W Polsce królują złomy

Data: 2010-09-28 12:56:26
Autor: Andrzej Lawa
W Polsce królują złomy
W dniu 28.09.2010 11:33, Cavallino pisze:
Eksperci oceniają szansę na zmianę tego stanu rzeczy na 50 lat.
Koszmar jakiś.

Koszmar to o jest ogólna bezmyślność ludzi oraz pazerność decydentów
(zarówno polityków jak i współpracujących z nimi korporacji).

Stary samochód nie oznacza złego samochodu. Często odwrotnie. Kupowanie
nowego samochodu co 4-5 lat z ekologią nie ma nic wspólnego - więcej
energii się zużyje a zanieczyszczeń wygeneruje, niż to jest warte. Co z
tego, że _teoretycznie_ nowszy samochód może spalić kilka % mniej paliwa
i ma ledwo mierzalnie "lepsze" spaliny", jak przez te kilka lat starszy
samochód by nie wygenerował większej ilości spalin, niż poszło na
wyprodukowanie nowego cacuszka.

Gorzej! Ci co się nabierają na propagandę marketoidów, prawie na pewno
będą jeździć tak (stówą i więcej po mieście, urządzając wyścigi do
czerwonych świateł, zamiast zwolnić i turlać się tak, żeby przekroczyć
linię zatrzymania przy zmianie na zielone) że teoretycznego niższego
zużycia paliwa nie osiągną.

Ekologiczne to by było uproszczenie samochodów, wywalenie z nich
niepotrzebnych bajerów i budowanie ich tak, by były trwałe i łatwe w
naprawie. No i rozsądna, płynna jazda bez ciśnięcia gazu "do dechy".

Ale wtedy jakaś szycha wielkiej korporacji nie mogłaby sobie kupić
kolejnego pozłacanego odrzutowca... Bidactwo...

Data: 2010-09-28 12:01:28
Autor: kamil
W Polsce królują złomy
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4ca1c9d9$1news.home.net.pl...
[...]

Nie wziales Andrzeju pod uwage, ze co innego nasmrodzic troche fabryka na jakims zadupiu, a co innego zasmrnodzic wszystkie miasta tym, co jeszcze niedawno wydostawalo sie z wydechow. Od ponad 30 lat smog w najwiekszych metropoliach systematycznie maleje, wlasnie dzieki zastosowaniu nowych silnikow, norm emisji, katalizatorow, FAPow i calej reszty wynalazkow.

Ty chcesz tanio jezdzic 20-letnim dymiacym zlomem, ja wolalbym nie zejsc na raka przed emerytura.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 13:43:08
Autor: krzysiek82
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 13:01, kamil pisze:
Ty chcesz tanio jezdzic 20-letnim dymiacym zlomem, ja wolalbym nie zejsc
na raka przed emerytura.

Mam obecnie 10letnie auto, jest w pełni sprawne, silnik pracuje prawidłowo nie kopci ponieważ jest sprawny technicznie. Co mam teraz z nim zrobić? Mam go zezłomować bo jest po prostu stary? Jakieś rozsądne argumenty?

--
krzysiek82

Data: 2010-09-28 12:46:19
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> wrote in message news:4ca1d4ef$0$20994$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Obniz, zaloz felgi i jezdzij na zloty milosnikow.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 13:51:55
Autor: krzysiek82
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 13:46, kamil pisze:
Obniz, zaloz felgi i jezdzij na zloty milosnikow.

po co? to typowy samochód do wyjazdów z rodziną, nie boję się nim wyjechać nawet kilka tyś km od domu. Bo wiem, że jest sprawny technicznie. Do obniżania i szerokich felg mam inne auto.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-28 14:03:55
Autor: Sylwester Łazar
W Polsce królują złomy
nim zrobić? Mam go zezłomować bo jest po prostu stary? Jakieś rozsądne
argumenty?
Nie jesteś trendy i nie bierzesz kredytu 50k zł /30lat na auto.
:-)
I jeszcze nie dajesz zarobić ludziom, którzy ciężko pracują na Franowie w
Poznaniu :-)
S.

Data: 2010-09-28 13:02:50
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> wrote in message news:i7sler$ln2$1mx1.internetia.pl...
[...]

I to jest wlasnie problem Polski, ktora uwaza za trendy rzeczy calkowicie normalne w cywilizowanym swiecie. Jak wejscie do salonu z karta platnicza i wyjazd nowym samochodem.

Cudow nie ma co oczekiwac po kraju, w ktorym elyta mlodej warszaffki lansuje sie przy lurowatej kawie ze starbucksa. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 14:06:20
Autor: kml
W Polsce królują złomy

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:i7slhb$4if$1inews.gazeta.pl...

[...]

-- -- -- -

Głupi ja. Do tej pory byłem przekonany, że podstawową zaporą na kupno nowego samochodu jest brak pieniędzy i niechęć do ASO (autentycznie spi#####ej obsługi) a okazuje się, że kwestia trendów.

Oczywiście, jak zwykle, wszystko co złe jest z Warszawy.

kml

Data: 2010-09-28 13:11:46
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:i7slns$564$1inews.gazeta.pl...

[...]

Chyba troche sie rozminelismy. Posiadanie nowego samochodu nie jest trendy samo w sobie. Mam za to wrazenie, ze modne tu jest jezdzic starym i dorabianie do tego ideologii o zlych korporacjach, zgnilym zachodzie i bogowie wiedza czym jeszcze.

Oczywiście, jak zwykle, wszystko co złe jest z Warszawy.

I przez zydow.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 15:38:56
Autor: Arek (G)
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 14:11, kamil pisze:

[...]

Kupowanie tzw. okazji jest tym samym powodowane co późniejsze dorabianie ideologii. Może kiedyś samochód przestanie być czymś niezwykłym i ludzie zaczną kupować samochody a nie przystanki z niemiec.

Oczywiście, jak zwykle, wszystko co złe jest z Warszawy.

I przez zydow.

O żydokomunie nie zapominaj.

A.

Data: 2010-09-28 16:05:24
Autor: kml
W Polsce królują złomy

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:i7sm23$669$1inews.gazeta.pl...

[...]
-- --

A nie pomyslałeś, że można być zadowolonym jeżdząc starym SPRAWNYM samochodem, mieć tanie części i łatwy serwis. Dla mnie najgorsza rzecz to jest to, że trzeba nowy samochód serwisować w ASO. I niby można to robić w dowolnym ASO innej marki, ale jak co do czego przyjdzie to jest różnie. Jakość ASO w Polsce to jest jakaś kpina i woła o pomstę do nieba.

kml

Data: 2010-09-28 15:14:29
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:i7ssn5$sk9$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nigdzie tego nie neguje, sam mam 5-latka teraz (z innych powodow co prawda), mialem nowke z wyrzedazy na koniec rocznika, po sprzedazy ktorej kupilem 10-latka z mysla "pojezdze miesiac az znajde cos fajnego" i trzymalem go w koncu dwa lata.

Ale dorabianie ideologii do nie-kupowania nowych bo to szpan, to juz traci nieco kompleksami.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 16:14:59
Autor: krzysiek82
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 16:05, kml pisze:
[...]

Dlatego co bogatsi mieszkający przy zachodniej granicy serwisują auta w aso niemieckim.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-28 16:21:52
Autor: kml
W Polsce królują złomy

Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4ca1f886$0$20998$65785112news.neostrada.pl...

Jakość ASO w Polsce to jest jakaś kpina i woła o pomstę do nieba.

Dlatego co bogatsi mieszkający przy zachodniej granicy serwisują auta w aso niemieckim.

Nie dziwię się. W Polsce to jest jakaś paranoja.

kml

Data: 2010-09-28 16:24:13
Autor: Arek (G)
W Polsce królują złomy
[...]

Czy stary sprawny to ten co dziadek do kościoła tylko jeździł? Czy może taki:
http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/news/bezwypadkowy-juz-sie-robi,1526637,5906

A.

Data: 2010-09-28 16:30:19
Autor: kml
W Polsce królują złomy

Użytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisał w wiadomości news:i7stqd$2ta$2inews.gazeta.pl...

Czy stary sprawny to ten co dziadek do kościoła tylko jeździł? Czy może taki:
http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/news/bezwypadkowy-juz-sie-robi,1526637,5906

Może taki co go masz od 5 lat i kupiłeś jako 5 latka.

kml

Data: 2010-09-28 14:02:43
Autor: Cavallino
W Polsce królują złomy
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:i7sler$ln2$1mx1.internetia.pl...
nim zrobić? Mam go zezłomować bo jest po prostu stary? Jakieś rozsądne
argumenty?
Nie jesteś trendy i nie bierzesz kredytu 50k zł /30lat na auto.
:-)

Jeśli piłeś do mnie, to nie trafiłeś, ostatnie auto na kredyt kupowałem kilkanaście lat temu, w leasingu nigdy.
A i to dlatego, że mi serwis Alfę wykończył i musiałem zmienić ją przedwcześnie na coś nowego.

I jeszcze nie dajesz zarobić ludziom, którzy ciężko pracują na Franowie w
Poznaniu :-)

A co tam jest, oprócz stacji kolejowej? ;-)

Data: 2010-09-28 14:16:59
Autor: AL
W Polsce królują złomy
krzysiek82 pisze:
[...]

ciesz sie zyciem
miast zaprzatac glowe bzdurami

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-09-30 13:45:42
Autor: Andrzej Lawa
W Polsce królują złomy
W dniu 28.09.2010 13:01, kamil pisze:

Nie wziales Andrzeju pod uwage, ze co innego nasmrodzic troche fabryka
na jakims zadupiu, a co innego zasmrnodzic wszystkie miasta tym, co
jeszcze niedawno wydostawalo sie z wydechow. Od ponad 30 lat smog w

Tia, czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal?

najwiekszych metropoliach systematycznie maleje, wlasnie dzieki
zastosowaniu nowych silnikow, norm emisji, katalizatorow, FAPow i calej
reszty wynalazkow.

W największych metropoliach JEDYNYM sensownym rozwiązaniem jest
postawienie na transport zbiorowy.

Ty chcesz tanio jezdzic 20-letnim dymiacym zlomem, ja wolalbym nie zejsc
na raka przed emerytura.

Dziwne, że te nowe rzekomo niezłomiaste dymią gorzej, niż mój 15-letni złom.

Data: 2010-09-30 12:55:59
Autor: kamil
W Polsce królują złomy
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4ca47865$1news.home.net.pl...
[...]

Smieci w worku tez wynosisz, zeby zalegaly na wysypisku gdzie za miastem. Nie wstyd ci? :)

[...]

Nie wszyscy moga, nie dla wszystkich wygodne.

Dziwne, że te nowe rzekomo niezłomiaste dymią gorzej, niż mój 15-letni złom.

Elektrownia atomowa tez strasznie "dymi". Para wodna.

Dymek diesla dymkiem diesla, ale wiekszosc czastek stalych zostaje wypalona w katalizatorze, albo wylapana przez FAP. Subtelna roznica miedzy tym, a wdychaniem siarki i rteci 20 lat temu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 11:28:22
Autor: Andrzej Lawa
W Polsce królują złomy
W dniu 30.09.2010 13:55, kamil pisze:

Tia, czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal?

Smieci w worku tez wynosisz, zeby zalegaly na wysypisku gdzie za
miastem. Nie wstyd ci? :)

Większość moich śmieci ląduje na kompoście, reszta jest segregowana i
idzie do recyklingu.

[...]

Nie wszyscy moga,

nie dla wszystkich wygodne.

Dziwne, że te nowe rzekomo niezłomiaste dymią gorzej, niż mój 15-letni
złom.

Elektrownia atomowa tez strasznie "dymi". Para wodna.

Para wodna jest czarna? Ciekawe...

Dymek diesla dymkiem diesla, ale wiekszosc czastek stalych zostaje
wypalona w katalizatorze, albo wylapana przez FAP. Subtelna roznica
miedzy tym, a wdychaniem siarki i rteci 20 lat temu.

Rany, co za ignorancja...

Siarkę i rtęć załatwia kontrola jakości paliwa!

Jak nie ma siarki i rtęci w paliwie, to nie ma i w spalinach, bo niby skąd?

A jak są, to żaden katalizator nic z nimi nie zrobi, bo niby jak?

Poza tym reaktory katalityczne i filtry cząsteczek to nie są jakieś
rewolucyjne zmiany w konstrukcji silnika, tylko dodanie stosunkowo
prostych urządzeń do wydechu! Takie rzeczy można instalować i w
starszych pojazdach. A z kolei w nowych nie są wieczne.

Data: 2010-09-28 15:34:52
Autor: Arek (G)
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 12:56, Andrzej Lawa pisze:
[...]

[...]

Co innego kupować 15 letnie truchło co 2-3 lata, a co innego nowy co 8lat.

Kupowanie nowego co 4-5lat? Za dużo naczytałeś się ogłoszeń handlarzy o dziadku co kupił nowe a4,a6,passata, pojeździł 4 lata do kościoła i teraz sprzedaje, bo na zachodzie podobno to tak robią.

A.

Data: 2010-09-28 14:37:12
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"Arek (G)" <aaa@bbb.pl> wrote in message news:i7sqts$mnl$1inews.gazeta.pl...

[...]

Za duzo naczytales sie propagandowego pierdzenia, jak to zachod cierpi za czasow kryzysu, a Polska jest tygrysem europy.

Robia tak.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 15:48:40
Autor: Arek (G)
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 15:37, kamil pisze:

[...]

Wiem, że to normalne, każdy Niemiec tak robi, kupuje nowe wypasione bmw, po 3latach, gdy prawie nie widać saldu zużycia, a jeszcze nie spłacił kredytu, sprzedaje za 30% ceny polakowi.

Po czym kupuje Dacie logan, bo czymś jeździć musi. Co ciekawe Dacia logan bardzo dobrze sprzedaje się w niemczech, nie wiedziałem dlaczego, ale już teraz zrozumiałem ten mechanizm.

A.

Data: 2010-09-28 14:53:17
Autor: kamil
W Polsce królują złomy
"Arek (G)" <aaa@bbb.pl> wrote in message news:i7srnp$peq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Masz racje, statystyczny niemiec kupuje Dacie Logan. Tyle, ze jakims niezrozumialym mechanizmem Dacia nie znalazla sie na liscie najpopularniejszych..

http://www.suite101.com/content/top-selling-cars-in-germany-2007-a42064

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 14:55:45
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i7ss0f$qde$1inews.gazeta.pl...
[...]

http://en.wikinoticia.com/entertainment/engine/49698-the-dacia-logan-sedan-sold-in-germany-leaves

W ciagu 6 lat Dacia sprzedala 150tys Loganow w niemczech. O polowe wiecej VW sprzedaje Golfow rocznie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 16:27:43
Autor: Arek (G)
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 15:53, kamil pisze:
[...]

Być może jeszcze nie wszyscy wiedzą, że muszą swoje zadbane wypucowane, świecące autka oddać za prawie darmo polakom.

http://www.meritum-news.com/MOTORYZACJA/?p=112

A.

Data: 2010-09-28 15:32:15
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"Arek (G)" <aaa@bbb.pl> wrote in message news:i7su10$3ke$1inews.gazeta.pl...
[...]

To jest artykul o nowych, ktore sprzedaja sie lepiej glownie z uwagi na roznice odpisywaniu VATu, wiec mowimy tu o firmach.

Co to ma wspolnego z niemcem sprzedajacym prywatnie 3-latka?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 16:40:18
Autor: krzysiek82
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 16:32, kamil pisze:
Co to ma wspolnego z niemcem sprzedajacym prywatnie 3-latka?

nadal nikt tu nie rozumiem, ze takiemu Niemcowi taki 3latek się mógł znudzić. Nie sprzedaje go za bezcen jak niektórzy myślą. I właśnie po takie auta warto jechać.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-28 15:43:50
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> wrote in message news:4ca1fe75$0$22812$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ano nie sprzeda za bezcen, tylko drozej niz w Polsce po sprowadzeniu, oplatach i marzy komisu. To, ze ludzie w PL wylacznie takie okazje nowka panie od emeryta, ktore byly zdrapane z drzewa i ladnie odpicowane, nie znaczy ze na zachodzie 3-letnich samochodow nikt nie sprzedaje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 15:55:57
Autor: krzysiek82
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 15:48, Arek (G) pisze:
Po czym kupuje Dacie logan, bo czymś jeździć musi. Co ciekawe Dacia
logan bardzo dobrze sprzedaje się w niemczech, nie wiedziałem dlaczego,
ale już teraz zrozumiałem ten mechanizm.

A.

rodzice kupują na 18stkę córce auto a przecież nie kupią merca bo szkoda na pierwsze auto. Kupując więc dacie, także starsze osoby poszukujące prostoty kupują dacie. Stąd popularność. Z drugiej strony jednak mało dacii widać na niemieckich ulicach a jak już się trafi to albo młodzi ludzi albo starsi. Ludzie w średnim wieku mają już raczej bardziej wyrafinowane gusta.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-28 15:00:47
Autor: kamil
W Polsce królują złomy

"krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> wrote in message news:4ca1f410$0$22811$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dacia w tym roku wycofuje Logana z niemieckiego rynku z powodu spadku sprzedazy (za wyjatkiem wersji kombi). Powod prosty - skonczyly sie doplaty do nowego auta przy zezlomowaniu starego, wiec skonczyla mozliwosc wyrwania taniego rupiecia dla corki albo jako trzecie w rodzinie. Kombi zostaje, bo wozacy kartofle na bazar zawsze patrzyli tylko na cene i kupia cokolwiek, byle tanio.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-28 16:02:31
Autor: krzysiek82
W Polsce królują złomy
W dniu 2010-09-28 16:00, kamil pisze:
> [...]
rodzinie. Kombi zostaje, bo wozacy kartofle na bazar zawsze patrzyli
tylko na cene i kupia cokolwiek, byle tanio.

no właśnie i to by potwierdzało moje obserwacje.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-28 16:30:00
Autor: Arek (G)
W Polsce królują złomy
[...]

Głupi i biedny naród, w Polsce kartofle na giełde wozi się co najmniej Audi A6, koniecznie TDI.

A.

Data: 2010-09-28 15:33:18
Autor: kamil
W Polsce królują złomy
"Arek (G)" <aaa@bbb.pl> wrote in message news:i7su58$3ke$2inews.gazeta.pl...

[...]

Przyznam, ze zaden z moich znajomych nie ma ani straganu, ani paska w dizlu, ale skoro w Twoich kregach to normalne, nie bede sie klocic.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-30 14:07:14
Autor: Andrzej Lawa
W Polsce królują złomy
W dniu 28.09.2010 15:34, Arek (G) pisze:

Co innego kupować 15 letnie truchło co 2-3 lata, a co innego nowy co 8lat.

Jak dobrze zadbać, to ten 15-letni spokojnie pojeździ jeszcze drugie tyle.

To znaczy pojeździłby, jakby był porządnie robiony.

I tak a'propos czystości spalin - sugerowałbym popatrzeć jak to się
rozwiązuje w przypadku sprzętu, na którego wymianę co 5 lat nawet
imperium nie stać: samoloty i okręty bojowe.

Są one stopniowo unowocześniane, regulowane, kontrolowane.

W wielu przypadkach wystarczy zwyczajnie wyregulować jakąś duperelę czy
wymienić jakiś zużyty element albo zamontować jakiś dodatek, żeby
uzyskać czystsze spaliny i ogólnie lepsze parametry.

W Polsce królują złomy