W USA przesłuchają papieża?

Data: 2010-04-02 18:30:53
Autor: karwanjestkretynem
W USA przesłuchają papieża?
Watykan robi wszystko, by zablokować wniosek amerykańskiego adwokata, który chce przesłuchania Benedykta XVI. Sprawa ma związek z oskarżeniami o pedofilię, które padły pod adresem amerykańskich duchownych. Prawnicy chcą sprawdzić, co Watykan wiedział na ten temat.

Giuseppe dalla Torre, głowa sądu watykańskiego, zastrzega jednak, że Benedykt XVI jest chroniony immunitetem dyplomatycznym, jaki przysługuje głowie państwa. Do tego watykańscy prawnicy przekonują, że amerykańscy biskupi, którzy donosili o podejrzeniach wobec duchownych, nie są urzędnikami Watykanu.

Jest to ciąg dalszy sprawy, która ciągnie się od 2004 roku, kiedy trzech mężczyzn z Kentucky złożyło w sądzie pozew, w którym oskarżali księży o molestowanie seksualne. Watykan starał się o oddalenie sprawy, ale sąd zatwierdził proces, a każda ze stron może zażądać wydania dokumentów i informacji, a także przesłuchań świadków.

Zdaniem amerykańskich prawników, papież Benedykt XVI, gdy przez 24 lata przewodził Kongregacji Nauki Wiary, "zniechęcał śledczych do ścigania oskarżonych duchownych i zachęcał do zachowania sprawy w tajemnicy, by ochronić reputację Kościoła".

Wniosek ma związek z dokumentami, które w ubiegłym tygodniu opublikował "New York Times". Wynika z nich, że kardynał Joseph Ratzinger, przyzły papież, zignorował dwa listy od ówczesnego arcybiskupa Milwaukee. Pisał on, że ojciec Lawrence Murphy jest oskarżany o molestowanie seksualne ponad 200 dzieci.

http://www.dziennik.pl/swiat/article580106/W_USA_przesluchaja_papieza_.html

Artur Borubar
--

"Słowem od soboty, kiedy PO ogłosiła wyniki prawyborów, przez media przelewa
się rzeka szczerej nieukrywanej zawiści. Politycy PiS i SLD prześcigają się

http://pepepe.pl/  Jeszcze 264 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-04-02 01:38:10
Autor: Barnim
W USA przesłuchają papieża?

Użytkownik "karwanjestkretynem" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hp563u$hk4$1news.onet.pl...
[...]

Ho, ho, żydowie i masoneria atakują KK na całego!

Żydowie w tym głupi, że nie wiedzą że swoje osobiste bezpieczeństwo
zawdzięczają wartościom promowanym przez religię.

W świecie bez Boga, np. w starożytnym Rzymie, Żydów dla zabawy
wrzucano do klatek z dzikimi zwierzętami. Ot, tak żeby nacieszyć oko
wyjącym z przerażenia i bólu Żydziakiem.

Coś mi się wydaje, że jeśli siłom zła się uda, to będziemy mieć
za jakiś, nieodległy czas, powtórke z rozrywki.

ha ha,
Barnim

Data: 2010-04-03 09:40:54
Autor: cyc
W USA przesłuchają papieża?

Użytkownik "Barnim" <Barnim@litwa.pl> napisał w wiadomości news:hp5vi3$pq0$1news.eternal-september.org...

[...]

A co z Bogiem ma wspolnego przemilczanie przez kler przypadkow dokonywanych przez nich zbrodni w tym pedofilstwa ? .
Moze przyblizysz nam swoj poglad  na funkcje  miedzy tymi pojeciami ? .
Dla mnie oczywiscie taka istnieje , tyle , ze ja rozumiem ja tak , ze Bog traktuje zbrodnie o ktorej piszemy jako najcoezszy z grzechow  i zyczy sobie dla winnych kary w wymiarze ziemskim o czym nie raz wspomina w Pismie Swietym .
Jak Ty to widzisz ? .

cyc

cyc

Data: 2010-04-04 22:08:50
Autor: Barnim
W USA przesłuchają papieża?

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hp6red$omk$1news.onet.pl...

> [...]

dla winnych kary w wymiarze ziemskim o czym nie raz wspomina w Pismie

Jak ja to widzę? Kara śmierci dla dewiantów!

Barnim

Data: 2010-04-06 16:51:01
Autor: cyc
W USA przesłuchają papieża?

Użytkownik "Barnim" <Barnim@litwa.pl> napisał w wiadomości news:hpdg23$b8g$1news.eternal-september.org...

> [...]

Swietym .
Jak Ty to widzisz ? .

Jak ja to widzę? Kara śmierci dla dewiantów!

Nie przesadziles ? , czy kpisz ?

cyc

W USA przesłuchają papieża?