W Polsce królują złomy

Data: 2010-09-29 00:08:58
Autor: Michał
W Polsce królują złomy
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Eksperci oceniają szansę na zmianę tego stanu rzeczy na 50 lat.
Koszmar jakiś.
Przecież sytuacja się pogorszyła drastycznie przez ostatnie kilka lat.

http://wyborcza.biz/
biznes/1,100896,8433599,Polska_potrzebuje_pol_wieku__by_wym
ienic_stare_auta.html

I dla takich wątków też lubię tę grupę :)   SUPER  !!

Ok ja się wypowiem, tu na końcu bo nie wiem gdzie:

Chłopie, gdzieś Ty był, gdzieś TY był ostatnie 10lat ?
-nie widzisz zmian ?

podpowiem - teraz _każdego_ dorabiającego studenta (jak chce) stać na auto.
prawie każdego ojca stać na to żeby synowi/córce kupić coś co jeździ!

Ostatnio kupowałem w McDonaldzie McChickena i była karteczka że szukamy pracownika: chyba 10zł/h.
10zł * 5h/dzień * 25dni/mc * 2mc =2.5k i ma na auto ! (stare 18 letnie ale jako takie działające)

Ma jeździć autobusami ? jeździłeś autobusami ?

ale gdzieś TY był ostatnie 10 lat ?

====

Ok temat podstawowy czyli auta 10 letnie i nowe, klasa E zwłaszcza.

No to ja teraz mam 13 letnie segmentu E może i F ale raczej zdecydowanie
nie ta wersja silnika (volvo).

Wiesz co... ja chciałbym kupić nowe ale... kiedyś zobaczyłem cennik,
wlazłem na strony producentów nie prestiżowych (żeby nie "przepłacić")
i wybrałem co bym chciał - i co mi wyszło ?

-Renault Vel Satis 3.5 podstawka 220tyś pln + koło 50k pln za bajery = 270k pln ZA AUTO !

-citroen C6 250tyś podstawka _NAJTAŃSZA_ + sporo za bajery !

-vw phaeton - 332tyś PLN za _NAJTAŃSZY_ model 3.0

I jak to kupić ? a JA chce TO, albo podobne a nie Passata.
wniosek: nazwijmy to tak że na ten moment mam co robić z kasą - nie kupować za nią nowego auta :)

więc będę sobie szukał 9..14 latka segmentu F jako następcę. Inne pomysły ?

chodzi o to że używane mają dramatycznie lepszy stosunek JAKOŚĆ/Cena, podkreślam DRAMATYCZNIE LEPSZY.

oczywiście w pewnym wieku, to przestaje mieć znaczenie, jak się kupuje auto "na lata", i kasa +/- 3 lata w tą czy w tamtą nie robi różnicy.

stary segment E jeździ dramatycznie lepiej niż nowy D. Do B nie ma co porównywać, nie wiem ile czasu chociażby bajery gonią, 18 lat ?
zawieszenia ?? 25 lat ? elektronika/komputery ? 12 lat ?

====

Temat czy w Polsce żyje się ok?

z UK nie porównam bo nie wiem, kolega chwile był "nie poleca aż tak",
mi się podoba.

Ceny mieszkań są SZALONE, ceny domków są NORMALNE, ceny wynajmu są OK.

Opodatkowanie pracy w Polsce jest _DURNE_ a płaca minimalna powinna wynosić 50% aktualnej. Podnieść VAT i zlikwidować podatki dochodowe
oraz od pracy i będzie lepiej !

Myślę że w Niemczech żyje się już dość podobnie, rożne rzeczy widziałem
właściciel hotelu jeżdżący kadetem, mechanik starymi lanciami - w skrócie wygląda to po prostu _trochę_ lepiej niż u nas, ale gonimy.

Wciąż nam sporo brakuje do USA/Kalifornii, tam to się mieszka trochę lepiej
tylko mały domek... gdzieś pod SF hmmmm... $350k USD Ale tak tam siła nabywcza $ jest spora, wszystko tanie, hyundai Genesis TANI
można sobie iść i kupić. Też rożne rzeczy widać tam ale jest zdecydowanie lepiej niż w Polsce.

i szybka rozpiska kasa/rok per osoba:

Polska -  $17.9k
Czechy -  $24.9k
Japonia - $32.7k <- co Lech Wałęsa mówił ;) ?(jeszcze dziś to śmieszne popracujmy 5 lat)
Germany - $34.1k
UK      - $34.8k
USA     - $46.0k

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/
rankorder/2004rank.html?
countryName=Poland&countryCode=pl&regionCode=eu&rank=65#pl

pozdrawiam,
Michał

Data: 2010-09-29 11:17:10
Autor: elmer radi radisson
W Polsce królują złomy
On 2010-09-29 02:08,  Michał wrote:

Ostatnio kupowałem w McDonaldzie McChickena i była karteczka
że szukamy pracownika: chyba 10zł/h.
10zł * 5h/dzień * 25dni/mc * 2mc =2.5k i ma na auto ! (stare 18 letnie ale
jako takie działające)

Ale chyba mowa o pensji brutto. Wiec z tego wyjdzie masa netto auta tak jakby zakupionego bez kol, foteli i silnika.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-29 23:40:33
Autor: Michał
W Polsce królują złomy
elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał(a):
On 2010-09-29 02:08,  Michał wrote:

> [...]

Ale chyba mowa o pensji brutto. Wiec z tego wyjdzie masa netto auta tak jakby zakupionego bez kol, foteli i silnika.

może, nie czytałem, ale to ~-16% (um. dzieło?) więc kilka dni więcej popracuje.

pozdrawiam.

--

W Polsce królują złomy