W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.

Data: 2019-11-02 11:54:07
Autor: Shrek
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25369480,w-jaworznie-od-miesiecy-nikt-nie-zginal-na-drodze-to-zamyka-geby.html

Nie zamyka gemb;) Zaraz się przekonasz:P Resztę wpisu po przemyśleniu skasowałem.

--
Shrek

Data: 2019-11-02 06:00:46
Autor: japanizer
On Saturday, November 2, 2019 at 7:54:10 PM UTC+9, Shrek wrote:
> [...]

Nie zamyka gemb;) Zaraz się przekonasz:P Resztę wpisu po przemyśleniu skasowałem.

cyt.

  Nie rozumiem, dlaczego nie wprowadzono dotąd zasady, jaka obowiązuje we Francji, że winnym   potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący pojazdem. Zawsze.   Wiem, że to brzmi drastycznie, ale dzięki temu przepisowi we Francji wyeliminowano   praktycznie śmiertelne potrącenia pieszych. Tak to działa. Odpowiedzialność przerzucona jest   na kierowców, bo to oni prowadzą maszyny, które mają zdolność do zabijania. Nagle okazało   się, że piesi zakończyli zjawisko wtargnięcia tuż przed nadjeżdżający pojazd.

Data: 2019-11-02 14:23:25
Autor: t-1
W dniu 2019-11-02 o 14:00, japanizer@japanizer.org pisze:

   Nie rozumiem, dlaczego nie wprowadzono dotąd zasady, jaka obowiązuje we Francji, że winnym
   potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący pojazdem. Zawsze.

Naprawdę jest taka zasada?
Podobną widziałem na filmach w Rosji gdzie rzucają się pod samochód aby wymusić odszkodowanie.

[...]

A jak z rowerami i hulajnogami?
Czy zawsze mają pierwszeństwo w stosunku do pieszych, podobnie jak w Polsce?

Data: 2019-11-02 14:15:19
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-02, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
[...]

U mnie w mniej dzikiej części Azji też - są specjalnie oznaczone przejścia z bezwzglednym pierwszeństwem pieszych. Za to poza zebrą lepiej nie wleźć pod koła. Nie wiem na ile to pomaga, ale kierowcy faktycznie karnie przepuszczaja mimo, że ogólnie do ideału im bardzo daleko.

--
Marcin

Data: 2019-11-02 15:42:18
Autor: Shrek
W dniu 02.11.2019 o 14:23, t-1 pisze:

[...]

Wątpięm czy literalnie tak, ale... to byłoby to urzeczywistnienie (postulowanej przez wszystkich) zasady podwójnego zabaezpieczenia - pieszy ryzykuje swoje życie i zdrowie, więc ciężko o lepszą motywację, z drugiej strony kierowca jak go potrąci pójdzie siedzieć więc... lepszego podwójnego zabezpieczenia nie wykombinujesz.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 07:58:02
Autor: Miroo
W dniu 2019-11-02 o 15:42, Shrek pisze:
[...]

To nie działa. Pieszy będzie myślał "ja mam pierwszeństwo i będzie jego wina", a nie o połamanych kościach i bolesnej rekonwalescencji.
Kierowcy też tak mają.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-04 19:13:01
Autor: Shrek
W dniu 04.11.2019 o 07:58, Miroo pisze:
[...]

Jak pieszy będzie miał w d4 instynkt samozachowawczy, to żadne inne prawo go nie zniechęci.

Kierowcy też tak mają.

No właśnie. Tylko oni rysykują cudzym życiem, więc łatwiej im to przychodzi. Statystyki są jasne - przyznanie pieszym jasnego pierwszeństwa powoduje mniej zgonów - nie trzeba tu gdybać, bo są dostępne.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 10:50:39
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 12:13:02 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

> [...]

No właśnie. Tylko oni rysykują cudzym życiem, więc łatwiej im to przychodzi. Statystyki są jasne - przyznanie pieszym jasnego pierwszeństwa powoduje mniej zgonów - nie trzeba tu gdybać, bo są dostępne.

Gdzie te statystyki?
Hint: To ze gdzies cos dziala nie znaczy ze automatycznie u nas zadziala.
Hint2: Miasta sa rozne i cos co dziala w berlinie nie musi dzialac w Warszawie, krakowie czy koziej wolce.

Data: 2019-11-04 20:21:02
Autor: Shrek
W dniu 04.11.2019 o 19:50, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Tu na przykład

https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/society/20190410STO36615/statystyki-smiertelnosci-na-drogach-w-ue-infografika

Hint: To ze gdzies cos dziala nie znaczy ze automatycznie u nas zadziala.

Nie, ale jest niezłym prognostykiem.

Hint2: Miasta sa rozne i cos co dziala w berlinie nie musi dzialac w Warszawie, krakowie czy koziej wolce.

Jak wyżej. Generalnie widać bardzo silną korelacje - oczywiście w teorii nie musi to oznaczać związku przyczynowo skutkowego, ale wszyscy wiemy, że tak właśnie jest.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 12:30:16
Autor: Zenek Kapelinder
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Z tych statystyk nie wynika że w wyniku wprowadzenia ułatwień dla pieszych przy przechodzeniu po przejściu spadła ilość zabitych na przejsciach. Chcesz wiedzieć gdzie możesz sobie takie statystyki wsadzić czy sam się domyslisz.

Data: 2019-11-09 11:01:12
Autor: Uzytkownik
[...]

Zeniu, przypomnij wszystkim za co byłeś umieszczony w poprawczaku?

Możesz coś opowiedzieć o swoim tatusiu, który pomimo braku wykształcenia był funkcjonariuszem UB i wsławił się w pobiciach aresztowanych.

Poszedłeś w ślady swojego tatusia. Przypomnij ile lat współpracowałeś z SB i dlaczego teraz nienawidzisz obecnej władzy, która zabrała ci emeryturę na podstawie ustawy dezubekizacyjnej?

Data: 2019-11-03 16:33:05
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Nov 2019 14:23:25 +0100, t-1 napisał(a):
[...]

W Rosji ? Chyba w Anglii.
W Rosji da w łape i bedzie niewinny ... a skoro ma samochod, to go
stac :-)

   Wiem, że to brzmi drastycznie, ale dzięki temu przepisowi we Francji wyeliminowano
   praktycznie śmiertelne potrącenia pieszych.

A niesmiertelne ?

Tak to działa. Odpowiedzialność przerzucona jest
   na kierowców, bo to oni prowadzą maszyny, które mają zdolność do zabijania.

Tylko potem sie okazuje, ze kierowca jedzie i o tej odpowiedzialnosci
nie mysli.

Wiec moze powod lezy gdzie indziej ... albo ... ile lat trwalo
dochodzenie do tego stanu ?

J.

Data: 2019-11-04 10:52:58
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
W dużym uogólnieniu (bo jest wiele szczegółowych przepisów lokalnych) jadący na rowerze nie ma pierwszeństwa przed autem na pasach (i musi przejeżdżać"powoli"), ale przeprowadzający rower jak pieszy tak.

-- -- -
A jak z rowerami i hulajnogami?

Data: 2019-11-04 10:30:29
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Głosuję za.

-- -- -
winnym potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący pojazdem.

Data: 2019-11-02 14:02:41
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-02, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Pewnie zwróciłeś też uwagę, że wprowadzili tam z grubsza wszystko to co krytykował Robert :) Z tym, że dla porządku, Robert w kwestii wysepek mówił o niezabudowanym.

--
Marcin

Data: 2019-11-02 15:43:33
Autor: Shrek
[...]

Który Robert?

--
Shrek

Data: 2019-11-03 02:12:14
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-02, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

Z "prawa". Był tam fragment dyskusji o wyskakiwaniu na garbach, oraz wysepkach z nienacka.

--
Marcin

Data: 2019-11-03 06:27:46
Autor: Shrek
[...]

Tu też było. NIe pamiętam kto, a teraz już nie sprawdzę, bo zapewne któryś z debili co w kfie skończyli.

Ponoć mają już w przyszłym tygodniu instalować progi. Tymczasowo - docelowo jeden pas. Te progi mi się średnio podobają, ale skoro tylu debili ziemia nosi... Z trzeciej strony rzeczywiście zaraz jakiś mistrzu wystartuje, bo progów na dwupasmówce mało kto się spodziewa. Lepiej chyba byłoby tymczasowo zwęźić przed przejściami.

--
Shrek

Data: 2019-11-03 11:32:48
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Wyniesione w górę przejścia - to jest to.
Dodatkowo lepiej pasy widać (krawędź wyspy od frontu).
I wpływ na wieśtuningi - zbawienny ;-)
Inna sprawa, że za dużo SUVów po mieście jeździ - powinno się płacić podatki lokalne od wymiarów auta.

-- -- -
Lepiej chyba byłoby tymczasowo zwęźić przed przejściami.

Data: 2019-11-03 16:19:56
Autor: Shrek
W dniu 03.11.2019 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:
Wyniesione w górę przejścia - to jest to.
Dodatkowo lepiej pasy widać (krawędź wyspy od frontu).
I wpływ na wieśtuningi - zbawienny ;-)

Tylko obawiam się, że któryś naprawdę wystartuje (i mam to w dupie dopóki przy lądowaniu kogoś nie uszkodzi). Wiesz - rozmawiamy o ludziach, który nie spodziewają się pieszego na przejściu przed którym ktoś się zatrzymał przepuścić pieszego.

Ja rzeczywiście mam wątpliwości czy progi powinny znajdowac się poza tempo 30. Ale skoro nie da się inaczej...

--
Shrek

Data: 2019-11-04 00:19:21
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-03, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Odsieje przynajmniej tych, którzy znają teren, bo gro takich debili działa osmielona, że znają odcinek i wiedzą, że mogą popierdalać.

--
Marcin

Data: 2019-11-04 06:13:31
Autor: Shrek
[...]

Nie wątpię. Ale obawiam się tych co rzeczywiście wystartują, bo słabo będą lot kontrolować.

--
Shrek

Data: 2019-11-04 06:31:49
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-04, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

To na wysepce też wystartują. Nic nie jest w 100% debiloodporne.

--
Marcin

Data: 2019-11-04 19:25:20
Autor: Shrek
[...]

Problem w tym, że one są właśnie na idiotów.

--
Shrek

Data: 2019-11-05 03:02:04
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-04, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Nie wątpię. Ale obawiam się tych co rzeczywiście wystartują, bo słabo
będą lot kontrolować.

To na wysepce też wystartują. Nic nie jest w 100% debiloodporne.

Problem w tym, że one są właśnie na idiotów.

To barwna i zróżnicowana społeczność.

--
Marcin

Data: 2019-11-03 13:37:30
Autor: t-1
W dniu 2019-11-03 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:

Inna sprawa, że za dużo SUVów po mieście jeździ - powinno się płacić podatki lokalne od wymiarów auta.

przecież od wymiarów się płaci.
W paliwie 60% + OC i AC.

Data: 2019-11-03 14:24:25
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Długość razy szerokość.
Ewentualnie masa własna czy inna masa.
A podatek/akcyza w paliwie to od przebiegu jest, a nie od wymiarów.

-- -- -
przecież od wymiarów się płaci.

Data: 2019-11-03 15:28:16
Autor: t-1
W dniu 2019-11-03 o 14:24, ąćęłńóśźż pisze:

A podatek/akcyza w paliwie to od przebiegu jest, a nie od wymiarów.

od spalania.

Data: 2019-11-04 11:08:37
Autor: ąćęłńóśźż
W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Spalanie to różni się co najwyżej 2:1.
Przebiegi różnią się 50:1.

-- -- -
od spalania.

Data: 2019-11-13 01:35:00
Autor: kk
On 2019-11-03 06:27, Shrek wrote:

Tu też było. NIe pamiętam kto, a teraz już nie sprawdzę, bo zapewne któryś z debili co w kfie skończyli.

Powoli powoli aż Ci ktoś przysoli

W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.