W PRL zaszczepiono mi patriotyzm

Data: 2009-05-16 15:05:21
Autor: boukun
W PRL zaszczepiono mi patriotyzm
Dzień rozpocząłem od oglądania z córką "Czterech pancernych i psa", kultowego filmu PRL, który leciał na jedynce. To był jeden z lepszych odcinków tego serialu. Wszystko z tego filmu pamiętałem, mówię do córki, że ten Niemiec na którego Gustlik nalał wodę, będzie się nazywał Kugel. Jak ja go lubię oglądać. Najlepszy moment był, jak Janek czytał przechwycony list, a wnim było napisane, że "polnisch-bolschewistische Truppen" napierają, co Janek skomentował, mówią o naszej Armii!. Albo ten moment, jak Tomuś powiedział, że "myślicie, że jak jestem chłop, to już nie mogę, teraz chłopi są wolni i równo traktowanie". Znaczy dzięki zaprzyjaźniponej Armii Radzieckiej chłopi dostali wolność już w czasie wojny.

To ja się nie dziwię, że nawet w mediach wszyscy tęsknią za PRLem i z nostalgii za dobrymi czasami w kółko puszczają wspaniałe polskie filmy najlepszych naszych czasów.

Jako dzieci zawsze mówiliśmy, "was, kapusta i kwas", he, he, he, to były wesołe czasy...

boukun

Data: 2009-05-16 13:08:48
Autor: Tzva Adonai
W PRL zaszczepiono mi patriotyzm
serialu. Wszystko z tego filmu pamiętałem, mówię do córki, że ten Niemiec na którego Gustlik nalał wodę

Specyfiką peerelowskich filmów było przedstawianie wszystkich Niemców jako
idiotów... --

Data: 2009-05-16 15:11:21
Autor: boukun

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gumdt0$468$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale przemawiali do ludzi, byli tacy normalni, tacy polscy, tacy kochani i tacy mądrzy, wszystko co mówili, było logiczne i prawdą.

boukun

Data: 2009-05-16 13:14:31
Autor: Tzva Adonai
W PRL zaszczepiono mi patriotyzm
Ale przemawiali do ludzi, byli tacy normalni, tacy polscy

Tak, szczególnie wtedy, gdy gadali po rusku bez polskich napisów...

Data: 2009-05-16 15:30:40
Autor: boukun

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gume7m$5jt$1inews.gazeta.pl...

Ale przemawiali do ludzi, byli tacy normalni, tacy polscy

Tak, szczególnie wtedy, gdy gadali po rusku bez polskich napisów...

No i, wszyscy rozumiemy po Rusku. Z rosyjskiego miałem same piątki, nawet się go nie ucząc i będąc niedysponowany po przepitej sobocie. W tym filmie akurat pokazywana była wyższość armii ludowej nad radziecką..

Szczerze mówiąc, gdyby nie PRL, nie pozostałyby we mnie nawet te resztki patriotyzmu...

boukun

Data: 2009-05-16 13:35:14
Autor: Tzva Adonai
W PRL zaszczepiono mi patriotyzm
Z rosyjskiego miałem same piątki. Szczerze mówiąc, gdyby nie PRL, nie pozostałyby we mnie nawet te resztki patriotyzmu...

Myślisz, że można kochać kraj w którym nie funkcjonuje pomoc socjalna?..

Data: 2009-05-16 15:39:31
Autor: boukun

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gumfei$asn$1inews.gazeta.pl...

Z rosyjskiego miałem same piątki. Szczerze mówiąc, gdyby nie PRL,
nie pozostałyby we mnie nawet te resztki patriotyzmu...

Myślisz, że można kochać kraj w którym nie funkcjonuje pomoc socjalna?..

Reżim robi wszystko, żeby człowiek mówił, "jak ja tej Polski nienawidzę"...

boukun

Data: 2009-05-16 13:42:39
Autor: Tzva Adonai
W PRL zaszczepiono mi patriotyzm
Reżim robi wszystko, żeby człowiek mówił, "jak ja tej Polski nienawidzę"...

Przesadzasz... Na TVP1 nadają "Kocham Polskę", bardzo fajny program
patriotyczny...

Data: 2009-05-16 15:50:44
Autor: boukun

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gumfsf$cm5$1inews.gazeta.pl...

Reżim robi wszystko, żeby człowiek mówił, "jak ja tej Polski nienawidzę"...

Przesadzasz... Na TVP1 nadają "Kocham Polskę", bardzo fajny program
patriotyczny...

Żenada, gdyby był fajny, to bym oglądał przynajmniej jeden odcinek, a ja tylko go widziałem, jak niechcący pilota skanowałem.
Co to za program, jak na siłę chcą ludziom wciskać miłość i do czego, jak tu już nie ma nic polskiego i kto w programie, same półgłówki z mediów i córki promi...
A niech się bawią w tę smutę, ale beze mnie.

boukun

Data: 2009-05-16 13:56:50
Autor: Tzva Adonai
W PRL zaszczepiono mi patriotyzm
Co to za program, jak na siłę chcą ludziom wciskać miłość

Przestań, proszę.. W ten sposób stawiasz etnicznych Polaków poza marginesem
polskości.. Po co Polsce ludzie, którzy na nią plują i chcą ją zniszczyć?..
Etniczni Polacy stanowili awangardę zdrajców, począwszy od Targowicy, poprzez
wysługiwanie się okupantom, aż po Volkslistę i milionowe uczestnictwo w PZPR i
SB... W tym samym czasie Polacy pochodzenia żydowskiego ginęli z rąk nazistów
i komunistów, walcząc o wolność... Kto ma więc większe prawo do Polski, sam
przyznaj...

Data: 2009-05-17 05:49:25
Autor: cirrus
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gumfa1$k6f$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To chyba o wyższości Polskiej Armii Ludowej nad Armia Czerwoną to chyba ci sie śniło na potężnym kacu.

--
stevep

Data: 2009-05-17 09:58:40
Autor: boukun

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:gunv39$h1d$1news.vectranet.pl...
[...]

Film się kręci cały czas wokół czterech polskich pancernych (jeden Gruzin spolszczony), zwycięskich i niepokonanych. To dzięki takim walecznym Polakom wygraliśmy wojnę z Niemcami. No i dzięki Hansowi Klossowi.

boukun

Data: 2009-05-17 10:17:20
Autor: cirrus
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:guoglc$b8v$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

A co z Bondem? :)

--
stevep

Data: 2009-05-17 10:24:57
Autor: boukun

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:guoepk$ha$1news.vectranet.pl...
[...]

Bond to on do tej pory walczy z sukcesami Stirlitza.

boukun

W PRL zaszczepiono mi patriotyzm