W Smolensku zgineli za gaz lupkowy

Data: 2011-01-14 11:42:49
Autor:
W Smolensku zgineli za gaz lupkowy
Poglowkujcie i wymyslcie dlaczego...wcale nie tylko Rosjanie mogli zyskac na
ich smierci.
Pierwsza instalacja wydobycia tego gazu ruszyla...w kwietniu ub. roku.
Akcja totalnej wyprzedazy gruntow rolnych i lesnych rowniez ma TO drugie dno
-poza budzetowym.

Data: 2011-01-14 12:45:49
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 12:42, kiepsk@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

a co Prezydent ma do gazu lupkowego? Poza tym wydobycia na duza skale nie bedzie - zbyt to dewastuje nature. Unia zablokuje.

--
the_foe

Data: 2011-01-14 11:57:47
Autor:
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
> [...]
a co Prezydent ma do gazu lupkowego? Poza tym wydobycia na duza skale nie bedzie - zbyt to dewastuje nature. Unia zablokuje.

Za plytko myslisz... skup sie i sprobuj jeszcze raz...

Data: 2011-01-14 14:13:32
Autor: raff

"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message news:igpd1d$qh1$2news.dialog.net.pl...
[...]

Co zbyt dewastuje nature ? Szaleju zes sie najadl ? Nie, nie, biedaku, nie wydobywa sie go metodami odkrywkowymi.

R.

Data: 2011-01-14 14:22:38
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:igpi65$n2k$1news.onet.pl...

[...]

A na powierzchni ziemi to tylko taka maleńka rureczka podłączona do rurociągu?
A przy wierceniu to taki maleńki trójnóg i coś takiego jak wiertarka akumulatorowa?

Data: 2011-01-14 14:44:18
Autor: raff

"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> wrote in message news:4d304e24$0$2445$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Bodzio, idz moze w piaskownicy sie pobaw.

Tak myslac, to zadnego przemyslu nie postawisz. Bedziesz mieszkal w jaskini i patykami rzucal w kierunku jeleni.

R.

Data: 2011-01-14 15:13:53
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:igpjvr$tie$1news.onet.pl...

[...]

Masz do wyboru - albo rybkę, albo pustynię skażoną chemicznie. W innym poście w tym wątku masz odpowiedź.

Data: 2011-01-14 14:47:04
Autor: raff
[...]

A dwa, bidulku, jesli myslisz ze Ruskie tam ciagna rope i wszystko tam u nich jest ekologicznie OK, to sie mylisz.

Pozdrawiamy frajerow!

R.

Data: 2011-01-14 15:16:06
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:igpk51$ubj$1news.onet.pl...

[...]

Je...ć Rusków. Chodzi o Polskę!

Data: 2011-01-14 15:21:51
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 14:47, raff pisze:

[...]

Rosja ma w cholere terenu, a my jzu mamy gestosc zaludnienia porownywalna do Chin. Kazdy km^2 jest u nas na wage zlota.

--
the_foe

Data: 2011-01-14 18:00:20
Autor: raff
[...]

Czyli lepiej uzaleznic sie od Ruskich, niz wydobywac swój. Czy tak ?

R.

Data: 2011-01-14 18:22:55
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 18:00, raff pisze:
[...]

gaz lupkowy to deta technologia, rzad federalny dodal w postraci roznych dotacji 200 mld USD, tylko dlatego prywatny sektor sie za to wzial. Prawdziwa potega gazowa USA jest dzieki przerobowi wegla na gaz a ta technologia jakos tak ochoczo sie nie dziela...

--
the_foe

Data: 2011-01-14 18:39:12
Autor: raff
[...]

A to ciekawe. Bo wedlug ogolnie dostepnych danych dzieki gazowi z lupkow Stany uniezaleznily sie od importu gazu z zewnatrz. Twierdzisz ze to bzdury ?

R.

Data: 2011-01-14 18:02:36
Autor: raff
W Smolensku zgineli za gaz lupkowy
Rosja ma w cholere terenu, a my jzu mamy gestosc zaludnienia porownywalna do Chin. Kazdy km^2 jest u nas na wage zlota.

Zaraz, zaraz, ty twierdzisz, ze mamy gestosc zaludnienia porownywalną do Chin ? :D

R.

Data: 2011-01-14 18:20:14
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 18:02, raff pisze:
[...]

USA :31

Chiny: 134
Polska 123 os/km^2

--
the_foe

Data: 2011-01-14 18:37:59
Autor: raff

"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message news:igq0kd$5j9$1news.dialog.net.pl...
[...]

Chłopcze, 2/3 powierzchni Chin to pustynie i gory. Pleciesz bzdury i tyle.

Moze raczysz podac jaka jest gestosc na wschodnim wybrzezu ?

R.

Data: 2011-01-14 18:54:39
Autor: jedrus
W dniu 2011-01-14 18:37, raff pisze:

[...]

No i cala dyskusja o lupkach poszla z gazem

--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/

Data: 2011-01-14 19:35:53
Autor: Tomy M.
[...]

U nas 2/3 to rezerwaty, Parki Narodowe i NATURA 2000
Na jeden chuj wychodzi.

--

Tomy M.

"...trawiłem lata by poznać prostackie tryby historii monotonną
procesję i nierówną walkę zbirów na czele ogłupiałych tłumów
przeciw garstce prawych i rozumnych"   —   Zbigniew Herbert

Data: 2011-01-14 14:40:28
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 14:13, raff pisze:

[...]

na jeden odwiert trzeba zuzyc ok 20 mln litrow wody, ktorej nei mozna oddac naturze bo jest skazona. trzyma sie ja w zbiornikach albo wprowadza pod ziemie ponizej wod podziemnych. Tak czy siak jest to spore zagrozenie dla srodowiska. W USA wydobywa sie tak gaz w terenach malo zaludnionych czesto pustynnych. Polska jest pzreludniona, wszedzie pelnoe mieszkancow. Co krok mamy prawnie chroniona przyrode. Kto to bedzie kontrolowal, zeby firmy nie narobily syfu kiedy beda gonic za jak najnizszymi kosztami - wydobycie tego gazu jest na granicy oplacalnosci rynkowej?

--
the_foe

Data: 2011-01-14 14:54:02
Autor: raff
[...]

Wydobywa sie go w Pensylwanii. Chyba nie twierdzisz ze Pensylwania jest malo zaludniona wzglednie pustynna ? No i widzisz jak pieprzysz jak potluczony foe ?

Nie podoba ci sie gaz lupkowy to nie, to przyznaj to, a nie szukaj dowodow na poparcie z gory zalozonej tezy.

R.

Data: 2011-01-14 15:19:44
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 14:54, raff pisze:
[...]

wydobywa, tak, ale niewiele w porownaniu do zloz. W tym rejonie, a takze w Ohio sa najwieksze zloza w USA a mimo to najwiecej gazu lupkowego wydobywa sie w Teksasie (ponad 60% produkcji gazu lupkowego).Teksas jest jedynym miejscem w USA gdzie gaz lukowy wydowbywa sie na pelna skale, dzieki liberalnemu prawu eksploatacji zloz. A to prawo moze byc liberalne gdyz wiekszosc stanu do malo zaludnione polpustynne tereny.Ponadtwo w Pensylwanii gaz wydobywa sie w malo zaludnionych Appalachach.

--
the_foe

Data: 2011-01-14 17:54:12
Autor: raff

"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message news:igpm1v$vfh$1news.dialog.net.pl...
[...]

Poczytaj sobie dokladnie. Najwieksze zloza wystepuja na terenie Pensylwanii.

Od kiedy to Appalachy sa malo zaludnione ? Dalej chcesz ludziom kit wciskac ? Powciskaj frajerom, moze przejdzie.

R.

Data: 2011-01-14 17:58:42
Autor: raff
[...]

Tu masz, poczytaj i skoncz wciskac te glodne kawalki dla biednych dzieci:
http://oilshalegas.com/marcellusshale.html

Moze idz do klubu PO, oni sie lapia na takie teksty jak "wydobywanie gazu metoda odkrywkową". Moze taczkami i lopatą.

R.

Data: 2011-01-14 16:49:45
Autor: Xan
W dniu 14.01.2011 14:54, raff pisze:
[...]

tylko jeszcze napisz kto ma zapłacić za wydobycie tego gazu ? znaczy sie odwierty, naszych firm na to lata świetlne stać nie będzie.

Data: 2011-01-14 15:43:32
Autor: obserwator
W Smolensku zgineli za gaz lupkowy
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
a co Prezydent ma do gazu lupkowego? Poza tym wydobycia na duza skale nie bedzie - zbyt to dewastuje nature. Unia zablokuje.

ano ma, tyle, ze ja tez nie jestem specjalnym zwolennikiem wydobywania gazu
lupkowego w Polsce z uwagi na autentyczne zagrozenia dla srodowiska. Od stony politycznej, negocjacjacje prowadzi Sikorski, ruski agent ktory
probuje w tym lupkowym biznesie polaczyc kagiebistow z penymi biznesmaenami amerykanskimi. Interes Polski jest zupelnie nie brany pod uwage.

Prezydent Kaczynski mial w tej sprawie bardziej propolskie priorytety, anizeli
ruski agent Sikorski. Prezydent Kaczynski takze nie chcial podpisac umowy gazowej przygotowanej
przez duet prosowiecki: Pawlak- Tusk, bo to byl bardzo niekorzystny dla Polski
kontrakt. Po katastrofie jednak, ten fatalnu kontrakt z kagiebistami, szybciutko podpisano.

Data: 2011-01-14 12:52:14
Autor: dK

Użytkownik <kiepsk@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igpcrp$1gi$1inews.gazeta.pl...
[...]

Prędzej zginęli za coca-colę i amerykański styl życia.

dK

Data: 2011-01-14 12:00:47
Autor:
dK <caria@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> -poza budzetowym.

Prędzej zginęli za coca-colę i amerykański styl życia.

O! Juz cieplej... ;)
Coli i stylu nie ma bez kasy...z gazu...

Data: 2011-01-14 13:51:26
Autor: jedrus
[...]

Nie wachaj gazu glupkowego bo ci szkodzi

--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/

Data: 2011-01-14 16:47:26
Autor: Xan
W dniu 14.01.2011 12:42, kiepsk@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

A wiesz o ile razy jest droższy gaz łupkowy od gazu ruskiego ?
Juz widzę twoją minę jak byś miał zapłacic rachunek 4x wyższy niż teraz za nasz gaz łupkowy.
Nie da się ukryć ze na razie nic nie bedzie tańsze od ruskiego gazu.

A to co piszesz o wydobyciu to są brednie, każda firma co chce w łupki inwestować to minimalne wydobycie przewiduje na minimum 10-15 mld, czyli tyle ile Polska zużywa, było ostatnio o tym w programie Pospieszalskiego, gdzie nawet tam mówili ze gaz łupkowy ma przyszłość za ileś tam lat o ile nasze zasoby sa takie jak się zakłada.

Data: 2011-01-14 18:43:21
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 16:47, Xan pisze:
[...]

jest jeszcze gazoport w budowie, jesli bedziemy mieli ochote mozemy kupic gaz gdzie indziej - drozej. O lupkach mowi sie raczej w kategoriach sprzedazy i zrobienia z nas 2. Norwegii. Lobbysci amerykanskich firm dzialaja ;) A wg szwajcarskich ekspertow od inwestycji, spodziewne EV to srednio ledwie 1%. Czyli bez publicznej kasy sie nei obedzie, bo kto zainwestuje w cos co wazone ryzykiem da 1% zysku?

--
the_foe

Data: 2011-01-14 21:06:13
Autor: Xan
W dniu 14.01.2011 18:43, the_foe pisze:
[...]

wyobraź sobie ludzi płacących drożej za gaz niz mają to teraz, dlaczego PiS im jasno nie powie ze kazdy GAZ nie ruski jest dużo droższy i ze rachunek im wzrosnie minimum 2x, przypuszczam ze wtedy wielu by pseudo-patriotyzm opuscił.

A co do łupków, narazie nie ma nic pewnego czy wydobycie będzie sensownie opłacalne w ciagu najbliższych 10 lat (program pana Poszpieszalskiego)

W Smolensku zgineli za gaz lupkowy