W Poznaniu trwają przygotowania do odsłonięcia po mnika Hipolita Cegielskiego :-)

Data: 2009-09-11 09:15:56
Autor: Antenka
W Poznaniu trwają przygotowania do odsłonięcia po mnika Hipolita Cegielskiego :-)
Hipek stanie u zbiegu ulic Święty Marcin a Podgórną :)

Antenka

Data: 2009-09-12 22:09:23
Autor: jadrys
Antenka pisze:
Hipek stanie u zbiegu ulic Święty Marcin a Podgórną :)

Antenka

Moim zdaniem - zły pomysł, powinien stanąć gdzieś przy Jego zakładach..

Data: 2009-09-12 13:45:16
Autor: Antenka
On 12 Wrz, 22:09, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Antenka pisze:

> Hipek stanie u zbiegu ulic Święty Marcin a Podgórną :)

> Antenka

Moim zdaniem - zły pomysł, powinien stanąć gdzieś przy Jego zakładach..

Masz absolutną rację. Cieszę się, że po tylu latach stanie wreszcie
pomnik jednego z bohaterów "najdłuższej wojny w nowoczesnej Europie",
ale co ma wspólnego ul. Podgórna z Hipciem Cegielskim naprawdę nie
wiem. Rozmawiałam o tym z moją przyjaciółką z Wildy   ( hihi) i  ona
była zbulwersowana, że jak śmią uwiecznić go w takim
miejscu...Sugerowała, że powinien stanąć w pobliżu  H.C.P. lub
ewentualnie przy Liceum Św. Marii Magdaleny, gdzie pobierał nauki,
czyli gdzieś w okolicy Placu Bernardyńskiego. Też podzielam ten
pomysł, ale jak widać Grobelny wymyśli inaczej. :-)

Antenka

P.s. Żeby było weselej, to chcą go postawić vis a vis D.Bank - o
ironio! :-((

Data: 2009-09-12 23:49:16
Autor: raff
[...]

Ale po co na wsi pomnik ? ;-)

R.

Data: 2009-09-13 21:36:11
Autor: jadrys

Antenka pisze:

[...]

Dlaczego "ironio"? Z tego co wiem, to jako fabrykant prowadził bardzo ożywione kontakty m.in. z Simensem, czyli firmą  czysto niemiecką.

Data: 2009-09-13 13:23:25
Autor: Antenka
[...]

No tak, ale jednocześnie toczył z Niemcami "wojnę". To był czas
zaborów a walka trwała na wielu plaszczyznach. :-)

Antenka

W Poznaniu trwają przygotowania do odsłonięcia po mnika Hipolita Cegielskiego :-)