Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk sa mochodĂłw - właśnie sprzedali ostatnią

W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk sa mochodĂłw - właśnie sprzedali ostatnią

Data: 2017-06-15 21:07:25
Autor: T.
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk sa mochodĂłw - właśnie sprzedali ostatnią
Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę - brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku wciąż dynamicznie się zmienia.
Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent. Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na granicy bankructwa.

Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne zostały sprzedane.

http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-marek-motoryzacyjnych/

Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna niż w UK :-)

T.

Data: 2017-06-15 14:07:38
Autor: sczygiel
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 21:07:29 UTC+2 użytkownik T. napisał:
Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę - brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku wciąż dynamicznie się zmienia.
Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent. Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na granicy bankructwa.

Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne zostały sprzedane.

http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-marek-motoryzacyjnych/

Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna niż w UK :-)

T.

Niektórzy uważają że nie wazne kto byle sie robilo:
https://www.youtube.com/watch?v=vmcmqTAu6b8

Data: 2017-06-16 10:48:41
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich f abryk samochodów - właśnie sprzedali ostatni ą
no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że niby będą testowali na frajerach nowe technologie?

Data: 2017-06-16 11:12:32
Autor: T.
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabry k samochodĂłw - właśnie sprzedali ostatnią
W dniu 2017-06-16 o 10:48, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
niby będą testowali na frajerach nowe technologie?

Oni czyli kto? Brytyjczycy? Sprzedali bo musieli - byli na krawędzi plajty. Przetrwają te firmy, gdzie zarabia się 600 euro miesięcznie :-)
T.

Data: 2017-06-16 15:58:37
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich f abryk samochodów - właśnie sprzedali ostatni ą
z całym szacunkiem, ale chyba mnie nie do końca zrozumiałeś "z czego oni/e zamierzają żyć, skoro nic nie będą produkować - co można by sprzedać?"

Data: 2017-06-16 17:47:39
Autor: J.F.
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich f abryk samochodów - właśnie sprzedali ostatni ą
Dnia Fri, 16 Jun 2017 15:58:37 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
z całym szacunkiem, ale chyba mnie nie do końca zrozumiałeś "z czego oni/e zamierzają żyć, skoro nic nie będą produkować - co można by sprzedać?"

Ale oni Lotus, czy oni Brytyjczycy ?

No coz, jak znam zycie, to fabryka zysku nie przynosila, skoro ja
sprzedali. Wiec beda zyli z tego, co i wczesniej.

A Geely im przeciez fabryki nie zabierze - nadal bedzie stala i cos
bedzie produkowala.

No chyba, ze nie :-)


J.

Data: 2017-06-16 20:42:24
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
No chyba, ze nie :-)

teoria jest taka, skoro już nie trzeba koniem roli uprawiać to pojawił się pomysł, żeby ludzie nic nie robili tylko się rozmnażali za co dostaną pieniądze... taka główna wytyczna kc-ue... ciekawi mnie co z tego wyjdzie... jak Ktoś chce się przyłączyć to zapraszam do podsyłania materiałów http://dupostrzelcommowimynie.eu/

Data: 2017-06-16 21:01:35
Autor: J.F.
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Dnia Fri, 16 Jun 2017 20:42:24 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
No chyba, ze nie :-)
teoria jest taka, skoro już nie trzeba koniem roli uprawiać to pojawił się pomysł, żeby ludzie nic nie robili tylko się rozmnażali za co dostaną pieniądze... taka główna wytyczna kc-ue... ciekawi mnie co z tego wyjdzie...

Brytyjczycy mieli w tym niezle osiagniecia ... ale czasy kolonialne
sie skonczyly.

J.

Data: 2017-06-16 14:45:03
Autor: J.F.
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich f abryk samochodów - właśnie sprzedali ostatni ą
Dnia Fri, 16 Jun 2017 10:48:41 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że niby będą testowali na frajerach nowe technologie?

Juz od dawna to robia. Z produkcji tych kilku samochodow by sie nie utrzymali.

J.

Data: 2017-06-16 05:49:09
Autor: sczygiel
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:45:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Fri, 16 Jun 2017 10:48:41 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU > no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać > pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że > niby będą testowali na frajerach nowe technologie?

Juz od dawna to robia. Z produkcji tych kilku samochodow by sie nie utrzymali.



Kiedys czytalem zwierzenia jakiegos Polaka co pracował przy projektowaniu lamp ledowych do samochodów.
Pisał wtedy ze oni dobre 15 lat do przodu takie rzeczy robią bo to bylo w okolicy 2010 a on pisał o projektach na 2025.
Pisał to w kontekscie ze mamy nie swirowac bo ledy przyjda czy chcemy czy nie i ze one beda i w przemysle samochodowym i ogólnie jako źródła światła. Mimo ze wtedy te "żarówki" ledowe to kiepskie, słabe i drogie były...

Nie zdziwil bym sie gdyby brytyjczycy wiedzieli ze nowe auta to trzeba na prąd robić i z plastiku więc aktualne fabryki trzeba opchnąć lamusom...

Data: 2017-06-16 05:49:59
Autor: sczygiel
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:49:10 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com
Nie zdziwil bym sie gdyby brytyjczycy wiedzieli ze nowe auta to trzeba na prąd robić i z plastiku więc aktualne fabryki trzeba opchnąć lamusom...

Szczególnie jak jeszcze zadłuzone są :)

Data: 2017-06-16 15:58:53
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich f abryk samochodów - właśnie sprzedali ostatni ą
j.w.

Data: 2017-06-16 16:32:48
Autor: J.F.
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Dnia Fri, 16 Jun 2017 05:49:09 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:45:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Fri, 16 Jun 2017 10:48:41 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że niby będą testowali na frajerach nowe technologie?
Juz od dawna to robia. Z produkcji tych kilku samochodow by sie nie utrzymali.

Kiedys czytalem zwierzenia jakiegos Polaka co pracował przy
projektowaniu lamp ledowych do samochodów. Pisał wtedy ze oni dobre
15 lat do przodu takie rzeczy robią bo to bylo w okolicy 2010 a on
pisał o projektach na 2025. Pisał to w kontekscie ze mamy nie
swirowac bo ledy przyjda czy chcemy czy nie i ze one beda i w
przemysle samochodowym i ogólnie jako źródła światła. Mimo ze wtedy
te "żarówki" ledowe to kiepskie, słabe i drogie były...

W pewnym okresie byl LEDach niesamowity postep. Co pozwalalo snuc
ciekawe plany na przyszlosc. Chocby UE, ktora wtedy zakazala zarowek,
mimo, ze na LED bylo a wczesnie.

A LED w samochodach ... w wielu miejscach sa od dawna, w glownych
lampach - myslisz, ze na LED bedzie zauwazalnie mniej palil, czy
zauwazalnie mniej upierdliwych wymian zarowek :-)

Nie zdziwil bym sie gdyby brytyjczycy wiedzieli ze nowe auta to
trzeba na prąd robić i z plastiku więc aktualne fabryki trzeba
opchnąć lamusom...

To gdzie beda potem produkowac te elektryki ?
Nie łudzmy sie - one beda made in China :-)

Ale przeciez Tesla kupowala samochody u Lotusa wlasnie.
Tzn pojazdy bez napedu. Przydalo sie doswiadczenie zdobyte przy produkcji lekkich aluminiowych
nad/podwozi dla Elise :-)
Ciekawe, czy juz wtedy mysleli, ze przyszlosc nalezy do elektrykow :-)

J.

Data: 2017-06-16 12:47:49
Autor: quent
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich f abryk samochodów - właśnie sprzedali ostatni ą
On 15.06.2017 21:07, T. wrote:
Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W
ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm
motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku
wciąż dynamicznie się zmienia.
Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych
kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent.
Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na
granicy bankructwa.

Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
zostały sprzedane.

http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-marek-motoryzacyjnych/

Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
niż w UK :-)

Kapitalizm wykupuje socjalizm.
Normalna sprawa.

--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info

Data: 2017-06-16 12:51:42
Autor: Endriu
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią



Kapitalizm wykupuje socjalizm.
Normalna sprawa.

Chyba raczej odwrotnie. Socjalizm (w którym nie ma przymusu ubezpieczeń społecznych), wykupuje kapitalizm (w którym przymus ubezpieczeń społecznych jest).

--
Pozdrawiam
Endriu

Data: 2017-06-16 14:39:55
Autor: J.F.
W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk sa mochodĂłw - właśnie sprzedali ostatnią
Dnia Thu, 15 Jun 2017 21:07:25 +0200, T. napisał(a):
Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę - brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile.

Juz od dawna przestal byc brytyjska firma.
Ostatnio udzialy posiadal malezyjski Proton.

Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne zostały sprzedane.
http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-marek-motoryzacyjnych/
Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna niż w UK :-)

A co sie dziwisz - tania sila robocza.

Tylko ze te fabryki tez nie sa polskie - niemieckie, amerykanskie,
francuskie ...

J.

W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk sa mochodĂłw - właśnie sprzedali ostatnią

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona