W Polsce nie ma antysemityzmu.

Data: 2011-05-24 19:04:48
Autor: Grzegorz Z.
W Polsce nie ma antysemityzmu.
Nie tylko zniszczyli, ale też otworzyli grobowce. Nieznani sprawcy
zdewastowali cmentarz żydowski w Andrychowie. Do dewastacji na cmentarzu żydowskim przy ul. Żwirki i Wigury w Andrychowie
doszło najprawdopodobniej w nocy z soboty na niedzielę. Nieznani sprawcy
rozbili dziewięć macew i odsłonili grobowce. Dwa z nich otworzyli.
Zniszczono też zabytkowe pomniki, które przewróciły się na ogrodzenie. -
Nie wiemy na razie, w jakich okoliczno¶ciach doszło do tej bulwersuj±cej
dewastacji. Na pewno jest to dzieło człowieka. Oprócz zniszczenia mienia
zastanawiamy się też nad zakwalifikowaniem tego zdarzenia jako znieważenia
miejsca spoczynku zmarłych. Grozi za to do dwóch lat pozbawienia wolno¶ci -
poinformował prokuratur rejonowy w Wadowicach Jerzy Utrata.

Pokrzywdzonym jest w tej sprawie gmina żydowska w Bielsku-Białej. Grobowce
najprawdopodobniej da się zrekonstruować. W sprz±taniu kirkutu pomog±
najprawdopodobniej więĽniowie z zakładu karnego w Wadowicach. Prokuraturze
nie udało się na razie ustalić ¶wiadków zdarzenia, choć policjanci
rozpytuj± okolicznych mieszkańców. Funkcjonariusze prosz± osoby, które mog±
mieć wiedzę na temat tego zdarzenia, o kontakt z komisariatem policji w
Andrychowie.

To już drugi przypadek dewastacji andrychowskiego cmentarza żydowskiego.
Także dwa lata temu kto¶ uszkodził tamtejsze grobowce.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9659137,Zdewastowano_cmentarz_zydowski_w_Andrychowie.html

Data: 2011-05-24 10:43:10
Autor: Antenka
W Polsce nie ma antysemityzmu.
On 24 Maj, 19:04, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Nie tylko zniszczyli, ale te otworzyli grobowce. Nieznani sprawcy
zdewastowali cmentarz ydowski w Andrychowie.

Do dewastacji na cmentarzu ydowskim przy ul. wirki i Wigury w Andrychowie
dosz o najprawdopodobniej w nocy z soboty na niedziel . Nieznani sprawcy
rozbili dziewi macew i ods onili grobowce. Dwa z nich otworzyli.
Zniszczono te zabytkowe pomniki, kt re przewr ci y si na ogrodzenie. -
Nie wiemy na razie, w jakich okoliczno ciach dosz o do tej bulwersuj cej
dewastacji. Na pewno jest to dzie o cz owieka. Opr cz zniszczenia mienia
zastanawiamy si te nad zakwalifikowaniem tego zdarzenia jako zniewa enia
miejsca spoczynku zmar ych. Grozi za to do dw ch lat pozbawienia wolno ci -
poinformowa prokuratur rejonowy w Wadowicach Jerzy Utrata.

Pokrzywdzonym jest w tej sprawie gmina ydowska w Bielsku-Bia ej. Grobowce
najprawdopodobniej da si zrekonstruowa . W sprz taniu kirkutu pomog
najprawdopodobniej wi niowie z zak adu karnego w Wadowicach. Prokuraturze
nie uda o si na razie ustali wiadk w zdarzenia, cho policjanci
rozpytuj okolicznych mieszka c w. Funkcjonariusze prosz osoby, kt re mog
mie wiedz na temat tego zdarzenia, o kontakt z komisariatem policji w
Andrychowie.

To ju drugi przypadek dewastacji andrychowskiego cmentarza ydowskiego.
Tak e dwa lata temu kto uszkodzi tamtejsze grobowce.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9659137,Zdewastowano_c...

Pewnie POlszewia szukała skarbów, bo jak powszechnie wiadomo  o
biednym  żydzie nikt nigdy nie słyszał. Dzięki lichwiarstwu każdy się
dorobił, a ponieważ to bardzo chciwe plemię,  to złoto zabierali do
grobu.

Antenka

Data: 2011-05-24 19:54:33
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

[...]

Sk±d wiadomo że nikt nigdy nie słyszał? Ja akurat znam kogo¶ takiego.

Data: 2011-05-24 12:12:37
Autor: Antenka
On 24 Maj, 19:54, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Antenka napisał:

> Pewnie POlszewia szukała skarbów, bo jak powszechnie wiadomo  o
> biednym  żydzie nikt nigdy nie słyszał

Sk±d wiadomo że nikt nigdy nie słyszał? Ja akurat znam kogo¶ takiego.<

No nie mów, że ty nim jeste¶? :D
To wszystko tłumaczy hihihi

Antenka

Data: 2011-05-24 23:13:37
Autor: Grzegorz Z.

[...]

Zapomniałe¶? Jestem przecież Niemcem, nie Żydem.

Data: 2011-05-24 15:16:26
Autor: Antenka
W Polsce nie ma antysemityzmu.
On 24 Maj, 23:13, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Zapomnia e ? Jestem przecie Niemcem, nie ydem.<

Ok jeste¶ niemieckim żydem.

Antenka

Data: 2011-05-25 01:03:04
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

On 24 Maj, 23:13, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Zapomnia e ? Jestem przecie Niemcem, nie ydem.<

Ok jeste¶ niemieckim żydem.

"Żydem" je¶li już, wtórny analfabeto.

Data: 2011-05-24 19:40:37
Autor: jadrys
W Polsce nie ma antysemityzmu.
W dniu 2011-05-24 19:04, Grzegorz Z. pisze:
Nie tylko zniszczyli, ale teĹĽ otworzyli grobowce. Nieznani sprawcy
zdewastowali cmentarz ĹĽydowski w Andrychowie.

A jak nazwać tych co niszczą groby na polskich cmentarzach? Czy i oni zasługują na jakieś specjalne miano, czy wandale i hieny cmentarne wystarczy?

Data: 2011-05-25 03:36:05
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:irgqi3$usv$1news.onet.pl...
[...]

A oni teĹĽ rysuja gwiazdy Dawida na szubienicy na tych zniszczonych grobach?

--
stevep

Data: 2011-05-25 06:00:26
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-25 03:36, cirrus pisze:
[...]

Oni rysujÄ… wszystko na tych grobach. Dominuje w tych rysunkach odwrĂłcony krzyĹĽ.

Data: 2011-05-25 07:06:41
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:irhvon$450$1news.onet.pl...
[...]

Uhm, nie wiedzialem, to pewnie takie tlumaczenie jak hitlerowski gest przy zamawianiu piwa.

--
stevep

Data: 2011-05-25 07:26:44
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-25 07:06, cirrus pisze:

[...]

Po prostu bezmyślny wandalizm a nie jakaś tam ideologia.

W Polsce nie ma antysemityzmu.