W Lidlu od 7/07

Data: 2011-06-30 11:22:51
Autor: BoDro
W Lidlu od 7/07
Z produktów zbliżonych do rowerowania pulsometry i okulary.

http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-FBBF385B-81671A04/lidl_pl/hs.xsl/index_19899.htm
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-FBBF385B-81671A04/lidl_pl/hs.xsl/index_19896.htm

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-06-30 12:42:30
Autor: margol
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-06-30 11:22, BoDro pisze:
Z produktów zbliżonych do rowerowania pulsometry i okulary.

czy to są te same okulary co były na wiosnę?
miałem je kupić i nie zdążyłem :-)

mg

Data: 2011-06-30 12:50:05
Autor: Fabian
W Lidlu od 7/07
On 30.06.2011 12:42, margol wrote:
W dniu 2011-06-30 11:22, BoDro pisze:
Z produktów zbliżonych do rowerowania pulsometry i okulary.

czy to są te same okulary co były na wiosnę?
miałem je kupić i nie zdążyłem :-)

Te na obrazku wyglądają lepiej niż tegoroczne. Ale przedstawiony jest chyba jeden model, a z opisu wynika że są 4.

Fabian.

Data: 2011-06-30 12:55:17
Autor: margol
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-06-30 12:50, Fabian pisze:
[...]

Pewnie chodzi o kolor :-)

mg

Data: 2011-06-30 13:20:50
Autor: Fabian
W Lidlu od 7/07
On 30.06.2011 12:55, margol wrote:
[...]

Dlaczego tak sądzisz? W poprzednich akcjach, prócz tej ostatniej, były dostępne z tego co pamiętam po 3 rodzaje okularów. Różniły się wielkością szkieł i budową.

Fabian.

Data: 2011-06-30 13:38:44
Autor: margol
W Lidlu od 7/07
[...]

Tak sobie wykombinowałem, bo w gazetce widać 2 kolory jednego wzoru :-)
Jak będą 4 wzory to jeszcze lepiej (może kupię ze 2 pary)

mg

Data: 2011-06-30 14:09:16
Autor: BoDro
W Lidlu od 7/07
margol pisze:

Jak będą 4 wzory to jeszcze lepiej (może kupię ze 2 pary)

Nie zaszkodzi - w każdej parze inne szkła "na sztywno".
Mniejsze prawdopodobieństwo, że się rozlecą przy częstej
wymianie szybek :-).

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-06-30 18:56:53
Autor: biodarek
W Lidlu od 7/07
W dniu 30.06.2011 11:22, BoDro pisze:
[...]

Dokładam kompresy rozgrzewające i chłodzące:
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-7F3CE99A-C2CECDC3/lidl_pl/hs.xsl/index_19905.htm

Używałem - z pozytywnym skutkiem - te chłodzące. Na przeciążone ścięgna lub lekkie stłuczenia. Dzięki tej pluszowej poduszce nie odczuwa się nieprzyjemnego zimna, a po zdjęciu okładu noga była schłodzona prawie jak mięso z zamrażalnika ;-)

--
biodarek

Data: 2011-07-01 09:36:08
Autor: Alfer_z_pracy
W Lidlu od 7/07
biodarek napisał:
[...]

Fajna sprawa i cena wyśmienita, dodam tylko żeby z tym uważać. Ostatnio dość często używałem tego na porwaną łydkę, któregoś razu przecholowałem z czasem mrożenia o parę minut i fragmenty skóry niemal doznały odmrożenia a ból był nieznośny :-) Tak więc z wyczuciem!

Aha, przydaje się też na błyskawiczne schłodzenie  guza - znacznie lepsze niż zimny nóż lub worek z lodem :-)

A.

Data: 2011-07-01 20:24:40
Autor: biodarek
W Lidlu od 7/07
W dniu 01.07.2011 09:36, Alfer_z_pracy pisze:
Aha, przydaje się też na błyskawiczne schłodzenie guza - znacznie lepsze
niż zimny nóż lub worek z lodem :-)

Lub mrożona fasolka szparagowa :)
U mnie, te wkłady żelowe, ciągle leżą w zamrażalniku gotowe do użycia.

PS. Oczywiście cały czas mowa o guzie nabytym w czasie próby wejścia pod prysznic bez kasku ;)

--
biodarek

Data: 2011-07-01 20:29:21
Autor: biodarek
W Lidlu od 7/07
W dniu 30.06.2011 18:56, biodarek pisze:
[...]

Jeszcze jedną rzecz rowerową wypatrzyłem:
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_19918.htm

"Trymer do nosa i uszu" - bo przecież: -Gdy często na nogach depilujesz włosie - na starość obficie wybuja ci w nosie.

;)

--
biodarek

Data: 2011-07-02 06:31:00
Autor: krzysiek m83
W Lidlu od 7/07
Co myślicie o tym pulsometrze? Warto to kupić na rower czy lepiej
zbierać na coś lepszego??

Krzysiek

Data: 2011-07-02 16:44:44
Autor: Krzysztof Naworyta
W Lidlu od 7/07
Użytkownik <krzysiek_m83@o2.pl> napisał

Co myślicie o tym pulsometrze? Warto to kupić na rower czy lepiej
zbierać na coś lepszego??

Taki pulsometr jest po prostu pulsometrem, więc jest tak samo "rowerowy" jak "biegowy" czy "basenowy" ;)
3 lata temu kupiłem sobie podobny model i byłem zadowolony. Potem dostałem Polar, więc pierwszy poszedł w odstawkę.
Ale ostatnio z powrotem kupiłem taki na allegro dla partnerki (dwa razy taniej niż ten w Lidlu).
Zalety:
- ciągły pomiar pulsu (pas piersiowy)
- możliwość ustawiania stref i alarmy po przekroczeniu.
Oczywiście dodatkowo stoper, downtimer, licznik kalorii czy spalonego tłuszczu (wyliczane na podstawie pulsu, czyli dużo bardziej miarodajne niż te w zwykłych licznikach rowerowych, gdzie szacuje się te wartości na podstawie prędkości).

Tu masz ofertę czegoś podobnego, za prawie połowę ceny:
http://allegro.pl/pulsometr-topcom-hbm-duo-watch-2500-okazja-i1696591819.html

Główna korzyść, to zainteresowanie laika jakim byłem kwestią stref wysiłkowych, technikami treningowymi itd., czyli w ogóle tematyką podnoszenia własnej wydolności.
Jeśli nie planujesz zapisać się do jakiegoś klubu, choćby amatorskiego, jeśli nie masz kontaktu z jakimś specjalistą, to taki pulsometr wraz z wiedzą do jakiej łatwo dotrzeć via Internet, jest jakimś narzędziem...
Inna sprawa, że bez wiedzy, systematyczności i opieki kogoś bardziej doświadczonego sam pulsometr staje się tylko kolejnym gadżetem na kierownicy. Nawet w przypadku Polara, z którego możesz sobie zrzucić na komputer wszystkie parametry jazdy (prędkość, kadencja, HR, wysokość) punkt po punkcie, łatwo wszystko sprowadzić do zwykłego podziwiania wykresików, z którego to gapienia się i tak nic nie wynika ;)

Główna zaleta takiego pulsometru jest IMHO taka, że za stosunkowo niewielkie pieniądze daje laikowi kopa w określonym kierunku.
Czy tym kierunkiem podążysz, zależy już tylko od Ciebie.

Cenowo wychodzi to wraz ze zwykłym licznikiem wiele taniej niż taka Sigma:
http://allegro.pl/licznik-pulsometr-sigma-sport-bc-1909-hr-sts-cad-i1681170698.html
(choć Sigma ma jeszcze kadencję)
Dodatkowo w każdej chwili zakładasz pulsometr na rękę i idziesz pobiegać lub popływać czy do fitness...

--
KN

Data: 2011-07-03 13:22:47
Autor: Kwik
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-06-30 11:22, BoDro pisze:

http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-FBBF385B-81671A04/lidl_pl/hs.xsl/index_19896.htm

Ktos mial okazje sprawdzic, czy faktycznie sa odporne na pekanie? Nie chcialbym skonczyc z kawalkiem plastiku w oku bo przyoszczedzilem pare dyszek...

Kwik

Data: 2011-07-07 09:18:50
Autor: Alfer_z_pracy
W Lidlu od 7/07
BoDro napisał:
Z produktów zbliżonych do rowerowania pulsometry i okulary.

I jak łowy? Okulary są bodajże w 3 wersjach, przynajmniej jedna z nich to jest to samo co w zeszłym roku. Mówiąc krótko: komplet 3 zapasowych par szkieł za 18 zł to dobra cena. Tym bardziej, że do tych szkieł dostajemy okulary i pokrowiec :-)

Pzdr
A.

Data: 2011-07-07 09:24:33
Autor: margol
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-07-07 09:18, Alfer_z_pracy pisze:
BoDro napisał:
[...]

w 4 wersjach, są 2 rodzaje czarnych, szare i takie niebieskawe.

mg

Data: 2011-07-07 09:33:43
Autor: Fabian
W Lidlu od 7/07
BoDro napisał:
[...]

Z czego 3 wersje są prawie identyczne, jak dla mnie minimalne różnice poza kolorem.

Fabian.

Data: 2011-07-07 12:14:56
Autor: de Fresz
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-07 09:18:50 +0200, "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> said:

BoDro napisał:
[...]

Szczerze - wziąłem do ręki, założyłem i szybko odniosłem na miejsce. Jakość wykonania jest bardzo adekwatna do ceny i w moim odczuciu nie umywa się do lepszej chińszczyzny pokroju BBB. Pomiędzy szarymi, a czarnymi nie wypatrzyłem żadnych różnic w wyglądzie poza kolorem, niebieskie mają inny kształt, więc to bardziej 2 wersje.

de Fresz

Data: 2011-07-07 12:30:52
Autor: Fabian
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-07 09:18:50 +0200, "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> said:

BoDro napisał:
[...]

BBB są 5 razy lepsze? ;)

czarnymi nie wypatrzyłem żadnych różnic w wyglądzie poza kolorem,
niebieskie mają inny kształt, więc to bardziej 2 wersje.

Może kształt mają podobny, ale czarne mają większe szkła.

Fabian.

Data: 2011-07-07 12:40:16
Autor: margol
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-07 09:18:50 +0200, "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> said:

BoDro napisał:
[...]

właśnie się zastanawiałem czy wszystkie mają identyczne szkła,
czy to tylko złudzenie.

mg

Data: 2011-07-07 12:50:32
Autor: de Fresz
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-07 12:30:52 +0200, Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> said:

[...]

Może być że i aż tyle, jak patrze na moje BBB, które mają już z 7-8 lat i właśnie się kończą. Przez ten czas jeździły nierzadko luzem w schowku samochodu, oberwały niezliczoną ilość razy gałęziami i grudami błota, spotykały się z glebą zarówno po locie samodzielnym jak i na głowie użytkownika. Co prawda były droższe o jakieś 10 razy, a nawet 20, jeśli doliczyć koszt szkieł do insertu u optyka. Przez ten czas nic nie pękło, nic się nie złamało, ino z racji tego, że nie jestem pedantem, szkla są  porysowane do tego stopnia, że aż gołym okiem widać spadek przepuszczalności, z ciemnych szkieł miejscami pozłaziła pomarańczowa warstwa odblaskowa. Absolutnie nie wierzę, że te z Lidla wytrzymają choćby połowę tego czasu przy takim użytkowaniu.
No i rzecz niezwykle subiektywna - na moim krzywym pysku nie wyglądały tak twarzowo, jak BBB ;-)

de Fresz

Data: 2011-07-07 12:57:44
Autor: Alfer_z_pracy
W Lidlu od 7/07
de Fresz napisał:
Absolutnie nie wierzę, że te z Lidla wytrzymają choćby połowę tego czasu przy takim użytkowaniu.

I tu się zgodzę. Przy podobnym użytkowaniu jak Twój, lidlowe wytrzymują raptem kilka miesięcy. No ale 18 zeta... powiedzmy na pół roku... to daje równowartość browca miesięcznie - nie wybrzydzaj! :-) I w razie katastrofy (zgubienie / przejechanie przez samochód etc.) żalu nie ma. A znając samego siebie Oakleye zniszczyłbym już na drugiej wycieczce (bo na pierwszej bym przesadnie uważał) i wściekł się :-)

Możemy zresztą dość swobodnie założyć, że w tym dyskoncie okulary na rower jednak kupują użytkownicy niedzielni, dla których wydatek 18 zł jest akceptowalny ale 150 czy więcej za BBB / Rudy / łotewer już niekoniecznie.

Pzdr
A.

Data: 2011-07-07 13:11:14
Autor: Fabian
W Lidlu od 7/07
On 07.07.2011 12:57, Alfer_z_pracy wrote:
de Fresz napisał:
[...]

Za cenę jednej pary BBB masz przez 10 lat, co 1/2 roku nowe okulary, z nowymi nieporysowanymi szkłami. Mi komfort okularów kupionych rok temu odpowiada. Używałem droższych, różnicy nie widzę, a uszkodzenie bolało bardziej.

Fabian.

Data: 2011-07-07 13:35:16
Autor: de Fresz
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-07 13:11:14 +0200, Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> said:

[...]

Ja tam tylko przedstawiam swój punkt widzenia, nie próbuję wmawiać nikomu, że jedyny słuszny. Np. mam znajomych, którzy notorycznie gubią okulary i rozumiem ich niechęć do wydawania więcej niż kilkadziesiąt zł. Osobiście nie zgubiłem nigdy, uszkodzić dobrych przeciwsłonecznych mi się jeszcze nie udało, mimo że okazji było wiele (co zrobiłem parę razy z korekcyjnymi) - ja wolę raz na parę lat zapłacić za coś porządnego te 100-200 zł i nie wzdrygać się na tandetność wykonania przy każdym wzięciu w rękę ;-) No i wyglądać choć z grubsza jak człowiek ;-)
Jeszcze inną kwestią jest realna jakość filtrów w tanich okularach, kiedyś widziałem testy z których wynikało, że szumne zapewnienia o filtrowaniu UVA/B w tanich okularach są tylko bajką. A na dłuższą metę to nie jest za zdrowe dla naszego wzroku.

de Fresz

Data: 2011-07-07 12:42:28
Autor: zino
W Lidlu od 7/07
On Thu, 07 Jul 2011 13:35:16 +0200, de Fresz wrote:

Jeszcze inną kwestią jest realna jakość filtrów w tanich okularach,

W innych tanich okularach czy dokładnie takich?
Bo chyba jednak nie w tanich okularach sportowych.

kiedyś widziałem testy z których wynikało, że szumne zapewnienia o
filtrowaniu UVA/B w tanich okularach są tylko bajką. A na dłuższą metę
to nie jest za zdrowe dla naszego wzroku.

Bardzo ciekawe to co piszesz.
Szczególnie w kontekście tego że poliwęglan jest nieprzepuszczalny w 100% dla UVA i UVB.

Pozdr,

Andrzej

--
There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can
"overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people

Data: 2011-07-07 15:06:18
Autor: de Fresz
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-07 14:42:28 +0200, zino <zino@bofh.u-area.org> said:

Jeszcze inną kwestią jest realna jakość filtrów w tanich okularach,

W innych tanich okularach czy dokładnie takich?
Bo chyba jednak nie w tanich okularach sportowych.

Nie wiem, nie badałem, mam wątpliwości.

[...]

A jesteś aby zupełnie pewien, że te tanie okulary mają soczewki z niego wykonane? Bo w optyce z tego materiału wykonuje  się szkła raczej z wysokiej półki cenowej.

de Fresz

Data: 2011-07-07 13:21:09
Autor: zino
W Lidlu od 7/07
On Thu, 07 Jul 2011 15:06:18 +0200, de Fresz wrote:

[...]

Tak. Raczej wszystkie sportowe niezależnie od ceny.
Bo taniej jest zrobić okulary z taniego materiału niż z drogiego.

Bo w optyce z tego materiału wykonuje  się szkła raczej z
wysokiej półki cenowej.

Chyba jednak nie tylko. To bardzo tani materiał.
CR-39 lub jego chiński klon są droższe. A poliwęglan to materiał wręcz budowlany.
Jeśli można więc użyć taniego i lepszego materiału (np. odpornego na uderzenia) to po co używać gorszego i droższego?

Pozdr,

Andrzej

Data: 2011-07-07 16:05:33
Autor: de Fresz
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-07 15:21:09 +0200, zino <zino@bofh.u-area.org> said:

[...]

Pytanie czy nie ma czegoś jeszcze tańszego? ;-)

[...]

Niedawno orientowałem się w cenach szkieł do okularów korekcyjnych: szkła mineralne (znaczy zwykłe, szklane) ~200 zł, szkla organiczne (czyli plastik jakiś) ~200 zł, szkła z poliwęglanu ~350 zł. Wszystkie oczywiście z tej samej firmy. Czyżby przerost marketingu nad realiami?

de Fresz

Data: 2011-07-07 14:33:37
Autor: zino
W Lidlu od 7/07
On Thu, 07 Jul 2011 16:05:33 +0200, de Fresz wrote:

[...]

Raczej wykorzystywanie faktu przez cały łańcuszek od producenta do końcowego optyka, że sam sobie okularów nie zrobisz w garażu (nawet jak tanio kupisz soczewki).

http://allegro.pl/soczewka-soczewki-szkla-okularowe-do-okularow-
i1695634303.html
Tu są za 4,99.
Więc przebitka jest 40-krotna ;-)

Pozdr,

Andrzej

Data: 2011-07-07 14:43:46
Autor: zino
W Lidlu od 7/07
On Thu, 07 Jul 2011 14:33:37 +0000, zino wrote:

http://allegro.pl/soczewka-soczewki-szkla-okularowe-do-okularow-
i1695634303.html
Tu są za 4,99.
Więc przebitka jest 40-krotna ;-)

A na poważnie to soczewki JZO (Jeleniogórskie Zakłady Optyczne), które może nie są światową marką ale robią soczewki od kilkudziesięciu lat można kupić za 18,50 (CR-39 + powłoki AR + montaż).

http://allegro.pl/soczewki-okularowe-z-antyrefleksem-montaz-gratis-
i1706331254.html

Więc jednak w cenie okularów tego narzutu jest całkiem sporo.

Pozdr,

Andrzej

Data: 2011-07-07 16:56:41
Autor: Fabian
W Lidlu od 7/07
On 07.07.2011 16:43, zino wrote:
[...]

http://allegro.pl/soczewki-okularowe-transitions-vi-montaz-gratis-i1693068859.html

225 zł za parę szkieł, korekcyjnych

Najtańsze sportowe z tymi szkłami to rząd 600 zł.

Fabian.
ps. mają nawet ochronę prze promieniowaniem elektromagnetycznym ;)

Data: 2011-07-07 13:39:09
Autor: Alfer_z_pracy
W Lidlu od 7/07
de Fresz napisał:
kiedyś widziałem testy z których wynikało, że szumne zapewnienia o filtrowaniu UVA/B w tanich okularach są tylko bajką.

Też to widziałem, ale w tym przypadku _wydaje_ mi się, że Lidl nie kłamie. _Wydaje_ mi się, że oszustwo w tej kwestii, które w sumie łatwo zbadać, niekorzystnie by działało na PR tej firmy i raczej by sobie na to nie pozwolili podobnie jak Decathlon (też mają w ofercie dość tanie okulary rowerowe). Inna sprawa to tanie okulary na kramach na mieście, ale z lidlowymi mają tylko jedną wspólną cechę - cenę.

Obym się nie mylił w swojej naiwności :-)

A.

Data: 2011-07-07 14:06:12
Autor: Liwiusz
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-07-07 13:35, de Fresz pisze:

filtrowaniu UVA/B w tanich okularach są tylko bajką. A na dłuższą metę

A tak właściwie to na co to filtrowanie potrzebne?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-07 14:20:43
Autor: Alfer_z_pracy
W Lidlu od 7/07
Liwiusz napisał:
A tak właściwie to na co to filtrowanie potrzebne?
"Badania kliniczne pokazują, że istnieje ścisła relacja między pewnymi problemami ze wzrokiem a działaniem słońca.
(...)
ZAĆMA – to zmętnienie soczewki powstałe w wyniku zwiększonej ilości nierozpuszczalnych białek wewnątrz jej włókien. Promienie UV, a zwłaszcza promienie UVB, przyspieszają proces zmętnienia a tym samym znacząco zwiększają ryzyko powstania zaćmy.

ZWYRODNIENIE PLAMKI ŻÓŁTEJ SIATKÓWKI – to proces prowadzący do ślepoty (jeden z głównych jej powodów w USA). Dane wskazują, że działanie promieniowania UV na osoby o jasno zabarwionych oczach zwiększa ryzyko zachorowań.

NOWOTWÓR I INNE NIEBEZPIECZEŃSTWA – czerniak złośliwy oka jest najbardziej rozpowszechnioną formą nowotworu w USA i w Europie, o 50% wskaźniku śmiertelności."

Wystarczy? :-)

Data: 2011-07-07 14:31:26
Autor: Liwiusz
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-07-07 14:20, Alfer_z_pracy pisze:
Liwiusz napisał:
[...]

No właśnie nie. Skoro ludzie nie boją się chodzić bez okularów (a chyba się nie boją, przynajmniej ja), to dlaczego mieliby się bać kupować okulary bez filtrów?

A co do badań... Wszystko jest szkodliwe, również marchewka. A najbardziej szkodliwe jest życie.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-07 12:45:07
Autor: Olgierd
W Lidlu od 7/07
Dnia Thu, 07 Jul 2011 14:31:26 +0200, Liwiusz napisał(a):

No właśnie nie. Skoro ludzie nie boją się chodzić bez okularów (a chyba
się nie boją, przynajmniej ja), to dlaczego mieliby się bać kupować
okulary bez filtrĂłw?

Ciemne okulary bez filtra powodują, że rozszerzasz źrenice czy co tam człowiek ma w oku, a w tę "dziurę" wlata więcej tych promieni zabójczych ;-)

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-07-07 14:23:15
Autor: de Fresz
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-07 14:06:12 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> said:

filtrowaniu UVA/B w tanich okularach są tylko bajką. A na dłuższą metę

A tak właściwie to na co to filtrowanie potrzebne?

Żeby się oczka mniej psuły. Okulary przeciwsłoneczne zaburzają naturalny mechanizm ochronny przed promieniowaniem UV, czyli zmniejszenie źrenic i mrużenie, przez co więcej promieniowania dociera do samego oka. Jaskra, zapalenie spojówek, uszkodzenie plamki żółtej i inne takie. W necie znajdziesz dużo na ten temat.

de Fresz

Data: 2011-07-07 14:32:00
Autor: Liwiusz
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-07-07 14:23, de Fresz pisze:
zaburzają naturalny mechanizm ochronny przed promieniowaniem UV, czyli
zmniejszenie źrenic i mrużenie, przez co więcej promieniowania dociera
do samego oka

O, i to jest już jakiś argument za.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-07 14:43:34
Autor: BoDro
W Lidlu od 7/07
Liwiusz pisze:

zaburzają naturalny mechanizm ochronny przed promieniowaniem UV, czyli
zmniejszenie źrenic i mrużenie, przez co więcej promieniowania dociera
do samego oka

O, i to jest już jakiś argument za.

Skoro już zaopatrują okulary w owe filtry, to trzeba brać "z dobrodziejstwem inwentarza" :-). Nie znaczy to jednak, by nie kłaść większego nacisku na inne walory - niełamliwa ramka, nierysujące się szkła, wygodny kształt itp. :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-07 14:25:52
Autor: BoDro
W Lidlu od 7/07
Liwiusz pisze:
W dniu 2011-07-07 13:35, de Fresz pisze:

filtrowaniu UVA/B w tanich okularach są tylko bajką. A na dłuższą metę

A tak właściwie to na co to filtrowanie potrzebne?

Chyba bardziej marketnig, niż realna potrzeba. Tych kilka dni z ostrym słońcem w roku w naszym kraju - czy generalnie z bezchmurnym niebem - nie uzasadnia zbytniego przejmowania się filtrowaniem UV :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-07 22:20:40
Autor: emil
W Lidlu od 7/07

[...]

Filtr UV łatwo sprawdzić , załóż okulary p-słoneczne na okulary fotochromy , i jak będzie wyraźna zmiana w szybkości ściemniania się fotochromów to filtr jest.

Data: 2011-07-07 12:34:29
Autor: Alfer_z_pracy
W Lidlu od 7/07
de Fresz napisał:
Szczerze - wziąłem do ręki, założyłem i szybko odniosłem na miejsce. Jakość wykonania jest bardzo adekwatna do ceny

A ja od zeszłego roku pomykam tylko w tych Lidlowych. Nawet biorąc pod uwagę, że oprawka nie jest superwytrzymała i po którejś z kolei wymianie szkieł lekko pękła, to mając w zapasie jeszcze 2 pary na nastęn yrok na luzie wystarczy :-) A jakość wykonania - jasne że to nie Oakleye, ale tragedii IMO nie ma. I znam powiedzenie "tanie mięso psy jedzą" acz w tym przypadku jestem z tego produktu zadowolony. Czego np. nie mogę powiedzieć o lidlowych tanich licznikach.

Pzdr
A.

Data: 2011-07-07 13:59:22
Autor: BoDro
W Lidlu od 7/07
Alfer_z_pracy pisze:

[...]

Swoją drogą posiadanie droższych produktów nie wyklucza używania także
tańszych. Pół biedy, kiedy załatwi się wypaśne okulary np. na zawodach.
Dużo większy ból jest wtedy, gdy diabli je wezmą na lajtowym spacerku
po kolacji, kiedy w zupełności wystarczyłyby tanie z Lidla czy innej
Biedronki.... Dlatego wydaje się sensowne mieć obok markowych także
produkty dużo tańsze, do lekkich zastosowań....

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-07 15:43:33
Autor: Biggie
W Lidlu od 7/07
Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv40v0$k9m$1@inews.gazeta.pl...

Pomiędzy szarymi, a czarnymi nie wypatrzyłem żadnych różnic w wyglądzie poza kolorem, niebieskie mają inny kształt, więc to bardziej 2 wersje.

Ja wypatrzyłem szare, czarne z dużymi szkłami, czarne z małymi no i niebieskie :-)
Razem 4 rodzaje

Biggie

Data: 2011-07-07 15:48:25
Autor: margol
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-07-07 15:43, Biggie pisze:
[...]

ja tak samo, czyli wychodzi, że małe szkła mają te 'małe czarne',
a reszta ma takie same.

mg

Data: 2011-07-07 16:05:35
Autor: Fabian
W Lidlu od 7/07
On 07.07.2011 15:48, margol wrote:
[...]

:) Nie. Mają różne, wyjmij z opakowania i przymierz do siebie.

Fabian.

Data: 2011-07-08 00:28:06
Autor: Greg
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-07-07 09:18, Alfer_z_pracy pisze:

Z produktów zbliżonych do rowerowania pulsometry i okulary.
I jak łowy?

Hmmm... no nie wiem. Dla mnie wymiana tych szkiełek jakoś ekspresowa nie jest. Muszę oprawkę wyginać, mam wrażenie, że zaraz strzeli :-)

Te koszulki które mają przy tej okazji nadają się na rower?

Data: 2011-07-08 08:41:27
Autor: margol
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-07-08 00:28, Greg pisze:
[...]

Ja sobie jedną kupiłem, taką bez rękawów,
żeby trochę wyrównać opaleniznę :-)
Materiał na oko przyzwoity, nie odbiega od
innych.
Tylko trzeba brać dużo mniejsze rozmiary,
bo są bardzo duże. Normalnie noszę L/XL, a na rower
kupiłem  S, żeby była dopasowana.
Mam 185cm/85kg.

mg

Data: 2011-07-08 11:16:36
Autor: de Fresz
W Lidlu od 7/07
On 2011-07-08 08:41:27 +0200, margol <gosoft@wp.pl> said:

[...]

A ja mam wręcz odwrotne wrażenia, dla mnie, przy gabaratych 186/98 XL wersji z rękawkiem jest na styk (mogłaby być ciutkę dłuższa), ale osobiście nie przepadam za bardzo obcisłą odzieżą. W każdym razie - działa.

de Fresz

Data: 2011-07-08 11:37:56
Autor: margol
W Lidlu od 7/07
W dniu 2011-07-08 11:16, de Fresz pisze:
On 2011-07-08 08:41:27 +0200, margol <gosoft@wp.pl> said:

[...]

Może tylko te bez rękawów tak mają. Jak przymierzyłem L, to na mnie wisiała, M miała jeszcze luz na szerokość, dopiero S była opięta.
Ale długość jest faktycznie na styk. Wynika to pewnie z tego,
że nie jest to typowa rowerowa odzież, więc nie ma być obcisła.

mg

Data: 2011-07-08 08:45:25
Autor: Fabian
W Lidlu od 7/07
On 08.07.2011 00:28, Greg wrote:
[...]

Nadają się, ale bez rewelacji, kupiłem jedną, nosiłem wczoraj cały dzień. Te koszulki z lidla zawsze są skrojone daleko od ideału. Ale sam materiał jest ok.

Fabian.

W Lidlu od 7/07