacić podatki lokalne od wymiarów auta.

przecież od wymiarów się płaci.
W paliwie 60% + OC i AC.

Data: 2019-11-03 14:24:25
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Długość razy szerokość.
Ewentualnie masa własna czy inna masa.
A podatek/akcyza w paliwie to od przebiegu jest, a nie od wymiarów.

-- -- -
przecież od wymiarów się płaci.

Data: 2019-11-03 15:28:16
Autor: t-1
W dniu 2019-11-03 o 14:24, ąćęłńóśźż pisze:

A podatek/akcyza w paliwie to od przebiegu jest, a nie od wymiarów.

od spalania.

Data: 2019-11-04 11:08:37
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Spalanie to różni się co najwyżej 2:1.
Przebiegi różnią się 50:1.

-- -- -
od spalania.

Data: 2019-11-13 01:35:00
Autor: kk
On 2019-11-03 06:27, Shrek wrote:

Tu też było. NIe pamiętam kto, a teraz już nie sprawdzę, bo zapewne któryś z debili co w kfie skończyli.

Powoli powoli aż Ci ktoś przysoli

Data: 2019-11-02 14:59:05
Autor: 'TomN'
Marcin Debowski w <news:N2dvF.15572$2O7.4021fx09.ams1>:

W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.

To jest chyba prawda.

[...]

"w Jaworznie, mieście, w którym od grudnia 2018 r. nie odnotowano ani jednego śmiertelnego wypadku."

I tyle z rzetelności dziennikarskiej, a rzygać się chce gdy sie czyta cos takiego:

<https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/borowno-kierowca-busa-potracil-11-latke-uslyszal-zarzuty,982126.html>
"Na nagraniu udostępnionym przez właściciela pobliskiego sklepu Kazimierza Rośka widać, jak czworo nastolatków próbuje przejść przez przejście dla pieszych. W pewnym momencie z lewej strony z dużą prędkością nadjeżdża bus. Dwójka dzieci cofa się z przejścia, a pozostała dwójka próbuje przebiec na drugą stronę ulicy."

a na załaczonym filmie widać calkiem inne obrazki (od 16 sekund).

Kto widzi cofającą się dwójkę z przejścia?

A kto zauważył (widać lepiej z filmu z kamery z przeciwnej strony -- chętni znajdą), że 11 latka sie wyrwała tej drugiej osobie i pobiegła dalej.

[1]

--
'Tom N'

Data: 2019-11-03 14:01:40
Autor: Zenek Kapelinder
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
I super, jest wzorzec. Trzeba to co tam zrobili robić w całej Polsce. Niech zwężają tak zeby nie bylo szerzej niż 5 metrow. Niech robią zeby nie dalo sie jechać więcej niż 40/h. Zwężanie najgorsze nie będzie bo w wielu miejscach na tym co ujęte parkingi można zrobić. Przejścia dla pieszych jak sa dwa pasy w tą samą stronę to zrobić żeby na przejsciu był tylko jeden pas. Kluczowe jednak jest to żeby nie dało się pojechać więcej niż 40/h. Jestem za tym żeby obniżyć prędkość w miastach do 40/h. Ale nie znakami bo one nic nie daja. Trzeba tak przerobić ulice zeby sie nie dalo jechać więcej niż 40.

Data: 2019-11-13 02:08:06
Autor: kk
On 2019-11-03 23:01, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Napisał gość z miasta Łodzi co to niedawno jeszcze przez nie wiódł główny trakt pólnoc-południe.

Data: 2019-11-03 16:54:15
Autor: J.F.
Dnia Sat, 02 Nov 2019 10:40:45 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
[...]

To jedna czesc, a dalsza:

"Wydaliśmy łącznie pół miliarda złotych budując system dróg na nowo.
Tranzyt wewnętrzny wyrzucony został na obwodnice, gdzie szansa
napotkania pieszego została zminimalizowana,"

Pochwalic

"a ruch lokalny został skameralizowany i ściśnięty na węższych drogach
pełnych szykan, jakichś przebruków, delikatnych utrudnień, które
wzmagają uwagę kierowców."

Hm, niby chce napisac, ze jak sie wzmaga uwage na szykany, to na
pieszych zabraknie ... ale jak widac nie.

"Chcesz mieć korki - buduj parkingi

A miejsca parkingowe? Sporej części w śródmieściu się pozbyliśmy z
przestrzeni publicznych. Główne parkingi trafiają pod ziemie, do
ciemnych nor. Nie mamy płatnych parkingów, ani jakiegoś dramatycznego
problemu braku miejsc parkingowych (gorzej jest na osiedlach, a
zarządcy budynków się nie poczuwają, że to ich problem, nie miasta).
Zresztą taki problem nie istnieje w ogóle. Źle jest opisany. To nie
miejsc parkingowych brakuje, ale mamy nadmiar samochodów. Póki tego
nie zrozumie zarządca dróg, to będzie sobie tylko generował problem.

Pięknie to wytłumaczył profesor Jan Gehl, który odmienił Kopenhagę -
chcesz mieć korki - buduj parkingi. To działa również odwrotnie, ale
opisane inaczej - nie chcesz mieć korków, to zaproponuj ludziom takie
sposoby mobilności, żeby nie musieli mieć samochodów. "

Taaa ...

"Pamiętam zachwyt inżynierów transportu, że po 10 latach mogli
ponownie zbadać miasto pod względem komunikacyjnym i z tego powodu, że
po raz pierwszy badali miasto, gdzie plan inwestycji w drogi został
zrealizowany i można było dowiedzieć się, czy prognozy ruchu były
trafne. Odchylenia mieściły się w błędzie statystycznym. Czyli
inżynieria transportu naprawdę działa, tylko trzeba zrozumieć, że
mobilność miejska nie składa się tyle z praw naukowych, tylko
niezrozumiałych dla niefachowców paradoksów."

Inzynierowie transportu bez PJ :-P

"Nie ma społecznie akceptowalnej liczby wypadków śmiertelnych na
drogach. Tylko wariat zgodziłby się z tezą, że w imię wygody
podróżowania samochodem może ginąć w kraju wielkości Polski trzy
tysiące osób rocznie. A w mieście wielkości Jaworzna 8 osób rocznie.
Na zachodzie uznali, że celem jest zero trupów. Nazwali to Vision
ZERO."

W Szwecji jakos zrozumieli, ze Vision Zero jest nieakceptowalne
spolecznie :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero

"In 1997 the Swedish Parliament introduced a "Vision Zero" policy that
requires that fatalities and serious injurious are reduced to zero by
2020. [...]
Sweden, which initiated Vision Zero, has had somewhat better results
than Norway. With a population of about 9.6 million, Sweden has a long
tradition in setting quantitative road traffic safety targets. In the
mid-1990s a 10-year target was set at a 50% reduction for 2007. This
target was not met; the actual ten-year reduction was 13% to 471
deaths. The target was revised to 50% by 2020 and to 0 deaths by 2050.
In 2009 the reduction from 1997 totals was 34.5% to 355 deaths. "

No coz - demokracje mamy, widac Jaworzanom sie wladza podoba.
Choc jak patrze po sobie - wybory to nie jest prosta sprawa :-(

J.

Data: 2019-11-03 17:05:49
Autor: Shrek
W dniu 03.11.2019 o 16:54, J.F. pisze:

No coz - demokracje mamy, widac Jaworzanom sie wladza podoba.
Choc jak patrze po sobie - wybory to nie jest prosta sprawa :-(

Akurat prosta. Jaworzno to małe miasto, u siebie każdy chce mieć spokój. Jakbyś popytał tutejszych zapierdalaczy, to pod swoim oknem też chcieliby mieć spokojną uliczkę a nie "marszałkowską" do testowania ścigaczy.

--
Shrek

Data: 2019-11-03 17:51:03
Autor: Kviat
W dniu 03.11.2019 o 17:05, Shrek pisze:
[...]

Kolega z pracy mieszka w małej miejscowości, w "dzielnicy" domków jednorodzinnych. Dwie działki dalej pobudował się nowy sąsiad. Od momentu wprowadzenia się zdążył sobie swoim suvem pozapierdalać dokładnie dwa razy przed oknami sąsiadów. Po drugim razie kolega złożył mu sąsiedzką wizytę aby powitać nowego sąsiada i złożyć mu propozycję nie do odrzucenia. Od tamtej pory nie zdarzyło się żeby nowy sąsiad na drodze dojazdowej do swojej posesji przekroczył prędkość 20 km/h. 20 km/h jedzie tylko wtedy, jak się bardzo śpieszy.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-03 18:18:51
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Nov 2019 17:05:49 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Nie takie znow male, 90 tys ludzi.

Rozmiarowo tez kilkanascie km ... ale to chyba efekt dolaczenia
okolic, miasto wlasciwe byc moze zwarte, a reszta ... a poczekaja
sobie pol godziny na autobus, kogo to obchodzi :-)

No i to Slask, zycie nie ogranicza sie do jednego miasta.

Taki tam autobus miejski
https://www.pkm.jaworzno.pl/rozklady/mapa.html?kat_route=00A_20191102#mapa

Jakbyś popytał tutejszych zapierdalaczy, to pod swoim oknem też chcieliby mieć spokojną uliczkę a nie "marszałkowską" do testowania ścigaczy.

Ten z Warszawy byl "u siebe" :-P
No dobra - to chyba bylo "w pracy" a nie "w domu".

J.

Data: 2019-11-03 18:27:48
Autor: Shrek
W dniu 03.11.2019 o 18:18, J.F. pisze:

Akurat prosta. Jaworzno to małe miasto, u siebie każdy chce mieć spokój.

Nie takie znow male, 90 tys ludzi.

Obejrzyj na google maps.

No i to Slask, zycie nie ogranicza sie do jednego miasta.

Dokładnie - pozapierdalają sobie u sąsiadów.

Ten z Warszawy byl "u siebe" :-P

U siebie to ona ma progi na ulicy. Zresztą nie przesadzajmy - to jest patol a nie statystyczny reprezentant społeczeństwa.

--
Shrek

Data: 2019-11-03 18:45:47
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Nov 2019 18:27:48 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 03.11.2019 o 18:18, J.F. pisze:
Akurat prosta. Jaworzno to małe miasto, u siebie każdy chce mieć spokój.

Nie takie znow male, 90 tys ludzi.

Obejrzyj na google maps.

Ogladalem. Duze. Tylko czy na peryferiach ktos mieszka ?

No i to Slask, zycie nie ogranicza sie do jednego miasta.
Dokładnie - pozapierdalają sobie u sąsiadów.

Raczej chodzi mi o to, ze samochod sie przydaje.

Ten z Warszawy byl "u siebe" :-P
U siebie to ona ma progi na ulicy. Zresztą nie przesadzajmy - to jest patol a nie statystyczny reprezentant społeczeństwa.

Na razie to nie wiemy jak to z tym 130 bylo, a sam pisales, ze
normalne to 60-80 :-)

J.

Data: 2019-11-03 19:14:54
Autor: Shrek
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
W dniu 03.11.2019 o 18:45, J.F. pisze:

Obejrzyj na google maps.

Ogladalem. Duze.

Faktyczne miasto ma 4 km długości. No normalnie metropolia;)

No i to Slask, zycie nie ogranicza sie do jednego miasta.
Dokładnie - pozapierdalają sobie u sąsiadów.

Raczej chodzi mi o to, ze samochod sie przydaje.

No i niech sie przydaje - pierwsze trzy kilosy pojedzie sobie wolniej.

[...]

Przy 70 (bo o tym pisałem) to się takich efektownych salt nie robi. A prokurator wie, bo ABS nie dział i testowali go bezpośrenio po wypadku dla porównania. Powiedzmy sobie szczerze, że poniżej setki to on nie jechał. To 130 by też nie było takie niemożliwe.

--
Shrek

Data: 2019-11-03 20:35:39
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Nov 2019 19:14:54 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 03.11.2019 o 18:45, J.F. pisze:
Obejrzyj na google maps.

Ogladalem. Duze.

Faktyczne miasto ma 4 km długości. No normalnie metropolia;)

Google pokazuje tez granice - a te szerokie.

[...]

A tu wladza Ci mowi - w miescie nie ma miejsca na samochody :-)

[...]

Na tym jednym niewyraznym filmie wyprzedzal inne pojazdy zwawo ... ale
one 80 jechaly, czy 50, czy 40 przed przejsciem ? J.

Data: 2019-11-03 20:54:25
Autor: Shrek
W dniu 03.11.2019 o 20:35, J.F. pisze:

Ogladalem. Duze.

Faktyczne miasto ma 4 km długości. No normalnie metropolia;)

Google pokazuje tez granice - a te szerokie.

A co to wnosi do rzeczy? Pis chciał warszawę do radomia rozciągnąć. Cała inba jest zapewne o kilka km2 w centrum miasta.

No i niech sie przydaje - pierwsze trzy kilosy pojedzie sobie wolniej.

A tu wladza Ci mowi - w miescie nie ma miejsca na samochody :-)

Ale co - zabronili wjazdu? Sporo samochodów jednak widać. Zresztą większość i tak pewnie w elektrowni robi.

[...]

Pewnie standardowo - średnia warszawska 70.

--
Shrek

Data: 2019-11-03 21:00:48
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Nov 2019 20:54:25 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Ale potem musisz z takiej wiochy jechac do urzedu miasta samochod
zarejestrowac, a tam parkingu nie ma :-P

No i niech sie przydaje - pierwsze trzy kilosy pojedzie sobie wolniej.
A tu wladza Ci mowi - w miescie nie ma miejsca na samochody :-)
Ale co - zabronili wjazdu?

Jak tak beda utrudniac, to pewnie i na osiedlach sie nie da
zaparkowac. I tylko pytanie - skoncza jak Detroit, czy ropa sie
wczesniej skonczy ? Detroit im raczej nie grozi, skoro zadbali o teren :-)

Sporo samochodów jednak widać. Zresztą większość i tak pewnie w elektrowni robi.

90 tys ludzi w elektrowni ?

J.

Data: 2019-11-03 21:12:15
Autor: Shrek
W dniu 03.11.2019 o 21:00, J.F. pisze:

[...]

Faktycznie - rozjebali system:)
[...]

A skąd pomysł, że na osiedlach się nie da? Zresztą tam niska zabudowa. Nawet bloki niskie.

Detroit im raczej nie grozi, skoro zadbali o teren :-)

Detroit to będą mieli jak im tą elektrownie zamkną.

Sporo samochodów jednak widać. Zresztą
większość i tak pewnie w elektrowni robi.

90 tys ludzi w elektrowni ?

- dzieci, uczniowie i emeryci, bezrobotni itd - w polsce pracuje co czwarty obyweatel. no to 22 tys. Większość z 22k to 11,000001k. W samej elektrowni i firmach dookoła? Wcale bym się nie zdziwił - to r0obi na trzy zmiany, a w takim przypadku na jedną osobę non stop musisz mieć 5 pracowników. 2k z hakiem na zmianie to nie robi już takiego wrażenia;)

--
Shrek

Data: 2019-11-03 22:34:30
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Nov 2019 21:12:15 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Tylko tak nie bardzo rozumiem - miasto wybudowalo jakas podziemna nore
na parking, bezplatny, czy tylko ustawilo zakazy ? :-P

Detroit im raczej nie grozi, skoro zadbali o teren :-)
Detroit to będą mieli jak im tą elektrownie zamkną.

Byc moze - ale widzisz, maja autobus miejski do Katowic :-)

Sporo samochodów jednak widać. Zresztą
większość i tak pewnie w elektrowni robi.

90 tys ludzi w elektrowni ?

- dzieci, uczniowie i emeryci, bezrobotni itd - w polsce pracuje co

Owszem, ale bezrobocie ponoc wyjatkowo male teraz :-)

czwarty obyweatel. no to 22 tys.

Nie wiem, czy nie za duzo odrzucasz ... choc moze gornika stac na
niepracujaca zone...

[...]

W elektrowni ? A co 2000 ludzi mieloby tam robic - lopatami wrzucac wegiel do pieca ?

Nie wiem niestety ilu ludzi taka elektrownia zatrudnia, ale jak kiedys
czytam, ze elektrownia oglasza przetarg na rozruch ... to chyba
niewielu.

100 osob na blok, 20 na zmiane ?
http://www.extra.jaw.pl/z-miasta/item/2353-kto-obsadzi-blok-910.html

Za to gdzies w okolicy wegiel to niej kopia ... J.

Data: 2019-11-04 06:21:13
Autor: Shrek
W dniu 03.11.2019 o 22:34, J.F. pisze:

A skąd pomysł, że na osiedlach się nie da? Zresztą tam niska zabudowa.
Nawet bloki niskie.

"A miejsca parkingowe? Sporej części w śródmieściu się pozbyliśmy z
przestrzeni publicznych.

W "śródmieściu" nie widzę tam osiedli.

[...]

Racja - pracuje 40%. 25% to w sektorze prywatnym.

[...]

Zdzwiwiłbyś się. W "zarządzie" samym będzie ze 200 osób.

[...]

To jeden blok i to nowoczesny a nie cała elektrownia - samych cieciów będzie zapewne z 50.

Za to gdzies w okolicy wegiel to niej kopia ...

To też. Elektrownia to tak jak fabryka czy nawet montownia volksvagena - wokół tego tyle dla niej pączkuje...

--
Shrek

Data: 2019-11-04 01:05:31
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Przecie napisano, że problem jest w dużej mierze polityczny. Nikt się nie wychyli suwerenowi. Tu z jakiegoś powodu się udało i mamy dobry przykład, że to faktycznie może działać. To bardziej o taki przykład chodzi, a nie o roztrząsanie czy da się to zaimplementować gdzieindziej. Łatwo się pewnie nie da bo suweren i nie suweren muszą podjechac osobiście. Ale też tam gdzie się da bez rewolucji - jakieś nowe osiedla z powstającą dopiero co infrastrukturą np., takiego oporu nie bedą wykazywać i tam MZ warto.

--
Marcin

Data: 2019-11-04 11:13:59
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Jak dla mnie za krótka droga zahamowania.
Co nie zmienia, że za 100/50 i omijanie na przejściu to powinny być kratki bez zawiasów.

-- -- -
To 130 by też nie było takie niemożliwe.

Data: 2019-11-04 19:27:41
Autor: Shrek
W dniu 04.11.2019 o 11:13, ąćęłńóśźż pisze:
Jak dla mnie za krótka droga zahamowania.

45 metrów za przejściem + długość (szerokość) przejścia + pewnie hamował wcześniej. Nie takie bardzo nieprawdopodobne.

Co nie zmienia, że za 100/50 i omijanie na przejściu to powinny być kratki bez zawiasów.

Za odpowiadanie nad cytatem w zawiasach:P

--
Shrek

Data: 2019-11-04 20:20:46
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
A ktoś zeznawał, że hamował?
Ślady są?
kapelinder napisze, że jakby nie hamował to by przejechał.

-- -- -
pewnie hamował wcześniej

Data: 2019-11-04 20:26:54
Autor: Shrek
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
W dniu 04.11.2019 o 20:20, ąćęłńóśźż pisze:
A ktoś zeznawał, że hamował?
Ślady są?

Prawdę mówiąc nie wiem. ZDM twierdzi, że 130, policja nie potwierdza nie zaprzecza, z filmu widać że jechał o wiele szybciej niż reszta. Średnia warszawska wynosi 70. Ofiara zrobiła podwójne salto. Te 130 prawdę mówiąc nie wygląda nierealnie.

--
Shrek

Data: 2019-11-05 09:32:50
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
W życiu nie jechałem 130 po W-wie, no może jak byłem młody to okazjonalnie na Trasie Łazienkowskiej i na estakadzie Wisłostrady (kiedyś była nawierzchnia jak stół i w miarę mało uczęszczana, do pojechania tam i wciśnięcia gazu w podłogę namówił mnie rzeczoznawca PZMot, którego wynająłem do wady silnika, sprawdzaliśmy VMax ;).

-- -- -
ZDM twierdzi, że 130

Data: 2019-11-05 17:35:03
Autor: Shrek
W dniu 05.11.2019 o 09:32, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Po wisłostradzie 120 to nie jest jakieś nadzwyczajne zapierdalanie, ale wisłostrady bym nie porównywał z sokratesa.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 00:52:12
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Raczej bez mentalności, że samochodem masz wjechać wszędzie. Nb. tam też był fragment o komunikacji miejskiej, bo to przeciez nie będzie działać jak się nic nie da w zamian.

[...]

MZ łatwiej bo stosunkowo małe miasto. Powinno być łatwiej ustawić własnie komunikację miejską. Łatwiej też było pewnie przeprojektować infrastrukturę, a może w ogóle tam jest (było) jakoś specyficznie, np. luźniejsza zabudowa lub generalnie mało dróg? --
Marcin

Data: 2019-11-14 09:41:49
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Data: 2019-11-14 09:48:56
Autor: ąćęłńóśźż
Dziś zginie 8 Polaków a ponad 100 zostanie rannych
Data: 2019-11-14 18:58:17
Autor: J.F.
Dziś zginie 8 Polaków a ponad 100 zostanie rannych
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dcd14f9$0$553$65785112@news.neostrada.pl...
https://kulturaliberalna.pl/2019/11/12/polska-drogi-bezpieczenstwo-kierowcy-piesi/

Dzis to moze zginie 7, bo policja dziala

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/dziś-za-ten-manewr-stracisz-prawo-jazdy-kierowcy-często-robią-to-bezwiednie-i-zapominają/ar-BBWJTNl

"Policja w czwartek 14 listopada do godziny 22.00 przeprowadzi na polskich drogach akcję pod nazwą "Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego". Przez cały dzień funkcjonariusze będą wyłapywać kierowców, którzy swoimi manewrami zagrażają bezpieczeństwu pieszych i rowerzystów,"

A 8 dziennie ... to jest pol osoby na wojewodztwo, czy to takie istotne ?

180 na wojewodztwo brzmi dobitniej :-)

J.

Data: 2019-11-14 20:12:02
Autor: ąćęłńóśźż
Dziś zginie 8 Polaków a ponad 100 zostanie rannych
A nawet tylko 5, bo dwóch to już sami zabili.

-- -- -