W bateriach się dzieje.

Data: 2021-02-19 15:23:10
Autor: nadir
W bateriach się dzieje.
Poczytajcie:
https://energetyka24.com/polska-unijna-potega-w-eksporcie-baterii-litowo-jonowych
https://energetyka24.com/szwedzi-wybuduja-w-polsce-fabryke-modulow-bateryjnych-powstanie-nawet-500-miejsc-pracy
  Jak widać, w bateriach sporo się dzieje. Jak to zwykle bywa w takich
przypadkach, kiedy fabryki rozkręcą produkcję, ich wyrób szybko tanieje.

Oj, dzieje się od dawna.
https://www.dw.com/pl/kobalt-z-konga-wydobycie-r%C4%99kami-dzieci/a-40181066

Data: 2021-02-19 15:30:45
Autor: Jacek Maciejewski
W bateriach się dzieje.
Dnia Fri, 19 Feb 2021 15:23:10 +0100, nadir napisał(a):

Oj, dzieje się od dawna.
https://www.dw.com/pl/kobalt-z-konga-wydobycie-r%C4%99kami-dzieci/a-40181066

Naprawdę ci się zdaje że jakbyśmy nie potrzebowali kobaltu to małe
murzynki miałyby lepiej? Nie bądź naiwny. Przyczyny ubóstwa w krajach
trzeciego świata są całkiem inne. A ta grupa nie jest od tych spraw.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-19 16:00:00
Autor: _Master_
W bateriach się dzieje.
Tak. Małe rączki robią różne rzeczy.

Jednak jaranie się nieuprawniona ideologią że elektryki są ekologiczne czy dla kogoś tam przyjazne PRZYJAZNE uważam za brak szacunku dla inteligencji przeciętnego użytkownika blachosmroda ;-)

To jest tylko moda która przeminie.

Nie widzę potrzeby kupowania nowszego samochodu niż powiedzmy 2005-2010.

To ja jestem ekologiczny bo dojeżdżam stare graty ;-)

Data: 2021-02-19 20:09:44
Autor: kk
W bateriach się dzieje.
On 2021-02-19 16:00, _Master_ wrote:
[...]

A niektórzy tutaj jednośladami chcą spalinowe zastąpić.

Data: 2021-02-19 16:02:32
Autor: nadir
W bateriach się dzieje.

Naprawdę ci się zdaje że jakbyśmy nie potrzebowali kobaltu to małe
murzynki miałyby lepiej?

Bardziej mi chodziło o to, że za 10-20 lat nasze dzieci i wnuki mogą, jak te małe murzynki, zapierdalać w fabrykach bateryjek za ciepłego hot-doga. Ale masz rację, nie tylko o kobalt chodzi.

Nie bądź naiwny. Przyczyny ubóstwa w krajach
trzeciego świata są całkiem inne.

I to, że ktoś chce jeździć samochodem, napędzanym słońcem, nie ma z tym nic wspólnego?

A ta grupa nie jest od tych spraw.

Od brandzlowania się akumulatorami też.

Data: 2021-02-19 17:36:04
Autor: Jacek Maciejewski
W bateriach się dzieje.
Dnia Fri, 19 Feb 2021 16:02:32 +0100, nadir napisał(a):

Nie bądź naiwny. Przyczyny ubóstwa w krajach
trzeciego świata są całkiem inne.

I to, że ktoś chce jeździć samochodem, napędzanym słońcem, nie ma z tym nic wspólnego?

Nie ma. Co więcej, jeśli nie przesiądziesz się do takiego samochodu,
twój mały murzynek wyschnie na wiór na skutek pustynnienia Afryki. Albo
zabije go fala upałów. Albo umrze z głodu na skutek suszy i braku
plonów. I nawet kopanie kobaltu mu nie pomoże, bo za kilka lat kobalt w
bateriach będzie przeżytkiem.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-19 19:34:36
Autor: nadir
W bateriach się dzieje.

Nie ma. Co więcej, jeśli nie przesiądziesz się do takiego samochodu,
twój mały murzynek wyschnie na wiór na skutek pustynnienia Afryki.

Taaa jest! Dlatego murzynki powinny być wdzięczne, że jeszcze dostają okazję, żeby pokopać kobalt czy inne diamenty dla rasy Panów.

Albo zabije go fala upałów.

Nie zabije, będzie się studził w cieniu farm fotowoltaicznych.

Albo umrze z głodu na skutek suszy i braku
plonów. I nawet kopanie kobaltu mu nie pomoże, bo za kilka lat kobalt w
bateriach będzie przeżytkiem.

Gówno prawda, murzynek wyrośnie i przypłynie do Europy, niewykluczone, że elektryczną tratwą.

Data: 2021-02-19 17:37:30
Autor: Jacek Maciejewski
W bateriach się dzieje.
Dnia Fri, 19 Feb 2021 16:02:32 +0100, nadir napisał(a):

A ta grupa nie jest od tych spraw.

Od brandzlowania się akumulatorami też.

A od czego, znawco grup? Oświecisz mnie?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-19 19:37:50