W chinach 8% wzrostu gospodarczego

Data: 2009-07-16 13:07:47
Autor: awe
W chinach 8% wzrostu gospodarczego
Data: 2009-07-16 09:41:20
Autor: Tony
W chinach 8% wzrostu gospodarczego
On Jul 16, 6:07 am, "awe" <fakej2...@poczta.onet.pl> wrote:
tylko my sie tak wleczemy z tym tuskiem i jego tfu pelohttp://finanse.wp.pl/kat,102634,title,Wzrost-PKB-w-Chinach-w-II-kwart...

Kawal komunistycznego chuja z ciebie awe....
Ten wzrost jest wynikiem nieslychanego wyzysku wsiowej biedoty
chinskiej.
Biedni chlopi/chlopki chinskie przyjezdzaja do miast zeby zarobic na
garstke ryzu. Przerazajace jest to jakie stosunki panuja w chinskich
fabrykach. Wlasnie HBO pokazalo jak pracuja biedne dziewczyny z
chinskiej prowincji zeby utrzymac rodzine na wsi. Pokazano fabryke w
ktorej kobiety pracuja 8 godzin szyjac garnitury. Jednak w godzinach
wolnych od pracy musza robic tzw. wykroje. Poniewaz jest to czynnosc
ktora zajmuje wiecej czasu niz samo szycie nie starcza im czasu na
sen. Przerazajace bylo gdy mloda chinka usnela pod wasztatem tkackim i
zostala wyrzucona z pracy. Inna zeby nie zasnac i nie zamknac oczu
przylepila sobie rzesy do brwi...
I ty glupi pis-owski zaklamany chuju stawiasz chiny za przyklad!
A porownaj Polske do Ukrainy?
Chuj ci w dupe wszawa pisowska zaklamano szmato.
Tony

Data: 2009-07-17 01:34:53
Autor: awe
W chinach 8% wzrostu gospodarczego

Uzytkownik "Tony" <g1tzb10@ameritech.net> napisal w wiadomosci news:ca35b996-96b0-431d-af94-e02ccd2a21c5c36g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

Prostaku, prymitywie i obwiesiu nie musisz mi mowic jak jest w chinach naprawde - bo doskonale to sam wiem bez ogladania HBO.
Jednakze zapamietaj sobie polglowku ze chiny kumuluja olbrzymi kapital i niedlugo te panienki nie beda musialy tak dlugo pracowac - bo ty bedziesz na nie rabotal w fabryce traktorow, w ich fabryce. Jak rozumiem ty pewnie na ich miejscu zdechlbys z glodu.

awe

Data: 2009-07-16 16:59:03
Autor: Tony
On Jul 16, 6:34 pm, "awe" <fakej2...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "Tony" <g1tz...@ameritech.net> napisal w wiadomoscinews:ca35b996-96b0-431d-af94-e02ccd2a21c5c36g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

Prostaku, prymitywie i obwiesiu nie musisz mi mowic jak jest w chinach
naprawde - bo doskonale to sam wiem bez ogladania HBO.

Gowno wiesz, w dupie byles....
[...]

Nie znasz duszy azjaty, panienki umra w wieku 40 lat z przepracowania
a kilka procent superbogatych bedzie plawilo sie w luksusach.
Skumuluje to sie twoja pisowska glupota a nie kapital.
Tony

Data: 2009-07-17 11:19:04
Autor: awe
W chinach 8% wzrostu gospodarczego

Uzytkownik "Tony" <g1tzb10@ameritech.net> napisal w wiadomosci news:9ca258e1-5b70-4090-b740-3030e3009078k6g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

a kilka procent superbogatych bedzie plawilo sie w luksusach.
Skumuluje to sie twoja pisowska glupota a nie kapital.
-- -- -- -- -- -- -- -- --
tony excuse mua, ale mysle ze z nas obojga to ty troche mijasz sie z rzeczywistoscia. W dupie nie bylem, a ty stamtad nigdy nie wyszedles.
co ty mi tu pierdolisz o duszy azjaty. skad takie przypaly jak ty sie biora. jak jestes taki dobry to czemu nie zrobili cie dyrektorem jakiegos pgr'u. moglbys tam wprowadzac te swoje nowatorskie odkrycia. uwazasz ze w PL bylo inaczej. Moze wlasnie powiedz temu pokoloeniu pgrowcow ktorzy zapili sie na smierc, albo tym robolom z PRL'u ktorzy zyja za 600-800 zl. Zaloze sie ze maja mniej od tych chinczykow, bo jeszcze musza oplacic mieszkanie i media. Wyzyles kiedys za 300 zl Znam takie przypadki. Internacjonalista z koziej wolki sie znalazl.
Jedynym sposobem na modernizacje chin jest wydrapanie za wszelka cene kazdego dolara i ta kasa bedzie na nich pracowala setki lat w formie lokat kapitalowych w akcje amerykanskie, europejskie i inne oraz obligacje. Juz dzis chiny utrzymuja USA. I pamietaj ze Chinczykom co roku poprawia sie srednio o 8-10%. Poziom zycia jest lepszy niz za komunizmu.
"
Wydaje sie, ze Chiny nie beda musialy siegnac po srodki niemile widziane przez kierownictwo tego kraju - nie dewaluacje, lecz wzrost sily yuana, o co tak bardzo zachodnie kraje tak dlugo zabiegaly. Nie wyddaje sie tez by jakakolwiek dewaluacja juana pomogla exporterom chinskim z powodu ogolnoswiatowego kryzysu i braku kredytu. Tutaj powodem nie jest cena produktow chinskich lecz brak funduszy (kredytu) na ich zakup przez kraje zachodnie.

Majac gospodarke w 1/3 nastawiana na export sa wstanie czesciowo przestawic ja na rynek wewnetrzny. Nie wiem czy sa wiarygodne dane, ze w ostatnim kwartale wewnetrzna konsumpcja w Chinach wzrosla o 25%. Jesli tak, to mozna sadzic, ze prognozowany wzrost Chin o 8% jest realny. Z pewnoscia nie jest latwe przestawienie nabrzeznej gospodarki Chin, nastawianej niemal wylacznie na export, na uzytek wewnetrzny. Biorac pod uwage, ze chinskie kierownictwo prowadzi doskonala wrecz polityke gospodarcza (nie tylko gospodarcza), mozna zalozyc, ze i z tym problemem sobie poradza.

Stawiajac na wewnetrzna konsumpcje Chiny moga miec zbyt na swoje produkty przez bardzo dlugi czas. I w miedzyczasie zwiekszajac sile yuana moga zwiekszac swoj potencjal ekonomiczny i rezerwy finansowe. A rezerwy finansowe, inwestowane w amerykanskie obligacje to bron atomowa Chin.

Faktem jest, ze przywodztwo chinskie ma duze poparcie w spoleczenstwie na prowadzenie polityki gospodarczej, ktora jest obecnie u Chinach. Elity gospodarcze i finansowe nie mysla o polityce, lecz chca sie bogacic i korzystac ze swobod, ktore daje im system. Jakkolwiek zdumienie musza budzic ceny identycznych produktow konsumpcyjnych z wyzszej polki - sa one niemalze zawsze wyzsze niz porownywalne na zachodzie, chociaz sa produkowaneh w Chinach. Efektywnosc prowadzenia biznesu na zachodzie nie jest wytlumaczeniem nizszych cen. Prawdopodobnie jest to spowodowane wielkoscia podatkow. Stwarza to ogromne pole do popisu kierownictwu Chin na obnizenie podatkow i gwaltowne zwiekszenie konsumpcji, co wydaje sie miec obecnie miejsce.

Amerykanie i czesciowo tez europejczycy nie sa juz konkurencyjni dla firm chinskich. Glownie Ameryka, poprzez swoja polityke wolnego handlu i wolny przeplyw kapitalu spowodowala dramatyczne przesuniecie sie produkcji ze swojego terenu do Chin. Odwrocenie tego trendu nie wydaje sie mozliwe bez drastycznego zubozenia obywateli Ameryki. Skutki tego procesu przenoszenia produkcji do Chin sa widoczne w miastach amerykanskich golym okiem - zubozenie spoleczenstwa amerykanskiego powoli nastepuje. Chociaz przyczyny tego moga byc roznorakie, jak wojny amerykanskie na przyklad, to glowna wydaje sie byc pozbawienie robotnikow amerykanskich zrodla zarobkow w tradycyjnych dziedzinach przemyslu, ktore juz nie istnieja. Jednoczesny rozwoj uslug nie jest wstanie zahamowac tego trendu.

Chiny maja przewage nad reszta swiata i wydaje sie, ze ta batalie poprowadza rownie umiejetnie jak swoj ogromny skok gospodarczy przez ostanie 30 lat.

Swiat potrzebuje Chin do swojego rozwoju i nie bardzo jest inny wybor obecnie. Obecny kryzys wydaje sie bardziej uderzac zachod niz Chiny. i przyspiesza jednoczesnie powstanie miltipolarnego swiata, ktorego tak bardzo Ameryka sie obawia.

"

awe

W chinach 8% wzrostu gospodarczego