W Lidlu od 7/07

Data: 2011-07-02 06:31:00
Autor: krzysiek m83
W Lidlu od 7/07
Co myślicie o tym pulsometrze? Warto to kupić na rower czy lepiej
zbierać na coś lepszego??

Krzysiek

Data: 2011-07-02 16:44:44
Autor: Krzysztof Naworyta
W Lidlu od 7/07
Użytkownik <krzysiek_m83@o2.pl> napisał

Co myślicie o tym pulsometrze? Warto to kupić na rower czy lepiej
zbierać na coś lepszego??

Taki pulsometr jest po prostu pulsometrem, więc jest tak samo "rowerowy" jak "biegowy" czy "basenowy" ;)
3 lata temu kupiłem sobie podobny model i byłem zadowolony. Potem dostałem Polar, więc pierwszy poszedł w odstawkę.
Ale ostatnio z powrotem kupiłem taki na allegro dla partnerki (dwa razy taniej niż ten w Lidlu).
Zalety:
- ciągły pomiar pulsu (pas piersiowy)
- możliwość ustawiania stref i alarmy po przekroczeniu.
Oczywiście dodatkowo stoper, downtimer, licznik kalorii czy spalonego tłuszczu (wyliczane na podstawie pulsu, czyli dużo bardziej miarodajne niż te w zwykłych licznikach rowerowych, gdzie szacuje się te wartości na podstawie prędkości).

Tu masz ofertę czegoś podobnego, za prawie połowę ceny:
http://allegro.pl/pulsometr-topcom-hbm-duo-watch-2500-okazja-i1696591819.html

Główna korzyść, to zainteresowanie laika jakim byłem kwestią stref wysiłkowych, technikami treningowymi itd., czyli w ogóle tematyką podnoszenia własnej wydolności.
Jeśli nie planujesz zapisać się do jakiegoś klubu, choćby amatorskiego, jeśli nie masz kontaktu z jakimś specjalistą, to taki pulsometr wraz z wiedzą do jakiej łatwo dotrzeć via Internet, jest jakimś narzędziem...
Inna sprawa, że bez wiedzy, systematyczności i opieki kogoś bardziej doświadczonego sam pulsometr staje się tylko kolejnym gadżetem na kierownicy. Nawet w przypadku Polara, z którego możesz sobie zrzucić na komputer wszystkie parametry jazdy (prędkość, kadencja, HR, wysokość) punkt po punkcie, łatwo wszystko sprowadzić do zwykłego podziwiania wykresików, z którego to gapienia się i tak nic nie wynika ;)

Główna zaleta takiego pulsometru jest IMHO taka, że za stosunkowo niewielkie pieniądze daje laikowi kopa w określonym kierunku.
Czy tym kierunkiem podążysz, zależy już tylko od Ciebie.

Cenowo wychodzi to wraz ze zwykłym licznikiem wiele taniej niż taka Sigma:
http://allegro.pl/licznik-pulsometr-sigma-sport-bc-1909-hr-sts-cad-i1681170698.html
(choć Sigma ma jeszcze kadencję)
Dodatkowo w każdej chwili zakładasz pulsometr na rękę i idziesz pobiegać lub popływać czy do fitness...

--
KN

W Lidlu od 7/07