Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   W cichości, bez rozgłosu, bez zbędnych milionowych kosztów ludzie dobrej woli rozprowadzilli w czasie Adwentu 4,5 (!) miliona świec dla "Caritas-Polska"!

Data: 2011-01-10 02:38:59
Autor: zbig
W cichości, bez rozgłosu, bez zbędnych milionowych kosztów ludzie dobrej woli rozprowadzilli w czasie Adwentu 4,5 (!) miliona świec dla "Caritas-Polska"!
On 10 Sty, 11:21, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:
Nie trudno obliczyć ile milionów złotych zasili najuboższe polskie
rodziny jak również ludność w krajach misyjnych ( 1% ze sprzedaży
świec wigilijnych przeznacza się co roku na misje).

Zebrać 40 milionów złotych przez ludzi skromnych, cichych, dla których
tak obca jest  owsikowa pompa, huk, gigantyczne koszty WOŚP ( energia
elektryczna, transmisje tv, druk serduszek, kartonowych puszek,
plakatów itp. zbędnych gadżetów), to jest prawdziwy cud!

Dzięki Ci Boże za wszystkich wolontariuszy "Caritas-Polska"! Błogosław
im! Dzięki nim tysiące polskich dzieci po raz pierwszy raz w życiu
ujrzy polskie morze podczas wakacji 2011 i nie będą głodne biegać po
podwórku!
Błogosław im Panie!

Antenka :-)

Ichwała im za to. Nie podoba mie sie jednak deprecjonowanie osiągnięć
Owsiaka tylko dlatego, ze nie po drodze mu z Kościołem. On ma swoja
metodę. bez pompy i rozgłosu zebrałby zapewne jakies grosze. Caritas
też nie robi tego bez zaangażowania wspierających go ludzi oraz
aparatu Kościoła z jego wszechobecną zachętą do wspierania akcji
kupowania świec.

Data: 2011-01-10 11:53:40
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-10 11:38, zbig pisze:
[...]

Czyli co chcesz powiedzieć zbigu? - Owsiak bez straty milionów na krzykliwą reklamę nie zdołałby zebrać tych pieniędzy?

Data: 2011-01-10 03:09:35
Autor: Antenka
On 10 Sty, 11:53, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Czyli co chcesz powiedzieć zbigu? - Owsiak bez straty milionów na krzykliwą reklamę nie zdołałby zebrać tych pieniędzy?<

Gdyby owsik nie zatrudniał w swojej fundacji całej rodziny, gdyby
ograniczył koszty WOŚP do minimum i gdyby zakup aparatury medycznej
odbywała się w pełnym świetle, bez zakulisowych matactw i w drodze
uczciwego przetargu, ja też sypnęła bym groszem. Dopóki to się nie
zmieni, wolę wspierać inicjatywy "Caritasu" - patrz na coroczne
sprawozdania finansowe na stronie www.caritas.polska.pl

Antenka ;-)

Data: 2011-01-10 03:41:13
Autor: robertbig
On 10 Sty, 12:09, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:
> [...]

uczciwego przetargu, ja też sypnęła bym groszem. Dopóki to się nie
zmieni, wolę wspierać inicjatywy "Caritasu" - patrz na coroczne

Ty to lepiej policz kase "czarnuchom".  Bo  z uczciwoscia to oni sie
jeszcze nigdy nie skumplowali.
A potem to sobie nakup chocby i 1000 świeć ,w rozmiarze xxl.
Dewotko stara.

Data: 2011-01-10 06:03:53
Autor: zbig
> [...]

uczciwego przetargu, ja też sypnęła bym groszem. Dopóki to się nie
zmieni, wolę wspierać inicjatywy "Caritasu" - patrz na coroczne

Wszystkim wiadomo, że fundacja owsiaka publikuje corocznie
sprawozdania, choćby na tej stronie http://www.wosp.org.pl/fundacja/rozliczeniafinansowe.
Przetargi są dobra rzeczą, ale prywatna fundacja nie musi z nich
korzystać, choć to robi. Caritas również nie musi, ale czy korzysta z
"uczciwych przetargów" to nie wiem.

Data: 2011-01-11 16:36:41
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
zbig wrote:

[...]

Tak, tak zbigu.

Ja też, gdy się patrzę na te rozliczenia, to aż mi się buźka cieszy jaki to dobry zaradny jest pan Jurek, który mało wydaje, a tyle zarabia, by kupić sprzęt dla szpitali, bo nasze biedne państwo, które na ten cel zabiera nam co miesiąc kupę kasy, nie jest w stanie ich utrzymać. Ile ten człowiek robi, by tak małym kosztem sprawić...

Oczywiście żartowałem, niestety... :(

Podają piękne rozliczenia, tylko gdzie na stronie WOŚP jest rozliczenie kosztów, które ponosi Państwo?

Gdzie jest rozliczenie kasy, którą wydają samorządy, telewizja publiczna i jej ośrodki regionalne, a także "dobroczynne" firmy z udziałem Skarbu Państwa, które tak ochoczo rozdają miliony dla WOŚP?

Gdzie koszta zabezpieczenia imprezy przez służby państwowe?

No gdzie są te koszta? Ile tracimy, jako podatnicy na "udział" w tym cyrku?

WOŚP, jak wynika z jej rozliczeń, na pewno nie traci. Tracimy my, bo choć oddajemy co miesiąc kasę na służbę zdrowia, czyli m.in. na sprzęt dla szpitali, to dodatkowo podstępnie, ale też na ten sam cel wydziera się ją od nas na Orkiestrze.

WOŚP lepiej by zrobiła, gdyby cały swój potencjał przeznaczyła, zamiast na wspieranie tego chorego systemu "opieki" zdrowotnej, na jego likwidację i stworzenie całkiem nowego.

WOŚP uzbiera w tym roku pewnie ok. 50 mln. zł, co stanowi mniej niż 0.1 % budżetu naszej służby zdrowia, wiec gdyby tylko wprowadzić lekkie usprawnienie redystrybucji środków naszej służby zdrowia, pewnie można by osiągnąć większe korzyści niż ta cała Orkiestra.

No, ale przecież łutsstoka by nie było...
--
Pit

Data: 2011-01-11 16:43:23
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:ightfe$i54$1news.onet.pl...
zbig wrote:

[...]

Jest jeszcze jedno wyście. Wszystkie pieniądze dla czarnych. Oni lepiej potrafią zrobić użytek (np. zbierano na stocznie).

Data: 2011-01-12 00:59:26
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

zbig wrote:

[...]

Komitety na ratowanie SG były dwa - zbierał Rydzyk i zbierał Krzaklewski, który był wówczas szefem NSZZ Solidarność, przy którym działał komitet.

Gdy okazało się, że stocznie nie będą ratowane Rydzyk zwracała kasę każdemu, kto wysłał doń pismo z żądaniem zwrotu. Wiele osób takiego zwrotu nie chciało, co zostało potraktowane jako datki dla RM.

Czy ten drugi komitet robił podobnie?

Nie, ale gówniana i przydupasy oczywiście sobie "poużywali" na Rydzyku ile wlezie, ani słowa nie wspominając o drugim, krzakowym komitecie.
--
Pit

Data: 2011-01-10 18:51:10
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-10 12:09, Antenka pisze:
[...]

Tu chyba zaistniało jakieś nieporozumienie. Owsiak nie może odnosić korzyści majątkowych, byłoby to niezgodne z prawem.  I ja osobiście nie sądzę żeby on coś zyskał finansowo na akcji WOŚP. :-\

Data: 2011-01-10 13:10:39
Autor: Antenka
W cichości, bez rozgłosu, bez zbędnych milionowych kosztów ludzie dobrej woli rozprowadzilli w czasie Adwentu 4,5 (!) miliona świec dla "Caritas-Polska"!
On 10 Sty, 18:51, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Tu chyba zaistnia o jakie nieporozumienie. Owsiak nie mo e odnosi
 korzy ci maj tkowych, by oby to niezgodne z prawem.  I ja osobi cie
nie
 s dz eby on co zyska finansowo na akcji WO P. :-\ <

Tak sądzisz? To dlaczego przez okrągły rok zatrudnia w fundacji swoją
famułę? Każdy z nich bierze profity. :-P

Antenka

Data: 2011-01-11 14:57:24
Autor: cyc

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości
[...]

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Owsiak zyskuje na tym tyle ile dopuszcza prawo .
To o ile pamietam , zezwala wszelkim fundacjom na wykorzystanie na  cele
organizacyjne w tym na wynagrodzenia etatowych pracownikow  fundacji a wiec
i Owsiaka , nie wiecej niz 20 % zebranej kwoty !.
Nie jest to wiec wolonariat lecz dla wielu ludzi w tym dla Owsiaka normalna
praca i nie sadze aby slabo platna .
Roznica miedzy owsiakowa fundacja a koscielnymi tego typu organizacjami sa
takie , ze najlepszym przypadku proporcje w wykorzystaniu pozyskanych
srodkow sa odwrotne tzn. 80% dla organizatorow a 20% na formalny cel zbiorki ..
Oczywiscie taki stan jest ieweryfikowalny bo nie ma takiej sily , ktoraby zmusila funkcjonariuszy kosciola do dopuszczenia kogokolwiek w zakres wiedzy o stanie finsnsow zarzadzanej przez nich instytucji publicznej , bo taka w istocie jest kosciol .

cyc

PS. Owiak jest czlowiekiem majetnym od "zawsze" . Wywodzi sie znanej  nie
tylko w Polsce rotrazystow . Odziedziczyl firme po ojcu i dalej ja prowadzi
skad czerpie nie male dochody . Jako wlaciciel dosc duzej firmy ma czas na
dzialanosc w WOSP oraz polskim Ludstoku , ktore to projekty sa dzielem jego
zycia . Dodam wielkim dzielem !.

Data: 2011-01-10 05:54:39
Autor: zbig
> [...]

Czyli co chcesz powiedzieć zbigu? - Owsiak bez straty milionów na
krzykliwą reklamę nie zdołałby zebrać tych pieniędzy?
Mniej wiecej.

Data: 2011-01-10 18:51:29
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-10 14:54, zbig pisze:
[...]

I myślisz jak niektórzy że jeżeli chodzi o rachunki i opłacalność tego przedsięwzięcia, to zyski są wątpliwe?

Data: 2011-01-11 04:48:55
Autor: zbig
> [...]
> Mniej wiecej.

I myślisz jak niektórzy że jeżeli chodzi o rachunki i opłacalność tego

Tu nie ma co myśleć, wystarczy policzyć.

Data: 2011-01-10 12:09:51
Autor: zażółcony

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:igeofl$tfj$1news.onet.pl...

[...]

Ale co, kościół to niby nie ma kosztów związanych z prowadzeniem swojej
działalności ???

Data: 2011-01-10 12:33:47
Autor: Dirko
Użytkownik "zażółcony" <red@xop.pl> napisał w wiadomości news:igepdv$10h$1news.onet.pl...

Ale co, kościół to niby nie ma kosztów związanych z prowadzeniem swojej
działalności ???

    o czym łatwo się przekonać przy okazji ślubu bądź pogrzebu.

Data: 2011-01-10 18:52:13
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-10 12:09, zażółcony pisze:

[...]

Jednk nie marnuje pieniędzy na wystrzeliwanie rac za dziesiątki tys  zł.